AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Del Skrevet 15. januar 2021 Vis man er 97,1% europeisk og 2,9% sørasiatisk, må det da være noe med forfedre osv da? Har egentlig aldri skjønt det med dna men ville bare teste for gøy. Anonymkode: a4e1b...95f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Del Skrevet 15. januar 2021 De testene er så usikre at det er liten vits. I tillegg selger du både deg selv, dine søsken, dine barn, dine nieser og nevøer og alle etterkommere. Hvem vet hvordan morgendagens forsikringsmarked vil fungere, men mest sannsynlig vil folk med genetisk høyere risiko for visse sykdommer måtte betale høyere forsikringssummer. Anonymkode: f3d8e...442 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg ville aldri gitt vekk mitt DNA slik. Nå er det vel flere seriemordere som ha blitt funnet fordi slektninger har sendt inn til slike DNA tester. Og det er flott! Håper vi finner alle! Men det beviser bare at det er ikke KUN de du gir DNA ditt til som kommer til å bruke det. Anonymkode: 9b3ec...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville aldri gitt vekk mitt DNA slik. Nå er det vel flere seriemordere som ha blitt funnet fordi slektninger har sendt inn til slike DNA tester. Og det er flott! Håper vi finner alle! Men det beviser bare at det er ikke KUN de du gir DNA ditt til som kommer til å bruke det. Anonymkode: 9b3ec...9cf Herremin så mye konspirasjonsteorier ute å går 😂 Grunnen til at de ble tatt var jo fordi de hadde DNA'et deres/en sleknings dna fra før, og politiet søker etter match. DNA blir jo omformet til en dna-kode (tall), så akkurat som å søke etter bilder eller tekster som ligner på google liksom, og se om man får noen match AnonymBruker skrev (2 timer siden): De testene er så usikre at det er liten vits. I tillegg selger du både deg selv, dine søsken, dine barn, dine nieser og nevøer og alle etterkommere. Hvem vet hvordan morgendagens forsikringsmarked vil fungere, men mest sannsynlig vil folk med genetisk høyere risiko for visse sykdommer måtte betale høyere forsikringssummer. Anonymkode: f3d8e...442 Haha nei man "selger" ingenting, er bare å lese igjennom det man godtar. + man må spesefikt betale for å sjekke ekstra for sykdomsrisiko osv, da må man sende ekstra spyttprøver, for 1 q-tips du har hatt i munnen er ikke nok til flere tester - og de blir brent etter test. Og slik er det jo ish allerede - røyker man, har visse sykdommer, alder osv spiller jo inn på forsikringspriser. Anonymkode: 56375...de5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vis man er 97,1% europeisk og 2,9% sørasiatisk, må det da være noe med forfedre osv da? Har egentlig aldri skjønt det med dna men ville bare teste for gøy. Anonymkode: a4e1b...95f Og ja, da har du forfedre som er sørasiatiske, eller som har sørasiatisk slekt. Anonymkode: 56375...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Del Skrevet 15. januar 2021 Autosomale DNA-tester roter bare i overflaten av ditt DNA-materiale; og sammenligner de siste 1-7 generasjonene i slekten din eller slik. Når du får noen få prosent sør-asiatisk betyr det at du eller noen i generasjonene bak deg som har påvirket ditt DNA, har disse genene -eller- deler DNA med mennesker som vi har identifisert at kommer derfra.. det betyr faktisk ikke at du MÅ ha slekt fra sør-asia, hvilket for enkelte kan være ganske forvirrende, naturlig nok. Men det kan også bety at langt tilbake utvandret/innvandret noen i en etnisitet du har med på ditt DNA-kart fra et område med samme DNA eller enkelte gener, som gjør at de legger inn dette på din test for å vise deg at du har med deg disse. Mange befolkningsgrupper deler lignende DNA, og det blir stadig mer nøyaktig så du vil oppleve at det oppdateres nå og da:) F.eks hvis du har finsk slekt vil du kunne få en viss prosent sentral-asiatisk. Du trenger ikke begynne å lete opp Mongolsk/kinesisk slekt- men kan se tilbake flere hundre år at det skjedde en form for migrasjon, og at DNAet du har med deg deles med moderne befolkninger i en liten % hos disse:) Anonymkode: 81eeb...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Del Skrevet 15. januar 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at de ble tatt var jo fordi de hadde DNA'et deres/en sleknings dna fra før, og politiet søker etter match. DNA blir jo omformet til en dna-kode (tall), så akkurat som å søke etter bilder eller tekster som ligner på google liksom, og se om man får noen match Anonymkode: 56375...de5 Der skrev jo du akkurat hva jeg skrev, bare at du syns det er greit at de deler det og ikke holder det konfidensielt og jeg syns ikke det er greit Anonymkode: 9b3ec...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Der skrev jo du akkurat hva jeg skrev, bare at du syns det er greit at de deler det og ikke holder det konfidensielt og jeg syns ikke det er greit Anonymkode: 9b3ec...9cf Håper du ikke har facebook (eller noe sosiale medier), har tlf, data osv - du deler like mye der du. Ikke noe å ta på vei over. Anonymkode: 56375...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 15. januar 2021 #9 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Autosomale DNA-tester roter bare i overflaten av ditt DNA-materiale; og sammenligner de siste 1-7 generasjonene i slekten din eller slik. Dette var en høyst merkelig post. Velger å kommentere bare første setning men resten av teksten er ikke bra. Autosomale, hva betyr det ?. Vel, det koker ned til at det er ALL DNA utenom kjønnskromosomer. Det er IKKE å bare rote i overflaten. Det er også umulig å bare sammenligne de 7 siste generasjonene. Du får hele pakka fra tidenes morgen. Forskere bruker nøyaktig det samme materiale når de sammenligner mennesket og sjimpansen. Begrensingen kommer ikke fra prøvematerielalet, men ut fra markørene og databasen du sammenligner med. For den resterende teksten lurer jeg på en ting. - Mener du det er mulig for et menneske å få DNA fra en folkegruppe uten å være i direkte avstammelse til den samme gruppen ? Det virker nesten som du mener det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå