AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1841 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei! Den føler jeg med deg på! Er på min andre runde nå. Første runde på Gonal-F, var surrete, glemsk, varm og veldig trøtt. Heldigvis ingen problem med humøret da. Var sykemeldt under hele perioden. Nå på min andre runde har jeg Menopur som jeg startet med på onsdag. Både i går og i dag har jeg hatt veldig hodepine og mot slutten av arbeidsdagen er kroppen helt kjørt. Når du føler det slik som du beskriver ville jeg tatt kontakt med legen med god samvittighet. Tenk på deg selv og hva du skal igjennom først og fremst ❤️ Anonymkode: 067e1...e74 Tusen takk for svar! Trist å høre at du også har hatt det tøft under stimuleringen, det et jo tøft nok å gå gjennom en IVF-prosess om man ikke i tillegg skal få masse bivirkninger. Jeg har fått time hos legen over helga så skal ta en prat med henne da. Hadde vært fint å få delvis sykemelding kanskje slik at jeg kan styre dagene litt mer selv og kanskje sitte på hjemmekontor. Håper så inderlig at dette her gir seg når siste sprøytestikk er satt. Satt og hylgrein under stikkingen i dag fordi jeg synes alt er så tungt og trist, og sånn er jeg virkelig ikke til vanlig! Kjenner ikke igjen meg selv og min egen reaksjon.. Lykke til med dette forsøket! ❤ Anonymkode: e9aae...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni83 Skrevet 20. august 2021 #1842 Del Skrevet 20. august 2021 Sikkert et dumt spm, men hva hva er forskjell på ferskt og fryseforsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1843 Del Skrevet 20. august 2021 anni83 skrev (14 minutter siden): Sikkert et dumt spm, men hva hva er forskjell på ferskt og fryseforsøk? Fryseforsøk når man får satt inn embryo som har vært fryst ned, feks fra et tidligere egguttak og ferskforsøk når man setter inn rett etter uttak (2-5dager etter) Anonymkode: be2d8...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1844 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tusen takk for svar! Trist å høre at du også har hatt det tøft under stimuleringen, det et jo tøft nok å gå gjennom en IVF-prosess om man ikke i tillegg skal få masse bivirkninger. Jeg har fått time hos legen over helga så skal ta en prat med henne da. Hadde vært fint å få delvis sykemelding kanskje slik at jeg kan styre dagene litt mer selv og kanskje sitte på hjemmekontor. Håper så inderlig at dette her gir seg når siste sprøytestikk er satt. Satt og hylgrein under stikkingen i dag fordi jeg synes alt er så tungt og trist, og sånn er jeg virkelig ikke til vanlig! Kjenner ikke igjen meg selv og min egen reaksjon.. Lykke til med dette forsøket! ❤ Anonymkode: e9aae...173 Enig! Håper det letter for deg snart. Masse lykke til, vi får bare satse på at vi har noe godt i vente snart ❤️ Anonymkode: 067e1...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 20. august 2021 #1845 Del Skrevet 20. august 2021 prøver89 skrev (20 timer siden): Du har ikke et sykehusapotek i nærheten? De har alltid slike medisiner inne på lager Et tips! Jeg bestiller medisin i god tid, og stykker opp bestillingen hvis det er mulig slik at jeg kan hente ut litt og litt i tilfelle jeg ikke får brukt alt, siden man ikke får bytte inn igjen. Bestillingen blir ofte liggende i en mnd eller mer på apotket før de sender tilbake Som @Neutral90 sier, lokale sykehus som ikke tilbyr fertilitetsbehandling har sjeldent, eller aldri slike medisiner på lager hos sine apotek. Så de 2 nærmeste sykehusene hos oss fører ikke medisinene - da må de bestilles (i likhet som hos vanlige» apotek). Så nå har jeg vært i Trondheim å kjøpt det jeg må ha frem til UL👍 Apotekene mine i hjembyen lar meg ikke bestille uten å betale på forhånd, da det ikke er direkte lettomsettelige varer jeg skal ha. Såå, jeg bruker alltid å bestille så jeg har til første UL, så kjøper jeg resten hos sykehusapoteket ved St.Olavs. Meen, denne gangen kom mens lenge før forventet, så jeg var rett og slett ikke raskt nok ute med å bestille 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 20. august 2021 #1846 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for svar! 😄 Vet du om det har noe å si at det er i kjøleskap når den er ferdig blandet? Anonymkode: 067e1...e74 Menopur SKAL stå i romptemp. Når den er ferdig blandet!: ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1847 Del Skrevet 20. august 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei alle sammen! Vi er i gang med første IVF-forsøk og hadde første UL i dag. Alt ser bra ut så langt, takk og lov! Men, jeg føler meg ikke som "meg selv" og har hatt en tung arbeidsuke den uka her. Begynte på bemfola forrige lørdag, og fyremadel nå på onsdag. Jeg er veldig trøtt, føler meg "tåkete" i hodet og har veldig vanskelig for å konsentrere meg på jobb. I tillegg føler jeg på en nedstemthet som jeg ikke greier å snu.. Snakket med gynekologen om det i dag, og han mente det er normalt at medisinene påvirker humøret siden man tilfører store mengder hormon. Er det flere som har reagert slik under stimuleringen? Det er nesten så jeg vurderer delvis sykemelding til innsettet er gjort slik at jeg ikke har så lange arbeidsdager for det tærer virkelig på humør og psyke. Anonymkode: e9aae...173 Har aldri prøvd Bemfola, bare Menopur (og fyremadel) her. Personlig merker jeg absolutt ingen bivirkninger og synes å være på jobb bare er et deilig avbrekk fra tankekjøret og bekymringene. Vet ikke ha jeg skulle gjort om jeg ikke fikk være på jobb og flyttet fokuset mitt i ivf-periodene🤷🏼♀️ Anonymkode: f0ed1...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anni83 Skrevet 21. august 2021 #1848 Del Skrevet 21. august 2021 Er det vanlig at mannen er med på første UL etter oppstart av medisiner? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 21. august 2021 #1849 Del Skrevet 21. august 2021 anni83 skrev (2 timer siden): Er det vanlig at mannen er med på første UL etter oppstart av medisiner? 🤔 Nei, offentlige sykehus som tilbyr fertilitetsbehandling lar ikke mannen være med på noe som helst under selve behandlingen grunnet korona. Håper de åpner opp for det igjen etterhvert🤞🏼 Går du privat så er det noen som nå lar mannen være med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1850 Del Skrevet 21. august 2021 3 hours ago, aishaaa said: Nei, offentlige sykehus som tilbyr fertilitetsbehandling lar ikke mannen være med på noe som helst under selve behandlingen grunnet korona. Håper de åpner opp for det igjen etterhvert🤞🏼 Går du privat så er det noen som nå lar mannen være med. Ikke under uttak heller? Såg forøvrig både en mann og kvinne sammen på ultralyd på sykehuset på fredag. Jeg har selv ikke hatt med mannen på ultralydene. Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 21. august 2021 #1851 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke under uttak heller? Såg forøvrig både en mann og kvinne sammen på ultralyd på sykehuset på fredag. Jeg har selv ikke hatt med mannen på ultralydene. Anonymkode: f0ed1...65e Nei, det tviler jeg på. Men, det enkleste er om du ringer til sykehuset der du får behandling å spør de direkte, så får du et helt sikkert svar ☺️ St.Olavs har i hvert fall ikke åpnet for det, hverken på UL, innsett eller uttak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 21. august 2021 #1852 Del Skrevet 21. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke under uttak heller? Såg forøvrig både en mann og kvinne sammen på ultralyd på sykehuset på fredag. Jeg har selv ikke hatt med mannen på ultralydene. Anonymkode: f0ed1...65e Han må nok være med til sykehuset og legitimere seg ved uttak, men det er ikke vanlig at han får bli med inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 21. august 2021 Forfatter #1853 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) Jeg hadde nettopp uttak (riksen) og mannen var med og signerte papirer, men fikk ikke være med inn. Ikke fått være med på ultralyd og innsett heller.... Jeg har nå fått satt inn 2dagers embryo❤️ så bare å vente 2 uker nå 🙈 Endret 21. august 2021 av hjema 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1854 Del Skrevet 21. august 2021 St.Olav sa mannen måtte være med på uttak for å levere sine varer, men fikk ikke være med inn sammen med meg.. Ved innsett fikk han ikke være med i det hele tatt 😞 Usikker på ultralyd da jeg skal ta det i Bodø. Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1855 Del Skrevet 21. august 2021 Åå, trodde mannen fikk være med på uttak siden han likevel må være der for å levere sperm. Jaja, får holde han i hånda etterpå da😂 Er tilknyttet St. Olavs jeg og. Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 21. august 2021 #1856 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åå, trodde mannen fikk være med på uttak siden han likevel må være der for å levere sperm. Jaja, får holde han i hånda etterpå da😂 Er tilknyttet St. Olavs jeg og. Anonymkode: f0ed1...65e Haha, ja 😅 Ganske pussig at de ikke får være med inn på selve uttaket når de tross alt er inne i selve avdelinga ved legitimering osv.. For vår del så har mannen operativt sæduttak rett etter jeg er ferdig med egguttak, å selv om vi har det så må mannen ut av sykehuset når han er ferdig, mens jeg ligger på senga og slapper av etterpå.. 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 21. august 2021 #1857 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) 3 hours ago, hjema said: Jeg hadde nettopp uttak (riksen) og mannen var med og signerte papirer, men fikk ikke være med inn. Ikke fått være med på ultralyd og innsett heller.... Jeg har nå fått satt inn 2dagers embryo❤️ så bare å vente 2 uker nå 🙈 Åh, spennende! Krysser fingrene for deg/dere😍 Endret 21. august 2021 av Kristina00 Skriveleif🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1858 Del Skrevet 21. august 2021 Hei! Noen som har testet før test-dato? De 14 dagene går såååå sakte.. har satt inn blasto-frys i naturlig syklus og har veldig lyst å teste, samtidig som det gjør meg livredd.. Hvor lenge går man på progesteronstøtte dersom forsøket blir vellykket? Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 21. august 2021 #1859 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hei! Noen som har testet før test-dato? De 14 dagene går såååå sakte.. har satt inn blasto-frys i naturlig syklus og har veldig lyst å teste, samtidig som det gjør meg livredd.. Hvor lenge går man på progesteronstøtte dersom forsøket blir vellykket? Anonymkode: 77228...00b Hvor lenge siden er det du satt inn? Er nok litt ulikt fra sted til sted, men inntrykk av at mange går på progesteronstøtte til uke 6 ved naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1860 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åå, trodde mannen fikk være med på uttak siden han likevel må være der for å levere sperm. Jaja, får holde han i hånda etterpå da😂 Er tilknyttet St. Olavs jeg og. Anonymkode: f0ed1...65e Ja sant! Veldig sært, men de tar vell ingen sjangser. Gruer meg veldig til uttak når han ikke får være med, også vil jeg egentlig at han skal se med egne øyne hva vi går gjennom 😂 Anonymkode: 60546...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå