AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1001 Skrevet 20. februar 2021 Jens skrev (12 minutter siden): https://www.dagbladet.no/kultur/jorn-matte-slette-facebook-innlegg/73435124 👏🏻👏🏻 Kanskje vi har hjulpet? Han har fortsatt et innlegg med link til stemmegivningen da 🤔 Mindre detaljert, men likevel.. Anonymkode: c89d7...ad9 3
Jobbermedbarn Skrevet 20. februar 2021 #1003 Skrevet 20. februar 2021 Er det bare meg som likte Tix sin norske versjon bedre enn den engelske? Følte sangen hadde mer følelser i seg på norsk. Vi får se på live fremførelsen i kveld. Dette blir uansett gøy, og forhåpentligvis vinner Keiino til slutt🥳🎉 6
tussi84 Skrevet 20. februar 2021 #1004 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Jeg har forandret litt på min rangeringsliste etter å ha hørt alle kveldens låter mange ganger. Jeg kommer til å kommentere på hvert bidrag hva jeg mener. Vinner (nr 1) Keino - monument : da jeg hørte dette bidraget første gangen falt jeg umiddelbart for det. Jeg var riktignok litt skeptisk til selve refrenget som ikke er like umiddelbart å få med seg som det Spirit in the sky var. Når jeg ser nærmere på det så har monument flere musikalske elementer enn det spirit in the sky hadde. Keino har også beholdt det etniske biten, og monument er allerede en stor snakkis ute i Europa. Noen mener den er bedre enn spirit in the sky, men for min del blir det vanskelig å sammenligne så to gode låter. Tror uansett at dette er vårt beste kort å sende til Europa, og jeg tror på en topp 5 plassering. Nr 2 Tix - ut av mørket: Så en av Norges mest populære artister om dagen, i alle fall i den unge befolkningen. Jeg har sjeldent hørt på tix, men det er låta jeg bedømmer her og ikke artisten. Ut av mørket er en helt ok poplåt, men det som bærer denne sangen mest er sceneshowet. Tix har forstått at mgp og ikke minst esc dreier seg ikke bare om låt, men like mye sceneshow og formidling. Dette får han til med glans. Sånn internasjonalt er jeg usikker på hvordan den vil bli tatt i mot, tror det er en enten/eller låt som kan komme videre til en finale. Hvis den skulle få plass, så ser jeg for meg en plassering i nederste del av resultatlista. Nr 3 Raylee- hero: Etter fjorårets banger Wild ble jeg dessverre ved første lytt litt skuffet. Jeg forventet på en måte noe mer som kunne være minst like god som wild eller enda bedre. Derimot så er det to ulike typer sanger, så jeg får forholde meg til årets låt Hero. HERO minner meg om 80 årene. Vil Europa tilbake til 80 tallet nå? Det er det store spørsmålet vedr om en slik låt kan gå videre fra en semifinale eller ikke. Sceneshowet er kult, men enn ser tydelig at Raylee spiller på sex (noe som såklart selger). Vokalen Hennes derimot live til tider er noe sur dessverre. Nr 4 Atle Pettersen- world on fire: Dette er en typisk mgp låt som kunne like godt deltatt i den svenske melodi festivalen isteden, og sjansen for at en slik låt kunne vunnet i Sverige hadde vært stor. Det er glatt polert, og en typisk poplåt som faller i smak hos en internasjonal jury. Seerstemmer er jeg nok litt mer usikker på. Internasjonalt ville den kommet seg videre til en finale, og fått en plassering rundt 15 til 10 plass. Hvorfor? Som tidligere nevnt typisk jury materiale.. Nr 5 Emmy - which wood: Dette var en låt som falt godt i mine ører etter jeg hadde hørt den første gangen. Den er moderne og fester seg raskt. Dessverre etter å hørt den noen ganger nå så faller den litt nedover på liten min (tidligere var dette min nr 2). Det er noe jeg finner litt irriterende med denne sangen uten at jeg helt vet hva. Ser ikke for meg at denne kan vinne internasjonalt, men ser for meg at den kan komme til en finale å gjøre det brukbart. Appellerer nok mer til folket enn til jury. Nr 6 Jorn - blody faith: Først må jeg si at jeg egentlig ikke er noen fan av en slik type sjanger, men det er enkelte rocke/metal låter jeg har likt opp gjennom årene i mgp/esc. Kan feks nevne Lordi - hard rock halleluja (Finland 2006), Wig Wam- in my Dreams (Norge 2005), Tyrkia 2010, eller Kypros 2016. Jorn - blody faith blir med på denne lista over slike bidrag jeg liker. Jeg elsker refrenget på denne låta, men versene er jeg litt mer skeptisk til. Den vil ikke vinne ute i Europa, men jeg tror rocke og metal fans vil sørge for at den kommer til en finale. Nr 7 Rein - Wild eyes open (usikker på om jeg har riktig tittel) : nok en låt jeg hadde store forventninger til på forhånd, etter fjorårets gode låt som ufortjent ikke kom i topp 4. Dessverre ble jeg skuffet når jeg hørte denne låta, og lenge var den nr 11 hos meg. Derimot har den vokst litt etter x antall lyttinger. Refrenget er ikke så verst, men låta mangler en del for å kunne få en grei nok plassering ute i Europa også. Jeg ser ikke for meg at denne også er en kanskje låt til å kunne nå en finale, selv om Rein synger som en Gud. Nr 8 Imerika - I cant escape: Jeg har forstått at mange liker denne låta, men jeg liker den dessverre ikke så veldig mye. Jeg synes mesteparten av sangen er kjedelig, og under de lyseste partiene i låta kan man høre at artisten presser stemmen til å synge tonene, noe som for meg ødelegger en del. Jeg tenker at hvis du må presse stemmen for å nå de lyseste tonene, så burde man heller tatt tonene litt ned. Det som redder denne låta for å ikke havne lenger ned på lista hos meg er budskapet i sangen, felespillingen og formidlingen til artisten. Tror den kunne fått en finale plass internasjonalt, men langt unna å kunne vinne. Nr 9 Kiim - my Lonely voice: Dette var en av de første sangene som fikk meg til å føle noe umiddelbart da jeg første gang hørte den. Den minnet meg om fjorårets vinner Arcade fra Nederland, men forskjellen er at Arcade er så mye bedre. My Lonely voice mangler noe på en måte, og jeg tror ikke det er en ballade som vinner igjen ute i Europa. Tror den også kan slite med å kunne komme seg videre fra en semifinale.. Nr 10 Blåsemafian f. Hazel- lets loose : Det jeg liker mest med denne skal jeg innrømme er de instrumentale partiene og sceneshowet. De har fått en middels låt til å bli litt bedre, men der stopper det. Objektivt sett tror jeg denne kan være en slags darkhorse til å vinne i kveld, og den kunne funket så nogenlunde ute i Europa også. Den er altfor dårlig til å kunne vinne derimot. Nr 11 Stavangerkameratene- Who i Am: Who i am er altså den engelske oversettelsen av denne sangen etter de sang på norsk i semifinalen. Hva skal jeg si? Jeg føler dette bidraget passer litt bedre på radio enn i Esc om de skulle vinne i kveld. Jeg tror ikke Europa kommer til å stemme en slik låt videre til en finale. De synger fint, og det er bra harmonier men låta passer bedre på radio bare.. Nr 12 Kaja Rode - Feel again: Denne låta gir meg dessverre ikke så mye, men positivt så er Kaja en dyktig vokalist. Jeg synes dessverre både antrekk og formidling minner meg om Loreen- Euphoria 2012 som vi alle vet knuste alle konkurrenter. Du kan derimot ikke kopiere en slik legende Kaja uten at det blir lagt merke til. For meg blir det negativt. Det er kun en Loreen, og ikke to. Låtmessig sett er Feel again også langt fra å kunne hevde seg internasjonalt. Jeg tipper ingen finale på Norge men denne låta dessverre.. ... Så hvem vinner i kveld? (Objektivt sett) Vinneren står mellom: Keino, Tix og Imerika. Darkhorses: Blåsemafian, Atle Pettersen, Emmy Vinner ikke: Kaja Rode, Stavangerkameratene, Jorn, Rein Alexander, Kiim, Raylee Endret 20. februar 2021 av tussi84 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1005 Skrevet 20. februar 2021 Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Er det bare meg som likte Tix sin norske versjon bedre enn den engelske? Følte sangen hadde mer følelser i seg på norsk. Vi får se på live fremførelsen i kveld. Dette blir uansett gøy, og forhåpentligvis vinner Keiino til slutt🥳🎉 Den var, til min store overraskelse, finere på norsk. Tror også at Keiino vinner 🙂 Anonymkode: e3551...4fb 2
Mynona Skrevet 20. februar 2021 #1006 Skrevet 20. februar 2021 Hører Tix sin på engelsk nå. Mye bedre på norsk. Får litt Boyzvoice feeling av den dessverre. Kunne nok ha funket med en annen vokalist, men både stemmen til Tix og musikken i bakgrunnen får meg til å føle det er en parodi.. 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1007 Skrevet 20. februar 2021 Metalheadsa kjemper på.. 😒 Bra han måtte fjerne innlegget men han har likevel lagt ut et nytt 🤔 Tabbe av NRK dette her. De åpner for utenlandsstemming fordi de ønsker at nordmenn bosatt i utlandet skal få stemme. Men det er jo ikke det som skjer her! Det er jo ikke nordmenn dette her! Det er heavy metal fans som ikke aner hva MGP er! 😠 NRK burde stemne for denne muligheten! Anonymkode: c89d7...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1008 Skrevet 20. februar 2021 TIX er jo bare trist? Dårlig engledrakt, er det virkelig noen voksne over 30 år som synes det han leverer er bra? Sjokket over hvor dårlig det var. Anonymkode: b32cd...aae 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1009 Skrevet 20. februar 2021 Jeg liker TIX sin jeg, både på engelsk og norsk🥰 Har Keiino som favoritt, med TIX nr 2. Anonymkode: 06139...52b 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1010 Skrevet 20. februar 2021 Keiino har uansett flere mulige stemmer fra utlandet, så får håpe de fansa stemmer på de 👍 Anonymkode: 3178d...a5b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1011 Skrevet 20. februar 2021 Jeg likte tix sin sang mye mer på engelsk jeg 😅 Stavanger kameratene sin også x) Anonymkode: 3178d...a5b 2
Ctrl Skrevet 20. februar 2021 #1012 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TIX er jo bare trist? Dårlig engledrakt, er det virkelig noen voksne over 30 år som synes det han leverer er bra? Sjokket over hvor dårlig det var. Anonymkode: b32cd...aae TIX er virkelig malplassert i denne konkurransen. Føler ingen versjoner er godt nok. Jeg rangerer han på 11. plass av en grunn. Landeplagere har ingenting i MGP å gjøre. Stavangerkameratene (er det egentlig en fotballklubb?) legger jeg som nr 12. At dem har fått gullpass er for meg helt spinnvilt. Trauste greier. Men hvem som kommer som nr 2-12 betyr jo ingenting så lenge Keiino vinner. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1013 Skrevet 20. februar 2021 Hvorfor har ikke keiino 'reklamert' for at utenlandske fans kan stemme på de? Å samtidig så hadde Jorn tenkt å dele ut premie for at utenlandske stemmer på han? Burde jo være likt? Keiino kan jo garantert fått mamge stemmer fra utlandet om de bare vet at det går an å stemme? Anonymkode: 3178d...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1014 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor har ikke keiino 'reklamert' for at utenlandske fans kan stemme på de? Å samtidig så hadde Jorn tenkt å dele ut premie for at utenlandske stemmer på han? Burde jo være likt? Keiino kan jo garantert fått mamge stemmer fra utlandet om de bare vet at det går an å stemme? Anonymkode: 3178d...a5b Fordi det er usportslig. Jorn har allerede trukket ut 3 vinnere for stemming ved sistesjansen. For en usmakelig type! Anonymkode: 06139...52b 18
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1015 Skrevet 20. februar 2021 Uff, Tix sin på engelsk...som noen andre her sa - dette føles som Boyzvoice. Mye bedre på norsk! Anonymkode: bf9e4...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1016 Skrevet 20. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Metalheadsa kjemper på.. 😒 Bra han måtte fjerne innlegget men han har likevel lagt ut et nytt 🤔 Tabbe av NRK dette her. De åpner for utenlandsstemming fordi de ønsker at nordmenn bosatt i utlandet skal få stemme. Men det er jo ikke det som skjer her! Det er jo ikke nordmenn dette her! Det er heavy metal fans som ikke aner hva MGP er! 😠 NRK burde stemne for denne muligheten! Anonymkode: c89d7...ad9 Ja, dette så jeg. Men problemet her er at det er ikke Jorn selv som tipser om det, det er noen andre. MGP kan jo ikke akkurat slå ned på at vanlige nordmenn hjelper til med å lure et så ødealgt stemmesystem som dette... Får bare stole på at NRK sitt system for å plukke opp juks/uvanlige stemmer fra utlandet fungerer. Hvis Jorn vinner håper jeg dette blir brakt opp igjen. For nå, i motsetning til sist gang, er det helt åpenbart FØR finalen at Jorn allerede har ekstrastemmer han ikke skal ha, og hvor mange ekstrastemmer det er det ingen som vet - andre enn NRK som kanskje har en anelse. Anonymkode: 4af62...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1017 Skrevet 20. februar 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, Tix sin på engelsk...som noen andre her sa - dette føles som Boyzvoice. Mye bedre på norsk! Anonymkode: bf9e4...1fc Jeg er faktisk helt uenig. Fin sang på norsk, men for å ha en sjanse i Eurovision (og dermed være vits å stemme på den nå i MGP) må den nesten være på engelsk. Sanger fungerer bare på norsk hvis det er en grunn til det. Hvis det er noe kulturelt, noe som passer inn i temaet (f.eks. Alvedansen som representerte Norge for en del år tilbake). For folk utenfor Norge skjønner jo ikke bæret av hva som det blir synget om. Så da må det være noe annet sangen kan bruke for å fange folks interesse. Jeg synes selve teksten var enda finere på Engelsk, og det at han synger at han er en fallen engel - istedet for at hun er alt for bra for ham - i refrenget passer enda bedre til sceneshowet. Synes det harmoniserte bedre, rett og slett. Å se de svarte djevelfigurene rundt han, med kjettinger som går helt til han, der han står i engeldrakt... Gleder meg til å se den live, da jeg allerede er så mye mer positiv til sangen i forhold til sist gang når den var på norsk. Anonymkode: 4af62...7d9 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1018 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er faktisk helt uenig. Fin sang på norsk, men for å ha en sjanse i Eurovision (og dermed være vits å stemme på den nå i MGP) må den nesten være på engelsk. Sanger fungerer bare på norsk hvis det er en grunn til det. Hvis det er noe kulturelt, noe som passer inn i temaet (f.eks. Alvedansen som representerte Norge for en del år tilbake). For folk utenfor Norge skjønner jo ikke bæret av hva som det blir synget om. Så da må det være noe annet sangen kan bruke for å fange folks interesse. Jeg synes selve teksten var enda finere på Engelsk, og det at han synger at han er en fallen engel - istedet for at hun er alt for bra for ham - i refrenget passer enda bedre til sceneshowet. Synes det harmoniserte bedre, rett og slett. Å se de svarte djevelfigurene rundt han, med kjettinger som går helt til han, der han står i engeldrakt... Gleder meg til å se den live, da jeg allerede er så mye mer positiv til sangen i forhold til sist gang når den var på norsk. Anonymkode: 4af62...7d9 Jeg likte den også Ps til dere som verken liker Tix eller sangen, men likevel skal se på Mgp i kveld. Fokuser på djeveldanserne, jeg synes at bevegelsene deres er urkomiske om man fokuserer nok på dem Anonymkode: 9086d...31f 3
NordicViking Skrevet 20. februar 2021 #1020 Skrevet 20. februar 2021 Åge Sten Nilsen mener NRK må være tydeligere når det gjelder stemmeregler. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/56jgoX/mgp-jorn-maatte-fjerne-facebook-innlegg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå