Gå til innhold

Hva skjer etter AAP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 0.40):

Om saksbehandler ikke har gjort jobben sin, må du sende inn klager. 

Ang tiden på aap, har du fått de 6 mnd forlengelse ift corona? Det SKAL alle som var under aap den 12 mars. Mange påstår der er begrensinger, men det står ikke noe om det i loven. 
 

AAP skal finne ut on du har arbeidsevne eller ei. Enten gjør man på aktivitetsplanen behandling eller så tester man ut jobber eller tester arbeidsevne. 
 

Om tiden blir brukt opp, se om du kan komme under unntaket og få ett år ekstra. Hvis ikke: 

- sosialstødnad 

- nødpenger

- bostøtte 
- jobb

- lånekassen

 

 Du vet du får fra Lånekassen i mer enn bare noen år? det er vel opptil 8 år om jeg husker rett. 

Anonymkode: e1802...dae

Du vet at lånekassen er for de under godkjent utdanning og kurs vel og ingen andre?

Anonymkode: 87f4e...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

digresjon; men får alle som hadde aap 12.mars automatisk utvidet aap med 6 mnd? man må ikke søke? har fått flere brev fra nav uten at jeg forstod. den ene var avslag på en klage; har aldri sendt noe klage🤭aap går ut om få mnd.

Anonymkode: 99c45...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler aap aksjonen på fb, de kan gi deg svar. 

Anonymkode: 00b9e...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan ikke sende inn uføresøknad før NAV åpner for det, da blir den automatisk nektet. Så det er ikke bare å sende inn nei.

Anonymkode: 59c62...79c

Nei, men man kan begynne å jobbe mot det. Ikke bare vente på at de 3 årene er brukt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke AAP fordi du skal spare penger i stede for å ta opp studielån. Hva har du gjort på de årene på AAP da? om omskolering er det som er rett og hva som gjør at du kommer deg uti jobb. Så hadde du fått dette godkjent av NAV. NAV går ikke imot skole om det er det du trenger. Så her er det noe som skurrer. De kan si nei i flere scenarioer. Slik som f.eks:
- De sier nei hvis du er for syk til skole og behandling samtidig. For du får ikke gå endeløs på AAP. Du må da bli frisk nok til å kunne gå skole på egen regning senere.
- De sier nei hvis du kan gå tilbake til det yrket du kommer fra. For du får ikke gå på skole uten grunn på aap. 
- De sier nei hvis det er snakk om en tulle-utdanning som hundetrener hvor du er dømt til å ikke få stabil inntekt etterpå. 

Du får enten ta opp fag av egen lomme eller så får du gjøre som normale folk å jobbe for å spare, så gå skole av egen lomme. Du påstår du mangler noen fag, det kan du ta på vgs. Alle kan søke på vgs. du kan også søke voksenopplæring, men det spørs om du kommer inn om du allerede har tatt fagene tidligere. Og du bare vil ha bedre karakter. 
Du har mulighet til å betale for dette selv. Det å ta opp fag tar ikke opp mye tid av hverdagen. Du kan fult mulig stå i full jobb ved siden av. 
 
NAV sier ikke nei til utdanning uten grunn, så her skurrer det veldig. Du har også gått 3 år uten å ha fått noe avklaring.
I vedtaket om at AAP stopper opp skal det stå hvorfor du ikke får mer. 
 

Anonymkode: ac94f...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

digresjon; men får alle som hadde aap 12.mars automatisk utvidet aap med 6 mnd? man må ikke søke? har fått flere brev fra nav uten at jeg forstod. den ene var avslag på en klage; har aldri sendt noe klage🤭aap går ut om få mnd.

Anonymkode: 99c45...030

 Du skal ha fått vedtak om at du har fått 6 mnd. Det skjedde automatisk hos meg. Har du ikke fått det vedtaket, så har du ikke fått det. 

Anonymkode: ac94f...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte jeg å gå på VGs under aap. Nav gjorde det om til tiltak. Dem valgte også å gi meg aap ett stykke etter jeg startet på læretiden for å se om det gikk bra med meg i jobb. Her hadde jeg aap i totalt 5 år.. 

Anonymkode: c1956...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...