Gå til innhold

Er dette typisk traume reaksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner meg igjen. Triggere kan få ting til å gå i grus i løpet av sekunder. Jeg kan ha en helt vanlig Ok dag når jeg plutselig opplever intens frykt og panikk av noe som trigger det. Kan også dissosiere. Det er helt forferdelig og veldig skummelt å miste seg selv på sekundet. Håper behandling hjelper❤️

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mye, men veldig kort sagt er det et jevnt trykk med angst og uro, nervøsitet, usikkerhet og selvbebreidelse. Dagene er fulle av triggere som setter meg ut, svært mye kroppslige reaksjoner.

Jeg blir raskt det barnet som ble mishandlet (for 20+ år siden), er ofte tilbake i situasjoner, tanker går på repeat. Jeg klarer ikke få det rasjonelle til å overstyre kroppens reaksjoner, som å få den til å høre på fornuft når jeg blir redd i situasjoner jeg vet jeg er trygg.

Isolerer meg i all hovedsak, svært vanskelig å forholde seg til andre mennesker over tid, vanskelig å stole på noe som helst, selv med de jeg er 110% sikker på at de ikke vil meg noe vondt.

Mye mareritt og urolig søvn.

Et rimelig jevnt trykk, det er lite som varierer for meg. Kan ha perioder hvor jeg er noe bedre, men det er variert hvor lenge de varer, og svært sjeldent snakk om mer enn kanskje et par uker. I periodene hvor jeg er bedre, er symptomene der, bare noe redusert.

Det er nok en del mer og, men ja, her var litt av hverdagen i hvert fall.

Anonymkode: 72b28...806

KJenner meg godt igjen i det du skriver, og det TS skriver også, men jeg fikk bpd-diagnose.

Anonymkode: 438fc...c67

Skrevet

Jeg har k-ptsd, generell angst og periodevis depresjon og og har det nesten helt likt. Det er visst helt normalt i følge psykologen min. 

Anonymkode: 6ffcf...4bc

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har k-ptsd, generell angst og periodevis depresjon og og har det nesten helt likt. Det er visst helt normalt i følge psykologen min. 

Hva var helt normalt? Det jeg skrev med steg 1 og sånn? Ts

Anonymkode: 76f01...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Borderline.

Anonymkode: 0d8d4...31c

🤦‍♀️🤦‍♀️ Slutt å diagnoser folk på Internett!! Du er hverken psykolog eller lege. Og ikke spurte ts om diagnose heller. 
Borderline folk er manipulerende, ustabile, selvopptatte og syke! 
ingenting i ts sin tråd tilsier under noen omstendigheter at hun er borderline. 

Anonymkode: c04a0...6c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva var helt normalt? Det jeg skrev med steg 1 og sånn? Ts

Ja ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja ☺️

Takk for svar❤. Jeg visste ikke at jeg hadde traume før jeg ble voksen, det er meget tungt for meg og veldig nytt. Har slitt hele livet mitt med traumer, uten å vite det.

Siden psykologen din sa at det var normalt og sånn, sa han noe om at man kan bli helt frisk av behandling? Eller er jeg ødelagt?😭(Andre kan også svare på de to spm)

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar❤. Jeg visste ikke at jeg hadde traume før jeg ble voksen, det er meget tungt for meg og veldig nytt. Har slitt hele livet mitt med traumer, uten å vite det.

Siden psykologen din sa at det var normalt og sånn, sa han noe om at man kan bli helt frisk av behandling? Eller er jeg ødelagt?😭(Andre kan også svare på de to spm)

TS 

Jeg kan jo ikke svare for deg, men jeg blir aldri helt frisk. Men mye mye bedre kan jeg helt klart bli og kommet et stykke. Kommer nok helt ann på type traume, hvordan man har hatt det i ettertid, behandling, egeninnsats, hvordan man er som person osv. 

Noen kan jo oppleve traumer uten varig mén, mens andre kan bli helt ødelagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...