Gå til innhold

Barn hos fotograf


VinterFru

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å søke litt på dette tema uten hell. Litt rart for jeg trodde dette var diskutert før...

Jeg lurer litt på dette med barnebilder hos fotograf.

-Når der det vanlig å gå til fotograf?

-Hvor mye pleier det å koste?

-Hvor ofte er det vanlig å ta med barna til fotograf?

-Finnes det noen spsesielt flinke? Jeg bor i Oslo, men har bil...

Andre tips og tanker på dette med barn og fotografering?

er helt blank på dette.

Om noen vet om tråder om dette så gjerne fra

tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er opp til hver enkelt når man har lyst til å ta bilde. Det vanlige er når ungen er baby, ved 1 år og kanskje senere med evt. søsken. Søskenbilder er kjempesøte!!!

Prisene varierer kjempemye, så her er det masse å spare!!De dyreste er ikke alltid de flinkeste... Vi betalte rundt 1000 (den billigste i byen) for å ta bilde av 1 -åringen vår, fikk 12 bilder. Forstørrelse er like dyrt.

Babybildene brukte vi til å sende ut takkekort fra dåpen, 1-års bildene til julegaver til faddere og besteforeldre. Og så er de så fine å ha på veggen!!! Jeg regner med at vi kommer til å ha STORT 1 års bilde på veggen og kanskje av søsknene. Ellers blir det små bilder.

Lykke til!!!

Klem AUF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

dette er nok helt opp til hver og en. Jeg har aldri hatt mine barn til fotograf. Takkekortbilder tok jeg selv - hver og en fikk sitt eget unike bilde :) når det er gratisfotografering på kjøpesentra har jeg av og til benyttet meg av dette (jul og slikt). Og når de begynner i barnehagen, kommer jo fotografen på besøk der og tar ofte veldig morsomme bilder.

Så dette må du selv finne ut av - de fleste fotografer har i sin stab egne barnefotografer - så du kan gå inn i hvilken som helst butikk og få avtalt time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fotografer har "tilbud" på barnefotografering. Du betaler da ca. 300,- for en 4 bilders serie, før barnet er 6 mnd.

Tar du bilder av barnet senere, f.eks. ved ett åars dagen får man 300,- avslag på den ordinære prisen som er ca. 1200,- Da får man også en 8 bildersserie.

Men det er DYRT å få forstørrelser!

Søk i kvasir, på fotografer nær deg, da finner du ut av noe, ellers er det ofte lurt å tite i butikkene til fotografene evt. hjemmeside, slik at du vet hva fotografen har prestert før og om det er i nærheten av hva du ønsker deg.

Lykke til!

Jeg tok små'n med til studio Oscar i Lillestrøm, de har også hjemmeside på nett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg leter etter en fotograf som kan ta noe annet en de vanlige bilden av nakne barn på saueskinn med gullhjerte om halsen.

Litt mere robuste tøff herdagsbillder, hvor barnas personlighet synes litt mer om dere skjønner..

Noen tips?

Og hvor mye mer kommer det tilå koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er egentlig fotograf, men han har ingen fotojobb for øyeblikket. Derfor tar han på seg oppdrag på fritiden. Han har hatt oppdrag for barnehagen jeg jobber i, et reklamebyrå, pluss flere privatpersoner enten av barna, de voksne eller kjæledyrene. Siste oppdraget han hadde var å fotografere et brudepar nå i sommer, det ble nydelige bilder.

Han er billig, men jeg har ikke prisene han tar i hodet akkurat nå. Han tar alle slags bilder, det er den som har bestilt ham som som regel får bestemme hvordan bildene skal tas.

Han har "tilhørighet" her i Asker, men han reiser ofte rundt til folk for å fotografere, da bildene av spes. barn gjerne blir mer personlige når de tas i vante omgivelser.

Det var dagens reklame for sambisen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...