Aragorn ll Elessar Skrevet 13. januar 2021 #41 Del Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (2 timer siden): Syns det er helt tullete. Det understreker at det er forskjell på folk. Ja det er forskjell på Kongen og Dronningen og den vanlige mannen/kvinnen i gata. Urettferdig ja, men det burde ikke være noe som kommer som et sjokk. At Norges statsoverhode får vaksine først. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 13. januar 2021 #42 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg bryr meg ikke noe særlig om de fikk vaksinen selv om de ikke er i første prioritering, men jeg avviser gyldigighet til argumentasjon at det er riktig for å vise at vaksinen er trygg og sende signal til vaksinemotstander. Selv hvis det ikke fantes noen som helst motstander ville de fått vaksine. Kongeparet ER per definisjon viktigere enn alle andre norske borgere. Selv er jeg uenig at det skal være slik men det er realiteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 13. januar 2021 #43 Del Skrevet 13. januar 2021 De har holdt på med å vaksinere i Oslo siden romjulen - det er MANGE som nå har fått vaksinen så at kongeparet får denne nå, litt før noen andre spiller ingen rolle! Og JA!! Det ER forskjell på folk, dette er Kongen og Dronningen!! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 13. januar 2021 #44 Del Skrevet 13. januar 2021 Lunarstone skrev (3 timer siden): Jeg tipper at de ble vaksinert - ikke bare fordi de er "viktige", men fordi det sender ut en slags signaleffekt? 🤷♀️ "kongeparet tok vaksinen, da tør jeg ta den også". Vi ser jo mye skepsis mot vaksinen, og det er ikke bra hvis det får bre seg for mye. Helt enig! Og fordi jeg missliker slik signalisering (en slags manipulasjon) får jeg mindre lyst til å ta vaksinen. Men jeg er nok litt rar. Gir gjerne til veldedige foremål f.eks, men ikke når de stopper meg foran 50 andre på butikken og sier "Du ser ut som et godt menneske..." Forrige gang svarte jeg at "Nei, jeg er ikke så god som jeg ser ut som". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 13. januar 2021 #45 Del Skrevet 13. januar 2021 Anonym-bruker skrev (4 timer siden): Nei mener ikke det. Poenget er vel at de fikk den aller første dosen, uten å være i en prioritert gruppe. Første vaksine i Norge blei satt på Ellingsrudhjemmet i romjula. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/svein-andersen-67-fikk-forste-vaksine-i-norge/id2826278/ Er det faktisk mulig å ha gått glipp av det? I etterkant er flere tusen som har komnet før i køen enn kongeparet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. januar 2021 #46 Del Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (4 timer siden): Er det mange som har brukt det argumentet? Ja, det er jo ingen ende på gnålet om at Erna ikke har latt seg prioritere. Så det er helt klart et vaksinemotstandpoeng som vi har sett mye. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #47 Del Skrevet 13. januar 2021 MissLucy skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo ingen ende på gnålet om at Erna ikke har latt seg prioritere. Så det er helt klart et vaksinemotstandpoeng som vi har sett mye. Selvfølgelig kan ikke Erna prioritere seg selv. Så at det er et argument skjønner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. januar 2021 #48 Del Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan ikke Erna prioritere seg selv. Så at det er et argument skjønner jeg ikke. Selvfølgelig kan hun det. Det er ikke noe oppsiktsvekkende i å prioritere regjeringen. Mange land gjør det. Jeg er overrasket over at de ikke ble vaksinert først. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #49 Del Skrevet 13. januar 2021 MissLucy skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan hun det. Det er ikke noe oppsiktsvekkende i å prioritere regjeringen. Mange land gjør det. Jeg er overrasket over at de ikke ble vaksinert først. Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. januar 2021 #50 Del Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (Akkurat nå): Nei. Jo 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. januar 2021 #51 Del Skrevet 13. januar 2021 Vi vet ikke alt om helsetilstanden deres, men vi vet at det ikke er lenge siden kongen måtte på sykehuset.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 13. januar 2021 #52 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kongeparet fikk den aller første vaksinen. De tilhører ikke den prioritert gruppen, som er eldre over 85 år og sykehjemsbeboere. Fler enn meg som reagerer på det? Er de virkelig så mye viktigere enn andre mennesker? Anonymkode: c5c8d...839 Konge og dronning er bittelitt viktige.. 🙄 Jeg syntes det er en hissig stemning her. Folk leter jo etter ting å jage seg opp over. Hadde bare sykehjemsbeboere fått vaksine så ville det blitt sur stemning over at de sikkert har blitt brukt som prøvekaniner. Når blir mobben egentlig fornøyd? Ikke når koronaen er over for det har jo blitt funnet ut at det om ti år sikkert kommer nye virus. Bare for å være på den sikre siden så ingen skal glede seg. Snakk om å ta alle sorger på forskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 13. januar 2021 #53 Del Skrevet 13. januar 2021 Det er snakk om to doser og de er to år yngre enn de som prioriteres først. Av alle ting man kan hisse seg opp over i denne håndteringen, så velger folk dette? Kongen er Norges statsoverhode, han er viktigere enn andre, selvsagt skal han prioriteres. Dessuten enig i at det gir et positivt signal. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #54 Del Skrevet 13. januar 2021 MissLucy skrev (8 minutter siden): Jo Nei. Ikke etter de har gjort det klinkende klart at de ikke gjør noen unntak fra den valgte prioriteringen. At enkelte helsepersonell blir prioriter kommer som følge av press og kritikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 13. januar 2021 #55 Del Skrevet 13. januar 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. januar 2021 #56 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) The Kitten skrev (14 minutter siden): Nei. Ikke etter de har gjort det klinkende klart at de ikke gjør noen unntak fra den valgte prioriteringen. At enkelte helsepersonell blir prioriter kommer som følge av press og kritikk. de sa hele tiden at de ville prioritere helsepersonell opp hvis smittenivået steg. Og så gjorde de det. Nå snakker jeg ikke om gjøre unntak fra valgt prioritering. Jeg snakker om at de kunne satt regjeringen øverst på prioriteringslista. De kunne helt fint sagt fra starten at de ville prioritere regjering og statsoverhode før alle andre. Det har helt sikkert vært diskutert, men de har kommet til at de ikke gjør det. Og det er jo greitt. Men det var ikke en løsning som var gitt. Du snakker som om prioriteringen er naturgitt, og ingen har makt til å endre den. Endret 13. januar 2021 av MissLucy 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 13. januar 2021 #57 Del Skrevet 13. januar 2021 De fikk den en dag før andre. De er kongen og dronningen vår, jeg unner dem de vaksinene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #58 Del Skrevet 13. januar 2021 MissLucy skrev (9 minutter siden): de sa hele tiden at de ville prioritere helsepersonell opp hvis smittenivået steg. Og så gjorde de det. Nå snakker jeg ikke om gjøre unntak fra valgt prioritering. Jeg snakker om at de kunne satt regjeringen øverst på prioriteringslista. De kunne helt fint sagt fra starten at de ville prioritere regjering og statsoverhode før alle andre. Det har helt sikkert vært diskutert, men de har kommet til at de ikke gjør det. Og det er jo greitt. Men det var ikke en løsning som var gitt. Du snakker som om prioriteringen er naturgitt, og ingen har makt til å endre den. Det er ingen som har sagt har sagt de ikke kunne satt seg øverst på prioriteringslisten. Heller ikke jeg. Det jeg sa var at det ikke kan gjøres etter de har gjort prioriteringen klinkende klar for alle. Når de har bestemt seg for å prioritere sykehjemsbeboere og eldre fra 85 år og oppover før alle andre, kan de ikke plutselig si det er ikke så farlig med dem likevel. Hvilket signal ville det sendt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. januar 2021 #59 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) The Kitten skrev (3 minutter siden): Det er ingen som har sagt har sagt de ikke kunne satt seg øverst på prioriteringslisten. Heller ikke jeg. Det jeg sa var at det ikke kan gjøres etter de har gjort prioriteringen klinkende klar for alle. Når de har bestemt seg for å prioritere sykehjemsbeboere og eldre fra 85 år og oppover før alle andre, kan de ikke plutselig si det er ikke så farlig med dem likevel. Hvilket signal ville det sendt? jeg skjønner ikke poenget med en så hypotetisk problemstilling. Det er jo en total avsporing. Faktum er at vaksinemotstandere bruker det at Erna ikke var øverst på prioriteringslisten som et vaksineskepsisargument. Ferdig snakka. Endret 13. januar 2021 av MissLucy 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 13. januar 2021 #60 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kongeparet fikk den aller første vaksinen. De tilhører ikke den prioritert gruppen, som er eldre over 85 år og sykehjemsbeboere. Fler enn meg som reagerer på det? Er de virkelig så mye viktigere enn andre mennesker? Anonymkode: c5c8d...839 Nå behandles folk bare for å begrense smitten og ikke stoppe den. Derfor vaksineres de svakeste først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg