Gå til innhold

Har ikke barn og det er vondt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva tenker du om adopsjon?

Jeg bestemte meg for at om jeg hadde vært infertil så ville jeg ha adoptert. Å ta vare på et lite barn som er forlatt og «ingen» elsker, hvilken gave det må være, og sammen kan man fylle det tomrommet man har. Ønsket om å adoptere er fortsatt tilstede selv om jeg var utrolig heldig å fikk sønnen min, men det er jo en lang prosess og kostbart.. 

Anonymkode: 3d874...cd5

Vi har tenkt og snakket om det, men det er en veldig lang, hard og kostbar prosess ja. Jeg har ikke krefter til det. 

Ts

Anonymkode: 6ce71...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, vet de at du prøver å få barn da? Hvis ikke dere har sagt det til dem, vet de det ikke, det er ikke så enkelt å tenke seg til. Det er lov å be om å bytte tema, men skjønner at det  er ubehagelig/vanskelig for deg. De gjør det nok ikke for å plage, de bare vet ikke at det er vanskelig for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er enkelt å snakke barn, felles hobby eller kjæledyr når andre er tilstede. Men jeg forventer litt at de som ikke kan få, vil ha eller ikke liker barn faktisk står opp litt og sier det. Om ikke under en middag men til enkelte hvis det er samme omgangskrets som sees inni mellom. Opplever flere uten barn som har ghostet de som har fått barn helt uten grunn annet enn at de «har hatt så mye å gjøre». Man skal ha temmelig mye p gjøre hvis man ikke engang klarer å svare på helt andre ting enn barn digitalt.

Anonymkode: b57d3...961

Jeg har aldri sagt men hintet litt. Noen ganger har de tatt hintet men så går det litt så er de på’n igjen. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å tenke litt på andre sine følelser. Eller er mennesker blitt mer egoistiske og ser ikke lenger enn sin egen nese.? Jeg vet ikke, vet bare at igår ble altfor mye for meg og jeg er så utslitt idag. Det er nesten at jeg tar meg selv i å tenke at jeg vil omgås dem mindre, for å slippe å føle dette jeg føler nå.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er mamma til 2 og kjenner meg ikke igjen i dette. Selvfølgelig er barna mine det viktigste for meg, understreker for meg, men jeg vil ikke påstå det er hele livet mitt og at det ikke er masse annet man kan prate om, særlig med de man vet ikke har barn. Jeg har både barnløse venninner og venninner med barn, det er sjelden vi prater mye om barna faktisk. 

Anonymkode: 83cd0...5b9

Skjønner hva du mener, har selfølgelig  andre ting å snakke om også,  men det blir mye barne/ungdoms snakk. I helgene er vi jo sammen med barna å gjør ulike aktiviteter å etter skole å jobb så er dem jo der da også. 🤪 Snakker jo litt hva man gjør på jobb også.. Men snart et år siden vi hadde barnefri.. Så føler alt har handlet om ungene

Anonymkode: b8763...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er mamma til 2 og kjenner meg ikke igjen i dette. Selvfølgelig er barna mine det viktigste for meg, understreker for meg, men jeg vil ikke påstå det er hele livet mitt og at det ikke er masse annet man kan prate om, særlig med de man vet ikke har barn. Jeg har både barnløse venninner og venninner med barn, det er sjelden vi prater mye om barna faktisk. 

Anonymkode: 83cd0...5b9

Hva prater du om da forresten? 😊

Hvis man er singele så er det jo lett å snakke om andre mannfolk  å da prioriterer man jo litt alene tid der man kan treffe andre 😊

Anonymkode: b8763...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt! 

Har prøvd å bli gravid i lang tid nå men ingen lykke så langt.. ALLE rundt meg blir gravide med engang og har barn.. Føler jeg blir helt knust når jeg sitter i familie middager siden jeg er den eneste som ikke har klart å få barn.. Pleier alltid å grue meg til å møte folk som er gravide eller har barn for de tenker desverre ikke hvor vondt det er for oss som sitter igjen uten barn... 💔 

Sender deg en stor klem!!❤️

Anonymkode: a423e...5e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn, men merker de samme tendensene overalt. Folk er bare opptatt av å snakke om seg og sine ting. Skjelden man finner noen som også kan spørre andre og deretter LYTTE i en samtale. Dette tror jeg er uavhengig av barn eller ikke. Jeg er fascinert av hvordan noen bare snakker om seg og sitt hele tiden uten å vise interesse for andres behov. Selv i nærmeste familie kan de snakke i timesvis om egne barn uten å spørre meg om hvordan mine barn har det. Jeg har tatt et bevisst valg om å anstrenge meg for ikke å bli så egosentrisk, og jobber bevisst med å vise andre interesse under en samtale. En god samtale blant familie og venner bør være at alle får slippe til og bli hørt, uansett utgangspunkt for hva livet vårt dreier seg om.

Anonymkode: f3d7d...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri sagt men hintet litt. Noen ganger har de tatt hintet men så går det litt så er de på’n igjen. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å tenke litt på andre sine følelser. Eller er mennesker blitt mer egoistiske og ser ikke lenger enn sin egen nese.? Jeg vet ikke, vet bare at igår ble altfor mye for meg og jeg er så utslitt idag. Det er nesten at jeg tar meg selv i å tenke at jeg vil omgås dem mindre, for å slippe å føle dette jeg føler nå.

Ts

Hint er meningsløst, og blir ikke oppfattet.

Når de selv er i en situasjon der mye av livet handler om barn, så er det naturlig å snakke om det. Når de i tillegg ikke vet at det er vanskelig for deg, tar de selvsagt ikke hensyn. Man kan ikke ta hensyn til følelser man ikke vet at eksisterer. 

Anbefaler at du snakker åpent med en av de i familien din, og forteller hvor vondt det er. Da kan denne personen spille på lag og være med på å styre samtalene over på noe annet innimellom. 

Anonymkode: ec727...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tilhører gruppen som ikke VIL ha barn, men jeg forstår deg. Det er normal høflighet å snakke om temaer som alle kan delta i. 

Anonymkode: 07d5f...ebf

Derfor folk snakker så mye om været 😆

Anonymkode: ba5dc...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Syns ikke du at du kanskje er litt egoistisk og ikke ser lengre enn din egen nese selv, når du skal nekte alle å snakke om barna sine fordi du ikke har barn?🤨 Du har ikke engang fortalt dem på en tydelig måte at dette er sårt for deg. Tenker du at alle bare skal forstå hva som er viktig for DEG og ha hovedfokus på det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Jeg snakker gjerne om ting som interesserer meg, og ingenting er mer interessant enn mine barn og min mann. Du sier jo selv at det er sårt at du ikke har barn, da bør du jo forstå hvor viktige de er for oss som faktisk har de. Høres ut som om du bør danne din egen barnefrie klubb. Merkelig at du ikke forstår at barna er veldig viktige i våre liv ❤️

Anonymkode: 1c32b...5dc

Er det noe som virkelig ikke interesser meg, så er det å snakke om barna mine til andre. Eller høre om andres barn, finnes ikke noe mer kjedelig samtaleemne enn dette.

Heldigvis har jeg andre ting å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig barnløs her. Må nevne at det fortsatt plager meg at jeg må si FRIVILLIG hver gang det blir snakk om hvorfor jeg ikke har barn. Frivillig blir sjelden godkjent som svar forøvrig 🙄 Å være kvinne uten barn er fryktelig stigmatisert i samfunnet vårt. Det må liksom være en grunn til det, og den bør være sabla bra! TS burde ikke være nødt til å forklare verken prøving eller at man kan snakke om andre ting. Jeg forstår TS utmerket. Heldigvis har jeg flere nære venner som også er frivillig uten barn. Det jeg bruker å gjøre, om folk ikke klarer å snakke om annet er å legge meg opp i det de sier. Alle uttalelser om barna osv, så kommenterer jeg om hva de bør gjøre/ikke bør gjøre osv. Når de da sier fra at jeg ikke kan uttale meg for jeg har ikke barn, så gir jeg tydelig beskjed om at så lenge de konsekvent skal snakke om barna sine, så får de tåle min mening også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hint er meningsløst, og blir ikke oppfattet.

Når de selv er i en situasjon der mye av livet handler om barn, så er det naturlig å snakke om det. Når de i tillegg ikke vet at det er vanskelig for deg, tar de selvsagt ikke hensyn. Man kan ikke ta hensyn til følelser man ikke vet at eksisterer. 

Anbefaler at du snakker åpent med en av de i familien din, og forteller hvor vondt det er. Da kan denne personen spille på lag og være med på å styre samtalene over på noe annet innimellom. 

Anonymkode: ec727...bac

De vet godt nok fra før av at jeg har hatt mange forsøk og mistet alle gangene. Jeg har sagt at det har og er svært vondt for meg, men at jeg prøver å gå videre. En av de som alltid snakker om barna sine har også slitet med å få barn, vært gjennom mange forsøk så hun av alle burde vite hvordan jeg føler meg og hvor vondt det egentlig er, når hun har vært gjennom det selv. Men nei, hun snakker mest av alle. Jeg har også mange ganger sagt (når barn nevnes) at jeg kan ikke sette meg inn i det, da jeg ikke har erfaring selv men igjen fortsetter de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Syns ikke du at du kanskje er litt egoistisk og ikke ser lengre enn din egen nese selv, når du skal nekte alle å snakke om barna sine fordi du ikke har barn?🤨 Du har ikke engang fortalt dem på en tydelig måte at dette er sårt for deg. Tenker du at alle bare skal forstå hva som er viktig for DEG og ha hovedfokus på det?

Ja, da får jeg være egoistisk. Takk for din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er jo ikke det TS sier da, skjerp deg.

Anonymkode: 016c4...71d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min nær familie og slektninger. Alle har barn men ikke vi. Og når vi møtes så snakker alle om hvor flinke barn de har og tro meg det handler for det meste om barn. Jeg har mange ganger prøvd å bringe noe annet på banen men igjen så snur de det til barn. Igår var selskapet det hardeste jeg har vært med på hittil, jeg ble lei meg og trist, og er så sliten i hodet idag. Tro meg jeg kan ikke forstå hva det vil si å ha barn, men jeg prøver å forstå at man er stolt av sine barn. Men litt hensyn er det lov å vise, mener jeg.

Ts

Nå som det er Korona, trenger du vel ikke møte så mange. Så slipper du å høre på. 

Anonymkode: 24806...c6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det at en har som regel mye mer annet å snakke om enn barn, i sosiale sammenhenger. 

Neste gang bare ignorerer du det hvis det er uinteressant snakk for din del - ikke vi det oppmerksomhet, og prøv etterpå å snakke om et tema som interesserer deg/andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår deg veldig godt! 

Har prøvd å bli gravid i lang tid nå men ingen lykke så langt.. ALLE rundt meg blir gravide med engang og har barn.. Føler jeg blir helt knust når jeg sitter i familie middager siden jeg er den eneste som ikke har klart å få barn.. Pleier alltid å grue meg til å møte folk som er gravide eller har barn for de tenker desverre ikke hvor vondt det er for oss som sitter igjen uten barn... 💔 

Sender deg en stor klem!!❤️

Anonymkode: a423e...5e7

Hjertelig takk og sender en klem tilbake til deg ❤️ Føler med deg og sender gode tanker.🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, da får jeg være egoistisk. Takk for din mening.

Du kan ønske å være så egoistisk som du bare vil, de rundt deg bryr seg uansett ikke om dine tanker og følelser. Selv hun som burde forstå hvordan du har det, driter jo i hele deg? Du sier selv at du ikke forstår hvordan det er å ha egne barn. Får du barn en gang i fremtiden, så kommer du til å bli helt lik hun slektningen din og kun snakke om barnet ditt. Fordi det er det viktigste i livet. Og det har du jo bevis på av dine nærmeste, som kun snakker om sine egne barn. Lykke til ❤️

Anonymkode: 1c32b...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Dessverre ts så er barn en viktig del av folks liv og det som opptar de og derfor blir det stort tema. Selv synes jeg det er kjedelig å høre om andre sine barn. Som ufrivillig barnløs liker jeg ikke når de klager over barna sine. Også er jeg dritt lei av snaper av barn. Har en venninne som nylig har fått baby og vet om vår historie og sender allikevel ørten snaper av babyen om dagen. Sånn synes jeg at man kan ta hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...