Gå til innhold

Oppgulp


Gypsy

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få lagt inn avatar og nå har jeg mast litt på Hege og kom et skritt videre, jeg prøvde nemlig å legge inn bilde i innlegg istedenfor å legge inn det jeg hadde tenkt-nemlig avatar.

Men har fortsatt problemer med å få lagt inn avatar- finner avataren, klikker last opp...Og hva skjer ?

Jo, blank side og "fullført"

Hm...

*Girmegikke*

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser man det, ser man det.

Det hjalp å redusere antall pixler.

Det har jeg lurt på før også, selv om KB er innafor størrelseskravet, så hjelper det lite om pixelstørrelsen er for stor.. :klø:

Jeg syns forøvrig PM-funksjonen med at et stort, rosa felt med teksten kommer fram er helt genialt, slik kan jeg umulig gå glipp av en PM. :)

Ellers syns jeg det er litt forvirrende og sette seg inn i de forskjellige muligheten man har om man klikker på brukernavnet, kontrollpanel eller min assistent, litt uoversiktlig kanskje og vanskelig å huske på hva man finner hvor, hva med å slått dem sammen isteden ?

Jeg syns også den lange rekka med "vis alle"-smileys er noe slitsom å bla seg gjennom, det er iallefall smiley's for de fleste sinsstemninger ;)

Hva postikon skal bety har jeg ikke helt oppfattet, men jeg registrerer at de ofte (kanskje alltid, som en standard?) legges inn øverst i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden søndag er bekjennelsens dag (jeg hører kirkeklokkene kime i det fjerne i skrivende stund), erkjenner jeg at mitt faste ritual på morgenen med å lese VG, Dagbladet, Nettavisen, Aftenposten og 2 lokalaviser, er bortkastet tid.

Det hadde holdt med 1 av dem og 1 lokalavis, ellers så står jo stort sett det samme i de. Fordelen er jo at jeg setter meg grundig inn i dagens nyheter, siden jeg leser dem opptil flere ganger i forskjellige aviser. :ler:

Jeg har hverken abbonnert eller kjøpt en avis siden tidenes morgen. Hvorfor skulle jeg bruke penger på det når jeg har en utmerket internetlinje som mer enn gjerne tar seg av dagens nyheter ?

Papir blir snart ut.....Men, på den annen side...Hva skal man ellers bruke om man vil skrive ut ?

Det blir antakelig helt slutt på det også, på samme måte som jeg mislikte grenseløst at min nye PC som ellers hadde de fleste fasiliteter iorden, ikke hadde diskettstasjon.

Det var visst avlegs, fikk jeg høre. Tenk hadde jeg visst det før, så kunne jeg fortalt min frustrerte kollega at hun kunne slutte å forgjeves lete etter diskettstasjon på maskinen sin hun også. De har nok ikke gjort en feil og glemt å sette den inn, den er bare avlegs. :overrasket:

CD/DVD-brenner (som jeg forøvrig enda ikke aner hvordan fungerer), USB meg her og der (nei, jeg husker ikke hva det heter...), jeg har til og med en tilgang som gjør at jeg bare kan ta minnekortet ut av digitalkameraet og putte det rett i pc'en, det syns jeg var så genialt. :klappe:

Å installere programvare blir snart også avlegs.

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å observere hvordan mennesker som vanligvis er travelt opptatt med jobb og ektefelle, plutselig brått forandrer seg når de får altfor mye tid til overs.

De som før var håpløse å føre en samtale med over et lengre tidsperspektiv enn et kvarter i slengen hvor de plutselig må gå, er plutselig å-så-kontaktsøkende og vil gjerne slå av en prat opptil flere ganger om dagen.

Hva når verden igjen blir travel, er det slutt på opptil-flere-ganger-om-dagen-samtaler ?

I guess so !

Folk må lære seg til å aktivisere seg selv når de ikke har andre i umiddelbar nærhet de kan henge med, og om det blir for trøttende i lengden, så er det faktisk sunt å kjede seg. :)

Jeg kjenner endel som aldri har lest en hel bok, og som benytter TV'en til å ivrig zappe når de ikke har annet å bedrive tiden sin med.

De forstår ikke at man kan ha ro i sjelen til å sette deg ned med en bok, og vie all oppmerksomhet helt og fullstendig til en annen verden, gjerne med en varm kopp med noe godt å drikke, krølle seg sammen i sofaen eller i en stol og bare lukke alt annet ute.

Det er helt klart en tilvenningssak, og jeg vil si at de som aldri leser bøker, går glipp av noe.

Samtidig som det er utmerket som en stille stund for avslapning, er det også lærerikt og man få innspill og se ting på en ny måte man ikke hadde tenkt på før.

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt så mange voldtetksanmeldelser det er om dagen.

Jeg lurer på hvor mange som virkelig har blitt voldtatt og hvor mange forsmådde og avviste ungjenter som prøver seg med en liten hevn.

Det er selvfølgelig grusomt for de som virkelig har blitt voldtatt, men tenk for de som feilaktig blir anklaget for det.

Hva rører seg oppe i hodene til de som anmelder uskyldige for voldtekt ?

Det er ikke lenge siden man kunne lese om et kvinnemenneske her i landet et sted (var det Bergen, tro?), som anklagde opptil flere for voldtekt uten at det fantes et snev av sannhet i det.

Huff.

Det er neppe så enkelt å leve med en voldtektsanklage hengende over seg, selv om man er aldri så uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normenn "flest" reiser på charterturer sier Star Tour. (dette gjaldt Hellas)

På min siste utenlandstur, var det eneste forhåndsbestilte flybilletten for avreise og hjemreisedag, resten ble tatt på sparket.

Det koster selvfølgelig endel ekstra tid å lete etter egnet sted å bo, så om man ikke er kjent er det jo en fordel å bruke enda mer tid på å studere (og printe ut) kartene over området på forhånd.

Dessverre er det ikke alltid hotellene angir korrekt beliggenhet på sine hjemmesider, de vil gjerne ha det til at de holder til noe mer sentralt enn de gjør.

Samtidig, må man finne frem i kaoset på en ukjent, forvirrende og gjerne uoversiktlig flyplass hvor morsmålet så langt derifra er engelsk og man gjerne er heldig om èn, om noen forstår hva man spør om.

Men når man likevel har 5 timer før flyet går, så finner man ut av det meste.

På en internasjonal, enorm flyplass, syns jeg det er merkelig at så få kan engelsk overhodet, i tillegg er det snodig, at de i 2005 ikke har så mye som en minibank.

Har man ikke cash og vil ha ut penger, kan man prøve vekslingskontorene, men ingen kan love at man faktisk får ut penger, det er bare å prøve lykken og håpe på flaks.

Turistkontorene er ikke nødvendigvis behjelpelig ut ifra hva kunden ønsker seg, men er voldsomt behjelpelig med å finne hva man ikke er interessert i, som selvfølgelig koster mer.

Det er da man finner en taxisjåfør, håper vedkommende kan engelsk og ber om et tips eller to.

Eller, rett og slett, setter igjen bagasjen et trygt sted, tar beina fatt og begynner å lete på egenhånd.

Fordelen med å finne fram til alt på egenhånd, er jo at man blir kjent på stedet og det er jo aldri noen ulempe :)

Jeg kommer til å reise med rutefly neste gang jeg tar en utenlandstur også, jeg liker utfordringen i å ikke få alt servert på et fat, men å måtte bruke både tid hode og ikke minst beina på å finne fram dit man skal selv.

Men neste gang vil jeg nok gjøre ting på en litt annen måte, ikke være så godtroende og ikke ta alt turistkontoret eller websider kan fortelle meg for god fisk.

Det er så mangt en turist ikke kan vite om hvor mange luringer som skal tjene penger på de mest sleipe måter.

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg likte "hvorfor trener du ikke"-tråden.

Må man ha en god unnskyldning for at man ikke gjør det ? (Joda, jeg vet det eksisterer en lignende tråd om "hvorfor trener du")

Ja, man må jo det, for nå om dagen er det jo så inn å skryte av hvor ofte man renner ned dørene på treningssentrene :) Jeg håper virkelig folk trener for sin egen del og ikke fordi de skal kunne skryte av det til andre. :Nikke:

Vel, hvor trener folk IKKE:

Grunner for det kan være:

1. Man har en skade

2. Man finner ingen motivasjon

3. Man gidder ikke

4. Man ser ikke vitsen

Og, hvor går grensen mellom å trene og ikke trene ?

Trener jeg hvis jeg er 1 gang på treningssenteret i uka ?

Trener jeg hvis jeg løper 4 ganger rundt et vann i nærheten pr. uke ?

Trener jeg hvis jeg går tur med hunden 3 turer hver dag ?

Trener jeg når jeg går/sykler på vei til jobb ?

Trener jeg når jeg går meg en rolig tur ?

Det kan være mange måter å trene på, noen mer systematisk og iherdig enn andre.

Noen trener for å forbedre utseendet, få større muskler.

Andre trener for å få utløp for litt eggresjon og bedre kondis.

Andre igjen trener for å døyve den dårlige samvittigheten.

Mens andre igjen trener som en kombinasjon av disse.

OG: Er trening og trim det samme, eller to vidt forskjellige ting.

Øyet som ser, og det kan se så mange ut ifra hvem det sitter på.

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn flest? :ler:

Jeg har aldri vært på chartertur i hele mitt liv, og ikke har jeg særlig lyst heller. Jeg liker å planlegge ting selv, og charterturene går dessuten som oftest til slike "ligge på stranden i to uker"-steder og steder hvor 90% av de du treffer er turister og området er så lite autentisk som det bare kan være. Nei, takk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idol er visst skadelig sier en tidligere deltaker som har prøvd seg 2 ganger.

Det høres omtrent ut som en episode av "ungkaren".

Alt er så fint og flott helt til man blir dumpet, så er alt bare grufullt, jævlig og rett og slett noen man bare må gå ut og advare andre om, og da helst i en eller annen form for media.

I ungkaren er damene oppover ørene forelsket i denne mannen de kjemper om sammen med 24 andre, han er selvfølgelig utrolig kjekk med en fantastisk personlighet og kvaliteter de fleste bare kan drømme om. Et skikkelig kupp, med andre ord.

Helt til hun får sparken, det ble ingen rose, hun må reise hjem isteden.

Da er plutselig denne fantastiske herremannen man dagen før roste opp i skyene, forvandlet til en gjennomført drittsekk man egentlig ikke ville ha likevel.

Forstå det den som kan. :blunke1:

Det er rart hvor fort enkelte menneskers meninger forandrer seg så fort ting ikke går helt slik de kunne tenkt seg.

Det er litt det samme som når forhold tar slutt.

Istedenfor å legge hverandre fullstendig for hat, hvorfor kan man ikke oppføre seg som voksne mennesker, innfinne seg med at selv om man vokste fra hverandre eller hadde forskjellige ønsker og mål her i livet, så kan fortsatt eksen være et både hyggelig og flott menneske.

Hvorfor ikke ønske hverandre alt godt og lykke til videre i livet istedenfor å gå og snakke dritt om hverandre og gå rundt og fortelle og advare andre om dette fryktelige mennesket man virkelig ikke aner hvorfor man var sammen med så lenge ?

Selv om vedkommende ikke passet for deg, kan det hende de passer utmerket for andre.

Folk oppfører seg jo også forskjellig i forhold, det har jo med hvordan personligheter passer sammen å gjøre.

En som kan være frempå og brautende i et forhold, kan være mer tilbakeholden og avventende i et annet.

Derfor er det ikke dermed sagt at man nødvendigvis kjenner hverandre ut og inn, og det forklarer gjerne hvorfor et par som er lenge sammen hverken gifter seg eller får barn, så går de fra hverandre og finner en ny, og snart har de både formert og giftet seg.

Man vil jo gjerne tro at en persons personlighet er lik i alle forhold, men det kan fort være stor forskjell på det, man skal derfor være forsiktig med å si at "H*n er sånn og sånn, h*n gjør det og det eller aldri i verden det", for kanskje eksen gjør det i neste forhold fordi h*n da matcher bedre personlighetsmessig med neste mann enn med deg.

Hardt å innse, men sannheten kan være tøff. ;)

Når det gjelder dumpede menn i ungkarskvinnen har jeg ofte hørt at den forsmådde mannen på vei ut kommer med følgende frase: Vi passet perfekt sammen, synd hun ikke så det, hun har virkelig gått glipp av noe, en dag kommer hun til å angre på at hun ikke lot meg få bli, for jeg kunne så avgjort gjort henne lykkelig/behandlet henne som en prinsesse og så videre.

Utrolig hvor stort eget ego og syn på seg selv kan bli når man måtte innse man ikke var bra nok likevel, da må man bare dra fram alle sine flotte kvaliteter og overbevise seg selv om at hadde damen bare fått øynene opp, da hadde man nok blitt lykkelige :ler:

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

:tommel: Vælkømmen Gypsy :klem:

Oppgulp. :ler: - Jommen har du koselig navn på boka di :ler:

Jeg vet i allefall hvor JEG skal ta turen om jeg lurer på om det har skjedd no i verden i det siste ;)

Jeg er nemlig ikke no flink til å lese og holde meg oppdatert på sånt.

Ikke for at ALT er kjedelig, men mesteparten. Og det som ikke er kjedelig er jo bare ille og fælt og snufs :tristbla:

Ikke trener jeg heller. Har jeg engang en god grunn til å la være? - Nope-

Jeg bare gidder ikke :sjarmor:

Nemlig.

Kaller sånne for selvpinere, men i stillhet, noen tar seg forfryktelig nær av sånt!

Haha, rett person som skal stå på matstasjonen under Birkebeinern i år :ler:

Koselig å se deg Gypsy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rainbow, jeg er alldeles enig med deg i at disse treningsentusiastene bedriver en form for selvpining jeg bare ikke er istand til å like.

Jeg er nemlig konstruert slik at når ting går over terskelen fra mildt ubehag til å bli intenst slit, da er det noe i meg som spør meg "Hvorfor vil du deg selv så vondt ?"

Joda, fortell meg gjerne at det går over bare jeg holder ut tilstrekkelig lenge over (altfor) lang tid, så blir alt så meget bedre, men når man holder på og har følelsen av å renne bort og lurer på om lungene skal sprenges og pulsen slår så fort at man mistenker om pulsårene truer med å sprekke, da er det ikke en ny økt man fantaserer om i drømme påfølgende natt.

Jeg tar meg heller en sporadisk sykkeltur i mitt eget tempo, istedenfor å bedrive selvpåført tortur på et fancy treningssenter. Men for all del: Hver sin lyst, og hvis noen noengang skulle greie å smitte meg med yr og vilter treningsglede, da skal vedkommende få en premie. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk være temmelig interessant og ikke minst underholdende å observere andre menneskers adferd.

Vi har disse som overhodet, ikke på noe vis eier sosiale antenner.

Og om man ikke er helt sikker på hva en sosial antenne er, så finner man meget fort ut det om man treffer på en av disse som hverkan kan stave det eller har hørt om det.

Dette er mennesker som er, tvers igjennom påhengsmotor.

De tar aldri et hint, men henger seg på, ja, de har faktisk endel til felles med en innpåsliten katt som aldri bryr seg om at andre faktisk kunne tenkt seg å være helt ifred innimellom og så absolutt ikke tar hintet om de blir vennlig, men bestemt skubba vekk.

Hva gjør man med voksne mennesker som er normalt intelligente, men som altså ikke eier disse sosiale antennene og som aldri tar et hint.

Det er ikke lett, det ER ikke lett å snakke til et voksent menneske som man snakker til sine 5 år gamle barn for å få de til å forstå at de oppfører seg på en måte som både er plagsom for andre og som også i enkelte tilfeller går innenfor andres intimgrenser.

Jeg husker min gamle lærer sa til klassen en gang at vi alle har en ring rundt oss, og den skal andre holde seg utenfor, og den ringen er på ca en meter ifra vår egen kropp.

Det er en god regel jeg har tenkt endel på opp igjennom.

For noen er det ingen problem å ha folk man ikke har et forhold til nært innpå seg, for noen er det helt greit at mannlige kollegaer sniker til seg en klem i tide og utide og kler av dem med blikket så fort de skulle finne på å ikle seg noe mer sommerlig enn olabukse og langarma genser.

Enkelte er ikke særlig diskrè, og jeg tror ikke alle tenker over det engang, at deres oppførsel rett og slett kan oppleves ubehagelig og i stor grad er upassende.

Hadde disse menneskene uten sosiale antenner vært klar over hvordan de virker på andre, håper jeg de hadde fått litt å tenke på.

Hva skyldes det ?

Lav intelligens ? At man ikke bryr seg om hvordan man fremstår ?

Eller at man rett og slett ikke er istand til å oppfatte singnaler man får fra andre og heller ikke kan tenke seg til hvordan man kan oppleves av andre ?

Litt selvinnsikt er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva feiler det en person som roper om at han har fått tilsendt en sms fra en av passasjeren like før flyet raste i bakken og tok livet av alle passasjerene ?

Her kunne jeg tenkt meg en grundig psykologisk analyse.

2 flystyrter og 1 helikopterstyrt på 3 dager.

Folk vil ikke fly med Helios.

Flyvertinne funnet i cockpit.

Likene var stivfrosne.

Ja, altså...

Man kan ikke lenger åpne eller klikke seg inn på (alt etter hva man foretrekker) en avis uten å få DØD trukket ned over ørene.

Det er drap, det er voldtekt med eller uten død til følge, det er flystyrt, det er branner, det er terrorangrep, det er selvmordsangrep og gudene vet hva det nå ikke er.

Døden kommer til oss alle en dag, før eller senere, men verdens utvikling begynner å bli skummel.

Èn ting er iallefall sikkert: Det går ikke den riktige veien.

Og hva skal vi gjøre med det ?

Vel. Menneskelig svikt skjer, og det er dessverre ikke tilgivelig når det fører til flystyrt, ei heller når man dør under legens hender fordi det skjedde en tabbe.

Samtidig er det lett å sitte på sin høye hest og si at slikt ikke er tilgivelig, man kan jo bare prise seg lykkelig over at man ikke har det ansvaret !

Terrorangrep og selvmordsangrep står vi ganske makteløse overfor, men det hjelper ikke å isolere seg.

Ta toget, ta bussen, ta t-banen, trikken og lev som før.

Disse terroristene er utspekulerte og finner alltids en vei å gjennomføre sine dødelige aksjoner på uansett.

Høy sikkerhet er en selvfølge i disse dager, men alt får man ikke gjort.

Jeg tror heller ikke det er så mye å være redd for når det gjelder fly.

Ulykker skjer, ja dessverre, men det gjør det når det gjelder det meste, og når man minst venter det.

Jeg tviler sterkt på at det blir noe enklere å kurere flyskrekk på en stund, men hva er oddsen for at akkurat DITT fly skal bli rammet.

Den er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV'en min står i lange perioder avslått.

I går stod den på til en forandring, og der ruller "Familieliv" over skjermen.

Jeg har bare lest om det.

Nå har jeg sett det også, gitt.

Og hva jeg syns.

Tja...Jeg vet ikke helt om jeg skal :ler: eller :grine: eller kanskje :overrasket: er mer dekkende ?

De fulgte vel disse menneskene fra 2002 til 2005. (Det jeg fikk med meg, iallefall)

Her får vi med oss ganske detaljerte detaljer.

Et par går fra hverandre, de har et lite barn.

De flytter fra hverandre.

Kort tid etter får damen seg en ny kjæreste hun har truffet et sted på nettet.

De bestemmer seg raskt for å flytte sammen.

Tv'en spør henne om følelsene hennes henger med, og det kan hun forsikre om at jada, det gjør de. Det var fort gjort å komme over eksen.

Da vil ikke eksen og pappan til den lille være på TV mer.

Etter nesten like kort tid, er hun gravid, fordi "det bare ble sånn litt tidligere enn de hadde tenkt" Så flytter de igjen.

Javel.

Så flytter de ut, og til hans hjemby.

Der bor de noen måneder, barnet kommer.

Forholdet skranter og ganske få måneder etter at babyen har kommet, går de fra hverandre.

Damen flytter.

Til slutt kan TV'en fortelle meg at sammarbeidet mellom mamman og de to pappaene går fint.

:overrasket:

Javel, men nøyaktig hva var poenget med å fortelle alt dette ?

En forvirret dame med følelseskaos som bytter menn og flytter sammen med og lager barn med menn hun knapt kjenner (fordi de ville ta sjansen på at det gikk bra..Tenker man ikke lengre når det er barn i bildet?), flytter fram og tilbake hit og dit, ja det forundrer ikke meg at det ikke gikk i lengden.

Dem om det altså, hver sin lyst, men hvorfor sende det på TV ?

Joda, reality er jo så inn i tiden nå blandt kjendisene, men hva er det som får et ukjent, helt vanlig par til å la kameraene følge dem over flere år ?

Gjennom skilsmisser, graviditeter, brudd, flytting hit og dit...

Jeg tror ikke jeg helt forstod poenget...

PR-kåt, kanskje ? Pengenød ?

Noe må det jo være.

Men som sagt: Hver sin lyst !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye hæler- O'gru !

En kvinne kan bli riktig elegant med høye hæler, det kan gi en flott holdning, om hun kan kunsten å gå på dem.

Kan hun ikke det, minner hun mest om en kalvbeint ku, dem har jeg sett endel av og det er virkelig ikke noe lekkert syn :ler:

Jeg innrømmer det gjerne, jeg drømmer stadig om flotte, høyhælte sko, som føttene mine ikke skriker sin nåde av innen de første ti minuttene.

Når vi damer er på ferie, så liker vi gjerne å shoppe litt ekstra.

Halve ferien for meg, er betydelig lavere priser.

Jeg havnet i et paradis av en skobutikk- opptil flere, faktisk !

Dessverre, har ikke jeg veldig tynne legger, så støvletter er som regel et problem, for jeg får dem ikke på meg.

Likevel, jeg fant to par flotte sko, som stoppet rett under leggen,

Et svart par, og et hvitt.

Spisse begge to.

Flotte.

Jeg betalte en latterlig lav sum for dem, sko jeg antakelig måtte ut med noen tusenlapper for her i landet.

Så kom jeg hjem og skulle på min første shoppingtur, feiende flott i nye sko, og stolt som en høne.

Jada.

Beina mine skrek og ba en stille bønn allerede halvveis til kjøpesenteret.Men, jeg oppdaget da iallefall hvorfor endel damer vrikker sånn på rumpa når de går. Men er faktisk nødt til å slenge med hoftene for å i det hele tatt greie å bevege seg med slike sko. :ler:

Da jeg hadde shoppet meg ferdig, var det umulig å gå skikkelig lenger, det ble mer en form for halting.

Jeg måtte rett og slett ta av meg de flotte, nye skoene og ta på meg joggesko jeg hadde kjøpt underveis.

Føttene mine var meg evig takknemlig, jeg formelig hørte dem sukke tilfreds.

Det gjorde forsåvidt jeg også. :ler:

Hælen var 10 cm høy målte jeg etterpå.

Og skoene ?

Jeg har ikke brukt dem etterpå.

Men jeg drømmer stadig om å en dag klare å bevege meg elegant og uanfektet rundt på slike høyhælte sko, uten å bekymre meg for om anklene kommer til å knekke eller ei.

:ler:

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rainbow

:ler::ler:

Er det ikke rett og slett ubegripelig hva vi gjør for skjønnhet og moteideal....

Jeg er også en som syns det ser så hyperelegant ut med høyhælte sko og lange ben og giiiid a meg altså, men når mine egne ben, som slett ikke er smale nok til å passe i tilnærmelsesvis moderne sko, tvinger seg inn i sånne sko - så ser det liksom ikke sååå fancy ut....

:overrasket:

Jeg har en ting jeg gjør, på tross av at det gjør noe så ubeskrivelig vondt, hver 6 uke. Og det er min smertetime hos hudpleieren. Og nei, etter to påfølgende episoder som fortsatt får pulsen min til å stige, og klaustrofobien til å snike rundt hjørnene, jeg tar ikke noen ansiktsbehandling....

Derimot vokser og farger jeg bryn og vipper.

Jeg er en sånn en som er dønn lat og egentlig laaaangt ut i alfabetet-menneske, som aldri orker sminke om morgenen. Hver dag ved lunchtider ser jeg elendig ut, og dermed smerteritualet hver 6 uke, - sånn pest eller kolera opplegg....

:sjarmor:

Have a nice day Gypsy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke dra på shopping i høye hæler! :overrasket:

På shopping ser jeg ut som en dass - med overdeler som er enkle å få over hodet og å ta av/på, behagelige sko osv.

Men man må tåle litt smerte for stilige sko. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farging av vipper og bryn tar kolokrem seg av for meg, d.v.s jeg har gitt opp å farge vipper, for da får jeg bare kremen i øyet og det svir noe infernalsk.

Omtrent som den gangen jeg skulle sette på falske øyevipper for virkelig å imponere min nye date (han måtte forøvrig hjelpe til), og hele dritten klistra seg sammen og jeg fikk mer lim i øyet enn der det skulle være...Mannen ble litt oppgitt til slutt, men tok det pent, vi var jo nyforelska, spørs om tålmodigheten hadde vært like grenseløs i dag :ler:

Voks :sjokkert: er virkelig et torturredskap.

Aldri i livet om noen skal komme helskinnet fra å vokse meg, nei :grøss:

Jeg husker jeg skulle vokse ryggen til min behårete eks engang.

Vel, jeg puttet hele mannen i badekaret, og fram med saksa. Hårene var altfor lange til at vi hadde noe større hell med høvelen.

Brukte vel 2 timer på framsida.

Så, var det ryggen, og her kan vi jo bruke voks, tenkte jeg.

Fram med voksen, ned med mannen, fram med ryggen og jeg satte i gang og røska til.

Han hylte. Jeg røska en gang til. Han hylte. Og slik fortsatte jeg til jeg var ferdig.

Når jeg var fornøyd med resultatet, var mannen helt utmattet av anstrengelsen og hadde bestemt seg for èn ting: ALDRI mer voks !

Han snakket om det i flere år etterpå. :ler:

Forøvrig, om man skulle føle for å vokse underlivet, da bruker man heller litt ekstra pæng på Brazilian wax og noen som vet hva de gjør, man gjør IKKE som jeg gjorde i mine yngre dager.

Man bruker IKKE voks for leggene mellom beina !

NONONO !

Hvis man da ikke vil ha blodutredelser i tre uker etterpå.... :forvirret:

Endret av Gypsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

:ler:

- Den skal jeg jammen huske Gypsy.

Speaking of hairy x - :grine2:

---------------

Når en mann sier at han godtar noe i prinsippet, betyr det at han ikke har den ringeste interesse av å gjennomføre det i praksis

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...