Gå til innhold

Nå er tredje paret med votter forsvunnet fra barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vårt barn begynte i barnehagen i høst, og nå er tredje paret med votter blott borte. Jeg har selvsagt merket alle parene med votter, og alt annet tøy. Jeg synes dette begynner å bli veldig irriterende og ikke minst dyrt. Vi fikk i dag beskjed om å kjøpe inn fjerde paret med votter. Synes det er utrolig irriterende :( Vi kjøper kun inn kvalitetsvotter fra Reima, så dere kan tenke dere hvor dyrt dette er for oss. 

Har dere noen gode råd til oss? Jeg er klar over at ting kan bli borte i barnehagen, spesielt småting som luer og votter, men dette er virkelig ikke innenfor. 

Anonymkode: 7e4ba...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor stor barnehage er dette? Vi har gått i samme barnehage i 3 år nå og til nå har én tube med kuldekrem forsvunnet. Ellers ikke en eneste ting. Bare 30 barn i barnehagen da.

Anonymkode: 6f1b4...68b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at det er fordi det er et ordentlig merke på disse vottene deres at det skjer?

Her har vi ganske god råd, og er ferdige med barnehageperioden, men vi kjøper eksplisitt ikke merkeklær.

Anonymkode: 27f60...849

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor stor barnehage er dette? Vi har gått i samme barnehage i 3 år nå og til nå har én tube med kuldekrem forsvunnet. Ellers ikke en eneste ting. Bare 30 barn i barnehagen da.

Anonymkode: 6f1b4...68b

Stor barnehage, med flere avdelinger. 

Anonymkode: 7e4ba...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut, jeg jobber i barnehage, men er heldigvis veldig ordensmenneske. Pleier barnet ditt å ta av seg vottene, kanskje de ligger ute? Kanskje du kan spørre i foreldregruppen på Facebook om noen har fått med seg feil, om de kan sjekke merkelappen på vottene de har hjemme? Mange som bruker reima og lett å blande 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv navn med tusj utenpå vottene. Det nytter ikke med en liten merkelapp inni.

Anonymkode: 6ff02...bd6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Ikke kjøp noe dyre greier. Når det kommer til votter/hansker, fungerer billigmerkene stort sett like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newgirll skrev (Akkurat nå):

Høres rart ut, jeg jobber i barnehage, men er heldigvis veldig ordensmenneske. Pleier barnet ditt å ta av seg vottene, kanskje de ligger ute? Kanskje du kan spørre i foreldregruppen på Facebook om noen har fått med seg feil, om de kan sjekke merkelappen på vottene de har hjemme? Mange som bruker reima og lett å blande 😊

Vi har selv lett på uteområdet og sjekket "gjenglemt" kassen, men dessverre så har vi ikke funnet en eneste vott :(

 

Anonymkode: 7e4ba...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det slått deg at det er fordi det er et ordentlig merke på disse vottene deres at det skjer?

Her har vi ganske god råd, og er ferdige med barnehageperioden, men vi kjøper eksplisitt ikke merkeklær.

Anonymkode: 27f60...849

Shit! Mener du at fokk faktisk med viten og vilje har stjålet de!?😬 det er low ass. 

Anonymkode: 6f1b4...68b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vottene merket på utsiden? Vi har hele tiden brukt fargesterke merker med navn og bilde av et dyr. 

Mange merker, så uansett retning ser man et merke, slik at klærne skiller seg ut.

Barnet kjenner igjen merkene og etterhvert gjør de fleste andre det også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukter hestra votter til alle ungene våre og jeg er SÅ lei av forsvunnede votter. Jeg er skikkelig uenig i alle som mener billigmerkene fungerer like bra som de dyre, da vi har mange ganger opplevd de dyrere ikke varmer like godt samt blir fort våte igjennom etter noen timer ute. Forstår ikke hvordan vottene kan forsvinne slikt! 

Anonymkode: 1f392...58f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende når votter forsvinner. Folk har det med å bli irriterte på barnehagen, men det er som regel andre foreldre som har tatt feil votter med hjem, ikke ansatte som har rotet de bort. Hør med de andre foreldrene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to barn i barnehage i tilsammen 10 år og kun 1 vott har blitt borte i barnehagen. Bruker også merker som reima og hestra. 

Hvis stjeling er et stort problem hos dere kan du skrive navnet med sprittusj utenpå selve votten. 

Anonymkode: ba3f2...81a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket inne på andre avdelinger? Av og til finner vi votter/hansker som barn har mistet på vei fra skogen og inn i barnehagen igjen. Ikke alltid en har mulighet til å løpe ned med de, eller en ser noen ute som kan levere de inn. Da kan de bli liggende i hyllen inne i gangen. Ser ikke de andre voksne de, kan de bli liggende noen dager. Er ikke ofte at det forsvinner votter/hansker, men noen barn tar de av og legger de ute. Som regel finner vi de når vi rydder inn leker. 

Anonymkode: f9650...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (5 minutter siden):

Er vottene merket på utsiden? Vi har hele tiden brukt fargesterke merker med navn og bilde av et dyr. 

Mange merker, så uansett retning ser man et merke, slik at klærne skiller seg ut.

Barnet kjenner igjen merkene og etterhvert gjør de fleste andre det også. 

Ja, vottene er merket på utsiden, vi har bestilt navnelapper som vi klistrer på tøyet. Her er barnet kun 15 måneder gammelt, så enda ikke i stand til å kjenne igjen tøyet sitt

Anonymkode: 7e4ba...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har det slått deg at det er fordi det er et ordentlig merke på disse vottene deres at det skjer?

Her har vi ganske god råd, og er ferdige med barnehageperioden, men vi kjøper eksplisitt ikke merkeklær.

Anonymkode: 27f60...849

Reima er vel ikke akkurat merkeklær.. Ganske mange som bruker det fordi det er gode votter, trenger ikke ha veldig god råd for det akkurat. Ser mange av de vottene i barnehagen her. 

TS jeg ville tatt det opp med barnehagen at dette er tredje gangen vottene blir borte på kort tid. Har de lett ordentlig i garderoben og i gjenglemtkurven? Noen garderober er jo et salig rot. At noe blir borte her og der må man regne med, men om ting forsvinner til stadighet er det jo et problem barnehagen bør se på. 

Anonymkode: ddb03...54b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Shit! Mener du at fokk faktisk med viten og vilje har stjålet de!?😬 det er low ass. 

Anonymkode: 6f1b4...68b

Det skjer hele tiden.

Jeg jobber i stor barnehage og til ig med dresser er stjålet! Det morsomme er at de ble tatt på fersken og måtte fortsette å gå i samme barnehage som de dem stjal fra i flere år. Passe flaut.

Anonymkode: cdb51...1f5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange foreldre som stjeler utstyr av andre familier. Det er vanskelig å holde oversikt over sånt. Men hvis utstyret deres stadig blir borte ville jeg ikke kjøpt noe dyrt og fancy. Leste tidligere her at dere kjøper dyrt og ordentlig merke fordi det er de beste og det kan godt være at de er det.. men det er bedre med noen votter enn ingen votter. Og barn mister ting hele tiden. De legger det igjen ute, de kaster det kanskje over gjerdet, de klarer ikke se verdien eller ansvaret i det. Men min erfaring etter noen år i barnehagen er ofte at utstyret er dårlig merket eller at foreldrene selv ikke hjelper til å lete selv. Det er helt håpløst å skulle lete etter 100 helt like rosa crocs f.eks. Ofte så har utstyret dukket opp inni et jakkeerme, inni lomma, at det har blitt lagt på plassen dagen etter for noen hadde tatt med seg feil osv. 

Anonymkode: 1a92c...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har hatt to barn i barnehage i tilsammen 10 år og kun 1 vott har blitt borte i barnehagen. Bruker også merker som reima og hestra. 

Hvis stjeling er et stort problem hos dere kan du skrive navnet med sprittusj utenpå selve votten. 

Anonymkode: ba3f2...81a

Har opplevd at barn har fått låne bukse som vi hadde skrevet barnehagen nedover beinet. Noen år senere kom et barn løpende i gangen med en bukse som sto barnehagen på. Det var lille søsken av barnet som hadde lånt buksen. 🙁

 

Anonymkode: f9650...350

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er Spesielt når begge vottene er borte. Har jobbet i bhg og har hatt barna mine der. Og sjeldent begge var borte... man fant oftest alltid en... 

 

Minner meg om den sommeren det plutselig lå lue og votter pent vasket og nesten stryket i hylla til barnet mitt(som var savnet siden begynnelsen av vinteren) 😅 

 

jeg kjøpte ikke merke til bruk i bhg, merkeklærne brukte vi hjemme. Begynt å sende med merker nå som de er blitt store. 
Billigere merker, fortsatt brukbare, men holder ikke alltid flere sesonger da.  Votter fra Coop funker gull, og votter jeg fant på en kiwi og joker på fjellet. Funket som bare det, kjøpte flere par i samme farge og samme størrelse. så da gjorde det ikke noe om det forsvant en vott her eller der. Plutselig dukket de opp igjen. 
Anbefaler også å skrive navnet stort utenpå vottene. Da forsvinner de aldri. 

Anonymkode: ec867...12e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...