ella morax Skrevet 14. januar 2021 #21 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finnes det i det hele tatt andre guttenavn som høres mer ut som et jentenavn enn Jørund? Og finnes det andre mannsnavn som slutter på "und"? Jeg synes und-endelsen høres like feminint ut som frid-endelsen ( i den grad man kan kalle disse gamle, tantenavnene feminine, da). Anonymkode: 06092...419 Gjermund, Vemund, Amund, Tormund... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 14. januar 2021 #22 Del Skrevet 14. januar 2021 Vemund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #23 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes det i det hele tatt andre guttenavn som høres mer ut som et jentenavn enn Jørund? Og finnes det andre mannsnavn som slutter på "und"? Jeg synes und-endelsen høres like feminint ut som frid-endelsen ( i den grad man kan kalle disse gamle, tantenavnene feminine, da). Anonymkode: 06092...419 Åsmund, Hermund, Gudmund, Oddmund, bare for å nevna nokon.... Anonymkode: 8f5e4...189 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #24 Del Skrevet 14. januar 2021 minister-mio skrev (Akkurat nå): Amund, gjermund, Gudmund, Sigmund Omg. Der strakk ikke hjernecellene mine helt til. Du har seff rett. Anonymkode: 06092...419 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 14. januar 2021 #25 Del Skrevet 14. januar 2021 Gutt seff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 14. januar 2021 #26 Del Skrevet 14. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes det i det hele tatt andre guttenavn som høres mer ut som et jentenavn enn Jørund? Og finnes det andre mannsnavn som slutter på "und"? Jeg synes und-endelsen høres like feminint ut som frid-endelsen ( i den grad man kan kalle disse gamle, tantenavnene feminine, da). Anonymkode: 06092...419 Synes Gjertrud havner i den kategorien. Men har møtt både mann og damer som heter det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 14. januar 2021 #27 Del Skrevet 14. januar 2021 Gutt, kjent gjennom blant annet fortollingen om kristin lavransdatter. Jørund gård i Gudbrandsdalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #28 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg gir meg, jeg gir meg. Finnes ørten guttenavn på -und. Vet ikke hvor jeg hadde plassert hjernen min da jeg forsøkte komme på andre navn. Anonymkode: 06092...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #29 Del Skrevet 14. januar 2021 Gutt selvfølgelig Anonymkode: c519e...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 14. januar 2021 #30 Del Skrevet 14. januar 2021 kaleidoskop skrev (1 minutt siden): Synes Gjertrud havner i den kategorien. Men har møtt både mann og damer som heter det Jeg visste ikke at det ble brukt på menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 14. januar 2021 #31 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det i det hele tatt andre guttenavn som høres mer ut som et jentenavn enn Jørund? Og finnes det andre mannsnavn som slutter på "und"? Jeg synes und-endelsen høres like feminint ut som frid-endelsen ( i den grad man kan kalle disse gamle, tantenavnene feminine, da). Anonymkode: 06092...419 Mange navn er helt merkelig like og kunne like gjerne vært brukt på motsatt kjønn. Rune er mann, June er dame. Tone og Lone er dame, Jone er mann Jørund er helt mann i mine ører, kjenner flere som heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #32 Del Skrevet 14. januar 2021 Gutt! Kjenner en som heter det faktisk, født etter 1980.. Anonymkode: 09812...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #33 Del Skrevet 14. januar 2021 Men la meg legge til en R i endelsen, da. Da sitter vi igjen med -rund i stedet. Fortsatt mange mannsnavn med den endelsen? Anonymkode: 06092...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #34 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi som er litt eldre vet at det er et mannsnavn. Men jeg vet ikke av noen som heter det. Anonymkode: 93133...e6f Jeg vet om en dame som het det. Men for meg så er det også ett mannsnavn. Anonymkode: 6b4b0...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #35 Del Skrevet 14. januar 2021 Gudrund Heidrund Oddrund Gjermund Vemund men ikke store forskjellen på Oddrund og Oddmund, så ikke lett å hente med på Anonymkode: 376f9...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 14. januar 2021 #36 Del Skrevet 14. januar 2021 Guttenavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 14. januar 2021 #37 Del Skrevet 14. januar 2021 Høres ut som "dame-navn", selv om jeg tror det er ett "herre-navn"... Hadde noen veldig søte damer på "nabo-skuulen"... Hun ene het Jorunn & hun andre husker jeg ikke navnet på, men det var ett fint navn det også (sjeldent ett) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #38 Del Skrevet 14. januar 2021 Gikk på skolen sammen med en Jørund, i dag bedre kjent som artisten Chand. Anonymkode: 3b9ed...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #39 Del Skrevet 14. januar 2021 Om jeg ikke hadde lest noen svar først hadde jeg gjettet jente Anonymkode: 064c5...679 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #40 Del Skrevet 14. januar 2021 Tamsi skrev (10 minutter siden): Mange navn er helt merkelig like og kunne like gjerne vært brukt på motsatt kjønn. Rune er mann, June er dame. Tone og Lone er dame, Jone er mann Jørund er helt mann i mine ører, kjenner flere som heter det. Jone kan brukes på begge kjønn, men er flest menn som heter det. Til TS, stavelsen -unn er feminin, og kommer av unna, som betyr elske. Kan også henge sammen med ordet unnr som betyr bølge. Stavelsen -und er maskulin, litt uklart hvor den kommer fra, men mulig det kommer av et ord for en kjempe. Navnene Sigmund, Gjermund osv har en annen stavelse, -mund, som betyr (en som) verner. Anonymkode: 0a764...295 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå