Gå til innhold

Så mye likt strikkedesign nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg aner ikke hva verken Facebook eller Instagram «flyter over» av. Pinterest er den eneste plattformen jeg har brukt og derfor vist til for til formålet oppskrifter med variasjon. Fordelen med Internett er at man ikke er begrenset til norske eller engelske oppskrifter, og jeg har ikke på noe vis opplevd at verken franske, spanske eller russiske (i språk, ikke nasjonalitet) oppskrifter er utilgjengelige når de er avbildet pent og pyntelig og en har Google translate for hånden.

Dersom de du abonnerer på er ensformige så avspeiler det ditt valg av abonnementer. Mitt poeng er at min feed er veldig variert, og det er en aktiv innsats man gjør seg.

Mitt tips er derfor: søk opp det du vil ha på engelsk i Pinterest. Trykk på noe du liker. Se «ting som ligner» (de gjør ikke egentlig det, men utvalget er alltid interessant). Endel av sidene du får opp er franske, italienske eller ukrainske. Trykk på dem. Særlig østeuropeere er veldig kreative med rester og full ut ytelse av resurser. Sørkoreanerne og kinesere er typisk innmari gode på detaljer av utmerket kvalitet. (Jeg generaliserer grovt, altså, men du vil jo ikke risikere å overse et mønster bare fordi det er fra en kinesisk utvikler!). Følger en kun vesteuropeiske og amerikanske mønstre? Ja, da blir det jo kjedelig. Vi er homogene samfunn. Samme gjelder alt annet, som feks mat - du lager jo både peruansk og kinesisk i løpet av måneden for ikke å bli matlei.

Anonymkode: d70d6...475

Det var et godt tips! Jeg ser bla. etter oppskrift på knestrømper for tiden, og når man googler kommer det jo selvfølgelig bare opp norske resultater pga ordets natur... 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at det blir mye likt fordi mange mindre kopierer de store som Petiteknit. Flere ganger har jeg tenkt «Åh, der er novice sweater, så fin i den fargen» også skal det bli en ny oppskrift🙄 Flere av de mindre tar også mer per oppskrift enn feks Petiteknit som skal leve av det, for dårligere arbeid. Altså jeg har per dags dato ikke sett en eneste en som skriver opprskrifter så bra som Petiteknit, ei heller har så gode videoer. Da synes jeg man i alle fall skal støtte de som laget originalen i en grad det er mulig i strikkedesign.

Anonymkode: 38ef8...51f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Knirke skrev (På 21.1.2021 den 1.00):

Jeg er medlem av et par stikkesider der folk legger ut egne oppskrifter, og det jeg ikke skjønner er:

Hvor mange oppskrifter er det mulig å lage for pulsvanter, hvem gidder å betale for oppskrift på pulsvanter, og HVEM er det egentlig som går med pulsvanter? Jeg tror ikke jeg har sett en eneste en...

Jeg bruker dem daglig, har utallige par. Men de er utelukkende mitt eget design, skjønner ikke at man trenger oppskrift på noe så enkelt?  Jeg strikker tommel på mine, alltid.  

Jeg har veldig varme hender, så votter eller hansker brukes veldig sjelden. 

Anonymkode: 4f708...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...