Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi går privat, så litt usikker på reglene der. Får høre med de når jeg skal på ul. Noen her som tar fyrmaldel? Må den taes kl 8 hver morgen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Patriotpaula skrev (10 timer siden):

Hvor lenge siden er det du satt inn? 
Er nok litt ulikt fra sted til sted, men inntrykk av at mange går på progesteronstøtte til uke 6 ved naturlig :) 

I morgen et det 1 uke siden. Tilhører St. Olavs

Anonymkode: 77228...00b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I morgen et det 1 uke siden. Tilhører St. Olavs

For å unngå feks en negativ test fordi man tester for tidlig, ville jeg i hvert fall ha ventet til 10 dager etter innsett :) er vanskelig! Sprakk selv og testet en uke etter innsett 😬

Skrevet
Patriotpaula skrev (3 timer siden):

For å unngå feks en negativ test fordi man tester for tidlig, ville jeg i hvert fall ha ventet til 10 dager etter innsett :) er vanskelig! Sprakk selv og testet en uke etter innsett 😬

Sprakk i dag.. det er noe på den testen, ikke blank, men heller ikke strek. Skal prøve å holde meg til fredag før jeg tar en ny test! 

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, anni83 said:

Vi går privat, så litt usikker på reglene der. Får høre med de når jeg skal på ul. Noen her som tar fyrmaldel? Må den taes kl 8 hver morgen? 

Den skal tas til samme tid hver morgen før kl 12, har jeg fått beskjed om. Setter den 08:45-ish hver dag.

Anonymkode: f0ed1...65e

Skrevet
anni83 skrev (13 timer siden):

Min klinikk sier at det er greit med +/- 2 timer 

Skrevet
anni83 skrev (20 timer siden):

Jeg tok min mellom kl 16 og 18. Så det viktigste er å ta den når din klinikk har sagt du skal ta den, ser det er forskjellige tidspunkt folk har fått beskjed om å ta den på 😊

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om noen kan dele sine erfaringer med fryseforsøk. Jeg er igang med vårt første fryseforsøk og skal til gyn på onsdag, CD 11. Har jeg forstått det riktig om det avgjøres der når Ovitrelle skal settes? Når man setter ovitrelle kommer eggløsning etter ca 1-2 døgn, er det da innsett av blastocyst 5 dager etter EL altså ca. 6-7 dager etter ovitrellen? Hvilken syklusdag er det "vanlig" (om det er noe som er vanlig i denne verden..) å ha innsett på? Takker for svar ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
HannaNO skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg lurer på om noen kan dele sine erfaringer med fryseforsøk. Jeg er igang med vårt første fryseforsøk og skal til gyn på onsdag, CD 11. Har jeg forstått det riktig om det avgjøres der når Ovitrelle skal settes? Når man setter ovitrelle kommer eggløsning etter ca 1-2 døgn, er det da innsett av blastocyst 5 dager etter EL altså ca. 6-7 dager etter ovitrellen? Hvilken syklusdag er det "vanlig" (om det er noe som er vanlig i denne verden..) å ha innsett på? Takker for svar ❤️ 

For meg var det slik, i naturlig syklus: Jeg måtte på tre UL før follikkelen var stor nok, det ble en lang syklus. Når den endelig var stor nok satte jeg Ovitrelle samme kveld. Så var innsett en uke etter Ovitrelle. Jeg hadde vel innsett på dag 30-noe, men det var fordi det var en spesielt lang syklus.

Skrevet
4 hours ago, HannaNO said:

På siste fryseforsøk i juni hadde jeg EL CD12 og tok da ovitrelle samme kveld for å booste eggløsningen litt, det ble dermed innsett 6 dager eller EL istedenfor 5 pga ovitrelle.☺️Lykke til❤️

Skrevet

Skal på første møte imorgen, får ikke sove nå. Leste i dokumentene idag at man kan starte på medisiner første menstruasjonsdag, som er nokså snart, og at uttak kan skje etter det, så jeg håper vi får starte med en gang :hoppe:

Anonymkode: ee55d...7bc

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Skal på første møte imorgen, får ikke sove nå. Leste i dokumentene idag at man kan starte på medisiner første menstruasjonsdag, som er nokså snart, og at uttak kan skje etter det, så jeg håper vi får starte med en gang :hoppe:

Spennende! Lykke til😃 Hvilken klinikk hører du til? 

Skrevet
Kristina00 skrev (2 timer siden):

Spennende! Lykke til😃 Hvilken klinikk hører du til? 

Takk! ☺️ Vi gikk privat nå først, hos Livio. Har time hos Riksen i slutten av september. Nå syns jeg det ble litt brått med oppstart på mandag, siden vi må planlegge litt og får ikke ting til og klaffe i kalenderen, så vi velger og vente en syklus for og ikke stresse unødig med det. Da kan jeg endelig også ta første vaksinedose! Føler meg mer sikker på og ta den nå, med nye anbefalinger og såpass lenge til neste syklus at jeg tror ikke det vil skape noe krøll 🌞

Er det noen som er gått privat som har erfaring med enkeltvis eller pakkepris? 🙏🏻

• Liker 1
Skrevet

Vi går privat. Vi har valgt å kjøpe pakke istede for enkeltvis bare fordi det er "rimeligere" ☺️ 

Er det noen som har gått på bemfola og fyrmadel her? Har blitt så dårlig de siste par dagene. Utrolig kvalm, veldig slapp, tung i hode og magen er helt på tur. Mistenker det er fyremadelen. 

Skal på UL i morgen og håper eggene har blitt superklare, så jeg slipper å ta så mange flere sprøyter🙏🙄

Skrevet (endret)
anni83 skrev (1 time siden):

Vi går privat. Vi har valgt å kjøpe pakke istede for enkeltvis bare fordi det er "rimeligere" ☺️ 

Er det noen som har gått på bemfola og fyrmadel her? Har blitt så dårlig de siste par dagene. Utrolig kvalm, veldig slapp, tung i hode og magen er helt på tur. Mistenker det er fyremadelen. 

Skal på UL i morgen og håper eggene har blitt superklare, så jeg slipper å ta så mange flere sprøyter🙏🙄

Jeg gikk på det da vi hentet ut egg. Var mest plaget med oppblåsthet og luft i magen. Kanskje spesielt etter egguthentingen. Får håpe du slipper mange dagene etter UL. :) 

Endret av HannaNO
Skrevet
HannaNO skrev (1 time siden):

Jeg gikk på det da vi hentet ut egg. Var mest plaget med oppblåsthet og luft i magen. Kanskje spesielt etter egguthentingen. Får håpe du slipper mange dagene etter UL. :) 

Hvor mange dager etter første UL ble det egguthenting på deg? 

Skrevet
anni83 skrev (57 minutter siden):

Hvor mange dager etter første UL ble det egguthenting på deg? 

Jeg hadde UL på tirsdag og egguthenting på fredag. Men mener å huske at jeg kun tok fyremadel kun en dag til da jeg satt ovitrellen noen dager etterpå. 

Skrevet

Jeg gikk på Bemfola og fyrmadel, ingen spesielle bivirkninger annet enn at fyrmadel «svei» litt etterpå å hovna opp litt rundt stikket. MEn det er jo så forskjellig hvordan vi reagerer. Vi går også privat å gikk for «enkeltpakke» :) var heldige å fikk ut mange egg å fink mange fine embryo, så nå er vi igang med fryseforsøk. RD6 idag, håper å klare å holde meg med å teste til fredag, men vi får se.😬🙊

Skrevet

Negativt fryseforsøk her 😕

Skrevet
Patriotpaula skrev (Akkurat nå):

Negativt fryseforsøk her 😕

😟

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...