Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Keiino

2. Tix

3. Stavangerkameratene

Alle de andre havner, for meg, langt under. 

Anonymkode: fd0bc...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har noen tipset VG eller? 

Det er så utrolig provoserende! Jorn oppfordrer folk fra utlandet til å stemme på han 

Anonymkode: 216c6...089

Jeg har sendt tips til VG, og varslet NRK, men jeg tror det er en fordel om flere gjør det samme! Det er mye større sjanse for at de tar tak i det hvis de får mange mailer om det samme. Kom igjen folkens, nå må det mobiliseres! Dette er ikke OK! Feigt juks er det!

Anonymkode: c89d7...ad9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt på låta til fyren, hadde tenkt til det siden jeg elsker rock, men gidder ikke ofre 3 min av livet mitt på den juksemakeren der nå. Håper han blir disket! Heia Keiino! Hørte på Raylee sin låt, men likte den overhodet ikke. Utrolig kjedelig selv om den startet ok. Syns dessuten hun spiller for mye på kropp og sex, men hun «må» vel kanskje det når stemmen er såpass middelmådig. Er ikke prippen, men det er jo musikken som skal stå i fokus. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Nå bør Jorn diskvalifiseres og kastes ut av konkurransen. Ferdig snakka. Juks og bedrageri å drive på å kjøpe stemmer. Tipper han er bredt ute med markedsføringen sin i rockemiljøer. 

Men NRK er vel sikkert naiv, tafatt og feig... og så vinner Jorn. Fordi det er jammen ikke mange stemmene han trenger å ha for å vinne. 

Da ser jeg aldri på MGP igjen. 

Rart at ingen på hans Facebook side skriver noe om det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Rart at ingen på hans Facebook side skriver noe om det

Kan jo være at slike meldinger blir slettet fortløpende fra Facebook-siden hans.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har noen av dere fått respons fra nrk eller vg? 

De må vel undersøke dette godt...dette er jo ikke en stor kjendis,så om han får negative medieoppslag for noe det ikke er hold i (feks om reglene ikke sier dette er feil) så kan han jo ikke svartmales.

Om det er en idiotisk, men uskyldig feilbedømmelse fra hans side så fortjener han ikke å svartmales i en så stor skala. 

Anonymkode: bf9e4...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har noen av dere fått respons fra nrk eller vg? 

Har ikke hørt noe. Men om han ikke diskes (noe jeg synes han bør) så må i alle fall NRK sørge for at stemmesiden er åpen bare i Norge! Det er vel ikke noe problem i dag å ha enkelte nettsider åpne bare innenfor landets grenser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke hørt noe. Men om han ikke diskes (noe jeg synes han bør) så må i alle fall NRK sørge for at stemmesiden er åpen bare i Norge! Det er vel ikke noe problem i dag å ha enkelte nettsider åpne bare innenfor landets grenser?

VPN løser jo det enkelt da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, eller enkelt og greit gå over til stemming via SMS. Da er det enkelt å bare tillate stemming fra norske nummer. Det står på TV2 at for å unngå nytt stemmekaos har NRK SMS-stemming som backup. Det vil si at de allerede har systemet sitt klart for den type stemming. Da er det vel bare å aktivere det?? Så er man sikker på at man unngår juks!
https://www.tv2.no/underholdning/11967094/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver NRK for øvrig: 

I år vil det også være mulig for folk i andre land å stemme.

– NRK ønsker at MGP er tilgjengelig for norske borgere i utlandet, og at de da også kan delta interaktivt i programmene, gjennom sin NRK-brukerprofil. Erfaringsmessig utgjør det en liten andel av stemmene, og tilsvarer nivået vi generelt ser av trafikk på NRK.no.

Det NRK ikke tar høyde for her er at det ikke er nordmenn som stemmer, men metallfans som ikke aner hva MGP er, men som stemmer for å vinne premier!!! 😠

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tipset NRK, VG, Dagbladet og Nettavisen. Får håpe noen tar tak i det, og at det tvinger NRK til å bruke sms stemmer. 

Helt OK hvis Jorn vinner, men da skal han vinne på rett premiss og rettferdig avstemming, ikke på bakgrunn av juks. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skriver NRK for øvrig: 

I år vil det også være mulig for folk i andre land å stemme.

– NRK ønsker at MGP er tilgjengelig for norske borgere i utlandet, og at de da også kan delta interaktivt i programmene, gjennom sin NRK-brukerprofil. Erfaringsmessig utgjør det en liten andel av stemmene, og tilsvarer nivået vi generelt ser av trafikk på NRK.no.

Det NRK ikke tar høyde for her er at det ikke er nordmenn som stemmer, men metallfans som ikke aner hva MGP er, men som stemmer for å vinne premier!!! 😠

Da får jo de artistene som har utenlandske fans en ekstremt stor fordel ovenfor de som ikke har det da. Veldig urettferdig for Emmy, Kiim osv siden både Jorn og Keiino har utenlandske fans. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger Jorns låt, så jeg håper jukset hans går igjennom! :) Var så glad da sangen ble wild card!

Anonymkode: 074fe...757

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo sende en låt som kan vinne hele opplegget, og da synes jeg Keiino blir den eneste riktige. Jeg tviler på at det er mange metalfans som ser på Eurovision? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (3 minutter siden):

Jeg har tipset NRK, VG, Dagbladet og Nettavisen. Får håpe noen tar tak i det, og at det tvinger NRK til å bruke sms stemmer. 

Helt OK hvis Jorn vinner, men da skal han vinne på rett premiss og rettferdig avstemming, ikke på bakgrunn av juks. 

Enig. Det vil bli med en bismak i munnen.

Anonymkode: aa088...459

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
48 minutter siden, Mynona said:

VPN løser jo det enkelt da. 

De færreste kan å bruke det, heldigvis. Blir sikkert noen som får det til, men langt fra alle. 

Anonymkode: 4af62...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen tipset VG eller? 

Det er så utrolig provoserende! Jorn oppfordrer folk fra utlandet til å stemme på han 

Ja, jeg tipset VG, NRK og Dagbladet. Ikke fått svar fra noen enda.

Jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre? Går det an å kontakte MGP direkte?

Anonymkode: 4af62...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nrk skriver at mange av artistene har mobilisert. Virker som det er en del av gamet, her brukes TicTok, instagram osv... 

https://www.nrk.no/mgp/jorn-fikk-siste-billett-til-mgp-finalen-1.15375448 

Husker da Ella vant stjernekamp at det var en supermobiliering i nordnorge, og på samiske facebooksider. Disse når ut til både norske, svenske og finske samer. Ser ikke helt problemet. Jeg synes det er en del av gamet i disse some-tider :)

Anonymkode: 074fe...757

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...