AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #21 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 8.11): Nå er det vist at et inntak over 4 kopper per dag faktisk kan ha noe å si, men at feks 3 kopper ikke har vist noen negativ sammenheng. Men 4 kopper per dag tilsvarer jo hvertfall ei halv kanne per dag, så man skal jo drikke veldig mye før det har noe å si... Anonymkode: ad60c...bd1 Haha! Du jobber ikke i kommunen skjønner jeg 🤣 en halv kanne går fort! Anonymkode: 9147c...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #22 Del Skrevet 22. januar 2021 Drikker til vanlig typ 10-15nespresso lungo. Men blir veldig uvel av kaffe som gravid så drikker ikke kaffe når jeg er gravid. Anonymkode: 9147c...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #23 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Haha! Du jobber ikke i kommunen skjønner jeg 🤣 en halv kanne går fort! Anonymkode: 9147c...029 Hehe, nei, jeg gjør ikke det 😅 har ikke tid til å drikke så mye i min jobb. Men ja, det kan redusere fertiliteten, men mange blir jo lett gravide til tross for et høyt inntak. Så tenker det heller er noe man kan tenke på om man har forsøkt lenge uten å bli gravid og drikker spesielt mye kaffe. ... PS: som student gikk det 1/2 kanne kaffe til frokost, og det var ikke en brøkdel av totalen engang 😜 Anonymkode: ad60c...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #24 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, nei, jeg gjør ikke det 😅 har ikke tid til å drikke så mye i min jobb. Men ja, det kan redusere fertiliteten, men mange blir jo lett gravide til tross for et høyt inntak. Så tenker det heller er noe man kan tenke på om man har forsøkt lenge uten å bli gravid og drikker spesielt mye kaffe. ... PS: som student gikk det 1/2 kanne kaffe til frokost, og det var ikke en brøkdel av totalen engang 😜 Anonymkode: ad60c...bd1 Ja fy fader jeg går rundt med en sånn termokopp hele dagen og det er helt krise faktisk. Har hjemmekontor nå og da går det "bare" 10-15 nespresso 🤣 Anonymkode: 9147c...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #25 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vist at koffein tilsvarende 5 kopper daglig kan redusere fruktbarheten med så mye som 50%. Men det er ikke vist noen effekt på fruktbarheten av å drikke koffein tilsvarende 2-3 kopper kaffe. Og pepsi max inneholder veldig, veldig lite koffein i forhold til kaffe, så du kan drikke et par tre liter dagen helt uten at det har noen negativ innvirkning på fruktbarheten. Når man er gravid, er anbefalingen å holde seg til koffein tilsvarende max 1-2 kopper kaffe dagen - og da kan man fremdeles drikke MYE pepsi max før man kommer opp i de mengdene. Anonymkode: 86d8b...a92 Det er 75mg koffein i 2.5 dl pepsi max. Max grensen man bør holde seg under i en graviditet og prøving er 200mg koffein. Ved å drikke 7 dl pepsi max er du da over koffeingrensen. Det er veldig mange som drikker mye mer enn 7dl pepsi max Anonymkode: 62a7b...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attpåkladd Skrevet 23. januar 2021 #26 Del Skrevet 23. januar 2021 Oj, denne var opplysende. Pga alder tenkte jeg det var greit å kutte i alt sånt. På hjemmekontor drikker jeg vel 2-4 kopper/kapsler per dag. I helgene ca. 1 kopp/kapsel per dag. Men det er kanskje ikke så mye å henge seg opp i egentlig da 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #27 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg drakk kaffe som normalt (sikkert minst 6 kopper daglig) fram til positiv test. Kuttet til en kopp om dagen, og etter noen uker fristet ikke kaffe i det hele tatt. Kuttet også ut alt med kunstig søtning, siden kjæresten ikke vil at jeg skal drikke det som gravid😊 Anonymkode: 2177f...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 25. januar 2021 #28 Del Skrevet 25. januar 2021 Drakk alt for mykje pepsi max før graviditet, missa lysten på dette tidleg i sv.skap pga. kvalmen. Har i seinare tid haldt meg under anbefalt mengde koffein (maks 200mg/døgn), dei dagane eg faktisk drikk koffeinhaldige drikkevare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå