Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eris skrev (30 minutter siden):

Men det var lenge å vente 😔

St olav har mye kortere ventetid, men det er da dyrere å reise (du får ikke alt dekket) Og du må ha lokal gyn for sjekk under stimulering. 

Når det er sagt har jeg inntrykk av at ventetid i Porsgrunn er kortere enn oppgitt på helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (54 minutter siden):

Hei alle skjønne damer ☺️
Gynekologen vår skal nå henvise oss til ivf i Porsgrunn. Er det noen som har blitt henvist dit i det siste? Finner ikke noe om ventetider på nett så kanskje noen her hadde noe personlig erfaring å dele? ☺️ 

Sett deg på venteliste. Vi hadde 5 måneder ventetid, da vi fikk dato ringte vi og satt oss så på venteliste. Kom da inn etter 4-5 uker 🙃🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

St olav har mye kortere ventetid, men det er da dyrere å reise (du får ikke alt dekket) Og du må ha lokal gyn for sjekk under stimulering. 

Når det er sagt har jeg inntrykk av at ventetid i Porsgrunn er kortere enn oppgitt på helsenorge. 

Vi får håpe det er litt kortere enn oppgitt ☺️ Blir for langt for oss å reise fra Sørlandet til Trondheim tror jeg ☺️ Men hvis man setter seg på ringeliste, hvor lang tid tar det da ca? Sånn type 3 mnd isteden for 6? Eller omtrent det samme uansett? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (Akkurat nå):

Sett deg på venteliste. Vi hadde 5 måneder ventetid, da vi fikk dato ringte vi og satt oss så på venteliste. Kom da inn etter 4-5 uker 🙃🙂

Oi!! Det var veldig stor forskjell ja! Men det har vel vært sommerstengt og endel å ta igjen for de kanskje? Blir glad bare for 3 mnd isteden for 6 jeg 🤩 kanskje vi blir positivt overrasket 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (På 17.8.2021 den 12.34):

Hei, 

Håper det er greit at jeg melder meg på her. Skal igang med IVF nå. Starter på bemfola i kveld eller i morgen avhengig av når mensen måtte komme. Er litt nervøs for bivirkninger. Er det noen her som har brukt det og evt bivirkninger? 

Jeg gikk på Bemfola 150 ie. Merket så og si nesten ingen ting😀 Lykke til🤞🏼

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (På 17.8.2021 den 10.57):

Ja, det er liksom en tvangsbefruktelse 🤭... Men er det ikke liv laga, så vil heller ikke embroyet dele seg rett og utvikle seg riktig. I vårt tilfelle har 14 egg bitt befruktet, imens 6 har klart seg til blastocyste. Tror man mister en del "dårlige match" ved å la de utvikle seg helt til blastocyst, 5 dagers. Det følte jeg i allefall som en betryggelse 🙃🙂

Ja, føler også det blir en tvangsbefruktelse🙈 Men godt poeng at det ikke hadde utviklet seg hvis det ikke var liv laga☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (11 timer siden):

Ja, føler også det blir en tvangsbefruktelse🙈 Men godt poeng at det ikke hadde utviklet seg hvis det ikke var liv laga☺️

Selv om sædcellen «tvinges» inn i egget, så tar de ikke en vilkårlig sædcelle. De sjekker først hvilke som ser ut til å være av best kvalitet. Så det kan være til god hjelp f.eks. dersom mannen har noe nedsatt spermkvalitet - og det kan ho variere noe fra prøve til prøve. Hos oss la de opp til IVF, men gikk for ICSI da de studerte akkurat den dagens sædprøve. Så vi fikk ikke vurdert det så nøye i forkant, og det var jeg egentlig glad for, for da hadde nok diverse tanker surret i hodet mitt også 😅🙈

Anonymkode: 09404...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innsett av en liten eskimo blasto igår, var sykt nervøs av en eller annen grunn! Håper det er et godt tegn🥰🤞🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2021 at 12:34 PM, anni83 said:

Hei, 

Håper det er greit at jeg melder meg på her. Skal igang med IVF nå. Starter på bemfola i kveld eller i morgen avhengig av når mensen måtte komme. Er litt nervøs for bivirkninger. Er det noen her som har brukt det og evt bivirkninger? 

Brukte Bemfola 150 og fikk ingen bivirkninger, annet enn litt trøtt. Gikk også på fyremadel og der ble jeg litt hoven etter stikket, ellers ingenting😃 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (2 timer siden):

5 egg ute i dag, krysser fingrene for at det var 5 gode 🤞🤞

Hurra! Krysser fingrene for deg🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjema skrev (2 timer siden):

5 egg ute i dag, krysser fingrene for at det var 5 gode 🤞🤞

Så spennende! 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anni83 skrev (1 time siden):

Hvor mange dager etter uttak er det innsett ca? 

Har gått greit med Bemfola, er bare litt tung i hode.. 

Kommer an på, 2,3 eller 5 dager etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mens, 8 dager før forventet denne gang.. Da blir det oppstart på Bemfola fra i morgen av😰 Var innom det lokale apoteket i morges for å bestille medisin, tenkte jeg hadde god tid.. Og, de blir ikke levert før Tirsdag. Sååå, da blir det hastetur til Trondheim etter jobb i morgen så vi får kjøpt det vi trenger. Første gang EVER at mens kommer før tia😅

🤞🏼🤞🏼 Håper denne runden går bedre enn forrige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
aishaaa skrev (1 time siden):

Da kom mens, 8 dager før forventet denne gang.. Da blir det oppstart på Bemfola fra i morgen av😰 Var innom det lokale apoteket i morges for å bestille medisin, tenkte jeg hadde god tid.. Og, de blir ikke levert før Tirsdag. Sååå, da blir det hastetur til Trondheim etter jobb i morgen så vi får kjøpt det vi trenger. Første gang EVER at mens kommer før tia😅

🤞🏼🤞🏼 Håper denne runden går bedre enn forrige.

Du har ikke et sykehusapotek i nærheten? De har alltid slike medisiner inne på lager :)

Et tips! Jeg bestiller medisin i god tid, og stykker opp bestillingen hvis det er mulig slik at jeg kan hente ut litt og litt i tilfelle jeg ikke får brukt alt, siden man ikke får bytte inn igjen. Bestillingen blir ofte liggende i en mnd eller mer på apotket før de sender tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uttak forrige tirsdag. Avbrutt forsøk på grunn av OHSS. Har ikke fått avbruddsblødning enda. Hvor mange dager etter uttak kom "avbruddsblødningen" hos dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (49 minutter siden):

Du har ikke et sykehusapotek i nærheten? De har alltid slike medisiner inne på lager :)

Et tips! Jeg bestiller medisin i god tid, og stykker opp bestillingen hvis det er mulig slik at jeg kan hente ut litt og litt i tilfelle jeg ikke får brukt alt, siden man ikke får bytte inn igjen. Bestillingen blir ofte liggende i en mnd eller mer på apotket før de sender tilbake :) 

Det er absolutt ikke alle sykehusapotek som har fhs medisin på lager, nei. Det er vel bare de sykehus som tilbyr behandling som har medisin på lager.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde uttak forrige tirsdag. Avbrutt forsøk på grunn av OHSS. Har ikke fått avbruddsblødning enda. Hvor mange dager etter uttak kom "avbruddsblødningen" hos dere? :) 

Tror det var ca 2 uker, Ja, men hadde ovitrelle så "normal" eggløsning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...