anni83 Skrevet 26. august 2021 #1901 Skrevet 26. august 2021 hjema skrev (2 timer siden): Er vel kun eggposene de ser på UL? Jeg hadde vel 13 eggposer, men de fikk ut 5 egg da mange eggposer kan være tomme. Men 16 er uansett bra 😄 Jeg hadde nettopp både uttak og innsett, og synes ingen av de var vonde i hele tatt. Kjente litt på den ene eggstokken da de tok ut fordi den var litt vanskelig å komme til, men det er absolutt ikke vondt. De går inn med UL og så gå "redskapene" gjennom den. Ja, det er riktig det☺️ er litt nytt for meg dette, så ikke helt inne i terminologien enda. Håper det er noen egg inni der som kan brukes!
hjema Skrevet 26. august 2021 Forfatter #1902 Skrevet 26. august 2021 anni83 skrev (3 timer siden): Ja, det er riktig det☺️ er litt nytt for meg dette, så ikke helt inne i terminologien enda. Håper det er noen egg inni der som kan brukes! Veldig nytt for meg dette også, første forsøk med ICSI nå med uttak og innsett forrige uke, så hadde du spurt om det samme for 1,5 uke siden hadde jeg ikke hatt peiling 😜
Patriotpaula Skrevet 26. august 2021 #1903 Skrevet 26. august 2021 hjema skrev (37 minutter siden): Veldig nytt for meg dette også, første forsøk med ICSI nå med uttak og innsett forrige uke, så hadde du spurt om det samme for 1,5 uke siden hadde jeg ikke hatt peiling 😜 Når er testdato? 🤞🏻😄
hjema Skrevet 26. august 2021 Forfatter #1904 Skrevet 26. august 2021 (endret) Patriotpaula skrev (4 timer siden): Når er testdato? 🤞🏻😄 Blodprøve 2.sept, men tar den på lokalsykehus så ikke sikkert jeg får svar før helga, så tenker å ta en test hjemme og den 1.sept., om jeg klarer å vente til da... 😅 Endret 26. august 2021 av hjema 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1905 Skrevet 26. august 2021 anni83 skrev (21 timer siden): Jeg var på UL i dag.. Hadde 16 egg. Var visst veldig bra ift alderen min sa legen, så det er jo bra☺️ har uttak på mandag, kjenner jeg gruer meg litt til det. Noen her som har blitt gravide på første forsøk? Var det vondt med uttak/innsett? Har også uttak mandag. Fikk ut 5 egg sist med gonal f og fyremadel. Denne gang menopur og fyremedal og idag hadde jeg ultralyd, ser ikke ut som det blir flere egg denne gang heller. Synes egguthenting var noe ømt, men ikke direkte ondt. Masse lykke til til deg ❤️ Anonymkode: 067e1...e74
anni83 Skrevet 26. august 2021 #1906 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har også uttak mandag. Fikk ut 5 egg sist med gonal f og fyremadel. Denne gang menopur og fyremedal og idag hadde jeg ultralyd, ser ikke ut som det blir flere egg denne gang heller. Synes egguthenting var noe ømt, men ikke direkte ondt. Masse lykke til til deg ❤️ Anonymkode: 067e1...e74 Takk❤️ masse lykke til til deg også! Håpe på kvalitet fremfor kvantitet da🤞❤️
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1907 Skrevet 27. august 2021 anni83 skrev (8 timer siden): Takk❤️ masse lykke til til deg også! Håpe på kvalitet fremfor kvantitet da🤞❤️ Tusen takk! ❤️ Hold oss oppdatert her hvordan det går for deg! ❤️ Mine siste dager er preget av forkjølelse og en god dæsj av fortvilelse. Hormonene løper løpsk, jeg skjønner det selv, men klarer ikke ta meg sammen 🙈 huff, det er litt av en reise dette IVF opplegget 😅 Anonymkode: 067e1...e74
