tonelise10 Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Lurer på om norske myndigheter vet noe mer enn de forteller media? Jeg bare spør. Hvorfor er det så på hogget med dette med portforbud? Tror de gjør noe dumt dersom de holder tilbake info. som vi skulle ha hatt. Hva tror du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Selvfølgelig gjør de det. Det vet mere om absolutt alt enn det de forteller media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 Selvsagt vet myndighetene mer enn hva de forteller media. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 13. januar 2021 #4 Del Skrevet 13. januar 2021 Selvsagt gjør de det. Er nok en del snusk som foregår på bakrommet som ikke tåler dagens lys. Ikke bare angående corona men det meste. Hender noe slipper ut likevel 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 tonelise10 skrev (5 timer siden): Lurer på om norske myndigheter vet noe mer enn de forteller media? Jeg bare spør. Hvorfor er det så på hogget med dette med portforbud? Tror de gjør noe dumt dersom de holder tilbake info. som vi skulle ha hatt. Hva tror du? Det tror jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 Hva tenker dere at de vet som de ikke går ut med? Feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 14. januar 2021 #7 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Jeg tror det sitter langt inne å fortelle om sårbarhet i helsevesenet. Når vi ser utfordringer i helsevesenet i utlandet tenker jeg at vi ikke er mindre utsatt om vi får et stort utbrudd. Når så mange land har stort forbruk av ymse kan vi oppleve leveringsproblemer og til og med gå tom. Det at andre land har/har hatt problemer med er smittevernsutstyr (bedre nå, men er det bra nok ved stor krise?), narkose middel, flere sykehus begynner å gå tom for oksygen. Jeg antar at vi opplever en del press fra EØS og EU uten at det blir formidlet. Så jeg er ikke i tvil om det er mye som ikke kommer fram i mediene. Jeg har uansett tillit til at de gjør så godt de kan. Endret 14. januar 2021 av 2ro 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 15. januar 2021 #8 Del Skrevet 15. januar 2021 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. januar 2021 #9 Del Skrevet 15. januar 2021 tonelise10 skrev (På 13.1.2021 den 15.11): Lurer på om norske myndigheter vet noe mer enn de forteller media? Jeg bare spør. Hvorfor er det så på hogget med dette med portforbud? Tror de gjør noe dumt dersom de holder tilbake info. som vi skulle ha hatt. Hva tror du? Det er alltid slik at de vet mer enn det de forteller. Den ekstra informasjonen bruker de å lage strategi og så får vi servert bare resultatet. Når dette er sagt så er nok tanken bak portforbud at man kan handle raskt hvis muterte varianter begynner å spre seg raskt i samfunnet. For meg er det likevel merkelig at det slippes inn så mange i Norge uten at ALLE testes på Gardermoen og direkte kjøres til et egnet sted for karantene. Spør du meg så må ALLE på karantenehotell hvor det er kontroll over hvor de befinner seg og med tester underveis. De som kommer med falske attester må snu ved grensen og få bot og midlertidig innreiseforbud. Nå blir det slik at mange lever med strenge restriksjoner samtidig som det er lekkasjer allerede på grensen. Hva er vitsen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. januar 2021 #10 Del Skrevet 15. januar 2021 tonelise10 skrev (På 13.1.2021 den 15.11): Lurer på om norske myndigheter vet noe mer enn de forteller media? Jeg bare spør. Hvorfor er det så på hogget med dette med portforbud? Tror de gjør noe dumt dersom de holder tilbake info. som vi skulle ha hatt. Hva tror du? Ja, det har jeg hatt en sterk følelse av lenge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 15. januar 2021 #11 Del Skrevet 15. januar 2021 Det tok lang tid før de var villige til å si noe om smittete og demografi i Oslo. Plutselig fikk vi tallene servert, og det er 10x mer utbredt smitte blant somaliere og etiopiere enn nordmenn i Oslo. Det er utvilsomt noe de har holdt tilbake for å unngå diskriminering. De er fortsatt tilbakeholdne med å gi konkrete tall. Jeg skulle gjerne visst hvor mange i min bydel, under 60 år, som er smittet, og hvor mange som er på sykehus. De unngår tall som kan få folk til å reagere på tiltaken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg