Gå til innhold

Kan man bli gravid med blødning ved eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, kan noen hjelpe meg med et spørsmål? Prøver nå å få barn nr. to, fjernet spiral i juli. Jeg er ofte plaget med blødning etter samleie rundt eggløsning, og lurer på om dette ødelegger sjansen for å bli gravid? Tåler sædcellene blod, eller blir det vanskelig å komme fram? Har tatt celleprøve og GU, finner ingen årsak til blødningene. Takk på forhånd :-)

Anonymkode: f3e36...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med blødninger rundt EL, etter samleie, dager før mens etc. Jeg har konkludert med at blødningen gjør det vanskeligere for sædcellene å svømme dit de skal. EL slimet er jo alfa omega for å få svømmerne til mål, og ved blødning så ser jeg for meg/innbiller jeg meg at slimet blir vannet ut/forstyrret eller noe sånt... Jeg har ikke fått dette bekreftet av Gyn selv da jeg ikke har vært der enda, men skal på tirsdag - må huske å spørre. Har du fått noen form for hormonscreening e.l mtp blødningene, eller kun ultralydundersøkelse? 

Anonymkode: b9587...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at man er ekstra fruktbar når man har blødning ved EL? 

Anonymkode: 596c9...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser også det, tenker bare at svømmere skylles ut med blod når det er en viss mengde. 

Anonymkode: f3e36...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener å ha hørt at man er ekstra fruktbar når man har blødning ved EL? 

Anonymkode: 596c9...d91

Hvis blødningen er EL-relatert kan jeg tenke meg at det betyr at man er ekstra fruktbar, men det gir ikke mening at blodet i seg selv er en hjelpsom kamerat for svømmerne... 

Anonymkode: b9587...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemet selv. Har følt litt på at noe må være gale, men har jo veldig regelmessig syklus så blir usikker da. Oppdater gjerne hva gyn sier om saken😄

Anonymkode: 880c9...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...