Snabeltann Skrevet 20. februar 2021 #981 Skrevet 20. februar 2021 "Mange av artistene som deltok hadde gått hardt ut for å mobilisere folk til å stemme de frem til finalen. For eksempel hadde Daniel Owen fått norske TikTok-stjerner til å kjempe for sin sak, og Big Daddy Karsten fridde til tilhengerne med en ny rap fylt med MGP-referanser. Flere artister var raskt ute i sosiale medier etter sendingen for å gratulere Jorn og for å takke alle tilhengerne for MGP-reisen." 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #982 Skrevet 20. februar 2021 Han har slettet Facebook-innlegget? Eller er det bare meg? Jeg har screenshotta det heldigvis, i tilfelle det trengs noe sted. Anonymkode: 4af62...7d9 2
Ctrl Skrevet 20. februar 2021 #983 Skrevet 20. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette skriver NRK for øvrig: I år vil det også være mulig for folk i andre land å stemme. – NRK ønsker at MGP er tilgjengelig for norske borgere i utlandet, og at de da også kan delta interaktivt i programmene, gjennom sin NRK-brukerprofil. Erfaringsmessig utgjør det en liten andel av stemmene, og tilsvarer nivået vi generelt ser av trafikk på NRK.no. Det NRK ikke tar høyde for her er at det ikke er nordmenn som stemmer, men metallfans som ikke aner hva MGP er, men som stemmer for å vinne premier!!! 😠 Anonymkode: c89d7...ad9 Naivt NRK som vanlig. For når Jorn lager en konkurranse utav å skaffe seg selv stemmer, hvor noen blir trukket ut som vinnere, i et veldig intimt og bredt rockemiljø, så blir det bare helt feil. Vi snakker om en fanskare som er veldig lojal og "hard-cord", som ønsker at rocken skal nå langt uansett om det er bra eller ikke, uansett band og uansett plattform. Det er rocken som gjelder. Å motivere til stemmer gjennom konkurranser og gevinster er rett og slett dårlig sportsånd. Det er ingen tvil om at Jorn må diskvalifiseres. Jeg skjønner ingenting om han ikke gjør det. Han ble også på samme høyst usportslige vis kvalifisert gjennom dette wild-card-opplegget, og det at han i det hele tatt klarte det har vært for meg en gåte. Men nå skjønner jeg jo hvorfor! Fader altså, hvor irritert jeg blir. Få vekk juks, bedrag og dårlig sportsånd. Også litt rart at NRK inviterer verden til å stemme på norsk MGP. Da kan jo "verden" stemme fram den dårligste låten hos oss for å ikke gi oss noen sjanse i ESC. Typisk norsk "alle skal med, og ingen misbruker det". Endret 20. februar 2021 av Ctrl 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #984 Skrevet 20. februar 2021 3 minutter siden, Snabeltann said: "Mange av artistene som deltok hadde gått hardt ut for å mobilisere folk til å stemme de frem til finalen. For eksempel hadde Daniel Owen fått norske TikTok-stjerner til å kjempe for sin sak, og Big Daddy Karsten fridde til tilhengerne med en ny rap fylt med MGP-referanser. Flere artister var raskt ute i sosiale medier etter sendingen for å gratulere Jorn og for å takke alle tilhengerne for MGP-reisen." Jeg ser ingen problemer med å få sine norske fans til å stemme. Problemet her er at han har fått utenlandske fans fra verden over til å stemme på ham i en konkurranse de ikke ser på eller bryr seg om (kanskje aldri har hørt om) - for å få sjanse til å vinne premier fra ham. Han har indirekte kjøpt seg stemmer fra folk som ikke er en del av MGP på hvilken som helst måte. Anonymkode: 4af62...7d9 9
Jens Skrevet 20. februar 2021 #985 Skrevet 20. februar 2021 (endret) I ett av innleggene på Facebook siden hans deler han nå ut premier til 3 stykker som stemte på ham i siste sjansen. Endret 20. februar 2021 av Jens
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #986 Skrevet 20. februar 2021 1 minutt siden, Jens said: I ett av innleggene på Facebook siden hans deler han nå ut premier til 3 stykker som stemte på ham i siste sjansen. Ja, jeg har screenshotta det også. Også innlegget litt før der han sier at de skal følge en link og stemme på ham, og dele screenshot av at de har stemt for å vinne premier. Kanskje er han ikke den egentlige vinneren av den siste sjansen likevel? Har en teori om at NRK oppdaget det hele, og ba Jorn om å slette innlegget for at de ikke skal komme i trøbbel igjen for å ha ødelagt avstemningen. De svarer ikke på henvendelsene/tipsene om det, fordi de ønsker at det hele skal bli glemt så de ikke får pes igjen. Nå er det uansett på tide å få tilbake de gamle SMS-stemmene, der man bare kan stemme fra norske nummere. Hva så om vi må betale litt for hver stemme? Det er heldigvis valgfritt å stemme, så ser ikke problemet. De få nordmennene som bor i utlandet/ikke har norsk nummer tåler sikkert å ikke få stemt på MGP. Anonymkode: 4af62...7d9 13
Ctrl Skrevet 20. februar 2021 #987 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det uansett på tide å få tilbake de gamle SMS-stemmene, der man bare kan stemme fra norske nummere. Hva så om vi må betale litt for hver stemme? Det er heldigvis valgfritt å stemme, så ser ikke problemet. Problemet med det er at da kan man stemme fritt. En person kan lett klinke inn 1.000 stemmer hvis hen ellers bare vil betale for det. Så broren, søsteren, barna, samboer og resten av familie, slekt og rockemiljø til Jorn får vel dekt mobilregning av Jorn da. "Stem på meg, og jeg betaler". Eventuelt slik som han gjør nå: "Stem på meg, og bli med i konkurransen". Husker tiden man brukte SMS stemmer. Man drev jo på akkurat slik. Klinket lett inn 100 meldinger til favoritten. Når da naboen sender bare 5 SMS på sin favoritt så får man skjevheten tydelig. Dessuten er det mange som gir f... i å stemme når dem må betale for det, selv om dem har lyst til å stemme. I denne gruppen fant man meg 9/10 ganger. Avstemming må skje gratis gjennom innlogging basert på NRKs lisensoppkreving, med maks 3 stemmer. Vi er alle individuelle medlemmer hos NRK fra før av, og burde da være lett å få til. Men NRK er mer opptatt av å la folk misbruke nettsidekapasitet på ubetydelige stjerner og "applauser" på nettsidene enn å få avstemmingen korrekt. Det virker som om at dem egentlig latterliggjør, undergraver og ubetydeliggjør hele MGP med å fokusere på alt som ikke er viktig og underprioritere måten vinnerne utkåres på. Tragisk opplegg, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #988 Skrevet 20. februar 2021 2 minutter siden, Ctrl said: Problemet med det er at da kan man stemme fritt. En person kan lett klinke inn 1.000 stemmer hvis hen ellers bare vil betale for det. Så broren, søsteren, barna, samboer og resten av familie, slekt og rockemiljø til Jorn får vel dekt mobilregning av Jorn da. "Stem på meg, og jeg betaler". Eventuelt slik som han gjør nå: "Stem på meg, og bli med i konkurransen". Husker tiden man brukte SMS stemmer. Man drev jo på akkurat slik. Klinket lett inn 100 meldinger til favoritten. Når da naboen sender bare 5 SMS på sin favoritt så får man skjevheten tydelig. Dessuten er det mange som gir f... i å stemme når dem må betale for det, selv om dem har lyst til å stemme. I denne gruppen fant man meg 9/10 ganger. Avstemming må skje gratis gjennom innlogging basert på NRKs lisensoppkreving, med maks 3 stemmer. Vi er alle individuelle medlemmer hos NRK fra før av, og burde da være lett å få til. Men NRK er mer opptatt av å la folk misbruke nettsidekapasitet på ubetydelige stjerner og "applauser" på nettsidene enn å få avstemmingen korrekt. Det virker som om at dem egentlig latterliggjør, undergraver og ubetydeliggjør hele MGP med å fokusere på alt som ikke er viktig og underprioritere måten vinnerne utkåres på. Tragisk opplegg, egentlig. Hva med å heller da la folk stemme, f.eks., maks 5 ganger per artist på SMS? Det må vel gå an? Hvis folk ikke ønsker å bruke stemmene sine så er jo det er personlig valg de selv gjør, som ikke går utover andre. Synes ikke det er et stort problem, ikke på nær så ille som det problemet vi nå har - der noen sine valg går utover absolutt alle andre. Har så dårlige erfaringer med nettstemmingen at jeg kan ikke tenke meg at NRK noen sinne klarer å fikse det. Anonymkode: 4af62...7d9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #989 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): De færreste kan å bruke det, heldigvis. Blir sikkert noen som får det til, men langt fra alle. Anonymkode: 4af62...7d9 Jeg tror du undervurderer folk. VPN har blitt en allemannsgreie Anonymkode: 9086d...31f 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #990 Skrevet 20. februar 2021 Jorn fortsetter. Han har lagt ut et nytt innlegg nå klokka 13.30 😠 Anonymkode: c89d7...ad9 2
Ctrl Skrevet 20. februar 2021 #991 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å heller da la folk stemme, f.eks., maks 5 ganger per artist på SMS? Det må vel gå an? Hvis folk ikke ønsker å bruke stemmene sine så er jo det er personlig valg de selv gjør, som ikke går utover andre. Synes ikke det er et stort problem, ikke på nær så ille som det problemet vi nå har - der noen sine valg går utover absolutt alle andre. Har så dårlige erfaringer med nettstemmingen at jeg kan ikke tenke meg at NRK noen sinne klarer å fikse det. Anonymkode: 4af62...7d9 Jeg mener at med dagens teknologi så burde det vært helt unødvendig å legge underholdningsavstemming bak betalingsløsninger som SMS. Da frafaller mange stemmer. Og det er ikke fordi dem ikke ønsker å stemme, men fordi dem ikke ønsker å betale for det. Dem blir egentlig fratatt stemmemuligheten pga betalingsvillighet. Unødvendig og feil måte, tenker jeg. At du har dårlig erfaring med nettstemming er fordi NRK pokker meg aldri klarer å få det riktig eller solid gjennomført. Men det betyr ikke at det er feil med avstemmingsmetoden, men NRKs nettløsninger og praktiseringer. Nettsiden knebles fordi folk skal få pepre med ubetydelige hjerter, stjerner og applauser istedenfor å faktisk kun stemme. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #992 Skrevet 20. februar 2021 Anbefaler til boikott av Jorn!! Håper ingen i forumet her stemmer på han nå! Håper han ryker ut i første runde pga sitt feige og utspekulerte juks! 😠 Anonymkode: c89d7...ad9 16
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #993 Skrevet 20. februar 2021 Synes ikke det er greit i det hele tatt å oppfordre utenlandske borgere til å stemme. Det norske folk skal bestemme sitt bidrag. Poenget faller jo bort dersom hele verden kan være med å stemme i MGP. Håper NRK stenger for stemmer utenfor Norge. Kjipt for nordmenn bosatt andre steder, men sånn er det når noen utnytter systemet. Lurer også på hvor mange av stemmene til Jorn i sistesjansen var fra land utenfor Norge. Og eventuelt om han vant pga disse. Anonymkode: 06139...52b 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #994 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes ikke det er greit i det hele tatt å oppfordre utenlandske borgere til å stemme. Det norske folk skal bestemme sitt bidrag. Poenget faller jo bort dersom hele verden kan være med å stemme i MGP. Håper NRK stenger for stemmer utenfor Norge. Kjipt for nordmenn bosatt andre steder, men sånn er det når noen utnytter systemet. Lurer også på hvor mange av stemmene til Jorn i sistesjansen var fra land utenfor Norge. Og eventuelt om han vant pga disse. Anonymkode: 06139...52b Skulle ikke forundre meg. Hadde vært passe irritert om jeg hadde vært en av de andre artistene. Anonymkode: f046a...d82 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #995 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes ikke det er greit i det hele tatt å oppfordre utenlandske borgere til å stemme. Det norske folk skal bestemme sitt bidrag. Poenget faller jo bort dersom hele verden kan være med å stemme i MGP. Håper NRK stenger for stemmer utenfor Norge. Kjipt for nordmenn bosatt andre steder, men sånn er det når noen utnytter systemet. Lurer også på hvor mange av stemmene til Jorn i sistesjansen var fra land utenfor Norge. Og eventuelt om han vant pga disse. Anonymkode: 06139...52b Ja dette lurer jeg også på. Han kjørte jo konkurranse blant sine metallfans rundt om i verden for å sanke stemmer. Han var nemlig ikke oddsfavoritt på sistesjansen i Norge, det var det Stina Talling og Big Daddy Karsten som var, så da kan man jo lure litt 🤔 Anonymkode: c89d7...ad9 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #996 Skrevet 20. februar 2021 Tsss...jeg synes dere overdriver når dere oppfordrer til boikott! Helt uenig. Om Jorn vinner den Europeiske finalen tipper jeg dere vil takke metalfans verden over for at de har stemt og fortsatt stemmer på han i finalen! Og tenk all den mobiliseringen han vil gjøre om han vinner den norske finalen! Gi dere, er jo bare gøy å gjøre låten enda mer tilgjengelig ute i Europa! Heia Jorn! Anonymkode: 074fe...757 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #997 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tsss...jeg synes dere overdriver når dere oppfordrer til boikott! Helt uenig. Om Jorn vinner den Europeiske finalen tipper jeg dere vil takke metalfans verden over for at de har stemt og fortsatt stemmer på han i finalen! Og tenk all den mobiliseringen han vil gjøre om han vinner den norske finalen! Gi dere, er jo bare gøy å gjøre låten enda mer tilgjengelig ute i Europa! Heia Jorn! Anonymkode: 074fe...757 Kunne ikke vært mer uenig! Fortjener ikke å jukse seg til seier! Dessuten har ikke Jorn nubbesjans i ESC! Anonymkode: c89d7...ad9 19
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #998 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kunne ikke vært mer uenig! Fortjener ikke å jukse seg til seier! Dessuten har ikke Jorn nubbesjans i ESC! Anonymkode: c89d7...ad9 Det er ikke juks om de ikke bryter noen regler. Stemmesanking har vært vanlig lenge. Noen tar virkelig denne underholdningskonkurransen alt for alvorlig... Anonymkode: 3442a...801 4
Jens Skrevet 20. februar 2021 #999 Skrevet 20. februar 2021 https://www.dagbladet.no/kultur/jorn-matte-slette-facebook-innlegg/73435124 14
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1000 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke juks om de ikke bryter noen regler. Stemmesanking har vært vanlig lenge. Noen tar virkelig denne underholdningskonkurransen alt for alvorlig... Anonymkode: 3442a...801 Stemmesanking i Norge er OK, stemmesanking fra utlandet er ikke OK. Anonymkode: fa2aa...d87 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå