Gå til innhold

Vi skal male stua


monja

Anbefalte innlegg

Mange fine forslag her. Må si meg enig i lys antikk og latte med litt mer vekt på latte. Hadde lys antikk i stua i Oslo men her jeg bor nå har jeg latte i yttergang, på soverommet, på kjøkkenet og på kontoret. Vær obs på at latte og kaffe latte er to forskjellige farger. Kaffe latte er litt mørkere men også veldig fin.

Ida hadde jeg på kjøkkenet i Oslo, fin den også.

Har dere bestemt dere forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

latte og lys antikk er den samme fargen.

det er bare at den latte er fra butinox og lys antikk fra jotun..

caffe latte har også en tvilling fra jotun.. trur det er never eller nevada eller noe sånt.

fine farger alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det? Synes lys antikk er hvitere men da er den kanskje ikke det? Har latte fra Lady Interiør.

Endret av Midnattsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at den kanskje ser anderledes ut kan ha med følgende å gjøre: lysforhold, glans på malinga, underlaget, ting rundt på veggenne.

dersom man går inn å tiiter på fargene så ser man at de inneholder akkuratt samme mengde av de ulike brekkfargene (dette må man nok gjøre på en fargeblandermaskin..) nå huske rjeg ikke hva som er i de fargene.. men det er i allefall de samme mengdenne av de samme brekkfargende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da er vel ikke latte og lys antikk samme fargen... :klø: Siden begge er fra Jotun, mener jeg...

Bestem deg da, kvinne, jeg venteeeeer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Har nettopp malt kjøkken og gang med lys Toscana (Lady). Sammen med hvite fliser fikk den litt rosafarge over seg og ble en smule kaldere enn jeg trodde. Gangen vår er lang og tett (uten vinduer) og fargen lyste virkelig opp der. I ettertid syns jeg nesten at den passet bedre sammen med furu brystpanel enn med krittvhite fliser da den her ble varmere. Men lyst ble det begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er vel ikke latte og lys antikk samme fargen... :klø: Siden begge er fra Jotun, mener jeg...

Latte er opprinnelig en farge fra Butinox, lys antikk er fra Jotun, men du kan få blandet fargen Latte i f.eks Lady maling eller fargen Lys Antikk i Butinox maling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og der sa mie hva jeg hadde tenkt til å si

og lady er fra jotun ja.

jotun er produsenten, men lady er typen (akkruatt som jotun også har drygolin, demidekk, jotaplast, fenomix ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fargetips.

Jeg liker også en som heter champagne.

Fransk grå er også fin -i de rette blandingsforholdene (vi fikk et spann som var for rosa en gang, men det funket likevel i det gamle huset vi brukte det i da)

Og også oppdaget vi at antikkhvit fra en annen leverandør ble en fin gråaktig farge (og overhode ikke så hvit som vi hadde regnet med) - desverre kommer jeg jo ikke på hvem vi kjøpte hos da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idahe - er du helt sikker på at Latte og lys antikk er samme fargen?

Vi prøvde begge fargene i vinter (malte dem rett ved sidenav hverandre på en vegg) og det var tydelig forskjell på dem. Ikke mye - de er veldig like, men både sambo og jeg så hvertfall klar forskjell mellom dem. Hmm.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi malte ganske store områder og satt vår brune sofa inntil - og lys antikk ga det lyseste preget. Så det er vel den jeg synes er hvitest da.

Må si jeg er litt forundret nå - om det stemmer at det er samme fargen skjønner jeg ingenting. Jeg synes nå det var en nyanseforskjell jeg. ;) Er det samme fargen føler jeg meg veldig dum for å ha brukt lange tider på å studere de to fargene og veksle frem og tilbake for å finne ut hvilken vi skulle velge.. :roll: Men men, sånn kan det gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titta: Kan det hende at du sammenlignet lys antikk fra Jotun med latte fra Butinox?

Jeg opplever nemlig at det blir forskjell i fargene på de to fabrikatene selv om fargenummeret er likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man diskuterer farger bør man også referere til NCS-koden. Om en farge heter Latte hos Jotun kan det være en annen en Latte fra en annen malingsprodusent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det ja Sixx. Vi prøvde Latte fra Butinox og Lys Antikk fra Jotun. Og det var helt klart en liten fargeforskjell. Godt å høre at det ikke bare er meg da. ;) Men begynte å stusse litt pga hva idahe skrev skjønner du.

latte og lys antikk er den samme fargen.

det er bare at den latte er fra butinox og lys antikk fra jotun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...