Gå til innhold

Stenger barneskolene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Capt. Obvious skrev (59 minutter siden):

Tja, det vil jo være konsekvenser av restriksjoner på reise innad i Norge. Nye innreiserestriksjoner vil nok bli pliktig testing på grensa, og ikke innen 24 timer i etterkant. 

Men mest av alt håper jeg de har noen gode nyheter, som at de kan sette inn flere ressurser på vaksinering, men det er nok et tynt håp. 

I Oslo har tempoet tatt seg opp. Sykehjem er ferdig unntatt der det er utbrudd. Raymond Johansen sa på pressekonferanse nå at det kunne klare  og vaksinere 100000 i uken. Mange kommuner kunne sikkert fått opp tempoet. Men vi mangler jo vaksiner.  Synd at EU og Norge har ikke skaffet seg gode nok avtaler. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.E skrev (2 timer siden):

I Oslo har tempoet tatt seg opp. Sykehjem er ferdig unntatt der det er utbrudd. Raymond Johansen sa på pressekonferanse nå at det kunne klare  og vaksinere 100000 i uken. Mange kommuner kunne sikkert fått opp tempoet. Men vi mangler jo vaksiner.  Synd at EU og Norge har ikke skaffet seg gode nok avtaler. 

Slik jeg forstod det så er det litt flere vaksiner i distribusjonsleddene enn det man har kapasitet til å sette, så det er jo i så fall et forbedringspotensiale. 

Så får vi bare håpe på at AstraZeneca blir godkjent 29.01, siden det etter sigende skal være produsert i ikke ubetydelig antall allerede samt at det etter sigende er lagt til rette for raskere produksjon av denne enn de andre vaksinene. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (1 time siden):

Slik jeg forstod det så er det litt flere vaksiner i distribusjonsleddene enn det man har kapasitet til å sette, så det er jo i så fall et forbedringspotensiale. 

Så får vi bare håpe på at AstraZeneca blir godkjent 29.01, siden det etter sigende skal være produsert i ikke ubetydelig antall allerede samt at det etter sigende er lagt til rette for raskere produksjon av denne enn de andre vaksinene. 

Ja det stemmer. Så har jo Norge også holdt av dose til de vaksinerte for og ikke gå tom før dose to i tilfelle leveranseproblemer. Og da går det jo sakte når halvparten av dosene må stå på lager. Sverige og Danmark bare kjører på med det de har, så de føler seg sikre på leveransene. Ja vi må virkelig håpe på godkjenning for AstraZeneca. Ellers tar dette evigheter😯

• Liker 2
Skrevet
J.E skrev (5 timer siden):

Ja det stemmer. Så har jo Norge også holdt av dose til de vaksinerte for og ikke gå tom før dose to i tilfelle leveranseproblemer. Og da går det jo sakte når halvparten av dosene må stå på lager. Sverige og Danmark bare kjører på med det de har, så de føler seg sikre på leveransene. Ja vi må virkelig håpe på godkjenning for AstraZeneca. Ellers tar dette evigheter😯

Ja, det vil fort ta noen år dessverre. Så man bør planlegge livet sitt for livet etter Korona, der mange ikke vil ha jobb, og der de aller fleste ikke kan reise særlig lenger (hverken utenlands eller lengre distanser med fly innenlands, siden det ikke vil være betydelig marked for flyruter lenger). På mange måter vil vi bli satt minst 50 år tilbake i tid. Ennå verre blir det når velferdsstaten må bygges kraftig ned. 

• Liker 1
Skrevet
ToroJegergryte skrev (På 13.1.2021 den 16.00):

Barneskolene er jo på rødt nivå, i alle fall i kommuner med høy smitte (som min). Det er fortsatt skoleundervisning.

Ikke alle barneskoler er på rødt nei, selv ikke på steder med høy smitte (som i min kommune) 

• Liker 1
  • Opprett ny...