AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #21 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg har vært gjennom MA i uke 10 og uke 14. fikk abortpiller, tok de hjemme. Svært vonde rier. Var veldig likt som de to fødslene jeg senere har opplevd rent smertemessig. Alt var over på fem timer og jeg var på jobb neste dag med «normal mens». Fikk ingen sykemelding, men tok en egenmelding den dagen jeg var på sykehuset og fikk konstatert MA, og en egenmelding den dagen aborten ble gjennomført. Mannen min var tilstede begge gangene jeg aborterte og støttet meg gjennom det. Jeg er litt usikker på hva slags støtte du ønsket å få fra helsevesenet, men de har ikke ubegrenset kapasitet og må prioritere. Hvis det var sykemelding du ønsket er det mange måter å få det på selv om fastlegen din er utilgjengelig - blant annet kan legevakten skrive ut korte sykemeldinger. Ellers finnes det svært mange private klinikker som feks. Aleris. Men det virker nesten som det største problemet var at du stod midt i et prosjekt på jobben? Ville nok ha bygget litt på relasjonene med kollegaer og sjefen slik at de tåler litt uforutsette ting. Kan også være lurt å skru ned bittelitt forventningene til karriereutviklingen akkurat i den fasen du nå ønsker å gå inn i. Anonymkode: b213b...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #22 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor snakker du om provosert abort når tråden handler om missed abortion/spontanabort? Anonymkode: 65b6e...7db Enkelte blir tvunget til å ta abort og da blir det som en slags missed abortion. Anonymkode: 34e2d...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 17. januar 2021 #23 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enkelte blir tvunget til å ta abort og da blir det som en slags missed abortion. Anonymkode: 34e2d...a47 Come on. Det blir aldri det samme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #24 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har vært gjennom MA i uke 10 og uke 14. fikk abortpiller, tok de hjemme. Svært vonde rier. Var veldig likt som de to fødslene jeg senere har opplevd rent smertemessig. Alt var over på fem timer og jeg var på jobb neste dag med «normal mens». Fikk ingen sykemelding, men tok en egenmelding den dagen jeg var på sykehuset og fikk konstatert MA, og en egenmelding den dagen aborten ble gjennomført. Mannen min var tilstede begge gangene jeg aborterte og støttet meg gjennom det. Jeg er litt usikker på hva slags støtte du ønsket å få fra helsevesenet, men de har ikke ubegrenset kapasitet og må prioritere. Hvis det var sykemelding du ønsket er det mange måter å få det på selv om fastlegen din er utilgjengelig - blant annet kan legevakten skrive ut korte sykemeldinger. Ellers finnes det svært mange private klinikker som feks. Aleris. Men det virker nesten som det største problemet var at du stod midt i et prosjekt på jobben? Ville nok ha bygget litt på relasjonene med kollegaer og sjefen slik at de tåler litt uforutsette ting. Kan også være lurt å skru ned bittelitt forventningene til karriereutviklingen akkurat i den fasen du nå ønsker å gå inn i. Anonymkode: b213b...979 Tror ikke jeg fikk frem at jeg ikke tok abortpillene. Jeg skulle ha tatt de dagen etter, men kroppen begynte prosessen selv rett etter at jeg kom hjem. Det var mye blod og rier. Jeg visste ikke om jeg skulle ta pillene lenger og alt var stengt med unntak av Føden. Jeg er ikke lege, så kan ikke bare gjøre ting jeg tror er riktig, som å blande smertestillende eller kutte ut abortpillene uten å høre med fagfolk. Jeg var rådløs. Dette tok ikke noen timer, men rier og bloklatter i 4 dager, kanskje fordi det ble naturlig abort...ikkr vet jeg.For meg var det hele sårt og ting gikk ikke som planlagt. Jeg er ikke ung, noe som gjør meg bekymret, men takk for tipset ang. å få sykemelding på legevakten. Det visste jeg ikke. Å legge på når noen er i en abortfase med feber er uansett noe jeg mener ingen skal måtte oppleve. Anonymkode: 46166...d2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #25 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelte blir tvunget til å ta abort og da blir det som en slags missed abortion. Anonymkode: 34e2d...a47 Nei. Det blir ikke det samme. Da har du fullstendig misforstått hva en MA er, kontra en provosert abort. En MA er når kroppen ikke fanger opp at fosteret er dødt, men fortsetter som om den er gravid. Blir en MA oppdaget, må man i de aller fleste tilfeller få hjelp med cytotec for å støte fosteret ut og avslutte graviditeten. En provosert abort er ALLTID en provosert abort, selv om en blir tvunget av partner eller andre å ta en abort. Eneste som er likt er fremgangsmåten; man får cytotec for å støte ut fosteret også under en provosert abort, men det er ikke det samme som en MA. Anonymkode: 1d721...6e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #26 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke jeg fikk frem at jeg ikke tok abortpillene. Jeg skulle ha tatt de dagen etter, men kroppen begynte prosessen selv rett etter at jeg kom hjem. Det var mye blod og rier. Jeg visste ikke om jeg skulle ta pillene lenger og alt var stengt med unntak av Føden. Jeg er ikke lege, så kan ikke bare gjøre ting jeg tror er riktig, som å blande smertestillende eller kutte ut abortpillene uten å høre med fagfolk. Jeg var rådløs. Dette tok ikke noen timer, men rier og bloklatter i 4 dager, kanskje fordi det ble naturlig abort...ikkr vet jeg.For meg var det hele sårt og ting gikk ikke som planlagt. Jeg er ikke ung, noe som gjør meg bekymret, men takk for tipset ang. å få sykemelding på legevakten. Det visste jeg ikke. Å legge på når noen er i en abortfase med feber er uansett noe jeg mener ingen skal måtte oppleve. Anonymkode: 46166...d2b Veldig fæl opplevelse, ser den absolutt. Ville byttet fastlege. Du kan ikke ha en lege som er utilgjengelig så mange dager i strekk i en slik situasjon. Legen vil være utilgjengelig også når dine fremtidige barn har akutte behov. Det går ikke. Anonymkode: b213b...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peppis Skrevet 17. januar 2021 #27 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke jeg fikk frem at jeg ikke tok abortpillene. Jeg skulle ha tatt de dagen etter, men kroppen begynte prosessen selv rett etter at jeg kom hjem. Det var mye blod og rier. Jeg visste ikke om jeg skulle ta pillene lenger og alt var stengt med unntak av Føden. Jeg er ikke lege, så kan ikke bare gjøre ting jeg tror er riktig, som å blande smertestillende eller kutte ut abortpillene uten å høre med fagfolk. Jeg var rådløs. Dette tok ikke noen timer, men rier og bloklatter i 4 dager, kanskje fordi det ble naturlig abort...ikkr vet jeg.For meg var det hele sårt og ting gikk ikke som planlagt. Jeg er ikke ung, noe som gjør meg bekymret, men takk for tipset ang. å få sykemelding på legevakten. Det visste jeg ikke. Å legge på når noen er i en abortfase med feber er uansett noe jeg mener ingen skal måtte oppleve. Anonymkode: 46166...d2b Det er ganske sykt at de ikke reagerte da du sa du hadde feber. Det kan være noe sitter igjen som skaper en betennelse. Hvordan går det med deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 26. januar 2021 #28 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 18.19): Enkelte blir tvunget til å ta abort og da blir det som en slags missed abortion. Anonymkode: 34e2d...a47 Da har du misforstått for missed abortion er når spiren i magen dør men kroppen skjønner det ikke og så plutselig får du vite det enten pga du får litt blod i trusa og tester deg, pga smerter som kommer lenge etterpå (kan være ukevis) eller en planlagt ultralyd. Det er skikkelig sjokk og så viser det seg at du har gått i ukevis med en spire som ikke lever og du har trodd du var gravid hele den tida pga magen fortsatte å vokse og symptomene fortsatte som før osv. Det ligner ikke på tvungen abort fordi du tar ikke abort men du fjerner en dødt embryo som døde uten at du visste om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #29 Del Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 16.16): Jeg skjønner ikke helt hva du ønsket hjelp til? Anonymkode: ddf7c...ebc Ikke jeg heller 🤷♀️ Helt vanlig å miste, så dramatisk er det ikke. Anonymkode: c0ad3...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine 91 Skrevet 26. januar 2021 #30 Del Skrevet 26. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke jeg heller 🤷♀️ Helt vanlig å miste, så dramatisk er det ikke. Anonymkode: c0ad3...296 Er det ikke dramatisk å miste???? Nei vel!! 💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 27. januar 2021 #31 Del Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke jeg heller 🤷♀️ Helt vanlig å miste, så dramatisk er det ikke. Anonymkode: c0ad3...296 Det er vanlig å miste ja, men det er veldig dramatisk !!! Det er helt forferdelig ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå