Gå til innhold

Du vet du prøver når ....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Du får den forsinkede mensen på DAGEN du tar graviditetstest 

- Du ser håpefulle førstegangsprøvere på internett og småfniser litt av da du selv var der. Og håper at de ikke kommer dit du er nå 🙈❤️ 

flere ?

Anonymkode: a37b9...8f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du innbiller deg at alt er et tegn. Feks at kassadama glemmer slå inn begge chipsposene dine så du får en gratis fordi dU sPiSeR fOr tO

Når du googler de samme tingene mellom el og mens

Anonymkode: 3411e...bcf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når du ser forkortelsen CD og ikke tenker musikk men på syklusdag

- når du stadig vekk klemmer skikkelig hardt på brystene i håp om at de skal være ømme (og så blir de det fordi du klemmer så hardt, og da kommer i alle fall håpet).

- når du lever livet etter sykluskalender og ikke vanlig kalender

- når du bare skal ta èn test til, kanskje den er positiv?

- når du i dpo-land surfer på babyshop, planlegger trilleturer o.l, mens neste dag surfer på fertil.no for å kjøpe bind og tester til ny runde, og tilbake til babyshop dagen etter der igjen.

- når du kaller dagene mellom eggløsning og mens for dpo-land

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pycmar Hahaha, den traff meg!

I samme leia: Når du sjekkar fertilitetsappen fleire gongar om dagen, sjølv om du ikkje har lagt inn ny info, berre sånn i tilfelle det har skjedd noko.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden oppfører seg litt annerledes enn den pleier, kanskje det er fordi du er gravid?

Anonymkode: 23191...362

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du tenker at du er gravid selv om dere tok en pause i prøvinga og derfor "bare" hadde sex to ganger rundt potensiell eggløsningstid.. fikk mensen en dag før tida, så hvordan jeg rakk å tenke det en gang er beyond me 🙈😂

Anonymkode: de218...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man møter helsepersonell, uavhengig av om det er en gynekolog, anestesisykepleier apotektekniker eller hva som helst annet, og man begynner å fortelle om utfordringene sine med å bli gravid, for man er ikke kresen lengre, man vil bare snakke med en profesjonell - selv om de er profesjonelle på helt andre ting 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pycmar skrev (4 timer siden):

Det her har jeg og kjæresten min ledd mye av i hvert fall 😂

Screenshot_20210113_170659.jpg

😆😆 dauer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (På 13.1.2021 den 19.02):

Når man møter helsepersonell, uavhengig av om det er en gynekolog, anestesisykepleier apotektekniker eller hva som helst annet, og man begynner å fortelle om utfordringene sine med å bli gravid, for man er ikke kresen lengre, man vil bare snakke med en profesjonell - selv om de er profesjonelle på helt andre ting 😅

Hehe den kjenner jeg meg ikke igjen i faktisk, men har kanskje ikke vært lenge nok «prøver» til det😅 jeg er Apotektekniker også😅

Anonymkode: de3b1...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når man ofte googler «graviditetssymptomer»  og tror alt kan være graviditetssymptom som hodeverk, økt uflod, vondt i magen osv. 

- når man går å ser at alle er gravide, før når man ikke var prøver var det helt normalt, men nå legger man spesielt merke til de.

- når man er inne på kvinneguiden «prøvere og ufrivillig barnløse» hver dag for å lese andres innlegg og/eller skrive innlegg selv🙄

-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 19.25):

Hehe den kjenner jeg meg ikke igjen i faktisk, men har kanskje ikke vært lenge nok «prøver» til det😅 jeg er Apotektekniker også😅

Kanskje bare jeg som utleverer historien min til alle 😂 Vi har forsøkt i over ett år, og ingen venner eller familie vet om det, så jeg har så behov for å snakke om det med noen. I dag var det bankrådgiveren min det gikk utover 😅 Roer seg kanskje ned nå som jeg har funnet forum-verdenen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du tar utfloden din mellom fingrene for å sjekke om det er eggløsningsslim.

Det kunne jeg aldri funnet på før 😂 Ikke hadde jeg hørt om el-slim en gang. 

Anonymkode: 96c47...901

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når man har 10 faner oppe om graviditetssymptomer 

- Når man går på do overdrevent mye for å se etter økt utflod eller mens 

- Når du 1 dpo er sikker på at løpet er kjørt fordi du ikke har symptomer 

- Når 1PP er over å du ikke ble gravid går å Googler etter alt om infertilitet for det må være grunnen 

Anonymkode: 69ad2...90f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du også muntlig kaller eggløsningstester for "el-tester" og ingen skjønner at du ikke snakker om elektrisitet

Anonymkode: 013b4...f64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har tatt så mange sprøyter i forbindelse med IVF, at man tenker at man fint kunne hjulpet til med vaksineringen mot korona🤪

Anonymkode: c7656...32f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når man hver gang PMS inntreffer, søker på symptomer gravid uke 3 🙈 

- Når man tenker, kan jeg gjøre det eller det hviiiiiis jeg skulle faktisk ha blitt gravid nå? (tannlegetime og røntgen om 1 uke, ikm om en uke.. 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er (langvarig (!)) prøver....

...når man ringer til sykehuset for å høre om de har sett henvisningen for n-te gang på 2 uker, de har sagt jada flere ganger,  og de plutselig sier nei og man begynner å gråte som et lite barn og "rope" at det går ikke an. 😭

...når alle planer som legges har et forbehold om "visst jeg blir gravid..."

...når man ikke får gjort jobben sin fordi man søker seg i hjel på nett og på kvinneguiden, samt veksler mellom å gråte og å være avslappet i forhold til det hele, hele tiden

...når man kjøper en litt dyrere graviditetstest i håp om at den heller viser positivt resultat enn de billige 🤷‍♀️

...når man til tross for tro på skolemedisinen har forsøkt både hostesaft, babyklister mm for å øke sjansene for å bli gravid...

Anonymkode: bfb11...6fc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av at paprikaen får det til, men ikke jeg 😂

00E60F98-BCA9-4140-996F-BFC4A77357C9.jpeg

Endret av mereo
Leif!
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du i det ene øyeblikket unngår å tenke på alt som har med graviditet og baby å gjøre, men i andre øyeblikket surfer på babycare og lager navnelister. 

...når du tror alle andre tenker «skal de ikke snart bli gravide, da?» 

...når det å tisse i kopp er en del av morgenrutinen. 

...når man begynner å få kallenavn på sexakten fordi det må inn i planleggingen. F.eks Vi må få tatt ei «runde» i dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...