Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Fyttirakkeren altså, så vondt var det ikke å ta ut egg første gang! :( Kom kun 3 egg ut. De ringte idag og sa at kun 1 var befruktet og innsett blir i morgen.. Nei, jeg er ganske negativ og har ikke troa denne gang. Veldig lang reisevei for innsett og føler det er gambling om egget overlever til imorgen.. 

Ser selv at jeg er veldig negativ nå, men sånn er det nå. 

Hvordag gikk det for deg? ❤️

Anonymkode: 067e1...e74

Huff, så kjedelig! Men kanskje det er det som er gullegget? ☺️ 

Det gikk ok, men var veldig vondt. Fikk ut 15 stk. De ringte i dag og sa at 12 var befruktet og så er det innsett på torsdag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kan ved uttak se om eggene er modne eller ikke. Så høres dessverre ut som det var en del umodne egg som ble hentet ut. 

Anonymkode: 639d1...229

Jeg skjønner. De ringte i dag og sa at 12 egg var befruktet, så det er vel et ok antall. Det spørs jo sikkert hvordan ting utvikler seg de neste dagene, men de var hvertfall veldig positive på klinikken.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner. De ringte i dag og sa at 12 egg var befruktet, så det er vel et ok antall. Det spørs jo sikkert hvordan ting utvikler seg de neste dagene, men de var hvertfall veldig positive på klinikken.. 

Oi unnskyld! Forvirret deg med en annen som nettopp har hatt uttak. 12 egg er veldig bra! 

Anonymkode: 639d1...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Noen som har tatt AB-kur fra Serum i Athen?

Tre IVF, fire innsett med totalt seks embryo, en graviditet som endte i tidlig abort. Ufrivillig barnløs i tre år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (21 minutter siden):

Det var veldig rart - hvis de først sier at det kun er 2 egg som kan brukes (i mitt hode er dette ensbetydende med umodne=kan ikke brukes), men så er det 12 som blir befruktet 🤔 12 er jo et kjempefint befruktet antall 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (13 minutter siden):

Det var veldig rart - hvis de først sier at det kun er 2 egg som kan brukes (i mitt hode er dette ensbetydende med umodne=kan ikke brukes), men så er det 12 som blir befruktet 🤔 12 er jo et kjempefint befruktet antall 👍🏼

Ja, men jeg følte hun sa det litt sånn " fordi det er statistikken" og de ikke skal gi noen løfter som ikke holde. Jeg vet ikke, syns bare det var veldig merkelig hele greia. Så nå forholder jeg meg bare til harde fakta😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anni83 skrev (59 minutter siden):

Huff, så kjedelig! Men kanskje det er det som er gullegget? ☺️ 

Det gikk ok, men var veldig vondt. Fikk ut 15 stk. De ringte i dag og sa at 12 var befruktet og så er det innsett på torsdag.. 

Tjaa, virket som de har det travelt på sykehuset. Skal sette inn egg allerede 2 dager etter uttak, nei, jeg vet ikke hva jeg tenker. :)

Wooow, det var jo veldig fint antall 😄 Krysser fingrene for at alt går supert for deg! 

Anonymkode: 067e1...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (2 timer siden):

12 befruktede egg er sjukt bra! Da får du kanskje flere blastoer på frys også🤞🏼 Lykke til med innsett🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Hadde mitt aller første uttak forrige uke og skulle egentlig ha innsett i dag, men det ble avlyst pga tegn til overstimulering. Veldig kjedelig, men heldigvis får vi noen egg på frys. Jeg har gjort utredning både hos min lokale gynekolog og hos Spiren i Trheim, og alt har sett fint og flott ut. Hos Spiren ble det skylt gjennom egglederne og de var åpne. IVF gjøres hos St. Olavs. 

I forbindelse med uttaket forrige uke påpekt gyn at hun ville undersøke livmoren nærmere siden dette ikke var gjort hos de tidligere. Derfor ble det satt opp en monitoreringstime før selve timen til innsett i dag. Der ble overstimuleringen oppdaget, men i tillegg ble det oppdaget at livmoren min ikke har den "vanlige" formen, men ser mer ut som et rør. Jeg er derfor henvist videre til hysteroskopi for å undersøke dette. Jeg ble så lei meg av alt dette og greide ikke ta inn/huske all informasjonen som ble gitt i dag, men det jeg hvertfall fikk beskjed om var at innsett ikke var forsvarlig pga overstimulering. Men hva om det ikke hadde vørt fot OHSS, ville du ha satt inn egget da? Hysteroskopien vil avdekke hvordan  livmoren ser ut, og dersom jeg blir gravid vil jeg få tettere oppfølging pga økt risiko for abort og seteleie. Er det noen som har vært borti dette før? Noen som har en lignende livmor som kan komme med erfaringer? 

Anonymkode: e9aae...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jenter!

Må bare få luftet litt; på fredag er det nytt egguttak. Var på kontroll i går, og hadde 4-5 store på ca 18.5mm og noen på rundt 12-14. Håper noen av de «små» kan gi oss modne egg også🤞🏼 Det meste jeg har fått er 7 modne egg, får jeg det igjen så blir jeg så glad ❤️

Vi skulle egentlig ha duostim, men jeg klarer ikke flere uttak nå. Kroppen er så sliten, måtte sykmelde meg 100% i dag. Klarer ingenting. Våken om natta, tisser hele tia og konstant spreng og vondt i magen. Ba om å få sette inn nå, det har vi jo ventet på lenge. Skal til lokalsykehuset i morgen å ta blodprøver for å sjekke om slimhinna er mottakelig. Håper så inderlig at blodprøven er fin, og at vi sitter igjen med minst 1 fint 5-dagersegg som kan settes inn på Onsdag neste uke😩

Har noen andre her tatt blodprøve før et eventuelt ferskinnsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, aishaaa said:

Hei, Jenter!

Må bare få luftet litt; på fredag er det nytt egguttak. Var på kontroll i går, og hadde 4-5 store på ca 18.5mm og noen på rundt 12-14. Håper noen av de «små» kan gi oss modne egg også🤞🏼 Det meste jeg har fått er 7 modne egg, får jeg det igjen så blir jeg så glad ❤️

Vi skulle egentlig ha duostim, men jeg klarer ikke flere uttak nå. Kroppen er så sliten, måtte sykmelde meg 100% i dag. Klarer ingenting. Våken om natta, tisser hele tia og konstant spreng og vondt i magen. Ba om å få sette inn nå, det har vi jo ventet på lenge. Skal til lokalsykehuset i morgen å ta blodprøver for å sjekke om slimhinna er mottakelig. Håper så inderlig at blodprøven er fin, og at vi sitter igjen med minst 1 fint 5-dagersegg som kan settes inn på Onsdag neste uke😩

Har noen andre her tatt blodprøve før et eventuelt ferskinnsett? 

Duostim virker fryktelig slitsomt, altså. Bra du ikke blir presset gjennom en runde til når du er så dårlig. Har ikke noe svar på spørsmålet ditt (jeg har ikke tatt blodprøve etter uttak), ville bare ønske deg lykke til. Håper alt ser bra ut på kontrollen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei alle sammen! 

Hadde mitt aller første uttak forrige uke og skulle egentlig ha innsett i dag, men det ble avlyst pga tegn til overstimulering. Veldig kjedelig, men heldigvis får vi noen egg på frys. Jeg har gjort utredning både hos min lokale gynekolog og hos Spiren i Trheim, og alt har sett fint og flott ut. Hos Spiren ble det skylt gjennom egglederne og de var åpne. IVF gjøres hos St. Olavs. 

I forbindelse med uttaket forrige uke påpekt gyn at hun ville undersøke livmoren nærmere siden dette ikke var gjort hos de tidligere. Derfor ble det satt opp en monitoreringstime før selve timen til innsett i dag. Der ble overstimuleringen oppdaget, men i tillegg ble det oppdaget at livmoren min ikke har den "vanlige" formen, men ser mer ut som et rør. Jeg er derfor henvist videre til hysteroskopi for å undersøke dette. Jeg ble så lei meg av alt dette og greide ikke ta inn/huske all informasjonen som ble gitt i dag, men det jeg hvertfall fikk beskjed om var at innsett ikke var forsvarlig pga overstimulering. Men hva om det ikke hadde vørt fot OHSS, ville du ha satt inn egget da? Hysteroskopien vil avdekke hvordan  livmoren ser ut, og dersom jeg blir gravid vil jeg få tettere oppfølging pga økt risiko for abort og seteleie. Er det noen som har vært borti dette før? Noen som har en lignende livmor som kan komme med erfaringer? 

Har ikke opplevd det, men virker som det ofte er tilfeldig hvordan de oppdager, og hvor langt uti løpet, de oppdager slikt. Hva gjorde at de ville undersøke livmoren? Så de noe på uttaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Har ikke opplevd det, men virker som det ofte er tilfeldig hvordan de oppdager, og hvor langt uti løpet, de oppdager slikt. Hva gjorde at de ville undersøke livmoren? Så de noe på uttaket?

Ja, det var på uttaket at legen tok en ekstra sjekk og jeg ble derfor satt opp på ekstra ultralyd i forkant av innsettet i dag. Men det ble ikke nevnt med et ord ved uttaket at det var livmoren som skulle sjekkes, jeg oppfattet at det var snakk om egglederne og livmorslimhinnen. Så jeg fikk meg en overraskelse i dag.. Er bare så bekymret nå. Prøverør føles som en uendelig lang rekke med skuffelser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er et par som sliter med å få til befruktningen, men har fine egg- og sædceller.

Er det noen som vet om det går an å fryse ned bare eggene/sædceller? Eller er det kun befruktede egg de fryser ned ? :) 

Kom til å tenke at skulle det bli aktuelt med donoregg eller donorsæd, kunne det være lurt å ta ut nå siden vi begynner å dra på åra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (6 minutter siden):

Vi er et par som sliter med å få til befruktningen, men har fine egg- og sædceller.

Er det noen som vet om det går an å fryse ned bare eggene/sædceller? Eller er det kun befruktede egg de fryser ned ? :) 

Kom til å tenke at skulle det bli aktuelt med donoregg eller donorsæd, kunne det være lurt å ta ut nå siden vi begynner å dra på åra..

De fryser hvertfall ned kun sperm, vi brukte frossen sperm nå da mannen min fikk cellegift i vinter (frøs ned før cellegiften) så vi ikke kunne bruke den han har nå enda.... :)

Endret av hjema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (1 minutt siden):

De fryser hvertfall ned kun sperm, vi brukte frossen sperm nå da mannen min fikk cellegift i vinter så vi ikke kunne bruke den han har nå enda.... :)

Ok, takk for svar! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
prøver89 skrev (17 minutter siden):

De fryser ned ubereuktede egg også :) Klinikken min har i hvert fall det på prislisten sin, en såkalt høstesyklus ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (12 minutter siden):

De fryser ned ubereuktede egg også :) Klinikken min har i hvert fall det på prislisten sin, en såkalt høstesyklus ☺️

Tusen takk for svar 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og venter på oppstart på ny kort protokoll etter et avbrutt forsøk som resulterte i 17 egg ut, ingen befruktede.

Fikk det de kaller "avbruddsblødning" til normal tid i syklusen. Venter nå på neste vanlige mens etter avbruddsblødningen. Fikk dere den "til vanlig" tid, eller før/etter? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (33 minutter siden):

Er det forresten noen som har hatt god egg- og sædkvalitet, og som har fått beskjed om dårlig genetisk match, men likevel har fått til befruktningen en eller flere ganger? Og evt. det som det har lyktes med ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...