Gå til innhold

Middagsdate og betaling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom du er på middagsdate og en tilbyr seg å betale; tar du da imot det selv om du vet at du ikke ønsker å date den personen flere ganger? 

Anonymkode: 5adef...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dersom du er på middagsdate og en tilbyr seg å betale; tar du da imot det selv om du vet at du ikke ønsker å date den personen flere ganger? 

Anonymkode: 5adef...d85

Nei, jeg sier vi skal dele

Anonymkode: ca9aa...3f9

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg blir spandert på litt det litt i kortene at jeg tar regningen neste gang. Hvis jeg vet det ikke blir noen neste gang er det eneste rimelige å dele, eventuelt si fra at dette blir siste møte før vedkommende tar regningen.

Anonymkode: 3a6d9...578

• Liker 3
Skrevet

Betaler selvfølgelig halvparten om jeg ikke planlegger å treffe mannen igjen.

Men når jeg liker mannen, setter jeg pris på at han betaler. Ikke fordi jeg ikke har egne penger, men fordi det at han betaler er en gest som viser at han setter pris på meg. En mann som ikke tilbyr seg å betale på første date får minuspoeng fra meg. Og kanskje vil jeg ikke treffe ham igjen selv om jeg likte ham. Fordi ved å ikke tilby seg å spandere, sier han indirekte at jeg ikke er verdt det.

Anonymkode: 4d51b...806

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Betaler selvfølgelig halvparten om jeg ikke planlegger å treffe mannen igjen.

Men når jeg liker mannen, setter jeg pris på at han betaler. Ikke fordi jeg ikke har egne penger, men fordi det at han betaler er en gest som viser at han setter pris på meg. En mann som ikke tilbyr seg å betale på første date får minuspoeng fra meg. Og kanskje vil jeg ikke treffe ham igjen selv om jeg likte ham. Fordi ved å ikke tilby seg å spandere, sier han indirekte at jeg ikke er verdt det.

Men sier ikke du indirekte at han ikke er verdt det, om du ikke tilbyr deg å spandere?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men sier ikke du indirekte at han ikke er verdt det, om du ikke tilbyr deg å spandere?

Hvis han spanderer på første date, spanderer jeg på andre. Men jeg ønsker altså å bli spandert på på første. 

• Liker 2
Skrevet

Dersom jeg vet at det ikke blir noen date nummer to insisterer jeg på å dele. Vil jeg møte han igjen sier jeg tusen takk og lar han spandere. Det er ufint og la seg spandere på når man ikke vil noe videre dating.

Anonymkode: a5eae...f22

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom jeg vet at det ikke blir noen date nummer to insisterer jeg på å dele. Vil jeg møte han igjen sier jeg tusen takk og lar han spandere. Det er ufint og la seg spandere på når man ikke vil noe videre dating.

Hvorfor? Han tilbyr jo. 

Anonymkode: e9cf8...aa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Han tilbyr jo. 

Anonymkode: e9cf8...aa9

Fordi det gir, etter min mening, inntrykk av at man vil se han igjen. Det gir falske forhåpninger.

Om han insisterer, altså virkelig insisterer, så kan han få betale. Eller hvis jeg har måtte reise og ordne i større grad for å få til daten, da er det ok, men jeg vil helst dele dersom jeg ikke vil se han igjen.

Skrevet

Betaler da alltid for meg selv på første date what so ever!

• Liker 3
Skrevet

To dager før eksen min dumpet meg så betalte jeg for middagen og han sa ikke takk en gang. Han bare reiste seg fra stolen og gikk til garderoben mens jeg la lommeboken min i vesken. 

Anonymkode: 1eb0d...994

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

To dager før eksen min dumpet meg så betalte jeg for middagen og han sa ikke takk en gang. Han bare reiste seg fra stolen og gikk til garderoben mens jeg la lommeboken min i vesken. 

???

Eks? Dere var kjærester en tid, så var dere ute og spiste en kveld, hvorpå du betalte mens han gikk til garderoben? Så la du lommeboken i vesken og så dumpet han deg to dager etterpå? Ser ikke helt sammenheng med middagsdate og dating her all den tid dere hadde en kjæresterelasjon..? Men at han var en megaidiot kan jeg utvilsomt tro uansett 😉 

• Liker 5
Skrevet
Nemigirl skrev (1 minutt siden):

???

Eks? Dere var kjærester en tid, så var dere ute og spiste en kveld, hvorpå du betalte mens han gikk til garderoben? Så la du lommeboken i vesken og så dumpet han deg to dager etterpå? Ser ikke helt sammenheng med middagsdate og dating her all den tid dere hadde en kjæresterelasjon..? Men at han var en megaidiot kan jeg utvilsomt tro uansett 😉 

Tja, det var jo middagsdate og noen jenter forventer at kjæresten spanderer alt på dem. Jeg synes det er bare ukomfortabelt at man skal sitte bli påstandert alt. Han skrev i meldingen at han hadde tenkt til å dumpe meg under middag men han greide det ikke, så han visste der og da at det var siste gangen han så meg. Han kunne ha i hvert fall insistert på å spandere. 

Skrevet

Synes egentlig middag første date blir litt mye. Jeg insisterer på å betale selv, eventuelt dele om jeg er på date. Vil ikke føle at jeg skylder noe. 

Anonymkode: fbed0...f95

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tja, det var jo middagsdate og noen jenter forventer at kjæresten spanderer alt på dem. Jeg synes det er bare ukomfortabelt at man skal sitte bli påstandert alt. Han skrev i meldingen at han hadde tenkt til å dumpe meg under middag men han greide det ikke, så han visste der og da at det var siste gangen han så meg. Han kunne ha i hvert fall insistert på å spandere. 

Han skrev i melding etterpå at han hadde tenkt å dumpe deg under middagen? Men det skjedde ikke før to dager senere? Hadde han spandert mye i forkant kan det jo være han så på det som en delvis tilbakebetaling av en brøkdel av hva han hadde påspandert i forkant? Virker som at du ikke synes fyren var spesielt sympatisk uansett, så bare vær glad du er kvitt han. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at den som inviterer skal betale 

Anonymkode: 629eb...616

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at den som inviterer skal betale 

Du sier vel ikke ja til å møte noen hvis du ikke håper det kan være en bra fyr/dame? Hva hvis du takker ja til et treff for så å oppdage at dette på ingen måte er noe å gå videre med. Hva gjør du? Jo, du lar motparten betale fordi det var motparten som tok initiativ og inviterte ut i første omgang??

Endret av Nemigirl
  • Liker 1
Skrevet
Nemigirl skrev (Akkurat nå):

Du sier jo ikke ja til å møte noen hvis du ikke håper det kan være en bra fyr/dame? Så du takker ja til et treff for så å oppdage at dette på ingen måte er noe å gå videre med. Hva gjør du? Jo, du lar mortparten betale fordi det var motparten som tok initiativ og inviterte ut i første omgang??

Ja 

Skrevet

Jeg var på første ( og eneste ) date med en fyr som tilbød seg å ta regningen. Jeg sa vi kunne dele :)
Så ble han rett og slett sint og kalte meg frekk. Noe vas om "dagens kvinner".
Så gikk han for å betale, selvom de skulle i grunnen komme til oss.

Anonymkode: d91ec...718

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja 

Seriøst? Hvis du sitter der og er fullt innenforstått med at du ikke vil møte vedkommende igjen synes du det er fair å la vedkommende betale??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...