AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Dette er et uttrykk som ofte blir brukt i tråder her som omhandler kvinner som føler seg brukt/dårlig behandlet av menn. Hvor er det disse typene befinner seg sånn konkret. Er det innen visse yrker som feks plan-og bygningsetaten i kommunen eller de som jobber som elektroingeniører? Eller må man se på hobbyer som feks fiske kontra frivillig innsats i røde kors. Anonymkode: a66d5...27f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Det lurer jeg også på. Jeg ble selv brukt og dårlig behandlet av en såkalt elektroingeniør i fjor sommer. Han hadde i hvert fall fagbrevet som elektriker. Han virket oppegående og god, hadde barn og ting på stell. Men drikkeproblemer, Sinneproblemer, problemer med kommunikasjon, virket som om han ikke var så sosialt sterk/ oppegående etterhvert, han løy gjennom hele datingprosessen, gikk bak ryggen min og fortalte aldri at han var kastrert. Anonymkode: 68e41...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor er det disse typene befinner seg sånn konkret. Er det innen visse yrker... Anonymkode: a66d5...27f Nei. Anonymkode: 27a40...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Skrevet 16. januar 2021 Sjenerte, overvektige Anonymkode: e7a01...65d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Her og en elektriker Anonymkode: 8c1fc...93d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Det handler jo ikke om yrke, men væremåte. Mange er tiltrukket av de som er utadvendte, fulle av selvtillit og sjarm, og skyter menn rett ned om de viser tegn til usikkerhet eller sjenerthet. Vil ha en mann som tør, en mann som jakter, en skikkelig mannemann, en som er populær, og så videre. En del som får dette rådet har enten eksplisitt at de vil ha denne typen mann. Det er uansett et generelt godt råd til alle som klager over gjentatte dårlige erfaringer med det motsatte kjønn. Har alle disse noe fellestrekk? Anonymkode: a7d7e...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 Hvis du i motsetning til de fleste andre mener at alle menn er fæle så er det DU som må endre deg. Gå i deg selv og jobb med deg selv i stedet for å spy ut drit på Internett Anonymkode: 31091...a28 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du i motsetning til de fleste andre mener at alle menn er fæle så er det DU som må endre deg. Gå i deg selv og jobb med deg selv i stedet for å spy ut drit på Internett Anonymkode: 31091...a28 Haha, det er ikke å spy ut drit, det er et genuint spørsmål. At du ble triggered er ikke mitt problem. God bedring. Anonymkode: a66d5...27f 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Haha, det er ikke å spy ut drit, det er et genuint spørsmål. At du ble triggered er ikke mitt problem. God bedring. Anonymkode: a66d5...27f Jeg snakket generelt, så egentlig ikke et direkte svar på ditt innlegg. Det jeg refererer til er alle kvincellene her på KG som skriver side opp og side ned om hvor forferdelige menn er. Og at alle menn er så fæle etc. At de ikke innser at de selv er problemet er meg en gåte. Det er liksom resten av verden deg er noe galt med. Disse individene dominerer på KG og ødelegger forumet med sytingen sin etter min mening. Anonymkode: 31091...a28 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Skrevet 16. januar 2021 Når en person har historikk med å havne i dårlige forhold med kjipe menn, så tror jeg rådet går mer på å se etter en annen type menn enn å se etter menn med andre yrker.. Si at du alltid faller for den sjarmerende drukkenbolten som lever fra hånd til munn og dag til dag, og så sitter du der etterpå og beklager deg over at han flørter med andre, drikker for mye og alltid låner penger av deg. Og så viser det seg at den neste fyren du er sammen med også er utro og har dårlig økonomisk styring. Og den etter der igjen. Og så blir jo problemet at menn generelt er svin til slutt. Da er jo tipset å ikke gå etter den typen. Ikke å eliminere alle som har samme yrke. Anonymkode: 992f7...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er et uttrykk som ofte blir brukt i tråder her som omhandler kvinner som føler seg brukt/dårlig behandlet av menn. Hvor er det disse typene befinner seg sånn konkret. Er det innen visse yrker som feks plan-og bygningsetaten i kommunen eller de som jobber som elektroingeniører? Eller må man se på hobbyer som feks fiske kontra frivillig innsats i røde kors. Anonymkode: a66d5...27f Umulig å si yrke, det har med personlighet å gjøre. Nå har det seg sånn at visse personligheter trekkes til visse yrker. Jeg har dårlig erfaring med menn innen salg (spesielt lederstillinger). Tenker at de har som jobb å overtale, avdekke behov, flink å lese mennesker og tilpasse sannheten til det kunden vil ha. Dvs, enkelte har kanskje ikke det samme synet på ærlighet som flertallet. Det andre yrket som har utmerket seg er de som jobber offshore (er klar over at det ikke er ett yrke). Tenker at de som tiltrekkes jobb der de har 4 uker fri i strekk, gjerne er de som har ekstra frihetsbehov, er mer eventyrlystne og mindre konforme. Dette er i alle fall min erfaring. Anonymkode: 1238b...39a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette er et uttrykk som ofte blir brukt i tråder her som omhandler kvinner som føler seg brukt/dårlig behandlet av menn. Hvor er det disse typene befinner seg sånn konkret. Er det innen visse yrker som feks plan-og bygningsetaten i kommunen eller de som jobber som elektroingeniører? Eller må man se på hobbyer som feks fiske kontra frivillig innsats i røde kors. Anonymkode: a66d5...27f Man må se på seg selv. Det er nemlig du som velger din partner. Velger du en dårlig partner? Ja, da må du øke egen valgkompetanse, i det minste på feltet «menn», og mer sannsynlig på flere områder i livet. Folk som er oppegående velger, statistisk sett, en oppegående partner uten å ha store problemer med å se forskjell på oppegående og «uegnet». Å selv satse på å tilegne seg nok kunnskap til å havne i kategorien «oppegående» er et generelt godt råd til alle som har valgt en uegnet partner og ikke ønsker eller avler ta ansvar for at det er et valg de gjorde helt med vilje. Anonymkode: 7131c...b04 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det lurer jeg også på. Jeg ble selv brukt og dårlig behandlet av en såkalt elektroingeniør i fjor sommer. Han hadde i hvert fall fagbrevet som elektriker. Han virket oppegående og god, hadde barn og ting på stell. Men drikkeproblemer, Sinneproblemer, problemer med kommunikasjon, virket som om han ikke var så sosialt sterk/ oppegående etterhvert, han løy gjennom hele datingprosessen, gikk bak ryggen min og fortalte aldri at han var kastrert. Anonymkode: 68e41...ae4 Kastrert? Sterilisert du mener? Anonymkode: 0f206...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 De med stort ego og lite penger. Jeg har blitt brukt av slike. Eller bare stort ego generellt sett. Narsisisster. Fordi de mener de fortjener å bare få uten å gi siden de har hatt det kjipt før, eller ikke har råd til å dele utgifter osv. Anonymkode: 38900...e5a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg snakket generelt, så egentlig ikke et direkte svar på ditt innlegg. Det jeg refererer til er alle kvincellene her på KG som skriver side opp og side ned om hvor forferdelige menn er. Og at alle menn er så fæle etc. At de ikke innser at de selv er problemet er meg en gåte. Det er liksom resten av verden deg er noe galt med. Disse individene dominerer på KG og ødelegger forumet med sytingen sin etter min mening. Anonymkode: 31091...a28 Ok, da tar jeg tilbake litt av mitt svar til deg. AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Umulig å si yrke, det har med personlighet å gjøre. Nå har det seg sånn at visse personligheter trekkes til visse yrker. Jeg har dårlig erfaring med menn innen salg (spesielt lederstillinger). Tenker at de har som jobb å overtale, avdekke behov, flink å lese mennesker og tilpasse sannheten til det kunden vil ha. Dvs, enkelte har kanskje ikke det samme synet på ærlighet som flertallet. Det andre yrket som har utmerket seg er de som jobber offshore (er klar over at det ikke er ett yrke). Tenker at de som tiltrekkes jobb der de har 4 uker fri i strekk, gjerne er de som har ekstra frihetsbehov, er mer eventyrlystne og mindre konforme. Dette er i alle fall min erfaring. Anonymkode: 1238b...39a Dette er det jeg mener med hvorfor jeg vinklet det inn på yrker/hobbyer i HI. For å klargjøre litt hvor disse andre mennene er, da blir det nødvendigvis litt stereotypier og forenklinger i spedd litt sannhet. Det er liksom enten den sleskete selgeren/advokaten/megleren eller de guttete/umodne fagarbeiderene som elektriker/tømrer med hang til å være utro og ikke bidra hjemme. Skal man bevege seg på den smale sti og lete blant regnskapsførere og menn innen offentlig og kommunal etat som ofte har høyere utdanning innen lov og rett, og dermed er «mer seriøse»? AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Man må se på seg selv. Det er nemlig du som velger din partner. Velger du en dårlig partner? Ja, da må du øke egen valgkompetanse, i det minste på feltet «menn», og mer sannsynlig på flere områder i livet. Folk som er oppegående velger, statistisk sett, en oppegående partner uten å ha store problemer med å se forskjell på oppegående og «uegnet». Å selv satse på å tilegne seg nok kunnskap til å havne i kategorien «oppegående» er et generelt godt råd til alle som har valgt en uegnet partner og ikke ønsker eller avler ta ansvar for at det er et valg de gjorde helt med vilje. Anonymkode: 7131c...b04 Du er inne på noe, men igjen så kommer denne nedlatende holdningen eller kanskje det var ironi det du nevner om oppegående. Det virker som om enkelte mener kvinner velger de der det står «drittsekk» i panna? Det handler også ofte om hvilket miljø en er i. Det er kanskje lettere å finne en mann blant «vanlige» menn som på sin side kanskje ikke er helt villig til å innse hva et forhold innebærer, for lettvint tilgang på sex og omsorg. Og det gjelder kvinner også, de går inn i forhold for å slippe å være alene. ts Anonymkode: a66d5...27f
GrønnNellik68 Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kastrert? Sterilisert du mener? Anonymkode: 0f206...fb6 ha ha ha.... er kanskje litt forskjell på de to... ha ha ha
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 Håndverkere har jeg veldig dårlig erfaring med. Anonymkode: 6e14e...b12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #18 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det lurer jeg også på. Jeg ble selv brukt og dårlig behandlet av en såkalt elektroingeniør i fjor sommer. Han hadde i hvert fall fagbrevet som elektriker. Han virket oppegående og god, hadde barn og ting på stell. Men drikkeproblemer, Sinneproblemer, problemer med kommunikasjon, virket som om han ikke var så sosialt sterk/ oppegående etterhvert, han løy gjennom hele datingprosessen, gikk bak ryggen min og fortalte aldri at han var kastrert. Anonymkode: 68e41...ae4 S...? Anonymkode: 3eed2...16c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #19 Skrevet 16. januar 2021 Menn finnes i alle former og fasonger, med alle mulige personligheter, med alle mulige sosiale muligheter, med alle mulige fysiske og psykiske tilnærminger, med alle mulige yrker, med alt mulig av alt.... Så sykt individuelt som du kan få det. Likevel viser det seg at kvinner faller for én type menn gang etter gang etter gang. Og så går det galt gang etter gang etter gang. Og så er det mennene på generelt grunnlag det er feil med, uten at dem i det hele tatt tenker tanken på at det er kvinnens egen tankegang og oppfatning det er feil med. Tenk nytt, tenk annerledes, se etter andre menn! Det er flust av dem! Anonymkode: a9b14...c57 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #20 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må se på seg selv. Det er nemlig du som velger din partner. Velger du en dårlig partner? Ja, da må du øke egen valgkompetanse, i det minste på feltet «menn», og mer sannsynlig på flere områder i livet. Folk som er oppegående velger, statistisk sett, en oppegående partner uten å ha store problemer med å se forskjell på oppegående og «uegnet». Å selv satse på å tilegne seg nok kunnskap til å havne i kategorien «oppegående» er et generelt godt råd til alle som har valgt en uegnet partner og ikke ønsker eller avler ta ansvar for at det er et valg de gjorde helt med vilje. Anonymkode: 7131c...b04 Jeg tror ikke du har særlige evner eller intelligens til å forstå noen ting... vet du, alle mennesker kan havne i forhold med feil mann. Bare fordi man har vært eller datet en person som er feil, så er ikke det dermed sagt at man at er lite oppegående selv. Det må du vel skjønne! min erfaring er at en oppegående og god person havner i langvarig forhold med en som er bråkmaker og nevrotisk. Snakker om et par jeg kjenner eller flere. jeg har heller aldri hatt noe langvarig forhold med en mann som ikke er oppegående og jeg har heller valgt å ikke få barn med disse! Jeg har bare DATET de, og sånn er dating man må for fader få lov til å bli kjent med folk uten å bli stemplet som en som velger feil partnere, har dårlig valgkompetanse, at en må gå inn i seg selv etc. Det blir bare for dumt! Hva har det med meg å gjøre at de jeg blir KJENT med ikke er som de skal? Det er vel ikke noe nytt at det er mange rare og dumme folk her inne og på nettet generelt jeg vet med meg selv at jeg er både oppegående og har ingen problemer med å lese folk etc. men skal man klare å treffe den rette så må man prøve og feile også uten å bli dømt. jeg kan i hvert fall skryte på meg at jeg er såpass oppegående og smart at jeg ikke har fått barn eller er samboer med en fæl mann, som mange andre menn og kvinner ikke kan skyve fra seg. Så jeg synes dere skal være meget forsiktige med hvem dere dømmer og retter finger mot! Gå heller inn i dere selv for alle skjønner at dere bare sitter her inne for å prøve å tråkke ned andre, pga eget jævlige liv. Men det fungerer ikke og slår bare tilbake på dere selv. Er så jævla KG å angripe andre og være en mongolid drittunge som ingen liker Anonymkode: 68e41...ae4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå