AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Hei, jeg er svært stiv og ønsker derfor å tøye blant annet hamstrings(baksiden av låret). Jeg så denne øvelsen: Øvelsen går ut på å ligge på rygg, dra kneet så langt opp som mulig for så å forsøke å strekke ut benet og tærne. Problemet er at jeg ikke tror jeg kjenner noe strekk på baksiden av låret. Det jeg kjenner når jeg forsøker å strekke ut benet er at lårmuskulaturen min prøver å få benet i en lavere vinkel. Men jeg kjenner ikke noe strekk slik som når jeg tøyer andre muskler. Noen som vet hva jeg gjør feil? Anonymkode: 2b08b...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Den får ikke jeg heller til. Pleier å legge beinet på sofaen og lene meg fremover, eller sitte med utstrakte bein og strekke armene mot tærne. Anonymkode: 00c83...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 Hadde problemer med ryggen hvor årsak var stiv hamstring. Fant fort ut at det å tøye en øvelse ikke hadde noe særlig effekt siden hamstringen består av flere muskler som må tøyes. Valgte derfor å starte med yoga. Det finnes flere videoer på YouTube som viser tøying av hamstring med mange gode øvelser som jeg synes er bedre en den du prøver på 😀 Anonymkode: 60b82...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 14. januar 2021 #4 Del Skrevet 14. januar 2021 Prøv å stå oppreist og sett beinet på en stol. Pass på å peke tærne så langt mot deg du klarer. Deretter bøyer du deg fremover, men forsøk å holde strak rygg. Tenk at du skal lene brystet mot tærne, ikke hodet. Det ser omtrent slik ut: Kjenner du ikke noe da heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Del Skrevet 15. januar 2021 Tusen takk for svar! TS Anonymkode: 2b08b...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå