AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #61 Del Skrevet 20. januar 2021 Flere har spurt uten svar. Så spørr igjen. Vet vennene dine at dere sliter med å få barn?? Anonymkode: 6a3a3...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #62 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan ønske å være så egoistisk som du bare vil, de rundt deg bryr seg uansett ikke om dine tanker og følelser. Selv hun som burde forstå hvordan du har det, driter jo i hele deg? Du sier selv at du ikke forstår hvordan det er å ha egne barn. Får du barn en gang i fremtiden, så kommer du til å bli helt lik hun slektningen din og kun snakke om barnet ditt. Fordi det er det viktigste i livet. Og det har du jo bevis på av dine nærmeste, som kun snakker om sine egne barn. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1c32b...5dc Synes du har sagt mer enn nok. Og det DU har skrevet her og måten du har gjort det på, sier mer om deg. Finn deg noen andre plage, er du snill. Takk! Anonymkode: 6ce71...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #63 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du kan ønske å være så egoistisk som du bare vil, de rundt deg bryr seg uansett ikke om dine tanker og følelser. Selv hun som burde forstå hvordan du har det, driter jo i hele deg? Du sier selv at du ikke forstår hvordan det er å ha egne barn. Får du barn en gang i fremtiden, så kommer du til å bli helt lik hun slektningen din og kun snakke om barnet ditt. Fordi det er det viktigste i livet. Og det har du jo bevis på av dine nærmeste, som kun snakker om sine egne barn. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1c32b...5dc Kanskje du skal prøve å verdsette andre mennesker i livet ditt også. Tror du at barna dine kommer til å være en like stor del av livet ditt når de blir voksne? Tror du ikke at de kommer til å bortprioritere å henge med deg, når de får ektefeller og barn selv? Er du ikke redd for å få "empty nest syndrom" uten å ha en eneste venn å støtte deg til? Anonymkode: 427d0...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jean-Jaques Skrevet 20. januar 2021 #64 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): men jeg prøver så godt jeg kan å leve normalt. Jeg vil ikke gå inn på hvorfor jeg ikke har barn. Har verdens beste mann og det er enda vondere for meg, at jeg ikke kan gi han barn. Men den egentlige grunnen til at jeg skriver inne her, er at mennesker er virkelig selvopptatte og bare meg, meg, meg og mitt, mitt, mitt.. Ikke alle da men de fleste ja.. Kanskje jeg fordi jeg er i den situasjonen jeg er ikke skjønner det. Men de som har barn, de bare snakker om sine barn, de er så skole flinke, de hjelper til hjemme.. bla, bla bla...Jeg klarer å høre på det men noen ganger blir det litt for mye for meg. Som i går kveld, vi var samlet i en middag og hele den tiden vi satt ved bordet, så var det snakk om et barn og deretter litt om det andre barnet. Seriøst, det var nesten så jeg sprakk.. Åhh, han er så flink på skolen, han er så kjekk, han er så snill og grei.. Hvorfor i h...? Kan man ikke tenke på andres sine følelser? Kan man ikke ta hensyn til andre, litt? Dere som ikke har barn, opplever dere sånne ting? Kan dere komme med råd, hvordan holder dere ut? Det er nesten så jeg sprekker Anonymkode: 6ce71...0a6 Det er jo her hele ironien ligger. du overfokuserer på at du ikke har barn og for deg er det blitt en så stor greie at når folk snakker om barn så fjør det vondt for deg. ser du ikke at du er enda mer selvopptatt enn dem? Du tenker jo KUN på dine egne følelser? prøv å snu tankegang neste gang, og engasjer deg i andres interesser og følelser, ikke bare dine egne? vet det er vanskelig, men .... selvopptattheten din er desverre Kanskje enda mer ekstrem enn de du kritiserer, det er håpløst... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #65 Del Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 16.58): Synes du har sagt mer enn nok. Og det DU har skrevet her og måten du har gjort det på, sier mer om deg. Finn deg noen andre plage, er du snill. Takk! Anonymkode: 6ce71...0a6 Du må da tåle å høre hvorfor vi som er så heldige å ha barn, at vi snakker mye om de. Jeg hadde forstått de som er ufrivillig barnløse, at det er kjedelig for de å høre om barnesnakk.. Men du som ønsker barn såå sterkt, du bør jo forstå oss som har barn hvor viktige de er for oss. Du er svært egoistisk. Anonymkode: 3106f...b71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #66 Del Skrevet 29. januar 2021 Jeg synes faktisk det er på sin plass at gode venner får vite det hvis dette med barn er et så sårt tema at man ikke takler barneprat. Vi er ikke tankelesere, og mennesker er så ulike. Jeg hadde en gang et vennepar som var veldig opptatt av å leve livet, og de skrøt veldig av hvor frie de var til å reise, feste, jobbe overtid og gjøre hva de ville når de ville. Og det var synd i oss andre som var så fastlåst og bundet pga. barn. Før de plutselig droppet ut av vennegjengen... Det kom etter hvert fram at de ikke likte alt snakket om barn, da de var ufrivillig barnløse. Men hvordan i huleste skulle vi andre vite det? Det er mange som ikke ønsker seg barn, og hvordan skal man vite når man skal trå forsiktig? Dvs. nevne barna minst mulig. Anonymkode: 4a5c9...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #67 Del Skrevet 2. februar 2021 Skjønner at det er sårt TS, men folk kan ikke ta hensyn til hvordan du føler det hvis du ikke forteller hvordan du føler det. Prøver du å styre samtalen litt selv? Hva skjer hvis du introduserer noen andre temaer? Anonymkode: 2efbf...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #68 Del Skrevet 2. februar 2021 Du må da kunne akseptere at andre har barn og snakker om det. Du har mann i det minste. Jeg er en jomfru mann og det suger, føles helt forferdelig. Kvinner liker meg ikke. Men jeg aksepterer at andre mennesker har sex og hører på dem når de snakker om det. Jeg lever også i en kultur hvor sex er overalt og man blir minnet på at man ikke verdt en dritt om man ikke har hatt sex. Men jeg aksepterer det og blir ikke sur på andre pga de har sex og snakker om det. Anonymkode: 38ca0...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #69 Del Skrevet 2. februar 2021 Du må nesten innse at når man har barn vil man snakke om de,det er helt normalt. Folk uten barn har sikkert andre interesser og du bør vurdere å finne andre venner som ikke har barn. Jeg har en som en gang var min bestevenninne og som er barnløs hun spør aldri om mine barn og kontakten vi er veldig tragisk egentlig vi snakker kun om tåplige ting. Anonymkode: 77fc5...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #70 Del Skrevet 2. februar 2021 Må nesten forsvare ts litt her. Mange i min vennekrets fikk tidlig barn, før jeg ønsket å få det og ja 90% av praten gikk over til barne-greier og det er driiiiit kjedelig å høre på!! Var veldig bevisst dette da jeg selv fikk barn mange år senere. Er jo ikke slik at barnet ikke skal nevnes, men det er ikke noe jeg legger ut i det vide og brede om med mindre det ikke kun er andre mødre der. Ja, nå som jeg har barn har jeg mye mer interresse av å snakke om barn. Men holder det på et minimum når det er barnløse tilstede da jeg godt husker hvordan det var. Anonymkode: 94b8c...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå