Gå til innhold

Anmelde mistet pakke?


Gjest Shawtyella

Anbefalte innlegg

Gjest Shawtyella

Jeg leverte en macbook air på coop extra her jeg bor. Vedkommende som tok imot pakken skannet den aldri inn, så ut som hun gjorde det så forventet melding på tlf rett etterpå. Fikk aldri noen melding, og pakken ble aldri registrert hverken der eller via postnord. Har vært i kontakt med både butikken/posten der jeg leverte den, og også postnord som prøver å hjelpe meg. Pga det her så har jeg ingen kvittering, noe som er arbeideren på coop sin feil.

Postnord mottok aldri pakken, og coop extra finner den ikke i det hele tatt. Noe som vil si, den er garantert stjålet! En pakke forsvinner ikke i løse lufta, et eller annet sted blir den registrert. Det her er utrolig kjedelig da mac’en koster mye og skulle sendes til en som hadde betalt en del for den. Mac’en ble pakket inn i orginalesken, og deretter i en annen pappeske hvor det sto «acer» utenfor, altså merke på en annen pc. Kan ikke skjønne hva som ellers kan ha skjedd enn at noen valgte å ta den med seg hjem :)))) Noen som har råd for hvor jeg går videre med denne saken, om de ikke finner den? De har tydligvis lett høyt og lavt etter pakken, men finner den ikke. Det er jo overvåkningskameraer som kan bekrefte og jeg og samboer leverte pakken, så det er jo noe dem taper på uansett. Hvordan går jeg frem videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med eier av butikken og sagt at du mistenker tyveri? Har eier gått igjennom overvåkningsvideo? 

Anonymkode: 0d512...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med eier av butikken og sagt at du mistenker tyveri? Har eier gått igjennom overvåkningsvideo? 

Anonymkode: 0d512...425

Det er neste steg, det må gjøres om den ikke kommer til rette. Postnord pleier å ha sitt på det rene, så jeg mistenker ikke postnord, da den aldri ble registrert via dem når de «skulle plukke den opp», så det er garantert butikken som har gjort feil her. Hvis ikke postnord finner ut noe mer, så må jeg snakke med daglig leder og be om overvåkning. Det er en macbook som jeg fikk 1100kr for ettersom den er litt ødelagt og kjøper skulle fikse den selv. Om den er borte må de gi meg erstatning for selve mac’en, og nok til at jeg kan betale vedkommende tilbake.. Hvis noen har lignende erfaring eller vet hvordan jeg skal gå frem så gi gjerne innspill. Er så himla irritert for det har gått 4 uker siden den ble levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lang vei til mistanke mot den ansatte som tok i mot pakken.

Men som du selv sier så har du ikke bevis for at du i det hele tatt har levert noe. Betalte du ikke for frakt ettersom du ikke har noen kvittering?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal altid beskjed om kvittering for levert pakke som du har ansvar for. At du bare legger den hos posten uten en gang et bevis på det faller på din egen dumhet.

Anonymkode: 73b95...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
Pappi skrev (3 minutter siden):

Det er ikke lang vei til mistanke mot den ansatte som tok i mot pakken.

Men som du selv sier så har du ikke bevis for at du i det hele tatt har levert noe. Betalte du ikke for frakt ettersom du ikke har noen kvittering?

Jeg ordnet frakt via helthjem.no, den er registrert på nettsiden, men hun som tok imot pakken på coop extra, skannet den tydligvis aldri inn. Jeg fikk beskjed på en annen coop extra at de ikke driver med kvittering lengre, men at du får sms. Vi fikk aldri kvittering, hun tok bare imot pakken og virket som hun skannet den inn. Men dette har hun da tydligvis ikke gjort. I dette tilfelle var det ikke min feil at jeg ikke fikk kvittering. Alle leveringssteder jeg har vært hos spør om kvittering, så sender de dette på sms. Fikk aldri noen sms. Jeg tror den ansatte er relativt ny i jobben der, så vet ikke om hun har gjort feil. Men den blir uansett ikke sporløst forsvunnet. De sa det når jeg var der, at ikke alle pakker blir skannet av dem, men at de uansett blir skannet av postnord når de henter den ut derfra. Om noen har stjålet den vil det synes på overvåkning vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal altid beskjed om kvittering for levert pakke som du har ansvar for. At du bare legger den hos posten uten en gang et bevis på det faller på din egen dumhet.

Anonymkode: 73b95...c1b

Man får alltid sms nå til dags, hun tok pakken og skannet den inn, men det skal ikke ha noe å si. Egen dumhet? Ingen grunn til å være frekk, pleier alltid å få sms. Her i området skriver de ikke lengre ut kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (1 minutt siden):

Jeg ordnet frakt via helthjem.no, den er registrert på nettsiden, men hun som tok imot pakken på coop extra, skannet den tydligvis aldri inn. Jeg fikk beskjed på en annen coop extra at de ikke driver med kvittering lengre, men at du får sms. Vi fikk aldri kvittering, hun tok bare imot pakken og virket som hun skannet den inn. Men dette har hun da tydligvis ikke gjort. I dette tilfelle var det ikke min feil at jeg ikke fikk kvittering. Alle leveringssteder jeg har vært hos spør om kvittering, så sender de dette på sms. Fikk aldri noen sms. Jeg tror den ansatte er relativt ny i jobben der, så vet ikke om hun har gjort feil. Men den blir uansett ikke sporløst forsvunnet. De sa det når jeg var der, at ikke alle pakker blir skannet av dem, men at de uansett blir skannet av postnord når de henter den ut derfra. Om noen har stjålet den vil det synes på overvåkning vil jeg tro.

Hvis de faktisk bryr seg med å se igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du skal altid beskjed om kvittering for levert pakke som du har ansvar for. At du bare legger den hos posten uten en gang et bevis på det faller på din egen dumhet.

Anonymkode: 73b95...c1b

Urelevandt om jeg ikke fikk kvittering. Det skal ikke forsvinne pakker derfra sporløst, når de har lett overalt etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
Pappi skrev (Akkurat nå):

Hvis de faktisk bryr seg med å se igjennom.

De har allerede lett i butikken/på bakrommet og ikke funnet noe. Postnord har heller ikke mottatt den. Dermed må den være stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (2 minutter siden):

Jeg ordnet frakt via helthjem.no, den er registrert på nettsiden, men hun som tok imot pakken på coop extra, skannet den tydligvis aldri inn. Jeg fikk beskjed på en annen coop extra at de ikke driver med kvittering lengre, men at du får sms. Vi fikk aldri kvittering, hun tok bare imot pakken og virket som hun skannet den inn. Men dette har hun da tydligvis ikke gjort. I dette tilfelle var det ikke min feil at jeg ikke fikk kvittering. Alle leveringssteder jeg har vært hos spør om kvittering, så sender de dette på sms. Fikk aldri noen sms. Jeg tror den ansatte er relativt ny i jobben der, så vet ikke om hun har gjort feil. Men den blir uansett ikke sporløst forsvunnet. De sa det når jeg var der, at ikke alle pakker blir skannet av dem, men at de uansett blir skannet av postnord når de henter den ut derfra. Om noen har stjålet den vil det synes på overvåkning vil jeg tro.

Hvis den er registrert på nettsiden kan du vel bare kreve forsikring, PostNord må da ha en lignende forsikring som det posten har. Har du sendt uten forsikring er det vel ikke så mye å gjøre utenom å snakke med butikksjef. 

Anonymkode: 1d113...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke HeltHjem og PostNord forskjellige tjenester?

Du burde jo ventet med å gå derfra til du fikk kvitteringen på sms, den skal jo komme umiddelbart..

Anonymkode: 3414c...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kastanjefrø
Shawtyella skrev (3 minutter siden):

De har allerede lett i butikken/på bakrommet og ikke funnet noe. Postnord har heller ikke mottatt den. Dermed må den være stjålet.

Hvem risikerer jobben sin for en ødelagt macbook til 1100kr? Postnord/postibutikk mottar pakker som er flerfoldige ganger mer verdifull enn det hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shawtyella skrev (26 minutter siden):

Jeg leverte en macbook air på coop extra her jeg bor. Vedkommende som tok imot pakken skannet den aldri inn, så ut som hun gjorde det så forventet melding på tlf rett etterpå. Fikk aldri noen melding, og pakken ble aldri registrert hverken der eller via postnord. Har vært i kontakt med både butikken/posten der jeg leverte den, og også postnord som prøver å hjelpe meg. Pga det her så har jeg ingen kvittering, noe som er arbeideren på coop sin feil.

Postnord mottok aldri pakken, og coop extra finner den ikke i det hele tatt. Noe som vil si, den er garantert stjålet! En pakke forsvinner ikke i løse lufta, et eller annet sted blir den registrert. Det her er utrolig kjedelig da mac’en koster mye og skulle sendes til en som hadde betalt en del for den. Mac’en ble pakket inn i orginalesken, og deretter i en annen pappeske hvor det sto «acer» utenfor, altså merke på en annen pc. Kan ikke skjønne hva som ellers kan ha skjedd enn at noen valgte å ta den med seg hjem :)))) Noen som har råd for hvor jeg går videre med denne saken, om de ikke finner den? De har tydligvis lett høyt og lavt etter pakken, men finner den ikke. Det er jo overvåkningskameraer som kan bekrefte og jeg og samboer leverte pakken, så det er jo noe dem taper på uansett. Hvordan går jeg frem videre?

 

Shawtyella skrev (7 minutter siden):

Man får alltid sms nå til dags, hun tok pakken og skannet den inn, men det skal ikke ha noe å si. Egen dumhet? Ingen grunn til å være frekk, pleier alltid å få sms. Her i området skriver de ikke lengre ut kvittering.

Scannet hun pakken eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke HeltHjem og PostNord forskjellige tjenester?

Du burde jo ventet med å gå derfra til du fikk kvitteringen på sms, den skal jo komme umiddelbart..

Anonymkode: 3414c...6db

De er begge under PostNord. Mypack har erstatning opp til 10 000kr og helt hjem 2500kr så her er det vel bare å søke erstatning. 

Anonymkode: 1d113...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis den er registrert på nettsiden kan du vel bare kreve forsikring, PostNord må da ha en lignende forsikring som det posten har. Har du sendt uten forsikring er det vel ikke så mye å gjøre utenom å snakke med butikksjef. 

Anonymkode: 1d113...bdb

Den kommer iblandt litt senere. Som regel tar det litt tid sier dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er ikke HeltHjem og PostNord forskjellige tjenester?

Du burde jo ventet med å gå derfra til du fikk kvitteringen på sms, den skal jo komme umiddelbart..

Anonymkode: 3414c...6db

Postnord jobber sammen med helthjem angående levering av større pakker, så det er postnord som isåfall ikke har tatt med seg pakken. De som jobber der sier at de ikke alltid skanner dem inn der, men at postnord gjør når se kommer for å hente pakkene. Mye som er merkelig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at TS antakelig ikke kan dokumentere innlevering. Og siden dette er over 4 uker siden finnes det neppe opptak lenger. De skal vel slettes etter en uke eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
Cleopatra. skrev (11 minutter siden):

 

Scannet hun pakken eller ikke?

Hun sto og holdt på med det når samboer ha henne pakken, det virket som alt var ok, og jeg forventet sms, vi dro etter ca 2 min. Men det er tydligvis litt slurv der iblandt siden de mener de iblandt kun blir skannet når postnord kommer å henter pakkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De er begge under PostNord. Mypack har erstatning opp til 10 000kr og helt hjem 2500kr så her er det vel bare å søke erstatning. 

Anonymkode: 1d113...bdb

Nei PostNord og Helthjem er helt forskjellige firmaer. Helthjem er eid av norske aviser men PostNord er vel et svensk firma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...