AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #21 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke du har særlige evner eller intelligens til å forstå noen ting... vet du, alle mennesker kan havne i forhold med feil mann. Bare fordi man har vært eller datet en person som er feil, så er ikke det dermed sagt at man at er lite oppegående selv. Det må du vel skjønne! min erfaring er at en oppegående og god person havner i langvarig forhold med en som er bråkmaker og nevrotisk. Snakker om et par jeg kjenner eller flere. jeg har heller aldri hatt noe langvarig forhold med en mann som ikke er oppegående og jeg har heller valgt å ikke få barn med disse! Jeg har bare DATET de, og sånn er dating man må for fader få lov til å bli kjent med folk uten å bli stemplet som en som velger feil partnere, har dårlig valgkompetanse, at en må gå inn i seg selv etc. Det blir bare for dumt! Hva har det med meg å gjøre at de jeg blir KJENT med ikke er som de skal? Det er vel ikke noe nytt at det er mange rare og dumme folk her inne og på nettet generelt jeg vet med meg selv at jeg er både oppegående og har ingen problemer med å lese folk etc. men skal man klare å treffe den rette så må man prøve og feile også uten å bli dømt. jeg kan i hvert fall skryte på meg at jeg er såpass oppegående og smart at jeg ikke har fått barn eller er samboer med en fæl mann, som mange andre menn og kvinner ikke kan skyve fra seg. Så jeg synes dere skal være meget forsiktige med hvem dere dømmer og retter finger mot! Gå heller inn i dere selv for alle skjønner at dere bare sitter her inne for å prøve å tråkke ned andre, pga eget jævlige liv. Men det fungerer ikke og slår bare tilbake på dere selv. Er så jævla KG å angripe andre og være en mongolid drittunge som ingen liker Anonymkode: 68e41...ae4 Ikke så jævlig oppegående å bruke ordet mongolid eller bruke det som skjellsord. Anonymkode: 6e14e...b12 1
Gjest Kristina S. Skrevet 16. januar 2021 #22 Skrevet 16. januar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #23 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Menn finnes i alle former og fasonger, med alle mulige personligheter, med alle mulige sosiale muligheter, med alle mulige fysiske og psykiske tilnærminger, med alle mulige yrker, med alt mulig av alt.... Så sykt individuelt som du kan få det. Likevel viser det seg at kvinner faller for én type menn gang etter gang etter gang. Og så går det galt gang etter gang etter gang. Og så er det mennene på generelt grunnlag det er feil med, uten at dem i det hele tatt tenker tanken på at det er kvinnens egen tankegang og oppfatning det er feil med. Tenk nytt, tenk annerledes, se etter andre menn! Det er flust av dem! Anonymkode: a9b14...c57 Herregud oppgulp. kvinner faller vel ikke for EN type mann. Jeg merker selv at ofte så er de snilleste, beste og mest attraktive mennene tatt for lenge siden. Så det er veldig lite igjen til oss som er single i voksen alder. Det tar også litt tid å bli kjent med folk. Det er heller altfor mye rart der ute som en kunne blitt spart for. Men sånn fungerer det ikke. Man må ta det markedet ha å by på. og du/dere kan bare dra langt pokker i vold og drite i å være så tøff i trynet bak tastaturet og rakke ned på alle kvinner sin oppfatning. En dag slår det tilbake på deg selv når du har en så stygg og diskriminerende holdning mot en viss gruppe mennesker her kvinner. for å være ærlig og helt riktig i oppfatningen så er det mange menn som trenger å gå i seg selv og fikse livet sitt, personligheten, væremåten, utseendet og sine holdninger. Det hjelper ikke å spille offer og furte og klage og være mega sta og forvente at dama skal være hushjelp, hore og tilpasse seg mannen alene. da må man gå inn i seg selv Anonymkode: 68e41...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #24 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det handler jo ikke om yrke, men væremåte. Mange er tiltrukket av de som er utadvendte, fulle av selvtillit og sjarm, og skyter menn rett ned om de viser tegn til usikkerhet eller sjenerthet. Vil ha en mann som tør, en mann som jakter, en skikkelig mannemann, en som er populær, og så videre. En del som får dette rådet har enten eksplisitt at de vil ha denne typen mann. Det er uansett et generelt godt råd til alle som klager over gjentatte dårlige erfaringer med det motsatte kjønn. Har alle disse noe fellestrekk? Anonymkode: a7d7e...d7c Jeg mener at yrke kan ha litt å si, eller det vil si: ikke i og for seg men jeg mener at visse yrker trekker til seg visse personlighetstyper. Jeg tror f.eks kvinner er tjent med å være skeptisk til menn som er hjemmehørende innenfor kunstfagene som utøvende kunstner, musikere, dansere osv. Dette både fordi disse miljøene preges av overraskende mannsjåvinistiske holdninger der mange av mennene typisk prøver å leve opp til mannemann-idealer som "kald, kynisk, kvinnebedårer", men også fordi det er fag der selvtillit og sjarm gjør det enklere å overleve der det gjerne bliren viss konsetrasjon av en bestemt type. Jeg tror nok at både fengsel og kunstmiljøer er bra jaktmarker for en psykolog med interesse for alvorlige personlighetsforstyrrelser. Anonymkode: 3c607...45b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #25 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): for å være ærlig og helt riktig i oppfatningen så er det mange menn som trenger å gå i seg selv og fikse livet sitt, personligheten, væremåten, utseendet og sine holdninger. Der har du det jeg skrev. Selv om menn finnes i alle variantert, så må mange menn gå i seg selv for å fikse seg slik at dem lever opp til hvordan du ønsker at dem skal være. I stedenfor at du tar en runde med deg selv, som for øvrig er det eneste du kan gjøre noe med. Anonymkode: a9b14...c57 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #26 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der har du det jeg skrev. Selv om menn finnes i alle variantert, så må mange menn gå i seg selv for å fikse seg slik at dem lever opp til hvordan du ønsker at dem skal være. I stedenfor at du tar en runde med deg selv, som for øvrig er det eneste du kan gjøre noe med. Anonymkode: a9b14...c57 Å herregud. ALLE bør selvsagt gå i seg selv en gang innimellom 😀 Det er ikke noe spesielt for det ene eller andre kjønnet at det kan lønne seg å drive egenutvikling. Anonymkode: e7a01...65d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #27 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å herregud. ALLE bør selvsagt gå i seg selv en gang innimellom 😀 Det er ikke noe spesielt for det ene eller andre kjønnet at det kan lønne seg å drive egenutvikling. Anonymkode: e7a01...65d Nei ikke sant. Men ofte uteblir egenutviklingen Anonymkode: a9b14...c57
Xcase33 Skrevet 16. januar 2021 #28 Skrevet 16. januar 2021 On 1/16/2021 at 12:10 AM, AnonymBruker said: Dette er et uttrykk som ofte blir brukt i tråder her som omhandler kvinner som føler seg brukt/dårlig behandlet av menn. Hvor er det disse typene befinner seg sånn konkret. Er det innen visse yrker som feks plan-og bygningsetaten i kommunen eller de som jobber som elektroingeniører? Eller må man se på hobbyer som feks fiske kontra frivillig innsats i røde kors. Anonymkode: a66d5...27f Tror du har misforstått "litt"...hva folk jobber med sier ingenting om hvem de er. Veldig mange personligheter jobber i samme yrke. Liker du introverte vs ekstroverte? abstrakt intuitive eller de litt mer "andre veien" ...finnes mange slike grunn parametre som du bør forstå betydningen av heller. Bruk heller tiden din på å forstå slike ting, enn å screene etter hva yrke drømmemannen din har. 1
Okapi Skrevet 17. januar 2021 #29 Skrevet 17. januar 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener at yrke kan ha litt å si, eller det vil si: ikke i og for seg men jeg mener at visse yrker trekker til seg visse personlighetstyper. Jeg tror f.eks kvinner er tjent med å være skeptisk til menn som er hjemmehørende innenfor kunstfagene som utøvende kunstner, musikere, dansere osv. Dette både fordi disse miljøene preges av overraskende mannsjåvinistiske holdninger der mange av mennene typisk prøver å leve opp til mannemann-idealer som "kald, kynisk, kvinnebedårer", men også fordi det er fag der selvtillit og sjarm gjør det enklere å overleve der det gjerne bliren viss konsetrasjon av en bestemt type. Jeg tror nok at både fengsel og kunstmiljøer er bra jaktmarker for en psykolog med interesse for alvorlige personlighetsforstyrrelser. Anonymkode: 3c607...45b Kunstnermiljøene er jo delt på midten på det der. Mange kunstnere er som du sier, ekstremt utadvendte, ganske prangende typer, som Aune Sand og Odd Nerdrum. Samtidig er det også der du finner mange stille, anonyme typer uten voldsom selvtillit, som føler seg tryggest bak kameraet, foran lerretet eller ved pianoet. 1
norw Skrevet 17. januar 2021 #30 Skrevet 17. januar 2021 Snodig spørsmål. Handler jo ikke om yrkesgrupper, eller for eksempel å prøve å finne seg en som heter Lars. Finn riktig type mann. Vær en god menneskekjenner. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå