Ukjent. Skrevet 19. januar 2021 #1 Del Skrevet 19. januar 2021 Bra at det er noen med litt fornuft igjen, og la oss håpe at dette er begynnelsen på slutten for enevelde til regjeringen. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 Meget bra. Hvem skulle trodd AP/SV var de som støttet fornuft? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 19. januar 2021 #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Enkelte idrettsforeninger i Bergen har også startet å trene igjen. Med et veldig lavt smittetrykk så var det også ganske fornuftig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 Bra, men det forutsetter selvsagt at folk ikke hopper fra røde kommuner for å feste. Da blir det plutselig smittefest .. Det var jo det som skjedde med treningssenter. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Ja dette syns jeg var bra. Burde vært litt mer lokalstyrt, der det er lite smitte bør kommunene selv få bestemme hvordan de vil gjøre det. Mitt inntrykk er at de fleste steder tar fornuftige valg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 2ro skrev (Akkurat nå): Bra, men det forutsetter selvsagt at folk ikke hopper fra røde kommuner for å feste. Da blir det plutselig smittefest .. Det var jo det som skjedde med treningssenter. Akkurat det jeg skulle skrive. Hvis nabokommunene er røde, så er det lite lurt å friste med fest og alkohol for da blir det samme som Bærum opplevde da Oslo ungdom strømmet til treningssentrene fordi de bare MÅTTE trene på treningssenter. Er det flere kommuner i en klynge som er med lavt smittenivå, så er det greit. Men det er risiko uansett. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #7 Del Skrevet 19. januar 2021 (endret) Anonymus1986 skrev (11 minutter siden): Enkelte idrettsforeninger i Bergen har også startet å trene igjen. Med et veldig lavt smittetrykk så var det også ganske fornuftig. Om Bergen hadde hatt et veldig lavt smittetrykk så. Endret 19. januar 2021 av PetterKanin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #8 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (5 minutter siden): Akkurat det jeg skulle skrive. Hvis nabokommunene er røde, så er det lite lurt å friste med fest og alkohol for da blir det samme som Bærum opplevde da Oslo ungdom strømmet til treningssentrene fordi de bare MÅTTE trene på treningssenter. Er det flere kommuner i en klynge som er med lavt smittenivå, så er det greit. Men det er risiko uansett. Risiko er det uansett, men vi må som i alle andre samfunnsavgjørelser veie kost/nytte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pangolina Skrevet 19. januar 2021 #9 Del Skrevet 19. januar 2021 Lite imponert egentlig. Jeg er så lei av strenge innstramminger som får ned smitten, der alt det skal brukes til er å åpne opp for mye, der man ender med å måtte stramme inn igjen. Det er på tide at man nå finner restriksjoner som er streng nok til å holde kontrollen, fremfor å ødelegge baketter pga kontinuerlig press fra utelivsbransjen, kulturlivet og idretten. Bar og restaurant har for lengst nådd sitt metningspunkt, der det stadig åpnes nye steder, der andre går konkurs fordi det bare ikke marked for så mange barer og restuaranter. Sånn har det vært lenge før korona og mange ville gått konkurs uansett. Kanskje korona heller kan få regulere ned nivået til noe som er mer levedyktig, så kan de ledige melde seg til Lofotfiske enn så lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #10 Del Skrevet 19. januar 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Risiko er det uansett, men vi må som i alle andre samfunnsavgjørelser veie kost/nytte. Man klarer seg utmerket godt uten alkohol ganske lenge Hvis du tenker på utesteder som kanskje går konkurs fordi alt de serverer er alkohol, ja - da blir det færre slike steder. Ikke noe jeg kommer til å savne iallefall, men kjipt for de som må finne arbeid et annet sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 19. januar 2021 #11 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (4 minutter siden): Man klarer seg utmerket godt uten alkohol ganske lenge Hvis du tenker på utesteder som kanskje går konkurs fordi alt de serverer er alkohol, ja - da blir det færre slike steder. Ikke noe jeg kommer til å savne iallefall, men kjipt for de som må finne arbeid et annet sted. Her jeg bor er det bare ett utested på 25 mils omkrets. Vi har ikke hatt et eneste smittetilfelle siden pandemien kom til Norge. Selvfølgelig er det elendig at ikke kommunene tørr å steppe opp og styre selv i slike tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 19. januar 2021 #12 Del Skrevet 19. januar 2021 Kjempelurt. Tipper at Harstad ikke hadde så mange smittede før musikk-bingoen heller... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aPjW7d/57-smittet-etter-musikkbingo-flere-politifolk-deltok 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #13 Del Skrevet 19. januar 2021 førstedamen skrev (47 minutter siden): Her jeg bor er det bare ett utested på 25 mils omkrets. Vi har ikke hatt et eneste smittetilfelle siden pandemien kom til Norge. Selvfølgelig er det elendig at ikke kommunene tørr å steppe opp og styre selv i slike tilfeller. Det trengs bare 1 koronasmittet som kommer utenfra og ... resten er en historie. Er utesteder livsnødvendige? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 19. januar 2021 #14 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Det trengs bare 1 koronasmittet som kommer utenfra og ... resten er en historie. Er utesteder livsnødvendige? Slik jeg forstår det er dette særlig snakk om restaurant. (Kanskje jeg har misforstått?). Da forventer jeg at det er god hygiene, ikke fyll, dansing og kjempelang kø til toalettet ++. Jeg tenker det er mye mindre risikabelt enn mye annet. Mye kultur er også slikt... Typiske nattklubber og puber skal vel vente litt til? Håper uansett bat det snart kan være trygt overalt. Vi er veldig avhengig av å hindre mutantene for det går ikke så bra i mange land nå (Nederland, Belgia mm). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 19. januar 2021 #15 Del Skrevet 19. januar 2021 Synes godt de kunne ventet litt til. Det er egentlig ganske tragisk hvor mye drikkekulturen skal ha og si i dette landet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #16 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (11 minutter siden): Det trengs bare 1 koronasmittet som kommer utenfra og ... resten er en historie. Er utesteder livsnødvendige? Utesteder, som andre arbeidsplasser, er livsnødvendige i dagens samfunn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 19. januar 2021 Det er snakk om drikke til maten. Det er ingen logikk i at man er mer smittefarlig om man drikker brus til maten istedet for vin. Så dette er fornuftig for å redde stumpene av restaurantbransjen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. januar 2021 #18 Del Skrevet 19. januar 2021 PetterKanin skrev (14 minutter siden): Utesteder, som andre arbeidsplasser, er livsnødvendige i dagens samfunn. Jeg snakket ikke om de som arbeider der. Er det livsnødvendig å gå ut på et utested? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 19. januar 2021 #19 Del Skrevet 19. januar 2021 Drizzt skrev (7 minutter siden): Jeg snakket ikke om de som arbeider der. Er det livsnødvendig å gå ut på et utested? Ja. Uten kundene forsvinner også jobbene. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 19. januar 2021 #20 Del Skrevet 19. januar 2021 Callisto83 skrev (35 minutter siden): Synes godt de kunne ventet litt til. Det er egentlig ganske tragisk hvor mye drikkekulturen skal ha og si i dette landet. Er du helt blåst? Dette handler ikke om "drikkekultur". Det handler om tusenvis av bedrifter og arbeidsplasser. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg