Gå til innhold

Kaffe og Pepsi max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kopper/glass drikker dere med kaffe og/eller Pepsi max i dpo-tiden oooog etter positiv test? 😊😅

Anonymkode: 00827...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker ikke kaffe, men altfor mye cola zero. I dpo-land drikker jeg som vanlig (som er altfor mye over anbefalt mengde med koffein for en gravid). Når jeg fikk positiv test for noen uker siden, så drikker jeg 1 boks med cola om dagen. Går som regel bra for de fleste, men jeg velger å ikke gamble på det når testen ble positiv. 

Anonymkode: 05ced...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

En og en halv kopp nå mens vi prøver, drikker jeg mer blir jeg kvalm og skjelven og frynsete... koffeinsjokket ^^ Kutter ned til en kopp om dagen hvis jeg blir gravid 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutta ned kraftig på koffein, da jeg fikk for meg at det var dårlig for fertiliteten, og har spontanabortert før. Kutta fra 2-3 kopper om dagen til under en halv. Ble gravid den mnd, og da kutta jeg det raskt fullstendig (ble fort kvalm og orka ikke tanken 😛

Anonymkode: 88c51...522

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere drukket kanskje 4 kopper per dag, er nå nede i 1-2 per dag. Er helt kaffeavhegngig, men vært prøver i 19 mnd så følger nå alle råd etter boka. Kaffe kan redusere fertiliteten ved mer enn 4 kopper per dag (ikke vist noen effekt ved mindre enn dette) og øker risiko for abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg under 0,5 l cola zero per dag. Drikker ikke kaffe. 

Anonymkode: 46b88...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe, men det blir en del glass pepsi max i helgene. Kanskje en sånn stor flaske pr. helg. Uavhengig hvor jeg er i syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye Cola.. hver eneste dag, i flere år. Fikk høre flere ganger fra folk at for mye koffein gjorde at barnet ikke la på seg skikkelig og ble for tidlig født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk glatt minst en halv kanne kaffe om dagen når jeg ble gravid, nå drikker jeg 2 kopper som jeg fordeler utover dagen, altså en skvett her og der... Tror ikke koffein påvirker fertilitet, ei heller at det har fryktelig mye å si i starten, men det er klart at det er uansett ikke sunt å drikke for mye kaffe og brus.. 

Anonymkode: bd6b4...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut alt av koffein da jeg ble gravid. Hvorfor ta risken?

Anonymkode: 49ddf...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Drakk glatt minst en halv kanne kaffe om dagen når jeg ble gravid, nå drikker jeg 2 kopper som jeg fordeler utover dagen, altså en skvett her og der... Tror ikke koffein påvirker fertilitet, ei heller at det har fryktelig mye å si i starten, men det er klart at det er uansett ikke sunt å drikke for mye kaffe og brus.. 

Anonymkode: bd6b4...786

Nå er det vist at et inntak over 4 kopper per dag faktisk kan ha noe å si, men at feks 3 kopper ikke har vist noen negativ sammenheng. Men 4 kopper per dag tilsvarer jo hvertfall ei halv kanne per dag, så man skal jo drikke veldig mye før det har noe å si...

Anonymkode: ad60c...bd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, ja hva gjorde de før i tiden liksom 😅 rått kjøtt, kaffe, salami osv 😋 

Nei da fortsetter jeg med det uten dårlig samvittighet 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt å høre, ja hva gjorde de før i tiden liksom 😅 rått kjøtt, kaffe, salami osv 😋 

Nei da fortsetter jeg med det uten dårlig samvittighet 💖

For det var jo ingen som mistet før i tiden!!! Hold deg i det minste innenfor anbefalt grense.

Anonymkode: 05ced...377

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kuttet ut alt av koffein da jeg ble gravid. Hvorfor ta risken?

Anonymkode: 49ddf...209

Hvorfor ikke bare holde seg innenfor anbefalt grense? Å kutte helt er å oppdikte en egen risk, uten begrunnelse fra forskning og fagkunnskap. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ned til kun én kopp kaffe nå etter innsett. Drakk ca 3 kopper før. Nå har jeg kjøpt koffeinfri kaffe som jeg skal blande halvt om halvt med vanlig kaffe. På den måten kan jeg redusere koffeininnholdet, sånn at jeg kan ha en kopp på morgenen og en til lunsj. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntak av koffein til og med før du er gravid påvirker sæd og eggkvaliteten såpass mye at det nesten dobbler risikoen for spontanabort, så vi holder oss unna koffein nå i prøveperioden (og i graviditeten såklart).

https://www.today.com/health/caffeine-linked-miscarriage-dad-s-habit-matters-too-t82521

When either men or women drank three or more cups a day of caffeinated drinks before pregnancy — sodas, energy drinks or coffee — the woman was nearly twice as likely to lose that pregnancy early on. And if women consumed more caffeine after they conceived, they were also more likely to miscarry.

Drinking three or more caffeinated beverages a day raised the risk of early pregnancy loss by 74 percent. That held whether it was before conception or afterwards.

“Our findings also indicate that the male partner matters, too,” “Male preconception consumption of caffeinated beverages was just as strongly associated with pregnancy loss as females’.”

Anonymkode: 62a7b...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap kuttet jeg det ut.

Nå med barn nr 3. Har jeg gitt meg lov til maks 1 kopp kaffe og 1 glass med cola zero om dagen hvis jeg ønsker. 

Stort sett drikker jeg kanskje maks 1 glass cola zero i uken. Kaffe drikker jeg sånn ca annenhver dag. 

Anonymkode: 0a841...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv munikopp om dagen 😂

fordi jeg klarer jo selvfølgelig å glemme den!

cola zero 1-3 bokser i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist at koffein tilsvarende 5 kopper daglig kan redusere fruktbarheten med så mye som 50%. 

Men det er ikke vist noen effekt på fruktbarheten av å drikke koffein tilsvarende 2-3 kopper kaffe. 

Og pepsi max inneholder veldig, veldig lite koffein i forhold til kaffe, så du kan drikke et par tre liter dagen helt uten at det har noen negativ innvirkning på fruktbarheten. 

Når man er gravid, er anbefalingen å holde seg til koffein tilsvarende max 1-2 kopper kaffe dagen - og da kan man fremdeles drikke MYE pepsi max før man kommer opp i de mengdene. 

Anonymkode: 86d8b...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...