Gjest StoreSky Skrevet 13. august 2005 #1 Del Skrevet 13. august 2005 Som tittelen sier har jeg tenkt på dette med oss som lett blir betatt og forelsket. Leste en artikke i KK om dette, der en kvinne fikk råd om å ikke falle hodestups ned i alle forelskelsene. Var umiddelbart enig i at man bør holde hodet kaldt - man kan bli såret gang på gang av å bli forelsket i personer man ikke kjenner så godt..Men sammtidig tenker jeg at man kan gå glipp av mye med en slik defensiv holdning. Eller er det bare meg med en gryende forelskelse/galskap som ikke tenker klart?? Noen utdrag: Forelskelse er en form for galskap. Det er ikke lett å tenke fornuftig og klart i en slik tilstand. Men det er det du må tvinge deg til å gjøre hvis du ikke ønsker å gå på nok en smell. Ikke begynn å drøm om samboerskap igjen, ikke forsøm andre venner for å være sammen med han. Og hold tilbake på kjærlighetserklæringene til du eventuelt får noen av han. Hvis denne mannen virkelig er interessert i deg, tror jeg nok han har vett til å la forholdet utvikle seg langsomt. Og har du tålmodighet nok, finner du ut om denne mannen er verdt å satse på for deg. Noen innspill?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 14. august 2005 #2 Del Skrevet 14. august 2005 Jeg ser ikke helt problemet i å være litt spontan. Er ikke lett å nekte seg selv å bli forelska. Det vet jeg, for jeg har prøvd mange ganger! Selvfølgelig blir vi såret... Det må vi jo regne med når vi blir glad i noen. Men det er jo utrolig deilig å være forelska da. Jeg tror mennesker som aldri blir forelska går glipp av noe fint. Er glad for at jeg klarer å elske noen, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina Skrevet 15. august 2005 #3 Del Skrevet 15. august 2005 forelskelse er bare hormonrush.. ..kjærlighet er fornuft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2005 #4 Del Skrevet 15. august 2005 Tror ikke det gjør noe nei, skulle øsnke jeg var sånn selv, jeg forelsker meg kanskje sånn en halv gang i året (kanskje annenhvert år da) og akkurat nå så vet jeg ikke om jeg er forelsket eller om det er savn eller hva det er, men en ting er sikkert, PLAGSOMT er det! Jeg vil forelske meg i noen jeg har sett på lenge og jeg vil han skal forelske seg i meg og vi skal bli glade sammen. Nå, dette har skjedd EN gang på 19 år, og jeg har lite tro på at det skjer igjen. Snerr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 15. august 2005 #5 Del Skrevet 15. august 2005 forelskelse er bare hormonrush.. ..kjærlighet er fornuft! ← Enig med deg i at en ofte tenker mer rasjonelt når en føler kjærlighet enn når en er forelsket. Men hvordan kan du si at kjærlighet er fornuft? Kjærlighet er en følelse, og følelser er ikke fornuft, men står ofte som dens motpol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 15. august 2005 #6 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg har ingen forståelse at folk forelsker seg lett..Det er nesten umulig for meg og bli forelsket men det er kanskje værre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 15. august 2005 #7 Del Skrevet 15. august 2005 Eg definerer forelskelse som rein fysisk tenning- altså kjemi. Eg skulle veldig gjerne ønskt at eg forelska meg lett, men det gjer eg dessverre ikkje. Blir betatt ein sjelden gang innimellom, men det er det. Kjærleik er for meg det eg føler når dei gode sidene til partneren min opphever dei dårlege. Når eg ser at han gjer livet mitt betre, og at eg heller vil vere med han på dei tunge dagane også enn å vere aleine, sjølv om det hadde vore lettare aleine. No er det lenge sidan eg elska nokon, men eg gler med til eg får oppleve det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #8 Del Skrevet 15. august 2005 Kjenner meg igjen, jeg blir også lett forelsket/betatt av menn jeg treffer på. Vi vinner mye som andre ikke får, samtidig kan vi risikere å drive rovdrift på oss selv: fordi vi som oftest gi mer enn vi får tilbake. Det er ikke god butikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 19. august 2005 #9 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg ser ingen problemer med å bli lett betatt!For tiden går jeg en gang per uke til tannlegen,og det er en FRYD Tannlegen er nemlig en sjarmerende kjekkas som gjør at jeg bare nyter å ligge i stolen Greit,det blir nok aldri noe i mellom oss,men hva så?Jeg har en hyggelig tid,ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 24. august 2005 #10 Del Skrevet 24. august 2005 Jeg ser ingen problemer med å bli lett betatt!For tiden går jeg en gang per uke til tannlegen,og det er en FRYD Tannlegen er nemlig en sjarmerende kjekkas som gjør at jeg bare nyter å ligge i stolen Greit,det blir nok aldri noe i mellom oss,men hva så?Jeg har en hyggelig tid,ihvertfall ← Skulle ønske at min tannlege var like kjekk Men blir det ikke dyrt da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. august 2005 #11 Del Skrevet 24. august 2005 Det er en følelsesmessig berg og dalbane å forelske seg lett. Det blir veldig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 25. august 2005 #12 Del Skrevet 25. august 2005 Jo,Canela,-det blir dyrt,men det er verd det Huff,nei,er jo nødvendige saker jeg holder på med da,og har vel egentlig funnet ut at det ikke er det beste sjekketrikset.....Her en dag,satt vi og pratet etter at jeg var ferdig,og midt i mine liksom så sjarmerende smil og småprat,begynner han å TØRKE meg rundt munnen!!!!!!!!Fullt av sikling og blod!!!!! Som sagt,ikke det beste sjekketrikset jeg vet om,nei!!! Men ellers er det bare artig,hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 2. september 2005 #13 Del Skrevet 2. september 2005 Hehe, jeg må le av den tannlege-varianten... Tilhører selv den lett-forelskede kategorien og har ofte gått meg på en smell Nå har jeg møtt en kar som er bare TILÅSPISEOPP, men han har tydeligvis også vært ute en vinternatt før, og har gjort det klart at han vil vi skal bruke tid på å bli kjent med hverandre..... Joda, både fornuftig og greit det, men her sitter jeg og tvinner tomler mens jeg tenker og grubler og lengter Så når vi lettforelskede faller for dem som bruker litt fornuft kan det jaggu bli krevende nok :klø: Har jo bare lyst til å droppe alle andre ting og kaste meg over han... Hehe, men oppfører meg selvfølgelig totalt sivilisert overfor han, og HEEELT enig i at det er riktig å bruke tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 2. september 2005 #14 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har ingen forståelse at folk forelsker seg lett..Det er nesten umulig for meg og bli forelsket men det er kanskje værre ? ← Jeg tror det er verre. Den følelsen man får som forelsket er jo vidunderlig. Er glad jeg blir forelsket i hytt og vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 2. september 2005 #15 Del Skrevet 2. september 2005 Kjenner meg igjen, jeg blir også lett forelsket/betatt av menn jeg treffer på. Vi vinner mye som andre ikke får, samtidig kan vi risikere å drive rovdrift på oss selv: fordi vi som oftest gi mer enn vi får tilbake. Det er ikke god butikk.. ← Nei, enig med deg. Jeg tilhører også denne kategorien, og har akkurat gått på en kjempesmell.. Skulle ønske jeg kunne kontrollere hjertet mitt, at det hørte litt mer på hjernen sier.. Men når det står på er det en fantastisk følelse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 2. september 2005 #16 Del Skrevet 2. september 2005 Også har vi oss som bestandig faller for feil mann - mannen som allerede har en partner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #17 Del Skrevet 4. september 2005 Nei, det liker jeg IKKE, da blir jeg usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 5. september 2005 #18 Del Skrevet 5. september 2005 Mummitrollet: Jeg har det litt sånn jeg også. Er så forbannet utålmodig og vil gjerne finne ut "om vi passer sammen eller ei" -NÅ!!! Ikke om hundre år....Men han er ikke den kjappeste avtrekkeren jeg har møtt. Og ikke vet jeg selv, om jeg er noe mer enn litt betatt engang...Frustrerende ja. Men morsomt når vi møtes og kliner på konserter som fjortiser!! hahah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snurra Skrevet 15. september 2005 #19 Del Skrevet 15. september 2005 Å, så betatt jeg er!!! Tror jeg begynner å bli forelska også!! Det er maaange år siden sist! Traff en herlig, kjempekjekk gutt (mann) i sommer, og fant øyeblikkelig tonen og kjemien var der...uten tvil. Vi er begge voksne, med like mange barn hver, skilt begge to, ønsker det samme, og har til og med felles kjente fra mange år tilbake! Vi har vært sammen bare tre kvelder, som skyldes ferier med barn og mye jobbing. Tirsdag kveld traff vi hverandre igjen, og skal treffes også på lørdag! Kribler noe sinnsykt i magen. Føler meg som en ten- åring igjen! Håper og tror dette blir en spennende høst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 15. september 2005 #20 Del Skrevet 15. september 2005 Hurra for snurra!! Det ER deilig ikke sant?? Jeg har forøvrig begynt å snakke på telefon med han..10hi, uff så nervøs jeg var! Myyye lettere med mail og sms, telefon er så intimt liksom.. Han som ville snakke i telefon også. Og han har iaf planer, han har funnet ut at han kan bo her når han kommer på besøk..haha! I min seng t.o.m. Men han syntes jeg måtte ha større seng..(har bare 120 seng i bredden og han er HØY!) Men blir jo litt paranoid også da..tenker sånn at tenk om han "bare vil ha et sted å bo liksom".. Men utrolig morsomt å få oppmerksomhet -han er den kjekkeste jeg noensinne har kysset.. Er dog litt deilig at han bor så langt unna at ting MÅ gå sakte, selv om det er frustrerende også. Man får gooood tid til å tenke seg om, ev se på andre gutter (som jeg merkelig nok ikke har vært intr. i det hele tatt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå