Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
anni83 skrev (3 timer siden):

Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. 

Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? 

Da var der nok 13 umodne egg, ja.. Så utrolig kjedelig 😔 Men, da blir det nok noen endringer til neste gang slik at det ikke gjentar seg igjen. Får håpe de to eggene som er modne lar seg befrukte og at de deler seg fint mot innsett 🥰

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hjema skrev (13 timer siden):

Er ekstremt redd for falsk positiv etter Ovitrelle, men da prøver jeg meg kanskje i morgen 🤷‍♀️🙈

Du må oppdatere oss, krysser fingrene for deg!!🤞🏼

• Liker 1
Skrevet
aishaaa skrev (12 timer siden):

1) Det at de setter deg på samme dose som sist trenger ikke å være så rart. Sykluser kan variere veldig, pluss at de trolig er mer obs på OHSS ved neste stimulering - slik at de kan sette inn tiltak for å prøve å unngå det☺️ Antar at det er den dose du «bør» ha, ut i fra prøver osv som er tatt av deg. Men, husk at din mening teller her også, så om du er skeptisk til en dose på 300iu hadde jeg tatt  kontakt med fertilitetsseksjonen ang. dette. 

2) Jeg har hatt 6 uttak så langt, skal ha mitt 7 denne uka. Har fra før av 3 blasto på frys. Nå er jeg yngre enn deg, og har dårligere eggreserve da. De tenker veldig langsiktig på St.Olavs, så antar at de vil ha flere på frys før de setter inn til deg slik at du potensielt kan få flere «unge» blastoer på frys. Jo yngre egg, jo bedre sjanser☺️ Kanskje kan du da også ha større muligheter til å få flere barn, om det er ønsket ditt? Jeg fikk 2 egg på frys etter mitt andre uttak, og fikk da valget om å sette inn en eskimo - eller kjøre på med flere uttak. Valgte det siste i samråd med lege. 

Er forøvrig veldig enig med deg, du må liksom stille de «rette» spørsmålene for å få svar. Jeg hadde aldri gått inn i IVF-gamet uten å lest meg grønn om hele prosessen, da hadde jeg ikke hatt peiling på hvorfor de gjør ditt og datt. Men spør, og grav når du er inne. Du kan også be om samtale pr telefon med lege, det har jeg gjort et pr ganger i prosessen, da får du stilt de spørsmålene du lurer på. 

Tusen takk for gode svar. Er helt enig med deg i det du sier.

Skal spørre litt mer ☺️ Har ikke tenkt på å be om en samtale med lege, det var lurt. Snakker jo kun med sykepleierne der.

Skrevet

😭😭😭❤️❤️ Jeg hadde virkelig aldri trodd det, men da er jeg vel kanskje gravid 🤞 

IMG_20210831_062207.jpg

• Liker 9
Skrevet
hjema skrev (6 minutter siden):

IMG_20210831_062207.jpg

Gratulerer ❤️

Skrevet
Patriotpaula skrev (1 minutt siden):

Gratulerer ❤️

Takk ❤️❤️

• Liker 1
Skrevet
hjema skrev (24 minutter siden):

IMG_20210831_062207.jpg

Åherregud, hormontrollet her får tårer i øynene! Gratulerer så mye ❤️❤️ hadde en skikkelig godfølelse!

Skrevet
Rita90 skrev (17 minutter siden):

@hjema Gratulerer🤩💛

Takk ❤️ ❤️ 

aishaaa skrev (1 minutt siden):

Åherregud, hormontrollet her får tårer i øynene! Gratulerer så mye ❤️❤️ hadde en skikkelig godfølelse!

Første icsi-forsøk og aldri sett så mye som en skyggestrek på 2,5år. Veien har vært mildt sagt humpete fra avslag på prøverør i vinter til nå med positiv test❤️😭

• Liker 3
Skrevet
hjema skrev (2 timer siden):

IMG_20210831_062207.jpg

Ååh, gratulerer sååå mye ❤️ For en herlig følelse!

• Liker 1
Skrevet
hjema skrev (2 timer siden):

Takk ❤️ ❤️ 

Første icsi-forsøk og aldri sett så mye som en skyggestrek på 2,5år. Veien har vært mildt sagt humpete fra avslag på prøverør i vinter til nå med positiv test❤️😭

Gratulerer så mye ❤️

Vi skal prøve ICSI neste mnd, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg etter å ha sett dette!😃

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, hjema said:

IMG_20210831_062207.jpg

Gratulerer❤️

Skrevet

Takk alle 🧡 krysser fingrene for dere andre også 🤞 Jeg skal holde dere oppdatert på om det går bra videre også, kjenner jeg ikke klarer å slippe jubelen helt løs enda 🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 13.53):

Hei alle sammen! 

Vi er i gang med første IVF-forsøk og hadde første UL i dag. Alt ser bra ut så langt, takk og lov! Men, jeg føler meg ikke som "meg selv" og har hatt en tung arbeidsuke den uka her. Begynte på bemfola forrige lørdag, og fyremadel nå på onsdag. Jeg er veldig trøtt, føler meg "tåkete" i hodet og har veldig vanskelig for å konsentrere meg på jobb. I tillegg føler jeg på en nedstemthet som jeg ikke greier å snu.. Snakket med gynekologen om det i dag, og han mente det er normalt at medisinene påvirker humøret siden man tilfører store mengder hormon. 

Er det flere som har reagert slik under stimuleringen? Det er nesten så jeg vurderer delvis sykemelding til innsettet er gjort slik at jeg ikke har så lange arbeidsdager for det tærer virkelig på humør og psyke. 

Anonymkode: e9aae...173

Hvoran går det med deg nå? ❤️

Anonymkode: 067e1...e74

Skrevet
frk.bie skrev (På 28.8.2021 den 10.27):

Okei, det er 150 jeg også skal starte med ☺️ 
Har lest om fler som har lagt på seg, er veldig spent på de bivirkningene😬 

Tusen takk ❤️ Håper jeg også men er vell bare å innstille seg på flere runder 😏 

Lykke til dere også! 🥰🤞🏼

Helt uproblemtatisk for meg med vekta sist. Krysser fingrene at du slipper det :) 

• Liker 1
Skrevet
anni83 skrev (20 timer siden):

Hvordan har det gått i dag? 

Hei! 

Fyttirakkeren altså, så vondt var det ikke å ta ut egg første gang! :( Kom kun 3 egg ut. De ringte idag og sa at kun 1 var befruktet og innsett blir i morgen.. Nei, jeg er ganske negativ og har ikke troa denne gang. Veldig lang reisevei for innsett og føler det er gambling om egget overlever til imorgen.. 

Ser selv at jeg er veldig negativ nå, men sånn er det nå. 

Hvordag gikk det for deg? ❤️

Skrevet
hjema skrev (4 timer siden):

IMG_20210831_062207.jpg

Gratulerer ❤️

Skrevet
4 hours ago, hjema said:

IMG_20210831_062207.jpg

Gratulerer! 🥰

Skrevet
anni83 skrev (17 timer siden):

Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. 

Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? 

Det jeg prøvde å si var at, dette sa de før de i det hele tatt hadde befruktet et eneste egg. Så jeg skjønner ikke hvordan de kan si det sånn på forhånd. De kan jo ikke vite hvordan det kommer til å utvikle seg på forhånd? 

Skrevet
anni83 skrev (1 minutt siden):

Det jeg prøvde å si var at, dette sa de før de i det hele tatt hadde befruktet et eneste egg. Så jeg skjønner ikke hvordan de kan si det sånn på forhånd. De kan jo ikke vite hvordan det kommer til å utvikle seg på forhånd? 

De kan ved uttak se om eggene er modne eller ikke. Så høres dessverre ut som det var en del umodne egg som ble hentet ut. 

Anonymkode: 639d1...229

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...