anni83 Skrevet 27. august 2021 #1908 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk! ❤️ Hold oss oppdatert her hvordan det går for deg! ❤️ Mine siste dager er preget av forkjølelse og en god dæsj av fortvilelse. Hormonene løper løpsk, jeg skjønner det selv, men klarer ikke ta meg sammen 🙈 huff, det er litt av en reise dette IVF opplegget 😅 Anonymkode: 067e1...e74 Jeg merker jeg er mye trøttere enn vanlig, matlysten er totalt fraværende, veldig "full" i magen og hatt endel hodepine. Hormonmessig syns jeg selv jeg har klart meg veldig bra😅 håper på positiv utfall for oss begge☺️
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1909 Skrevet 27. august 2021 anni83 skrev (40 minutter siden): Jeg merker jeg er mye trøttere enn vanlig, matlysten er totalt fraværende, veldig "full" i magen og hatt endel hodepine. Hormonmessig syns jeg selv jeg har klart meg veldig bra😅 håper på positiv utfall for oss begge☺️ Har du hatt noen forsøk? Min første runde med gonal-f var hrlt uproblematisk. Merket de samme symptomene som deg. Denne gangen er det helt annerledes, kun hormonene som spiller meg ett puss. Ellers ingen av symptomene fra sist 🤦♀️ Ja, krysser fingrene for oss på mandag 😍 Anonymkode: 067e1...e74
frk.bie Skrevet 27. august 2021 #1910 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du hatt noen forsøk? Min første runde med gonal-f var hrlt uproblematisk. Merket de samme symptomene som deg. Denne gangen er det helt annerledes, kun hormonene som spiller meg ett puss. Ellers ingen av symptomene fra sist 🤦♀️ Ja, krysser fingrene for oss på mandag 😍 Anonymkode: 067e1...e74 Jeg skal starte med gonal-f og er spent! hvor sterk dose tar du? Er stikket vondt? 😂
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1911 Skrevet 27. august 2021 frk.bie skrev (2 timer siden): Jeg skal starte med gonal-f og er spent! hvor sterk dose tar du? Er stikket vondt? 😂 Hadde 150 med gonal-f første runden vår. ☺️ Spurte på sykehuset nå på mandag om dosen og de sa 150 er en vanlig startdose. For meg var første runden piece of cake. Eneste var at jeg var trøtt og sliten en hel del. Nå på vårt andre forsøk er det menopur jeg tar. Nå er det ingen trøtthet eller noe, men hormonene er litt løpsk 😅 veldig annerledes enn første runden. Stikket er ikke vondt, men det er nok forksjellig fra person til person. Jeg tåler en del ☺️ Masse masse lykke til, håper dere lykkes på første ❤️ Anonymkode: 067e1...e74
anni83 Skrevet 27. august 2021 #1912 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du hatt noen forsøk? Min første runde med gonal-f var hrlt uproblematisk. Merket de samme symptomene som deg. Denne gangen er det helt annerledes, kun hormonene som spiller meg ett puss. Ellers ingen av symptomene fra sist 🤦♀️ Ja, krysser fingrene for oss på mandag 😍 Anonymkode: 067e1...e74 Dette er mitt først forsøk, så alt er veldog nyt og uvant! Har lagt på meg neste 3 kg av medisinene da.. Ikke så fornøyd med det. Er det en vanlig bivirkning? Noen som har opplevd det?
Rita90 Skrevet 27. august 2021 #1913 Skrevet 27. august 2021 Hei dere😊 Jeg hadde egguttak i går. Ukomplisert og med relativt lite smerter både under og etter uttaket. I dag er jeg oppblåst og magen kjennes hard/stinn ut. Er litt sliten, men ellers i god form og kun litt ubehag i magen. Jeg har hatt to egguttak tidligere og kan ikke huske at jeg hadde det sånn da. Er det noen som har opplevd lignende?
Patriotpaula Skrevet 27. august 2021 #1914 Skrevet 27. august 2021 Rita90 skrev (8 minutter siden): Hei dere😊 Jeg hadde egguttak i går. Ukomplisert og med relativt lite smerter både under og etter uttaket. I dag er jeg oppblåst og magen kjennes hard/stinn ut. Er litt sliten, men ellers i god form og kun litt ubehag i magen. Jeg har hatt to egguttak tidligere og kan ikke huske at jeg hadde det sånn da. Er det noen som har opplevd lignende? Kan være OHSS i en eller annen grad
frk.bie Skrevet 28. august 2021 #1915 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hadde 150 med gonal-f første runden vår. ☺️ Spurte på sykehuset nå på mandag om dosen og de sa 150 er en vanlig startdose. For meg var første runden piece of cake. Eneste var at jeg var trøtt og sliten en hel del. Nå på vårt andre forsøk er det menopur jeg tar. Nå er det ingen trøtthet eller noe, men hormonene er litt løpsk 😅 veldig annerledes enn første runden. Stikket er ikke vondt, men det er nok forksjellig fra person til person. Jeg tåler en del ☺️ Masse masse lykke til, håper dere lykkes på første ❤️ Anonymkode: 067e1...e74 Okei, det er 150 jeg også skal starte med ☺️ Har lest om fler som har lagt på seg, er veldig spent på de bivirkningene😬 Tusen takk ❤️ Håper jeg også men er vell bare å innstille seg på flere runder 😏 Lykke til dere også! 🥰🤞🏼
Finki Skrevet 28. august 2021 #1916 Skrevet 28. august 2021 13 hours ago, Rita90 said: Hei dere😊 Jeg hadde egguttak i går. Ukomplisert og med relativt lite smerter både under og etter uttaket. I dag er jeg oppblåst og magen kjennes hard/stinn ut. Er litt sliten, men ellers i god form og kun litt ubehag i magen. Jeg har hatt to egguttak tidligere og kan ikke huske at jeg hadde det sånn da. Er det noen som har opplevd lignende? Jeg hadde det sånn før og etter første uttak. Mild overstimulering, rett og slett. Fikk beskjed om å ta det med ro, si ifra hvis det ble veldig vondt og følge med på omkretsen rundt magen slik at jeg kunne melde ifra hvis den ble mye større. Jeg ble advart om at det kunne bli totalfrys, men det gikk helt fint, og jeg fikk innsett 2 dager etterpå. Bare si ifra til legen om hvordan du har det, så tar de en vurdering i ditt tilfelle 😊 Lykke til og håper du fikk ut bra egg denne gangen 🤞
Rita90 Skrevet 28. august 2021 #1917 Skrevet 28. august 2021 @Patriotpaula @Finki - takk for svar🙏🏼 Det håper vi også, krysser fingre for at det er en fin(gjerne fler)blasto igjen til innsett på tirsdag🤞🏻 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1918 Skrevet 29. august 2021 Hva gjør dere / sier dere på jobb? Hvordan har dere løst det? Når dere må på ultralyd, uttak, innsett osv i perioden det foregår Begynt og forberede meg for det første forsøket i september! 🙏🏻 Anonymkode: ee55d...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1919 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva gjør dere / sier dere på jobb? Hvordan har dere løst det? Når dere må på ultralyd, uttak, innsett osv i perioden det foregår Begynt og forberede meg for det første forsøket i september! 🙏🏻 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg har valgt å være åpen og fortalt sjefen hva vi står i. Da sier jeg ifra når jeg bli borte og det fungerer veldig fint. Jeg er en gift kvinne i 30-årene, så de fleste skjønner jo at det med stor sannsynlighet blir barn etterhvert. Har kun møtt forståelse og støtte fra jobb og veldig glad for at jeg valgte å være åpen. Anonymkode: 11886...b9a 2
aishaaa Skrevet 29. august 2021 #1920 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva gjør dere / sier dere på jobb? Hvordan har dere løst det? Når dere må på ultralyd, uttak, innsett osv i perioden det foregår Begynt og forberede meg for det første forsøket i september! 🙏🏻 Anonymkode: ee55d...7bc Jeg har også valgt å være helt åpen om prosessen, ikke bare til sjefen - men til kollegaene også. Har uten tvil kun blitt møtt med stor forståelse☺️ Jeg er veldig glad vi valgte å være åpen i rundt prosessen. Det eneste minuset er at det kan bli litt mange spørsmål fra kolleger (ble det mange egg?, når blir det innsett?osv osv), men det er jo kun fordi de bryr seg og heier på oss! Jeg har hatt en god del fravær grunnet prosessen, da det har blitt noen runder siden Januar. Stimuleringen har også vært tøff, så enkelte dager på jobb så har hele hodet vært som bomull - da har det vært godt å vite at kollegaene skjønner hvorfor. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå