AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Etter 1 år med dating og singelliv har jeg liksom fått nok. Startet fasen med å være ganske naiv og håpefull, men fant etterhvert ut at ting ikke nødvendigvis er slik de ser ut, og at det er mange «luringer» der ute - selv de man ikke skulle tro var sånn. I starten fant jeg meg (idiotisk nok) i hot and cold-oppførsel, svada frem og tilbake, jeg la håp i de mest diffuse tegn, sweet talk, nattlige dates, menn som flørtet og lå med flere bak ryggen min (vi datet bare, men kjipt likevel). Jeg var jo ganske blind, ser jeg. Men plutselig bare NEI. Jeg har blitt kald, egentlig. Selv kompiser jeg trodde var ekte venner, kutter jeg ut ettersom de begynner å prøve seg og oppførse seg slik som nevnt over. Jeg tar ikke lenger tilbake menn som «kommer og går», og har blitt HELT MOTSATT. Jeg håper dette er en sunn utvikling for min del, men synes også det er litt kjipt at det er sånn jeg har blitt, liksom. Eller er man godt på vei til å bli emosjonelt utilgjengelig og skremt, kanskje? Kjenner ikke lenger det typiske fjollete «håpet» i starten av en relasjon lenger, fordi jeg har mistet litt troen og blitt avstumpet. Enda jeg er bare i tyveårene. Noen som kan relatere? Anonymkode: fd877...ebd 3
Måneskinn Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Velkommen i klubben det er mange av oss som føler det sånn (men det tror jeg menn også gjør) Jeg er som deg. Orker ikke dill-dall og vinglete menn, og sier nei til all rar oppførsel og de som vil komme tilbake, så sant de ikke har en god grunn (men den skal være jævlig god...) Jeg tenker at det er en sunn utvikling, for man lærer seg kjapt hva man kan/vil akseptere og hva man ikke godtar. Det syns jeg er å sette grenser for seg selv, og det er en bra ting Jeg kjenner at jeg noen ganger er litt vel kald, men det kan også være beskyttelse som man legger utenpå seg selv. Det blir jo gjerne sånn at jo fler ganger du blir slått i bakken jo mer forsiktig blir du når du reiser deg opp igjen for du vet ikke helt hva som venter rundt neste sving. Prøver jo å ikke skjære alle over en kam, men noen ganger blir det til at man gjør det. Selv om jeg vet veldig godt at det finnes nydelige, herlige og ærlige menn der ute (jobber jo med mange av dem) så er det altså endel drittsekker som stikker huet frem og roper høyest. Det er en jungel der ute, og det skal litt til å manøvrere seg gjennom den. Men, blir det for ille - ta en pause fra dating. Dyrk deg selv og egne interesser og ha det gøy, og så tar du opp datingen når du føler deg klar for det. Det er håp, selv om det føles litt svakt noen ganger 7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har blitt en kald jævel selv. Null tro på kjærlighet, avskriver alle menn som prøver seg fordi de bare er irriterende, summende mygg for meg for øyeblikket. Jeg har blitt emosjonelt utilgjengelig og er helt ærlig litt redd jeg aldri skal få lyst på en mann igjen noensinne. Anonymkode: 18374...be7 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt en kald jævel selv. Null tro på kjærlighet, avskriver alle menn som prøver seg fordi de bare er irriterende, summende mygg for meg for øyeblikket. Jeg har blitt emosjonelt utilgjengelig og er helt ærlig litt redd jeg aldri skal få lyst på en mann igjen noensinne. Anonymkode: 18374...be7 Du høres litt såret og lei ut, og det samme er jeg 😅 Gode råd fra hun over, det kan vel være lurt å ta en pause ja. Ts Anonymkode: fd877...ebd
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Jeg har havnet der selv, har innsett at jeg bare må ta en pause fra dating. Man blir utslitt av å spille spill, bli skuffa og det å være en av mange. Og har nok vært altfor godtroende og blind i datingen..Blitt såra så mange ganger at det bare ble nok. Og turte ikke stole på noen. Så bestemte meg for å fokusere på ting jeg liker som trening, friluftsliv ol. Tror det er sunn utvikling å sette grenser for seg selv, og anerkjenne egne følelser og hvilke grenser man har. Så får man heller date igjen når man føler seg mer klar, og kanskje finner en partner med samme verdier som en selv. Anonymkode: e8012...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Tenker det er positivt, jeg. Du har blitt for moden for bullshit. Det er et sunnhetstegn. Hva med å bruke pausen fra menn til noe annet og nytt? Det er utrolig hvor mye man kan få til når man ikke bruker kreftene sine på å drømme seg bort i menn som gir f, med påfølgende skuffelser. Hva med å jobbe ekstra hardt en stund med drømmene som ikke har med menn å gjøre? Anonymkode: cf0a9...691 3
Raven.Writingdesk Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du høres litt såret og lei ut, og det samme er jeg 😅 Gode råd fra hun over, det kan vel være lurt å ta en pause ja. Ts Anonymkode: fd877...ebd Nei, du har lært og du setter grenser for deg selv. Du er ung og du var heller naiv i starten, for eksempel så ble du sikkert skuffet når du opplevde at den du datet hadde seg med andre, eller du tolket signaler slik at dere hadde noe på gang før du plutselig følte deg avvist eller uinteressant. Jeg gjetter at de du dater er i samme alder, så de skal nok lære noen lekser på veien de også. Du vil velge de rette når du lærer deg å sile ut de som ikke tilpasser seg (lærer) - hva den andre parten synes er greit og ikke. Jeg synes du skal fortsette å lytte til deg selv og sette grenser. Bare pass på at du ikke går fra ung, naiv og blåøyd til fullstendig kritisk og kynisk. Ikke bli en av dem som «straffer» nye menn for gamle menn sine feil. Ikke bli en av de som generaliserer på bakgrunn av dårlige erfaringer. Ikke bli skeptisk selv om du er mer realist nå, enn hva du var i starten. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Jeg syns du høres moden og ansvarlig ut og ikke kjip i det heletatt. Jeg ble slik selv fra tidlig alder, ingen interesse for spill, vingle-menn, menn som vil men ikke vil likevel, vil bare snakke litt og kompiser som prøver seg dersom de øyner sjansen. Oppmerksomhet fra menn er verdiløs fordi det finnes ingen kurtisering lengre, alt handler om å få seg et ligg. Livet er så mye mer. Jeg er enig i hun over som skriver at man heller skal dyrke seg selv og sine egne, sunne interesser. Så får menn enten levere kvalitet - eller ikke være en del av livet mitt. Vi klarer oss alltid og det vil alltid være kvinner der ute i akkurat samme situasjon og som kommer til å skjønne nøyaktig hva du tenker ❤️ Anonymkode: adafa...bf1 1
draug 75 Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 SOm jeg leser deg, så har du datet menn ut fra hva som var tiltrekkende på deg. Dette med "hot and cold", "sweet talk", svadagreier, det er teknikker som menn bruker, bevisst eller (helst) ubevisst (de har bare lært seg at det funker og opptrer slik og flørter med alle på det viset) og du ser jo selv, det funker jo på deg. Så du har vel egentlig fått det som du ville ha det. Ville du virkelig ha gått ut med en fyr som var nervøs og gjorde feil, flørtet klossete - som ikke var så verdensvant og avslepen, trykka på de rette knappene - fordi datinga betydde noe for han og at han var interessert i et forhold og i deg, han manglet erfaring fordi han ikke hadde datet så mye (og det vistes)? Og nå har du vært på flere tusen dater. Du er blitt "sur, bitter og innesluttet" og du har fått et vesen og maske, og ei mistenksomhet mot verden. Og en alminnelig fyr som ville vært noe å satse på (som om en alminnelig fyr var noe for deg) ikke noen gang kan trenge gjennom. Nå høres jeg litt ut som en sur, innestengt incel, eller en sånn der MGTOW- dust. Det jeg har til felles med dem, er det vi stort sett har til felles alle vi mannfolk. Å være lei av å få skylda for det som går galt av kvinners valg av hvem de dater. 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 draug 75 skrev (40 minutter siden): Og nå har du vært på flere tusen dater. Du er blitt "sur, bitter og innesluttet" og du har fått et vesen og maske, og ei mistenksomhet mot verden. Og en alminnelig fyr som ville vært noe å satse på (som om en alminnelig fyr var noe for deg) ikke noen gang kan trenge gjennom. Det er de «alminnelige» og mindre kjekke mennene som er verst her. Den aller kjekkeste jeg har vært borti var den mest ordentlige og oppegående av alle. Han var virkelig kjekk også! Lei av at mange menn tror det er de kjekke som får alt og bare player alle kvinner. Det er fullstendig svada i mange tilfeller. Mitt personlige inntrykk og erfaring er at det er de helt vanlige som har de største mindreverdighetskompleksene, og vippes lettere av pinnen når et annet kvinnfolk ser deres retning 😅 Anonymkode: fd877...ebd 6
Svartfugl Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Etter 1 år med dating og singelliv har jeg liksom fått nok. Startet fasen med å være ganske naiv og håpefull, men fant etterhvert ut at ting ikke nødvendigvis er slik de ser ut, og at det er mange «luringer» der ute - selv de man ikke skulle tro var sånn. I starten fant jeg meg (idiotisk nok) i hot and cold-oppførsel, svada frem og tilbake, jeg la håp i de mest diffuse tegn, sweet talk, nattlige dates, menn som flørtet og lå med flere bak ryggen min (vi datet bare, men kjipt likevel). Jeg var jo ganske blind, ser jeg. Men plutselig bare NEI. Jeg har blitt kald, egentlig. Selv kompiser jeg trodde var ekte venner, kutter jeg ut ettersom de begynner å prøve seg og oppførse seg slik som nevnt over. Jeg tar ikke lenger tilbake menn som «kommer og går», og har blitt HELT MOTSATT. Jeg håper dette er en sunn utvikling for min del, men synes også det er litt kjipt at det er sånn jeg har blitt, liksom. Eller er man godt på vei til å bli emosjonelt utilgjengelig og skremt, kanskje? Kjenner ikke lenger det typiske fjollete «håpet» i starten av en relasjon lenger, fordi jeg har mistet litt troen og blitt avstumpet. Enda jeg er bare i tyveårene. Noen som kan relatere? Anonymkode: fd877...ebd Da jeg sluttet å bruke tid på sånne personer, fant jeg til slutt han jeg er sammen med nå. Du taper i alle fall ingenting på å kutte ut folk som ikke er bra for deg! 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 draug 75 skrev (På 12.1.2021 den 11.14): SOm jeg leser deg, så har du datet menn ut fra hva som var tiltrekkende på deg. Dette med "hot and cold", "sweet talk", svadagreier, det er teknikker som menn bruker, bevisst eller (helst) ubevisst (de har bare lært seg at det funker og opptrer slik og flørter med alle på det viset) og du ser jo selv, det funker jo på deg. Så du har vel egentlig fått det som du ville ha det. Ville du virkelig ha gått ut med en fyr som var nervøs og gjorde feil, flørtet klossete - som ikke var så verdensvant og avslepen, trykka på de rette knappene - fordi datinga betydde noe for han og at han var interessert i et forhold og i deg, han manglet erfaring fordi han ikke hadde datet så mye (og det vistes)? Og nå har du vært på flere tusen dater. Du er blitt "sur, bitter og innesluttet" og du har fått et vesen og maske, og ei mistenksomhet mot verden. Og en alminnelig fyr som ville vært noe å satse på (som om en alminnelig fyr var noe for deg) ikke noen gang kan trenge gjennom. Nå høres jeg litt ut som en sur, innestengt incel, eller en sånn der MGTOW- dust. Det jeg har til felles med dem, er det vi stort sett har til felles alle vi mannfolk. Å være lei av å få skylda for det som går galt av kvinners valg av hvem de dater. Er drit lei av å lese om at vi damer har selv skylda for at menn behandler oss dårlig. At vi velger feil menn. Dette er bare TULL. Dere menn velger også drittkjerringer som mor og kone, men velger bort oss snille og bra og behandler oss dårlig bare fordi dere ikke er interessert. Og hva har avlspen og perfekt utseende å si? Nettopp de fleste menn er ikke så kjekke, men vanlige og vi alle damer dater vanlige menn med masse skavanker, men de vanlige mennene sårer oss, bruker oss for sex, dumper oss og stiller urimelige krav. Jeg datet en som ligner på Heisenberg ifjor, han dumpet meg så fort ting ikke gikk hans vei eller jeg var uenig i noe. Han oppførte seg som en oppblåst og innbilsk chad enda han var langt i fra, hadde fast jobb og to barn. Så slutt å kall oss sure, inneslutta og bittre og legge skylda på at vi velger feil menn, når dette ikke er mulig å unngå. Dere menn er utrolig gode på å lyve, manipulere siden dere ikke viser følelser i like stor grad som oss kvinner og når det er en normal og tilsynelatende oppegående fyr uten røde flagg. Kan ikke telle hvor mange ganger noen har med vilje sløst bort tiden min og holdt meg for narr, hvorfor ikke finne noen som joiner? Det finnes ikke noen spesielle typer, det er normale menn som holder på som drittsekker sikkert fordi de skal gjøre seg mer attraktive blant damene. Anonymkode: 59f93...72e 6
Jensine Skrevet 13. januar 2021 #13 Skrevet 13. januar 2021 draug 75 skrev (På 12.1.2021 den 11.14): SOm jeg leser deg, så har du datet menn ut fra hva som var tiltrekkende på deg. Dette med "hot and cold", "sweet talk", svadagreier, det er teknikker som menn bruker, bevisst eller (helst) ubevisst (de har bare lært seg at det funker og opptrer slik og flørter med alle på det viset) og du ser jo selv, det funker jo på deg. Så du har vel egentlig fått det som du ville ha det. Ville du virkelig ha gått ut med en fyr som var nervøs og gjorde feil, flørtet klossete - som ikke var så verdensvant og avslepen, trykka på de rette knappene - fordi datinga betydde noe for han og at han var interessert i et forhold og i deg, han manglet erfaring fordi han ikke hadde datet så mye (og det vistes)? Og nå har du vært på flere tusen dater. Du er blitt "sur, bitter og innesluttet" og du har fått et vesen og maske, og ei mistenksomhet mot verden. Og en alminnelig fyr som ville vært noe å satse på (som om en alminnelig fyr var noe for deg) ikke noen gang kan trenge gjennom. Nå høres jeg litt ut som en sur, innestengt incel, eller en sånn der MGTOW- dust. Det jeg har til felles med dem, er det vi stort sett har til felles alle vi mannfolk. Å være lei av å få skylda for det som går galt av kvinners valg av hvem de dater. Hvorfor må kvinner velge mellom noen som er mer usikker og mindre sosialt intelligent enn dem selv, eller playere? 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #14 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 11.57): Det er de «alminnelige» og mindre kjekke mennene som er verst her. Den aller kjekkeste jeg har vært borti var den mest ordentlige og oppegående av alle. Han var virkelig kjekk også! Lei av at mange menn tror det er de kjekke som får alt og bare player alle kvinner. Det er fullstendig svada i mange tilfeller. Mitt personlige inntrykk og erfaring er at det er de helt vanlige som har de største mindreverdighetskompleksene, og vippes lettere av pinnen når et annet kvinnfolk ser deres retning 😅 Anonymkode: fd877...ebd Enig med denne. Har datet menn med høgskoleutdanning, studenter og kjekke menn, de behandlet meg best for å si det sånn. Eksen jeg var med i fire år var også veldig kjekk og smart og romantisk og snill og generøs etc. Men menn som har problemer og ser vanlige ut spiller på drittsekk kortet når de blir usikre på seg selv når de treffer en dame de liker. Synd! Hadde de vært seg selv som er mer enn bra nok, så hadde de ikke sittet her på kg og sutret over at ingen vil ha de og ikke sutret til dama de dater om at ingen vil ha de🙄 Anonymkode: 59f93...72e 3
Antiviruset Skrevet 13. januar 2021 #15 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er drit lei av å lese om at vi damer har selv skylda for at menn behandler oss dårlig. At vi velger feil menn. Dette er bare TULL. Dere menn velger også drittkjerringer som mor og kone, men velger bort oss snille og bra og behandler oss dårlig bare fordi dere ikke er interessert. Gråt meg en elv Tror du virkelig på dette tullet du skriver? Da er det det største problemet ditt og ikke mennene. Ja det er mange drittsekker der ute, det gjelder faktisk begge kjønn. Når du velger feile menn så er det faktisk bare du som kan gjøre noe med det. Det er noe du gjør galt. Ser noen innlegg over der man har datet 1000 menn? Da sier jo det det aller meste. Total mangel på og sortere og legge et ønske om hva man er ute etter, og så ha karakter til og følge det. Du har ingen skyld i at menn behandler deg dårlig! Det du har ansvar for er hvem du dater og velger som kjæreste og hvem du deler sex med. Det er ditt ansvar og det kan du aldri skylde på andre. Så i stedet for og sutre og syte over dine feile valg, skylde de på de dårlige mennene, lær av dette og vær mer nøye med hvem du dater og innleder forhold med. Vent en god stund med og ha sex til du kjenner vedkommende godt! Det er aldri noen garantier i et forhold, men da får du sortert ut den verste søpla. Når du ikke gjør dette så kan du ikke syte over at du blir nedlesset med søppel.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #16 Skrevet 14. januar 2021 Tror ikke de som er vellykket i dating og samlivet sitter her på kg og krangler. Så jeg har begynt å innse at det er begrenset med innsikt jeg kan få på dette forumet. Det er biaset mot "restene" i kjønnsmarkedet, meg selv inkludert Anonymkode: 7944b...419 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #17 Skrevet 14. januar 2021 Jeg var alltid slik du beskriver at du har blitt jeg, bortsett fra såret og oppgitt over menn. Jeg tok det easy, og la ikke andre forventninger i å date enn å ha det hyggelig der og da. Så fikk det bare utvikle seg, eller ikke. Det hastet ikke med å finne kjærlighet. Jeg hadde et bra liv jeg. Hadde mange dater som egentlig ikke ble dater, for det var ikke slik kjemi, og likevel synes jeg det var kjekke dater. Bullshit menn fikk ikke anledning til å bullshite meg, for jeg var aldri så ivrig på. De menn som var oppriktig interessert måtte jobbe litt. Jeg var vennlig innstilt, men avventende kan man vel si. Summa summarum, jeg hadde aldri problemer med dette. Forhold ble det når det utviklet seg slik. Gjorde det ikke det var det greit. Jeg tror det er all in- NÅ må jeg finne en kjæreste som er problemet for mange kvinner. Å ta litt lettere på det og gi det tid virker å virke bedre. Det gjorde iallefall det for meg. Det er de som stresser dette som sliter har jeg sett utallige ganger. Den rette dukker opp om man er på markedet, og da skjer det når det skjer. Anonymkode: d622c...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #18 Skrevet 14. januar 2021 Morsomt hvordan menn er ansvarlige for alle kvinners problemer her i verden. Som andre har påpekt, du må jobbe med deg selv og utvikle en bedre vurderingsevne, for det er nok av gode menn der ute. DU er selv ansvarlig for hvilke menn du dater. Sørg først og fremst for å date menn på ditt eget nivå (og ikke høyere, slik mange kvinner gjør) så vil sjansen for å bli behandlet bra være vesentlig høyere. Anonymkode: 8dc50...dad
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #19 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Morsomt hvordan menn er ansvarlige for alle kvinners problemer her i verden. Som andre har påpekt, du må jobbe med deg selv og utvikle en bedre vurderingsevne, for det er nok av gode menn der ute. DU er selv ansvarlig for hvilke menn du dater. Sørg først og fremst for å date menn på ditt eget nivå (og ikke høyere, slik mange kvinner gjør) så vil sjansen for å bli behandlet bra være vesentlig høyere. Anonymkode: 8dc50...dad Herregud. Innlegget til TS handler jo nettopp om at hun tar ansvar selv. Hun vil inn i et annet spor. Ta av deg bitter-brillene før du leser neste gang. Anonymkode: aadbc...a24 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #20 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Enig med denne. Har datet menn med høgskoleutdanning, studenter og kjekke menn, de behandlet meg best for å si det sånn. Eksen jeg var med i fire år var også veldig kjekk og smart og romantisk og snill og generøs etc. Men menn som har problemer og ser vanlige ut spiller på drittsekk kortet når de blir usikre på seg selv når de treffer en dame de liker. Synd! Hadde de vært seg selv som er mer enn bra nok, så hadde de ikke sittet her på kg og sutret over at ingen vil ha de og ikke sutret til dama de dater om at ingen vil ha de🙄 Anonymkode: 59f93...72e Samme her. Min erfaring er også at det er menn med lav selvtillit og skavanker som behandler kvinner dårligst. Synes ikke skillet går ved utdanning/ikke utdanning da. Men mer på utseende og personlighet. Anonymkode: aadbc...a24 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå