TSP Skrevet 14. januar 2021 #1 Del Skrevet 14. januar 2021 Vi kommer i morgen eller tidlig neste uke til å kjøre ut noen justeringer av toppen til forumet. Bakgrunnen for endringene er at vi vil rydde litt opp i malverket med færre spesialtilpasninger, forbedre designet, fjerne dagens iframe-løsning i topp og øke verdien for toppannonse-plasseringen på PC/nettbrett. Vi kommer utover vinteren og våren til å gjøre noen oppgraderinger av serverne til foraene våre, og da trenger vi også optimalisere inntjeningen på noen eksisterende annonseplasser. Allerede i løpet av de neste to ukene regner vi med å ha oppgradert databaseserveren på permanent basis, vi kommer tilbake med mer informasjon om det. Vi gleder oss! Men tilbake til designendringene av toppen! Man vil legge merke til flest endringer på PC og nettbrett: Toppannonsen flyttes under menyen i stedet for å være over den Iframen med Kvinneguiden-logo og klikk.no-meny (til venstre) og klikk.no-søk (til høyre) fjernes. Logoen vil i stedet leveres fra forumet og venstrejusteres. Muligheten til å bruke Klikk.no-menyen og klikk.no-søket er lite brukt og er sannsynligvis forvirrende elementer. Brukermenyen flyttes opp til høyre for logoen. Søkeboksen flyttes fra linjen med brødstien til menylinjen Se eksempelbilde PC: (Dette er fra et lokalt testområde, så ignorer menypunktene og at noen ting står på engelsk. Menypunktene i menyene vil være de samme som før) På mobil vil man merke at logoen er større og at menyknappen er flyttet opp til høyre for logoen. På mobil er annonsen allerede plassert under menyen. Se eksempelbilde fra mobil: Vi håper dere vil like endringene og at det ikke vil ta for lang tid å venne seg til at noen ting flytter på seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 21. januar 2021 #2 Del Skrevet 21. januar 2021 Setter pris på forhåndsannonsering og eksempelbilder av visuelle endringer. Usikker på om jeg vil synes det er en god idé å få annonsebildene under menylinjen, men skjønner det fra annonsørenes side. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TSP Skrevet 25. januar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2021 Dette ble noe senere enn opprinnelig annonsert, men nå er endringene av toppen på plass her i forumet. Oppgraderingen av databaseserver for Kvinneguiden-forumet, som også ble nevnt i første innlegg, ble gjennomført i forrige uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. januar 2021 #4 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg misliker flyttingen av menylinjen til over toppannonsen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 26. januar 2021 #5 Del Skrevet 26. januar 2021 Vet ikke om dette har noe med denne saken å gjøre, men den "opp-knappen" (pil nederst på siden for å komme til toppen) funker ikke lenger hos meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 26. januar 2021 #6 Del Skrevet 26. januar 2021 Det er sykt irriterende med den reklamen der den er plassert nå! Håper dere endrer dette tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 26. januar 2021 #7 Del Skrevet 26. januar 2021 Å flytte menylinjen over toppannonsen var bare irriterende. Riktignok blir annonsen mer synlig (det er vel derfor det er gjort, kan jeg tenke meg), men menylinjen er usynliggjort. Jeg ber om at dere enten flytter ned menylinjen igjen, eller gjør linjen større og synligere. Opp-knappen funker ikke her heller. (Bruker Google chrome på Mac.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TSP Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 27. januar 2021 Problemet med opp-knappen er fikset nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvorfor? Skrevet 28. januar 2021 #9 Del Skrevet 28. januar 2021 Er det mulig å lage menylinjen litt større slik at den blir tydeligere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. januar 2021 #10 Del Skrevet 29. januar 2021 Ludovica- skrev (På 26.1.2021 den 16.52): Det er sykt irriterende med den reklamen der den er plassert nå! Håper dere endrer dette tilbake. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå