Gå til innhold

22 år og hatt sex med over 40 stk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har ei venninne som bare er 22 år, men likevel har hatt sex med over 40 stk. Hun er rett og slett billig, for de aller fleste er partnerne er one-night-stands og de aller fleste har hun vært sammen med i løpet av de to siste årene. Hun liker ikke kroppen sin og har slitt med spiseforstyrrelser i over seks år. Det hører også med til historien at hun hater unger, men likevel bruker hun ikke prevensjon. Hun har derfor tatt abort flere ganger.

Jeg har snakket med en bekjent av meg som er politimann og har jobbet med sedelighetssaker i en årrekke. Han sa at det kan tyde på at venninnen min har vært utsatt for misbruk i en aller annen form som barn/ungdom. Jeg ble helt sjokkert da han sa dette, jeg hadde ikke tenkt i de baner i det hele tatt.

Det jeg nå lurer på er om jeg skal prøve å ta opp dette med venninnen min eller om jeg bare skal la alt flyte videre som før. Hvordan skal jeg evt gripe saken an? Jeg synes dette er fryktelig vanskelig... Det var meg som avslørte for foreldrene hennes at hun hadde anoreksi en gang i tiden. Den gangen ble hun først rasende på meg, men senere har hun takket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kanskje ikke spørre direkte om hun har blitt misbrukt. Kanskje du kan ta det litt mer forsiktig. Spørre henne hvorfor hun har vært sammen med så mange gutter, og hvorfor hun ikke liker kroppen sin osv. Hvis dere er skikkelig gode venninner, kan det jo hende hun åpner seg for deg. Høres ut som hun trenger profesjonell hjelp, synes jeg.

Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiseforstyrrelser har veldig ofte utspring i noe annet...

Mange partnere har ofte utspring i usikkerhet og behov for bekreftelse.

Det blir likevel litt forhastet å anta at hun har blitt misbrukt da!!!

Hun trenger hjelp og støtte først og fremst, ikke å bli konfrontert på den ene eller andre måten tror jeg.

Hjelp henne til å bli sikrere på seg selv og sin egen verdi.

- Det er mine gode råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiseforstyrrelse, - særlig hvis den er overveiende bulemisk - forakt for egen kropp, mange ONS, manglende prevensjon med flere aborter som resultat, tyder på et mønster med selvforakt og tilhørende destruktiv atferd. Dette kan skyldes misbruk, men kan også ha et utall andre årsaker.

Vis gjerne at du er bekymret for henne, men ikke begynn og grav i årsaksforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lasse: Vær så snill å ikke vreng på dette med at hun kan ha blitt misbrukt. Jeg skrev kan ha blitt[/i]. Tipset kom faktisk fra en person med enormt stor erfaring fra liknende tilfeller. Min venninnes oppførsel er visstnok veldig typisk for jenter som har blitt misbrukt i oppveksten. Dessuten er det forskjellige grader av misbruk; fra litt klåing et par ganger til full pakke med mange samleier over flere år.

En ting jeg glemte å nevne i stad er at hun har et veldig dårlig forhold til bestefaren sin, hun tåler rett og slett ikke trynet hans og sånn har det vært i alle år. Det er jo litt pussig når de er naboer.

Hun er en av mine nærmeste venninner, vi har kjent hverandre siden tidlige barneår. Vi er fortrolige med mye, det er nettopp derfor jeg synes det er vanskelig å ta opp dette temaet. Det er jo ikke bare å spørre heller. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få lirket noe ut av henne uten å tråkke rett i salaten. Hun gikk hos psykolog noen få ganger i forbindelse med spiseforstyrrelsen, men hun syntes ikke det var noe særlig. Hun er av den typen som gjerne holder de vanskeligste problemene sine for seg selv. Hun vet at jeg er bekymret for henne og det gjør at hun ofte trekker seg unna meg og de andre nærmeste venninnene. Hun trekker seg unna både potensielle venninner og partnere når det blir for intimt og personlig. Jeg tror heller ikke hun ser koblingen mellom at hun søker bekreftelse på kroppen sin gjennom sex med det dårlige selvbildet sitt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har vært utsatt for overgrep eller ikke er umulig for andre å vite, men det er jo flere ting som kan tyde på det.

MEN, det behøver ikke være det likevel.

Prøv å snakk med henne, men vær klar over at hun fort kan komme i forsvarsposisjon, bli aggressiv og sint på deg.

Gå forsiktig fram, det er en lang prosess og det er ikke sikkert hun noengang har fortalt det til en levende sjel OM det er slik at hun har vært utsatt for misbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei,

Min søster har hatt over 50 partnere..bare for gøy,og noe alvor. Noen mennesker er bare sånn.Hun har IKKE blitt utsatt for misbruk i barneårene el. noe.

Selv har en veninne av meg hatt 38 partnere. Hun hadde det fra 17-22 år og nå er hun 28. Etter hun var 22 har hun hatt 2 partnere.

I ungdomstiden flyr man mye rundt.... så vær forsiktig med å bland inn misbruk.

Anja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste gjest: Helt enig med deg hvis atferden kun hadde begrenset seg til hyppig partnerskifte/ONS. Når det gjelder dette spesifikke tilfelle, er imidlertid atferden langt mer påfallende og destruktiv. Når den som skrev hovedinnlegget i tillegg har observert at jenta har problemer i forhold til nære relasjoner, så ser jeg situasjonen som mer betenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snakk med henne, gå forsiktig frem..

Det foregår jo faktisk overgrep og misbruk, kanskje mer enn vi tror, og det er jo ikke helt usannsynlig at dette gjelder for henne! Vær åpen for muligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...