Gå til innhold

Homofile bør få adoptere.

ellapille

Anbefalte innlegg

Det er jo helt tragisk at homofile ikke får adoptere.

Tenk så mye kjærlighet, omsorg,viten og forståelse de har å gi vekk.

Det er da snakk om kjærlighet og hjelpe barna til å bli trygge gode mennesker og ikke minst at de får et hjem der foreldrene er glad i dem.

De leser eventyr dem også, synger, lager middager,reiser på turer,lager familiesammenkomster.

Det er jo ikke snakk om at homofile påvirker barn til å bli homofile , såpass oppdaterte er vi vel nå?

Eller ikke?

Så snakker man om at et barn trenger rollemodeller, noen å sammenligne seg med i oppveksten.

Jeg er sikker på det at ønsket til homofile er så sterkt at alle slike ting er utredet og nøye planlagt, de ser jo behovet som barnet har, deres eneste rift i lakken er at de har en partner av samme kjønn.

Og unga blir ikke mer mobba eller utstøtt på grunn av at foreldrene er homofile.

I disse dager så er det jo så mye snakk om mobbing i skolene , men jeg har enda ikke hørt at noen av dem har homofile foreldre og at det er det som er grunnen.

De ikke homofile da, som har barn? Mange tusen av disse barna blir mobbet, plaget og det som verre er.

Legningen har da ikke noe å si. Eller kanskje den har noe å si , siden det er de barna som ikke har homofile foreldre som blir plaget .

Tror at homofile foreldre kan lære vekk mye om respekt, likeverd og forståelse på en helt annen måte.

Og jeg synes at sånne forklaringer som å si at jeg synes ikke homofile skal få adoptere fordi et barn trenger begge foreldrene er litt for lettvint, da har man ikke begrunnet det ordentlig.

Sier man det om de titusener alenemødre her i landet, der faren har stukket av, bruker vi like mye tid på å få tak i disse fedrene som vi bruker på å motarbeide de homofiles rett til å få barn?

Nei vi gjør nok ikke det, for vi er så vant med det ikke sant.

Og jeg tror nok at samfunnet ville godtatt homofile foreldre hvis det ble slik. Vi blir vant med det også.

Ola nordmann er så redd for å prøve.

Tenk så mange flotte mennesker som hadde kunnet tatt til seg barn som plutseli ble foreldreløse, vært avlastningsfedre til et sykt barn eller til et barnsom var blitt ødelagte for av sine streite foreldre. Mange hundre barn blir tatt vekk fra foreldrene sine hvert år av barnevernet og satt i anstalter, barnehjem eller andre offentlige institusjoner fordi det ikke finnes noen som oss som vil ta på seg oppgaven. La de få barn, de har vel det samme suget etter familie og alt det der som ikke homofile har.

Se på homofile som ressurssterke mennesker mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig i at homofile er like gode foreldre som alle andre. Hvorfor skulle de ikke være det??? :roll:

Men, jeg tror ikke samfunnet er helt klar for dette enda. Det finnes desverre alt for mange trangsynte og intolerante mennesker i dette land for at vi nå skulle slippe dette løs. Tenk på kristenfolket og deres fordommer. Hvis vi fremdeles skal ta hensyn til barna, så bør vi vente litt med å gjennomføre dette, men ha debatten i gang. Synes nå jeg da. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Care!

Problemet er ikke de homofile, men de andre i samfunnet... Tror ikke det er belegg for å si at barna ikke blir mobbet nemlig... Det er en påstand som ikke er begrunnet i framlagt fakta for i si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis 'problemet ligger i samfunnet', saa er jo det hos deg og meg. Og hvis du og jeg synes det er greit, saa synes vel samfunnet det ogsaa??

Eller skal vi vente i hundrevis av aar til hver og en av oss er enige -det ville da aldri skje!! :wink:

Jeg synes homofile bor faa adoptere og det NAA!! De har jammen blitt diskriminert lenge nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cassandra, unnplugged

Heldigvis så lytter ikke alle homofile til samfunnet, de får barn likevel. De adopterer dem ikke selvsagt, men produserer dem selv. Som jeg har hørt uttalt fra en talsperson for Homofiles rettigheter eller forbund (?): "Debatten hvorvidt homofile skal få barn eller ikke vedrører ikke de homofile. Vi har fått barn, vi får barn og vi vil fortsette å få barn uavhengig av heterofiles meninger og holdninger".

Klem fra Cassandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok en god porsjon politisk feighet her. Mange vil bli støtt hvis homofile kunne få adoptere barn.

Homofile, som andre, får barn, og mange mennesker har vansker nok med å godta at når en part i et homofilt samboerskap/partnerskap har barn - så kan den andre adoptere dette barnet, slik at de begge står som foreldre - noe som fremmer tryggheten til barnet.

Kan ikke se en eneste GOD grunn til at ikke homofile kan være like gode foreldre som hetrofile/bifile foreldre. Men så lenge det finnes sterke velgergrupper som mener homofili er en sykdom som kan helbredes, f.eks. med bønn, vil politikk styre - dvs. gallup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente var at de selvfølgelig kan adoptere om de har lyst til det... Jeg tror imidlertid ikek noe på argumentet om at barn av homofile ikke blir "sett rart på" ... Folk henger seg jo opp i det utroligste, og naboer elsker å sladre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at barn til et homofilt par kan bli sett "rart" på av naboer. Bygdesladderen (den finnes også i byen) er ganske nådeløs.

Og det finnes mange som ikke har annen fritidsbeskjefitgelse enn å slarve.

Men - det går an å ta knekken på sladder - ved åpenhet.

Og jeg vet at barn er mye mer aksepterende enn voksne - så lenge de får en god forklaring, og får lov til å stille sine spørsmål.

Sladder og slarv rammer i dag også andre grupper enn homofile, men vi kan da ikke la sladrekjerringer av begge kjønn bestemme dagsorden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synes d er alt for fokusert på de "stakkars homofile og hvor undertrykt de er...." Tenk da for f#### på barna istedet da!!!

Dessuten ingen av de landene vi har adobsjonsavtaler m vil godta d uansett!

Når d kommer til å adobtere partners barn; er d forhåpentligvis enda en forelder som skulle ha noe å si i sakens anledning: med mindre d er anonym sædgivning o.l da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 2002 folkens, og jeg mener at fordommene burde vært borte nå. Det er ikke bare snakk om barna, men også om livet til to personer.

Bare fordi de har en annen seksuell legning så skal de ikke få oppleve å få et barn, oppdra et barn, bli glad i et barn??? :-?

Hallo alle foreldre!!!! det er jo den beste følelsen som finnes, unner dere ikke dem å få oppleve det? bare fordi ungen får to foreldre av samme kjønn??? Ungen får det like fint for det!!! Det finnes masse hetrofile par der ute somabsolutt IKKE skulle hatt unger, og for ikke å snakke om alle ungene med bare en forelder eller med delt familie!! Så hva er forskjellen på det og om homofile fikk unger?

Ungen bør ha kontakt med to forskjellige kjønn, helt enig, men det er jo mange måter å ordne det på. En veninne, bestemor, tante, onkel, bestefar, kamerat+++ De homofile har sikkert tenkt på det!!!

Når enslige får adoptere, så bør homofile også få det. Men homofile burde gå forann mener jeg, for de er nå i alle fall to om ansvaret...

:) AUF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Er man homofil så har man vel egentlig vendt barn og familie ryggen?

Men nei da, dagens voksne mennesker skal ha i både pose og sekk Og d er igjen barna d går utover når de voksne skal realisere seg selv, sine ønsker og drømmer!!!

Må ærlig innrømme jeg er dritlei av å se d!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!!!!

Mener du at man "velger" å være homofil? Og at det "valget" innebærer at man ikke kan ha familie?????

Hvorfor kan man ikke ha familie når man er et homofilt par? Mener du at det skader et barn å ha to pappaer eller to mammaer?

Mener du når det er to personer som bor sammen av samme kjønn, så mangler omsorgseven?

Hvilket belegg har du i såfall for å hevde det?

Jeg synes ikke synd på barn som bor sammen med to foreldre av samme kjønn - den typen familie finnes i dag - og det er rimelig uproblematisk.

Det viktigste er vel at barn får masse omsorg, masse kjærlighet. Og det er jo ikke sånn at når to damer eller to menn bor sammen, så har de bare mannlige/kvinnelige venner. Disse foreldrene er rimelig bevisste (de jeg vet om) og har et reflektert syn på det å være foreldre, hvilken forplktelse det er, og at arn trenger rollemodeller av begge kjønn.

Skal jeg sette det på spissen synes jeg synd på barn som vokser opp med enslige foreldre. De får jo bare EN rollemodell å forholde seg til. Stakkars barn.

Eller hva med barn som har fire foreldre, og et lass med halvsøsken og som fraktes som pakker mellom hjem 1 og 2. De får jo aldri sjansen til å knytte ekte og varige familiebånd. Stakkars barn.

Eller hva med alle de ungene som "bare ble til" helt uplalagt, hvor mødrene nesten er barn selv. De kan da ikke være skikket til å ta seg av et barn. De må jo bli voksne selv først. Stakkars barn.

JEG mener ikke dette, for jeg mener det er den enkelte persons omsorgsevne og evne til kjærlighet som er avgjørende for om et barn får det godt eller ikke. Og det er ikke en evne som kun er forbeholdt hetrofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærp deg litt da , dette var usaklig.

Ta deg en tur på statistik sentralbyrå å sjekk hvor mange barn som bor på institusjoner, familiehjem, barnehjem mm.

Det er jo nettopp barna vi tenker på jo.

Forhør deg med barnevernet, besøk et barnehjem, ja gjør noe før du sier dette.

Å kalle det i pose og sekk er jammen utrolig uvitende.

Lett å slenge fram noe sånt.

Hvilke områder tror du de homofile stryker på?

Dette ble rett og slett for tafatt.

Barn trenger omsorg, trygghet, kjærlighet og voksne rollemodeller foran seg, skal du bli sett på som en mindre egnet omsorgsperson hvis man har en kjæreste av samme kjønn.

Hundrevis av barn bor på institusjoner fordi det ikke finnes hjem til disse barna og det er fordi at de streite foreldrene har vært grusomme mot barna sine.

Hva gjør du for disse flotte barna utenom å rakke ned på et hjem som kunne vært som himmelen for dem?

Skulle lesbiske som legger seg ned for å bli gravide eller reiser utenlands for å bli det miste barna til de norske myndigheter da?

Ja for da må det jo være like skadelig for dem, og dette skjer det jo endel av i lille norge hvert år.

Har du en løsning på dette da?

Vi er faktisk i år 2000.

Å realisere drømmer er vel likt for begge kjønn enten man er homofil, eller streit?

Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre.

Homofile er ikke spedalske og det er ikke synd på dem som du sier.

Kanskje alle her i landet skulle bli hjernekrympet for å sjekke om man er passende foreldre.

Tror ikke at det er svaret.

Hva man tenner på inne på soverommet og hvem man vil gi sin kjærlighet til kan ikke bestemme om man er god eller dårlig mor eller far.

Synes du virkelig det.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Synes d er alt for fokusert på de "stakkars homofile og hvor undertrykt de er...." Tenk da for f#### på barna istedet da!!!

Dessuten ingen av de landene vi har adobsjonsavtaler m vil godta d uansett!

Når d kommer til å adobtere partners barn; er d forhåpentligvis enda en forelder som skulle ha noe å si i sakens anledning: med mindre d er anonym sædgivning o.l da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt må jeg si at JEG er for at homofile skal få adoptere. Kjenner flere homofile med egne barn og ens seksuelle legning har ingenting med ens evne til vise omsorg og gi kjærlighet å gjøre.

Det som mange kanskje ikke har tenkt på er at når man tenker adopsjon, gjelder dette som regel adopsjon fra andre land og kulturer. Og selv om vi har en lang vei å gå i Norge også, har vi nok kommet LANGT mht til homofiles rettigheter og toleranse ovenfor homofile enn for eksemepel Kina og Sør-Amerika. Det er rimelig vanskelig å adoptere for heteroseksuelle par som det er, dersom homofiles rettigheter til å adoptere blir lovfestet i Norge nå - kommer det til å bli MYE vanskeligere! Dette er et vanskelig emne, med MANGE faktorer som må tas hensyn til. Jeg håper verden engang kommer så langt at vi som bor her kan godta hverandre selv om vi ikke er like. Men jeg tror også vi jobbe mer for å øke toleransen og OPPLYSE folk før vi bombastisk slår fast at homofile skal få adoptere... Norge er et lite land i en stoooooor verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altformange barn her i verden som vokser opp uten foreldre av noe slag, som er foreldreløse. Det er forferdelig mange av disse som hadde satt uhorvelig stor pris på en eller fire eller tre eller to foreldre som var glad i dem!!! MENNESKER SOM BRYDDE SEG OM DEM!!!!

Det finnes barn her i norge som lever uten foreldre, som savner noen til å ta vare på seg, til å være glad i seg!

De fleste hetrofile familier, som kan få barn, eller som klarer å bli gravide via kunstige metoder, vil heller ha "sitt eget" barn fremfor å adoptere disse barna som allerede er satt til livet uten omsorgspersoner! VI vil ha retten til å få våre egne barn, vi er ikke særlig interessert i å adoptere disse barna som vi ikke vet hvor kommer fra, som ikke er født fra vår egen kropp! Dessuten "tar det så lang tid"....

SExySadie, tror du virkelig at du som lite barn ville hatt det bedre uten foreldre, en sammen med to kvinner som elsket deg? eller to menn som elsket deg? Helt ærlig? Ville du heller valgt å leve livet ditt totalt ensom fra du var bitteliten? Ville det vært best?

Så lenge det er barn som trenger hjem, bør vi etter min mening la både homofile og enslige fått adoptere!

Det er først da vi tenker på barna, og ikke på våre egne fordommer!

(for det er fordommer å si at homofile ikke kan/bør være foreldre!)

Kanskje de blir mobbet! Men om så skjer så har barnet noen som er glade i det, og som vil gjøre alt for å backe det opp når barnet kommer hjem!

Dersom barnet hadde vært uten foreldre, hadde det lett blitt mobbet pga det! Og da hadde det ikke hatt noen å komme til for støtte! Er vi så sikre på at det er til det beste for barna?

Dersom vi hadde spurt en håndfull foreldreløse barn, hva de ville valgt! Tror vi de ville sagt nei til homofile foreldre (eller enslige for den del) fremfor ingen foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...