AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #21 Del Skrevet 17. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mens jeg syns 3,5 begynner å bli veldig lenge mellom 🙈 Anonymkode: e6180...133 Ja, du er nok ikke alene om det ettersom det er mange med ca 2 år mellom barna. Jeg husker fra jeg var barn selv at de med småsøsken rundt 2 år yngre stort sett bare irriterte seg over dem. I familien vår har jeg sett søsken i den aldersavstanden som har vært fryktelig kranglete. Så ville aldri utsatt meg selv eller første barnet mitt for det. Andre har jo erfaringer med at det er fantastisk med ca 2 åe mekking og velger det. Jeg synes det er bedre med litt for lenge mellom enn litt for tett. Man kan få like tett forhold uansett. Men jeg innser at jeg sikkert er den med litt uvanlig holdning der 🙈 Anonymkode: afa17...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #22 Del Skrevet 17. januar 2021 Har en storesøster som er 22 mndr eldre enn meg, og en lillebror som er 3,5 år yngre enn meg. Like godt forhold til begge to. Får snart nr to selv, blir 23 mndr mellom. Spennende! Anonymkode: d47a6...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #23 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, du er nok ikke alene om det ettersom det er mange med ca 2 år mellom barna. Jeg husker fra jeg var barn selv at de med småsøsken rundt 2 år yngre stort sett bare irriterte seg over dem. I familien vår har jeg sett søsken i den aldersavstanden som har vært fryktelig kranglete. Så ville aldri utsatt meg selv eller første barnet mitt for det. Andre har jo erfaringer med at det er fantastisk med ca 2 åe mekking og velger det. Jeg synes det er bedre med litt for lenge mellom enn litt for tett. Man kan få like tett forhold uansett. Men jeg innser at jeg sikkert er den med litt uvanlig holdning der 🙈 Anonymkode: afa17...746 Jeg har hørt flere si at 3-4 år mellom er det beste, og har tenkt det selv, av de grunnene du nevner. At det ble i underkant av 2 år mellom her, var ikke helt planlagt, og jeg ville nok også heller valgt en aldersforskjell som opplevdes som litt for stor enn litt for liten. Men fasiten er nok at det ikke finnes noen fasit. Her er jeg veldig glad for at aldersforskjellen ble som den ble med akkurat de to barna vi har. Vårt eldste barn har vært tidlig moden og tidlig ute med språk, og ikke det yngste, noe som kanskje får forskjellen til å virke større i småbarnsfasen. Vi er mye sammen med to familier med barn på akkurat samme alder som våre. Hos oss og den ene av familiene er søsknene oftest gode venner, og hos den siste familien er barna som hund og katt, slåss mye og leker sjelden sammen. Anonymkode: afde9...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskjekanskje Skrevet 18. januar 2021 #24 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, du er nok ikke alene om det ettersom det er mange med ca 2 år mellom barna. Jeg husker fra jeg var barn selv at de med småsøsken rundt 2 år yngre stort sett bare irriterte seg over dem. I familien vår har jeg sett søsken i den aldersavstanden som har vært fryktelig kranglete. Så ville aldri utsatt meg selv eller første barnet mitt for det. Andre har jo erfaringer med at det er fantastisk med ca 2 åe mekking og velger det. Jeg synes det er bedre med litt for lenge mellom enn litt for tett. Man kan få like tett forhold uansett. Men jeg innser at jeg sikkert er den med litt uvanlig holdning der 🙈 Anonymkode: afa17...746 Her her det 5 år mellom jente 1 og jente 2. Ikke alltid det er perfekt med den aldersforskjellen hfller, eldste har aldri likt babyer og er ikke sånn super fan av lillesøster som ble 1 i oktober 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #25 Del Skrevet 18. januar 2021 Har 2 år og 2 mnd. mellom mine. Svangerskap med mye dårlig form + mye trass var tungt, men og ha to så små barn har gått kjempefint. Anonymkode: 98ca3...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #26 Del Skrevet 18. januar 2021 Har ikke vært i situasjonen selv, men vet at kusinen min har slitt mye med dårlig samvittighet i forbindelse med at de fikk nr to bare 18 mnd. etter nr en. Hun føler at hun mistet mye tid med nr 1 når nr to kom. Nr en ville plutselig ikke ha like mye kontakt med morog knyttet seg mest til sin far. Slik er det fortsatt den dag i dag. Nr en er pappajente og nr to er mammagutt. Dette kan være tilfeldig, men kusinen min legger mye av skylden på dette. Anonymkode: 5c25d...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå