Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (48 minutter siden):

Det er absolutt ikke alle sykehusapotek som har fhs medisin på lager, nei. Det er vel bare de sykehus som tilbyr behandling som har medisin på lager.

Nei, det stemmer ikke. Jeg har kjøpt på mitt lokale sykehus som ikke tilbyr behandling 😀 De har alltid inne i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (48 minutter siden):

Tror det var ca 2 uker, Ja, men hadde ovitrelle så "normal" eggløsning da.

Ok, takk for svar. Forrige avbruddsblødning kom på dag 5 etter uttak, men da tok jeg Gonapeptyl eller hva den heter. Nå tok jeg Ovitrelle.

Kanskje det er det som gjør at det er forskjell på hvor mange dager det tar. De sa ikke noe om dette på St. Olavs. Som alltid er de relativt sparsommelig med info🙈😅 Og man ender opp med å vente å vente, fremfor å heller vite litt mer om hvor lang tid ting vil ta i forkant..😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter! 

Håper alt står bra til med dere. 

Melder meg inn her igjen nå som vi er i gang med 2 forsøk. Sist forsøk endte med 5 egg ut og 2 egg som utviklet videre seg. 1 overlevde til blasto og ble satt inn, den andre falt av underveis. Hadde forrige runde i juni hvor jeg gikk på gonal-f og fyremadel. Det gikk ikke vår vei sist og jeg begynte å blø allerede 7 dager etter innsett. 

Jeg har en gutt fra før på 9 år (med annen mann) og hos oss er det nå mannligfaktor som gjør at IVF er eneste veien for oss. 

Denne gangen får jeg menopur 1200ie og litt høyere dose. Starter med Fyremadel på søndag. Var ganske heldig med oppstart da vi fikk beskjed om at vi kunne starte på nytt på en mens etter 18 august, og tror dere ikke mens kom 17 og vi kunne starte opp 18. Har første UL førstkommende torsdag. Merkelig nok er jeg veldig mye roligere nå på andre runden enn første. Følte det var litt mer stress sist når jeg ikke viste hva jeg gikk til. Denne gangen vet jeg hva som er i vente og føler meg helt avslappet. 

Syns det er så gøy å følge med dere og dele erfaringer, selv om jeg hoppet litt av her etter mislykket forsøk sist. Ser at det er mange som er i gang og jeg krysser fingrene for dere alle! 

Så 2 spørsmål på tampen her: Har fått beskjed om å starte på andre mens dag. Mensen bruker å vare hos meg 3 dager og småblødning på dag 4 (noen gang på 5 dagen også). Men sist når jeg startet med Gonal-F så stoppet blødning opp på dag 3 på kvelden og samme gjorde det nå. Ingen blødning igjen. Er det behandlingen som gjør det og er det normalt? 

Spørsmål 2: Menopur skal stå i kjøleskap før den er blandet, men står på pakken at den kan stå i romtemperatur etter at den er blandet. Dere som har hatt menopur, hvordan oppbevarte dere den etter at dere blandet det? 

Anonymkode: 067e1...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei Jenter! 

Håper alt står bra til med dere. 

Melder meg inn her igjen nå som vi er i gang med 2 forsøk. Sist forsøk endte med 5 egg ut og 2 egg som utviklet videre seg. 1 overlevde til blasto og ble satt inn, den andre falt av underveis. Hadde forrige runde i juni hvor jeg gikk på gonal-f og fyremadel. Det gikk ikke vår vei sist og jeg begynte å blø allerede 7 dager etter innsett. 

Jeg har en gutt fra før på 9 år (med annen mann) og hos oss er det nå mannligfaktor som gjør at IVF er eneste veien for oss. 

Denne gangen får jeg menopur 1200ie og litt høyere dose. Starter med Fyremadel på søndag. Var ganske heldig med oppstart da vi fikk beskjed om at vi kunne starte på nytt på en mens etter 18 august, og tror dere ikke mens kom 17 og vi kunne starte opp 18. Har første UL førstkommende torsdag. Merkelig nok er jeg veldig mye roligere nå på andre runden enn første. Følte det var litt mer stress sist når jeg ikke viste hva jeg gikk til. Denne gangen vet jeg hva som er i vente og føler meg helt avslappet. 

Syns det er så gøy å følge med dere og dele erfaringer, selv om jeg hoppet litt av her etter mislykket forsøk sist. Ser at det er mange som er i gang og jeg krysser fingrene for dere alle! 

Så 2 spørsmål på tampen her: Har fått beskjed om å starte på andre mens dag. Mensen bruker å vare hos meg 3 dager og småblødning på dag 4 (noen gang på 5 dagen også). Men sist når jeg startet med Gonal-F så stoppet blødning opp på dag 3 på kvelden og samme gjorde det nå. Ingen blødning igjen. Er det behandlingen som gjør det og er det normalt? 

Spørsmål 2: Menopur skal stå i kjøleskap før den er blandet, men står på pakken at den kan stå i romtemperatur etter at den er blandet. Dere som har hatt menopur, hvordan oppbevarte dere den etter at dere blandet det? 

Hei! Så kjekt at du er i gang igjen og med en avslappende holdning - det lover jo godt ❤️ Jeg kan svare deg på det som skjedde med meg i forhold til medisiner. Jeg fikk på bemfola og Fyremadel, da - vet ikke om det er store forskjeller, men min mensen ble også "kuppet" etter start med sprøytene. Jeg hadde nesten ikke blødninger (sammenlignet med hva jeg pleide) og ble bekymret for at livmorhalshinnen ikke skulle bli god nok for innsett. Men forstod at det var ganske normalt da jeg luftet min bekymring hos klinikken og alt gikk jo fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (28 minutter siden):

Hei! Så kjekt at du er i gang igjen og med en avslappende holdning - det lover jo godt ❤️ Jeg kan svare deg på det som skjedde med meg i forhold til medisiner. Jeg fikk på bemfola og Fyremadel, da - vet ikke om det er store forskjeller, men min mensen ble også "kuppet" etter start med sprøytene. Jeg hadde nesten ikke blødninger (sammenlignet med hva jeg pleide) og ble bekymret for at livmorhalshinnen ikke skulle bli god nok for innsett. Men forstod at det var ganske normalt da jeg luftet min bekymring hos klinikken og alt gikk jo fint :) 

Ja, håper at roen bærer med sæ lykke den her gang! 😄 Tusen takk for svar. Det var betryggende. Det gikk jo greit for meg sist gang også, men tenkte ikke noe på det da. Men når det ble slik igjen så tenkte jeg det kanskje det hadde innvirkning på litt få egg sist. Men da er det bare å vente i spenning. 

Har du hatt mange forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD7

Frk. utålmodig falt for fristelsen og testet i dag - negativ. Uansett, jeg tar nå heller en negativ test enn mensen helt ut av det blå. Men nå er jeg forberedt... Sist jeg fikk negativ forsøk fikk jeg mensen på RD9, så kanskje mensen om 2-3 dager? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, håper at roen bærer med sæ lykke den her gang! 😄 Tusen takk for svar. Det var betryggende. Det gikk jo greit for meg sist gang også, men tenkte ikke noe på det da. Men når det ble slik igjen så tenkte jeg det kanskje det hadde innvirkning på litt få egg sist. Men da er det bare å vente i spenning. 

Har du hatt mange forsøk? :)

Vi krysser fingrene for det 🤞🏼
Hadde vårt første ferskforsøk i mai, som endte i en abort i uke 9. Nå er vi endelig igang med vårt første fryseforsøk og jeg skal til første UL neste uke. Er ekstremt nervøs og spent og hele pakka 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (7 minutter siden):

RD7

Frk. utålmodig falt for fristelsen og testet i dag - negativ. Uansett, jeg tar nå heller en negativ test enn mensen helt ut av det blå. Men nå er jeg forberedt... Sist jeg fikk negativ forsøk fikk jeg mensen på RD9, så kanskje mensen om 2-3 dager? 🤷‍♀️

Æsj.. var det blastocyst som ble satt inn? ❤️ 

Anonymkode: 11886...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra du er mer avslappet nå, det hjelper på med alt man skal gjøre 🥰

Jeg oppbevarte ferdigblandet på kjøkkenet, det er det romtemperatur hele tiden 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (10 minutter siden):

RD7

Huff. Så kjedelig! :( FØler med deg! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (7 minutter siden):

Vi krysser fingrene for det 🤞🏼
Hadde vårt første ferskforsøk i mai, som endte i en abort i uke 9. Nå er vi endelig igang med vårt første fryseforsøk og jeg skal til første UL neste uke. Er ekstremt nervøs og spent og hele pakka 😅

Spennende! Håper virkelig det går veien denne gangen 😄 Kanskje jeg føler meg avslappet nå, men at det tar seg opp når det nærmer seg. Hvem vet ;) Ønsker dere masse lykke til og krysser fingre å tær for dere 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (3 minutter siden):

Så bra du er mer avslappet nå, det hjelper på med alt man skal gjøre 🥰

Jeg oppbevarte ferdigblandet på kjøkkenet, det er det romtemperatur hele tiden 😊

Tusen takk for svar! 😄 Vet du om det har noe å si at det er i kjøleskap når den er ferdig blandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Æsj.. var det blastocyst som ble satt inn? ❤️ 

Anonymkode: 11886...b9a

Ja 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tusen takk for svar! 😄 Vet du om det har noe å si at det er i kjøleskap når den er ferdig blandet?

Det vet jeg ikke dessverre. Men når det står at den kan oppbevares i romtemperatur når ferdig blandet så gjør jeg det, sikkert en grunn 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på å teste meg etter ivf-innsett. Er nå gått 9 dager siden innsettet, men jeg tør ikke å teste meg for tidlig. Jeg er også så redd for å bli skuffet. ;) 

Anonymkode: 22205...6dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Venter på å teste meg etter ivf-innsett. Er nå gått 9 dager siden innsettet, men jeg tør ikke å teste meg for tidlig. Jeg er også så redd for å bli skuffet. ;) 

Så spennende! 🤩 Hvor mange dagers embryo ble satt inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, jeg hadde ikke klart å ventet lengre enn RD9 iallefall! Men nå er jeg født super nysgjerrig da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Vi er i gang med første IVF-forsøk og hadde første UL i dag. Alt ser bra ut så langt, takk og lov! Men, jeg føler meg ikke som "meg selv" og har hatt en tung arbeidsuke den uka her. Begynte på bemfola forrige lørdag, og fyremadel nå på onsdag. Jeg er veldig trøtt, føler meg "tåkete" i hodet og har veldig vanskelig for å konsentrere meg på jobb. I tillegg føler jeg på en nedstemthet som jeg ikke greier å snu.. Snakket med gynekologen om det i dag, og han mente det er normalt at medisinene påvirker humøret siden man tilfører store mengder hormon. 

Er det flere som har reagert slik under stimuleringen? Det er nesten så jeg vurderer delvis sykemelding til innsettet er gjort slik at jeg ikke har så lange arbeidsdager for det tærer virkelig på humør og psyke. 

Anonymkode: e9aae...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei alle sammen! 

Vi er i gang med første IVF-forsøk og hadde første UL i dag. Alt ser bra ut så langt, takk og lov! Men, jeg føler meg ikke som "meg selv" og har hatt en tung arbeidsuke den uka her. Begynte på bemfola forrige lørdag, og fyremadel nå på onsdag. Jeg er veldig trøtt, føler meg "tåkete" i hodet og har veldig vanskelig for å konsentrere meg på jobb. I tillegg føler jeg på en nedstemthet som jeg ikke greier å snu.. Snakket med gynekologen om det i dag, og han mente det er normalt at medisinene påvirker humøret siden man tilfører store mengder hormon. 

Er det flere som har reagert slik under stimuleringen? Det er nesten så jeg vurderer delvis sykemelding til innsettet er gjort slik at jeg ikke har så lange arbeidsdager for det tærer virkelig på humør og psyke. 

Anonymkode: e9aae...173

Hei! 

Den føler jeg med deg på! 

Er på min andre runde nå. Første runde på Gonal-F, var surrete, glemsk, varm og veldig trøtt. Heldigvis ingen problem med humøret da. Var sykemeldt under hele perioden. 

Nå på min andre runde har jeg Menopur som jeg startet med på onsdag. Både i går og i dag har jeg hatt veldig hodepine og mot slutten av arbeidsdagen er kroppen helt kjørt. 

Når du føler det slik som du beskriver ville jeg tatt kontakt med legen med god samvittighet. Tenk på deg selv og hva du skal igjennom først og fremst ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...