AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1921 Del Skrevet 29. august 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har valgt å være åpen og fortalt sjefen hva vi står i. Da sier jeg ifra når jeg bli borte og det fungerer veldig fint. Jeg er en gift kvinne i 30-årene, så de fleste skjønner jo at det med stor sannsynlighet blir barn etterhvert. Har kun møtt forståelse og støtte fra jobb og veldig glad for at jeg valgte å være åpen. Anonymkode: 11886...b9a Har helt lik erfaring, utrolig deilig å oppleve så mye støtte og forståelse fra sjefen. Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 29. august 2021 #1922 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva gjør dere / sier dere på jobb? Hvordan har dere løst det? Når dere må på ultralyd, uttak, innsett osv i perioden det foregår Begynt og forberede meg for det første forsøket i september! 🙏🏻 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg har også vært åpen om det med sjef og kollegaer. Første runde fortalte jeg hva jeg skulle hver gang jeg måtte gi beskjed om at jeg ble borte fra jobb og da ble det mye spørsmål, noe jeg syns var litt stressende fordi det ikke alltid hadde gått så bra. De to siste rundene har jeg holdt litt mer igjen på info. Bare sagt jeg blir borte og så forstår de jo hvorfor. For meg har det fungert bedre😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 29. august 2021 #1923 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør dere / sier dere på jobb? Hvordan har dere løst det? Når dere må på ultralyd, uttak, innsett osv i perioden det foregår Begynt og forberede meg for det første forsøket i september! 🙏🏻 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg har også, som flere andre her, vært helt åpen med sjef og de nærmeste kollegaene. Men, jeg løy den siste gangen jeg fikk egg til å sette inn, sa istede for at jeg må ta en lapraskopi og at det var litt lang ventetid(planen var operasjon etter det uttaket men fikk innsett og ble gravid istede). Rett og slett så jeg skulle få ha de første ukene i fred for alle velmente spørsmål 😊 Ellers har det å være åpen vært fantastisk, mye mer rom til å få være i fred og gjøre det jeg orket på dagene som var tøffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1924 Del Skrevet 30. august 2021 Hei Er det noen som vet om det tar lengre tid for en fryst blastocyst å feste seg vs. fersk? Har lest at man vente lengre med å teste etter innsett av en eskimo, men kan liksom ikke forstå hvorfor 😄 Jeg fikk faktisk kortere testdato med fryst enn fersk hos klinikken min. 10 dager med fryst, 14 med ferskt. Men det kan jo vært fordi man skal rett inn i nytt forsøk når man har flere på frys.. Anonymkode: 11886...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 30. august 2021 #1925 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei Er det noen som vet om det tar lengre tid for en fryst blastocyst å feste seg vs. fersk? Har lest at man vente lengre med å teste etter innsett av en eskimo, men kan liksom ikke forstå hvorfor 😄 Jeg fikk faktisk kortere testdato med fryst enn fersk hos klinikken min. 10 dager med fryst, 14 med ferskt. Men det kan jo vært fordi man skal rett inn i nytt forsøk når man har flere på frys.. Anonymkode: 11886...b9a Har lest om dette mange ganger, min klinikk har aldri sagt noe om at det tar lengre tid å feste seg for eskimoer enn ferske embryoer. 14 dager uansett fryst eller fersk hos klinikken min i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 30. august 2021 Forfatter #1926 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) Er det idiotisk av meg å teste i morgen eller onsdag, når jeg har testdag på torsdag? satte inn todagers for 10 dager siden, satte eggløsningssprøyte(Ovitrelle) for 14 dager siden. Merker jeg begynner å bli en smule spent 🙈 Endret 30. august 2021 av hjema Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1927 Del Skrevet 30. august 2021 hjema skrev (5 minutter siden): Er det idiotisk av meg å teste i morgen eller onsdag, når jeg har testdag på torsdag? satte inn todagers for 10 dager siden, satte eggløsningssprøyte(Ovitrelle) for 14 dager siden. Merker jeg begynner å bli en smule spent 🙈 Da er du 12 dpo i dag og da skal testen slå ut ☺️ Spennende!! Anonymkode: 11886...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 30. august 2021 Forfatter #1928 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da er du 12 dpo i dag og da skal testen slå ut ☺️ Spennende!! Anonymkode: 11886...b9a Er ekstremt redd for falsk positiv etter Ovitrelle, men da prøver jeg meg kanskje i morgen 🤷♀️🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 30. august 2021 #1929 Del Skrevet 30. august 2021 Hei Jeg hadde et uttak i august som ikke gikk så bra. Fikk ut 17 egg, men ingen ble befruktet. Hvis noen hadde blitt befruktet, hadde de uansett ikke satt inn den syklusen, siden det var for farlig med tanke på OHSS. Jeg ble sengeliggende en uke etter uttak med helt utrolig stinn mage, klarte nesten ikke bevege meg. På det uttaket gikk jeg på 300 ie Menopur i tillegg til 0,25 Fyremadel. Tok Ovitrelle eggløsningssprøyte. Nå skal jeg ha nytt uttak. De har satt opp nøyaktig samme behandlingsplan som forrige gang (medisintype og dosering), men de har besluttet ICSI. Jeg har tidligere hatt et uttak i mai (St. Olavs). Uttaket resulterte i et blasto på frys, men heller ikke da ville de sette inn. Jeg lurer på: 1) Er det ikke rart at de setter meg på samme medisin/dose, når jeg ble overstimulert sist? 2) Er det ikke rart at de ikke velger å setter inn blastoet på frys nå? Eller er det naturlig at de tar et uttak til, før innsett, siden jeg kun har et blasto på frys? Det første forsøket, med uttak som resulterte i et blasto på frys, er jo ikke fullført enda. I mitt hode hadde det vært mest naturlig å fullføre det først, og få satt inn egget. De har sagt det er god kvalitet på det. Jeg har gode eggreserver. De sier så lite, jeg føler jeg må være tankeleser og føler nesten at de holder info tilbake... Må mase og spørre sånn. Tenker å ringe inn og få høre litt mer om hvorfor de har besluttet dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1930 Del Skrevet 30. august 2021 hjema skrev (37 minutter siden): Er ekstremt redd for falsk positiv etter Ovitrelle, men da prøver jeg meg kanskje i morgen 🤷♀️🙈 Ovitrelle skal være ute av kroppen etter 10 dager - og i hvertfall etter 14 😊 Anonymkode: 11886...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 30. august 2021 #1931 Del Skrevet 30. august 2021 prøver89 skrev (1 time siden): Hei Jeg hadde et uttak i august som ikke gikk så bra. Fikk ut 17 egg, men ingen ble befruktet. Hvis noen hadde blitt befruktet, hadde de uansett ikke satt inn den syklusen, siden det var for farlig med tanke på OHSS. Jeg ble sengeliggende en uke etter uttak med helt utrolig stinn mage, klarte nesten ikke bevege meg. På det uttaket gikk jeg på 300 ie Menopur i tillegg til 0,25 Fyremadel. Tok Ovitrelle eggløsningssprøyte. Nå skal jeg ha nytt uttak. De har satt opp nøyaktig samme behandlingsplan som forrige gang (medisintype og dosering), men de har besluttet ICSI. Jeg har tidligere hatt et uttak i mai (St. Olavs). Uttaket resulterte i et blasto på frys, men heller ikke da ville de sette inn. Jeg lurer på: 1) Er det ikke rart at de setter meg på samme medisin/dose, når jeg ble overstimulert sist? 2) Er det ikke rart at de ikke velger å setter inn blastoet på frys nå? Eller er det naturlig at de tar et uttak til, før innsett, siden jeg kun har et blasto på frys? Det første forsøket, med uttak som resulterte i et blasto på frys, er jo ikke fullført enda. I mitt hode hadde det vært mest naturlig å fullføre det først, og få satt inn egget. De har sagt det er god kvalitet på det. Jeg har gode eggreserver. De sier så lite, jeg føler jeg må være tankeleser og føler nesten at de holder info tilbake... Må mase og spørre sånn. Tenker å ringe inn og få høre litt mer om hvorfor de har besluttet dette 1) Det at de setter deg på samme dose som sist trenger ikke å være så rart. Sykluser kan variere veldig, pluss at de trolig er mer obs på OHSS ved neste stimulering - slik at de kan sette inn tiltak for å prøve å unngå det☺️ Antar at det er den dose du «bør» ha, ut i fra prøver osv som er tatt av deg. Men, husk at din mening teller her også, så om du er skeptisk til en dose på 300iu hadde jeg tatt kontakt med fertilitetsseksjonen ang. dette. 2) Jeg har hatt 6 uttak så langt, skal ha mitt 7 denne uka. Har fra før av 3 blasto på frys. Nå er jeg yngre enn deg, og har dårligere eggreserve da. De tenker veldig langsiktig på St.Olavs, så antar at de vil ha flere på frys før de setter inn til deg slik at du potensielt kan få flere «unge» blastoer på frys. Jo yngre egg, jo bedre sjanser☺️ Kanskje kan du da også ha større muligheter til å få flere barn, om det er ønsket ditt? Jeg fikk 2 egg på frys etter mitt andre uttak, og fikk da valget om å sette inn en eskimo - eller kjøre på med flere uttak. Valgte det siste i samråd med lege. Er forøvrig veldig enig med deg, du må liksom stille de «rette» spørsmålene for å få svar. Jeg hadde aldri gått inn i IVF-gamet uten å lest meg grønn om hele prosessen, da hadde jeg ikke hatt peiling på hvorfor de gjør ditt og datt. Men spør, og grav når du er inne. Du kan også be om samtale pr telefon med lege, det har jeg gjort et pr ganger i prosessen, da får du stilt de spørsmålene du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1932 Del Skrevet 30. august 2021 Hvor mange runder med hormoner (clomid/letrozol) før dere gikk videre til IVF? Har hatt fire runder med clomid og bekreftet eggløsning hver gang uten positiv test.. Skal starte i oktober på IVF og vurderer å spørre om å få prøve letrozol den siste mnd… Men er redd det blir for hardt for kroppen min..? Venter på Call Back fra St.Olav, da jeg ringte på torsdagsmorgen.. Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1933 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvor mange runder med hormoner (clomid/letrozol) før dere gikk videre til IVF? Har hatt fire runder med clomid og bekreftet eggløsning hver gang uten positiv test.. Skal starte i oktober på IVF og vurderer å spørre om å få prøve letrozol den siste mnd… Men er redd det blir for hardt for kroppen min..? Venter på Call Back fra St.Olav, da jeg ringte på torsdagsmorgen.. Anonymkode: 60546...2d7 Er mannen sjekket, da? Jeg tror ikke Letrozol er noe problem å gå på for kroppen - jeg gikk også på det frem til IVF, men jeg fikk beskjed om å ikke ta medisiner syklusen før oppstart, så jeg ville i hvertfall spurt st. olavs først. Anonymkode: 11886...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni83 Skrevet 30. august 2021 #1934 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 9.10): Tusen takk! ❤️ Hold oss oppdatert her hvordan det går for deg! ❤️ Mine siste dager er preget av forkjølelse og en god dæsj av fortvilelse. Hormonene løper løpsk, jeg skjønner det selv, men klarer ikke ta meg sammen 🙈 huff, det er litt av en reise dette IVF opplegget 😅 Anonymkode: 067e1...e74 Hvordan har det gått i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1935 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er mannen sjekket, da? Jeg tror ikke Letrozol er noe problem å gå på for kroppen - jeg gikk også på det frem til IVF, men jeg fikk beskjed om å ikke ta medisiner syklusen før oppstart, så jeg ville i hvertfall spurt st. olavs først. Anonymkode: 11886...b9a Ja vi begge er ferdig utredet.. det vil bare ikke klaffe 😪 Skal sjekke med St.olavs. Håper de ringer før jeg får mens 🙉 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni83 Skrevet 30. august 2021 #1936 Del Skrevet 30. august 2021 Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 30. august 2021 Forfatter #1937 Del Skrevet 30. august 2021 anni83 skrev (24 minutter siden): Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? 13 av de er defekte på noe vis? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 30. august 2021 #1938 Del Skrevet 30. august 2021 (endret) anni83 skrev (45 minutter siden): Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? Det kan feks være at de resterende 13 var umodne, dessverre Endret 30. august 2021 av Patriotpaula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNX Skrevet 30. august 2021 #1939 Del Skrevet 30. august 2021 anni83 skrev (35 minutter siden): Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? Kjipt når det ikke går slik man håper❤️ Når eggene er hentet ut siler de først ut de eggene som ikke er modne. Så er det tid for befruktning, og de følger deretter nøye med på de eggene som ble befruktet. Kun de som er av god kvalitet og deler seg riktig vil være aktuelle å sette inn/fryse ned. Så om det var 7 egg som ble befruktet, av x antall modne egg, så var det tydeligvis bare 2 som hadde delt seg som de skulle/er av god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 30. august 2021 #1940 Del Skrevet 30. august 2021 1 hour ago, anni83 said: Var å tok ut egg i dag. Ikke spes gøy, men det er en annen historie. Jeg fikk ut 15 egg. Likevel sier de på klinikken at det bare blir 2 de kan bruke. Jeg skjønner ikke det? Hvis de er fine, blir bedrukyet og alt går fint si for 7 av de, kan de ikke da sette inn ett og fryse 6? Noen som kan forklare meg det? Uflaks 😔 Husk at det kan gå mye bedre neste gang, da. Kanskje det var en litt dårlig syklus eller at du fikk medisiner som ikke passer for deg. Håper de to eggene utvikler seg bra da 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå