AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #881 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du ikke noen form for taushetsplikt for hvordan du stemmer når du er i folkejuryen? (Selv om du er anonym her...) Anonymkode: 1373e...f47 Nei, hvorfor skulle jeg hatt det? Anonymkode: f77c9...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny_94 Skrevet 18. februar 2021 #882 Del Skrevet 18. februar 2021 Lets face it. Ingen andre enn Keiino kommer til å ha sjans å nå langt i ESC.. Så please ikke gjør noe dumt nå folkens! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #883 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, hvorfor skulle jeg hatt det? Anonymkode: f77c9...a60 Nei, hadde bare en magefølelse på det, at det kunne påvirke folk eller noe. At backup-opinionen liksom var kjent på forhånd. Men jeg tar det vel for seriøst 😅 Anonymkode: 1373e...f47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. februar 2021 #884 Del Skrevet 18. februar 2021 bunny_94 skrev (8 minutter siden): Lets face it. Ingen andre enn Keiino kommer til å ha sjans å nå langt i ESC.. Så please ikke gjør noe dumt nå folkens! Ja håper ikke folk glemmer å stemme bare fordi de er sikre på at de går videre uansett... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #885 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, hadde bare en magefølelse på det, at det kunne påvirke folk eller noe. At backup-opinionen liksom var kjent på forhånd. Men jeg tar det vel for seriøst 😅 Anonymkode: 1373e...f47 Ikke meg du siterte men folkejuryen i år er adskillig større enn fjorårets så deg er nok ingen fare. Jeg er også med. Her er mi liste: 1. Keiino 2. Tix 3. Blåsemafiaen 4. Raylee 5. Emmy 6. Imerika 7. Kaja Rode 8. Jorn 9. Stavangerkameratene 10. Atle Pettersen 11. Rein Alexander 12. Kiim Anonymkode: 83fc1...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny_94 Skrevet 18. februar 2021 #886 Del Skrevet 18. februar 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Ja håper ikke folk glemmer å stemme bare fordi de er sikre på at de går videre uansett... Ja! Det håper ikke jeg heller. Her i hus skal det stemmes som bare det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #887 Del Skrevet 18. februar 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Ja håper ikke folk glemmer å stemme bare fordi de er sikre på at de går videre uansett... Da har vi virkelig gjort det store 👀 Jeg bekymrer meg litt for ESC finalen om de går videre. Hvis det ikke er for juryen tror jeg Keiino har en sjanse altså. Skal man gå utifra Europas reaksjoner. Men med det som skjedde i 2019.. Anonymkode: bc7d2...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #888 Del Skrevet 18. februar 2021 Her inne virker det litt som at folkejuryen leverer poeng/stemmer basert på den norske versjonen av sangene til TIX og stavangerkameratene, stemmer dette? Blir ikke det egentlig veldig feil, i og med at det ikke er denne versjonen de faktisk skal framføre i den norske finalen? Blir jo litt å gi poeng på feilaktig grunnlag. Anonymkode: aa6a1...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #889 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her inne virker det litt som at folkejuryen leverer poeng/stemmer basert på den norske versjonen av sangene til TIX og stavangerkameratene, stemmer dette? Blir ikke det egentlig veldig feil, i og med at det ikke er denne versjonen de faktisk skal framføre i den norske finalen? Blir jo litt å gi poeng på feilaktig grunnlag. Anonymkode: aa6a1...b32 Vel, det burde TIX og Stavangerkameratene tenkt på på forhånd. Det er ikke min jobb å være bekymret for. Dem konkurrerer om en internasjonal sangkonkurranse hvor teksten skal være på engelsk, så at dem velger å fremstille sin norske versjon blir ikke mitt problem. Det er faktisk idioti av dem. Uansett så er i utgangspunktet kvaliteten på sangene allerede lav, så jeg gidder ikke engang overtenke det. Dem får stryk av meg begge to. Anonymkode: 677e0...84a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. februar 2021 #890 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bekymrer meg litt for ESC finalen om de går videre. Hvis det ikke er for juryen tror jeg Keiino har en sjanse altså. Skal man gå utifra Europas reaksjoner. Men med det som skjedde i 2019.. Anonymkode: bc7d2...65c Jeg har skjønt det sånn at Monument er en bedre låt teknisk og det som en fagjury bedømmer etter, enn det Spirit in the Sky var? Og når folket liker begge, så bør Monument gjøre det bedre i ESC. Altså vinne! ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny_94 Skrevet 18. februar 2021 #891 Del Skrevet 18. februar 2021 Amatariel skrev (16 minutter siden): Jeg har skjønt det sånn at Monument er en bedre låt teknisk og det som en fagjury bedømmer etter, enn det Spirit in the Sky var? Og når folket liker begge, så bør Monument gjøre det bedre i ESC. Altså vinne! ☺️ Det som skjedde med Juryen i 2019 var vel også at de dømte ut fra "rehearsal" runden og der hadde Keiino tekniske problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 18. februar 2021 #892 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Amatariel skrev (43 minutter siden): Jeg har skjønt det sånn at Monument er en bedre låt teknisk og det som en fagjury bedømmer etter, enn det Spirit in the Sky var? Og når folket liker begge, så bør Monument gjøre det bedre i ESC. Altså vinne! ☺️ Man kan lett tro at Monument har alt i seg for å vinne. Låtmessig er dem helt der oppe. Problemet er at ESC er politisk styrt. Det handler om å lage politikk av låter før programmet sendes, innpakket i rørende personlige historier og opplevelser. F.eks transpersoner, homofili, krig og lignende. Ukraina vant etter at Russland invaderte dem. Østerrike vant etter at Conchita sto for kampen for transpersoner. F.eks. Samtidig stemmer man på nabolandene. Der er Norge et prakteksempel, da dem "alltid" har 12 poeng på Sverige, med Danmark, Island og Irland hakk i hel. Se på dette: Poeng fra Norge: Og slik opererer ALLE landene. Det er derfor biased avstemninger basert på naboforhold. Kameraderi. Politikk. Kanskje økonomi? Æresord, hele ESC er egentlig helt elendig dårlig på å fremme det landet som har best låt. Og det blir bare verre og verre med årene. Derfor er det langt ifra sikkert at Keiino vinner selv om dem har den beste låten. Det er om å gjøre å få ut sitt politiske budskap først. Kanskje Big Daddy Karstein har bedre sjanse å vinne ESC enn Keiino sånn sett, hadde Norge bare vært flink med å promotere budskapet på forhånd. Endret 18. februar 2021 av Ctrl 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #893 Del Skrevet 18. februar 2021 Ctrl skrev (28 minutter siden): Man kan lett tro at Monument har alt i seg for å vinne. Låtmessig er dem helt der oppe. Problemet er at ESC er politisk styrt. Det handler om å lage politikk av låter før programmet sendes, innpakket i rørende personlige historier og opplevelser. F.eks transpersoner, homofili, krig og lignende. Ukraina vant etter at Russland invaderte dem. Østerrike vant etter at Conchita sto for kampen for transpersoner. F.eks. Samtidig stemmer man på nabolandene. Der er Norge et prakteksempel, da dem "alltid" har 12 poeng på Sverige, med Danmark, Island og Irland hakk i hel. Se på dette: Poeng fra Norge: Og slik opererer ALLE landene. Det er derfor biased avstemninger basert på naboforhold. Kameraderi. Politikk. Kanskje økonomi? Æresord, hele ESC er egentlig helt elendig dårlig på å fremme det landet som har best låt. Og det blir bare verre og verre med årene. Derfor er det langt ifra sikkert at Keiino vinner selv om dem har den beste låten. Det er om å gjøre å få ut sitt politiske budskap først. Kanskje Big Daddy Karstein har bedre sjanse å vinne ESC enn Keiino sånn sett, hadde Norge bare vært flink med å promotere budskapet på forhånd. KEiiNO har etnisk innslag/minoritetsspråk som en "politisk fordel", hvis man kan kalle det det. De har samarbeidet med minoritetsgrupper over hele verden med å lage låter, og er dermed en representant for minoritetsgrupper. Ble ikke jurystemmene innført for å balansere dette med politiske stemmer og nabolandsstemming?🤔 Om det har hatt en effekt vet jeg ikke..🤷♀️ Tror uansett ikke man kommer helt unna at naboland stemmer på hverandre. Tror at det er en viss type musikk som har større appell innad i f.eks skandinavia enn på balkan, og vice versa. Anonymkode: 21baf...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #894 Del Skrevet 18. februar 2021 Har MGP blitt mer mainstream pga corona? Vanligvis er det bare homser som ser på Anonymkode: d46de...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #895 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her inne virker det litt som at folkejuryen leverer poeng/stemmer basert på den norske versjonen av sangene til TIX og stavangerkameratene, stemmer dette? Blir ikke det egentlig veldig feil, i og med at det ikke er denne versjonen de faktisk skal framføre i den norske finalen? Blir jo litt å gi poeng på feilaktig grunnlag. Anonymkode: aa6a1...b32 Vi som er folkejury vil også få følge semifinalen på lørdag og skal gi en ny bedømmelse etter den, så der vil jo låtene til TIX og Stavangerkameratene være i internasjonal fremførelse, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: f77c9...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #896 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi som er folkejury vil også få følge semifinalen på lørdag og skal gi en ny bedømmelse etter den, så der vil jo låtene til TIX og Stavangerkameratene være i internasjonal fremførelse, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: f77c9...a60 Ja, du skal nå ha fått invitasjon til å vurdere låtene under generalprøvene også. Anonymkode: 677e0...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. februar 2021 #897 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har MGP blitt mer mainstream pga corona? Vanligvis er det bare homser som ser på Anonymkode: d46de...cee Nei MGP og ESC har vært bra populært en god stund nå. Vil si det tok seg skikkelig opp etter at Rybak vant i 2009. Etter det var det ikke "flaut" å se på MGP lenger. Det arrangeres fester blant vennegjenger osv. Jeg har alltid vært fan, men min 17-åring syns også dette er skikkelig gøy. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 18. februar 2021 #898 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #899 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I dont a hero I dont a hero I dont a hero For en dyp tekst og refreng 🙄 Hun har sett for mye på flashdance! Anonymkode: 6c9ab...771 Ehhm, hun synger selvfølgelig "I don't need å hero". Få i hvert fall med deg hva teksten er før du kritiserer den. Anonymkode: 09bfa...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. februar 2021 #900 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har MGP blitt mer mainstream pga corona? Vanligvis er det bare homser som ser på Anonymkode: d46de...cee Jeg et hetero og har alltid vært interessert i Esc. Dermed har jeg også fulgt med i Mgp, men er som alltid mest interessert i finalen. Delfinalene er både kjedelige og dårlige. Og å ha en egen kveld for med alle de utslåtte for å kåre et wildcard, er totalt uinteressant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå