Gå til innhold

Stenger barneskolene?


ToroJegergryte

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig spent på hvilke nye restriksjoner som kommer på mandag. Ingen vet, men vi kan jo syns og tro - tror dere barne- og ungdomsskolene vil stenge og tilbake til hjemmeundervisning?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oktava skrev (20 minutter siden):

Tror ikke at barneskoler stenges nei. Kan heller være at barneskoler også blir satt på rødtnivå.

Barneskolene er jo på rødt nivå, i alle fall i kommuner med høy smitte (som min). Det er fortsatt skoleundervisning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke barneskolene stenger før det virkelig er krise. Om i det hele tatt da. De har jo understreket gang på gang at det er det siste virkemiddelet de vil ta i bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Kan ikke tenke meg at barneskolene stenges i hele landet. Det er enda kommuner med lite smitte, og om skolene skulle stenges også i de kommunene ville det være meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange plasser har lite, null, eller kontrollert smitte til at det skal bli en ny nasjonal nedstengning nå. Kanskje det blir vurdert der de ikke har kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (1 minutt siden):

Alt for mange plasser har lite, null, eller kontrollert smitte til at det skal bli en ny nasjonal nedstengning nå. Kanskje det blir vurdert der de ikke har kontroll?

Ja, jeg tenker spesifikt på Oslo og omegn egentlig, pluss andre steder med høyt smittetrykk. Pt. er det bare blitt strenger med små kohorter osv., selv om kommunen er (blod)rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToroJegergryte skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig spent på hvilke nye restriksjoner som kommer på mandag. Ingen vet, men vi kan jo syns og tro - tror dere barne- og ungdomsskolene vil stenge og tilbake til hjemmeundervisning?

Sannsynligvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror skoler og barnehager stenger, og at de varsler på mandag og stenger på tirsdag. Skjønner ikke hvorfor de varsler så innmari på forhånd om det ikke er det heftigste på en stund som kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piffi skrev (27 minutter siden):

Jeg tror skoler og barnehager stenger, og at de varsler på mandag og stenger på tirsdag. Skjønner ikke hvorfor de varsler så innmari på forhånd om det ikke er det heftigste på en stund som kommer..

De varsler jo på forhånd fordi tiltalene som gjelder nå gjelder t.o.m. 18. januar. Da skal det gis beskjed om hva som gjelder etter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToroJegergryte skrev (3 timer siden):

Ja, jeg tenker spesifikt på Oslo og omegn egentlig, pluss andre steder med høyt smittetrykk. Pt. er det bare blitt strenger med små kohorter osv., selv om kommunen er (blod)rød.

Så heldige dere er! Her er det også blodrødt, men skoler og barnehager kjører som om corona ikke fantes på gult nivå. Heeei smittefest...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (1 time siden):

Så heldige dere er! Her er det også blodrødt, men skoler og barnehager kjører som om corona ikke fantes på gult nivå. Heeei smittefest...

Hårreisende. Det er så mye av reglene som ikke gir mening. Selv er jeg i karantene, men resten av familien kan leve som normalt. Som om de ikke ville blitt smittet av meg om jeg hadde vært syk..... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piffi skrev (1 time siden):

Jeg tror skoler og barnehager stenger, og at de varsler på mandag og stenger på tirsdag. Skjønner ikke hvorfor de varsler så innmari på forhånd om det ikke er det heftigste på en stund som kommer..

Tror du? De sa jo at de ville gi god tid til å forberede i motsetning til sist. Jeg tenker at OM de stenger skolene så blir det fra 18 eller 21 (husker ikke hvilken dato reglene skulle gjelde til). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får dere til å tro at de plutselig skal stenge skolene?

leste foresten en  sak om at det blir nye regler for skoler og barnehager neste uke. Men det ble ikke sagt hvilke endringer det er snakk om. Bare at de skulle få en dag på å forberede seg på de nye reglene😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rosemarin skrev (18 minutter siden):

Hva får dere til å tro at de plutselig skal stenge skolene?

leste foresten en  sak om at det blir nye regler for skoler og barnehager neste uke. Men det ble ikke sagt hvilke endringer det er snakk om. Bare at de skulle få en dag på å forberede seg på de nye reglene😜

Link?

Isåfall blir det over til rødt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (17 minutter siden):

Link?

Isåfall blir det over til rødt nivå.

https://www.utdanningsnytt.no/barnehage-korona-melby/nye-korona-tiltak-for-skolar-og-barnehagar-kjem-mandag/269213?fbclid=IwAR3cF5MWlVpzA5Vz14sqc95AwgqHqoIAV4__YsO9GUMv6OttVeu3UXm14KE
 

nå har de endra litt i saken og understreket at det kan være snakk om både strengere eller mildere tiltak, men likvel leser jeg saken som at det blir strengere, siden de også sier at de skal la skolene få en dag på å tilpasse seg de nye reglene. 
og uansett har det vært lite endring i regler for barnehage og barneskoler den siste tiden, så noe skjer nok nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R er på vei ned og smittetallene har stabilisert seg. På mandag vil det nok bli færre og mildere nasjonale tiltak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skoler allerede på rødt stort sett over alt? Dette, samt at det meste allerede er stengt nå, tyder på at det blir full nedstengning av Norge fra mandag av. Men regjeringen kunne vel kommunisert det nå, forstår ikke hvorfor man på død og liv skal vente noen dager til, det er jo ikke som om smittesituasjonen vil endre seg radikalt fra i dag til mandag. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...