Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Molly_ skrev (9 minutter siden):

Så koselig med vinkende hånd ❤️Kjenner følelsen, klynget meg til cyclogest for alt det var verdt. Jeg trappet ned i uke 11/ 12(rett og slett fordi det ikke plagde meg å gå på det, men hadde nok ikke noe å si for at det fortsatt går bra). Gikk ned fra to til en, så noen dager med en før jeg tok annenhver og så sluttet. Snakket med en lege som sa at jeg hvertfall måtte slutte før uke 13, og det gjorde jeg akkurat, men ser jeg nok kunne ha sluttet en del før. Porsgrunn sa jeg kunne slutte i uke 7 eller noe sånt 😂

Ja, sant vel. Noe sånn jeg fikk også, så er jo godt over den tiden 🙂. Har bare lyst å slutte, da jeg tror lutinus er synderen 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (1 minutt siden):

Ja, sant vel. Noe sånn jeg fikk også, så er jo godt over den tiden 🙂. Har bare lyst å slutte, da jeg tror lutinus er synderen 🥴

Luftsmertene ved lutinus er ikke gode altså 😅 Så creds til deg for å ha holdt ut med det, det var også mye av grunnen til at jeg fikk cyclogest istede. Gjør det du er komfortabel med du, om det er bråslutt eller nedtrapping så kan jo ikke det være feil med mindre du har fått beskjed om å holde på lenger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (11 minutter siden):

Luftsmertene ved lutinus er ikke gode altså 😅 Så creds til deg for å ha holdt ut med det, det var også mye av grunnen til at jeg fikk cyclogest istede. Gjør det du er komfortabel med du, om det er bråslutt eller nedtrapping så kan jo ikke det være feil med mindre du har fått beskjed om å holde på lenger 😊

Har jo trappa ned fra 3-2, og så 2-1. Stått på en ca ei uke nå.. Men burde kanskje gå annen hver også i ei uke eventuelt 🙃. Nei, de er et lite helvete! 🙄 Føler det samme som ved stimulering, da jeg hadde 21 egg å hente ut liksom. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (Akkurat nå):

Har jo trappa ned fra 3-2, og så 2-1. Stått på en ca ei uke nå.. Men burde kanskje gå annen hver også i ei uke eventuelt 🙃. Nei, de er et lite helvete! 🙄 Føler det samme som ved stimulering, da jeg hadde 21 egg å hente ut liksom. 😂

Ser flere her inne slutter med en gang uten problem, og det kunne helt sikkert jeg gjort og, men jeg er pingle 😂 Shit ass, da blir det greit å få sluttet vil jeg tro. Jeg endte med bare to dager med annenhver dag, fordi det gikk så fint så sluttet jeg bare. Kjente at jeg stolte på at det ikke var progesteronet som holdt på dette livet 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 minutt siden):

Ser flere her inne slutter med en gang uten problem, og det kunne helt sikkert jeg gjort og, men jeg er pingle 😂 Shit ass, da blir det greit å få sluttet vil jeg tro. Jeg endte med bare to dager med annenhver dag, fordi det gikk så fint så sluttet jeg bare. Kjente at jeg stolte på at det ikke var progesteronet som holdt på dette livet 🥰 

Skjønner! Får tenke litt på det til mandag 🤭 bare en så himla vei hit, så blkr man ekstra forsiktig med alt 🤨🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (4 minutter siden):

Skjønner! Får tenke litt på det til mandag 🤭 bare en så himla vei hit, så blkr man ekstra forsiktig med alt 🤨🙃

Er akkurat det, derfor jeg og gikk på det sikkert dobbelt så lenge som nødvendig 😅 Men bare du vet hva du er komfortabel med, så gjør akkurat slik du føler for! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (21 timer siden):

Til @Førstegangsprøvene Jeg hadde en lignende nedtrapping av cyclogest som @Molly_ hadde ☺️

Okey. Takk for svar. Har vel bestemt meg å prøve annenhver dag fra mandag av 🙃 så for jeg se om det blir en eller to uker med annen hver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (På 14.8.2021 den 18.27):

Venter på mens🙌🏼 Den skal i følge kalenderen komme om ca 12 dager, da er jeg i gang med ny stimulering igjen ☺️ Så glad jeg slapp å vente til neste mens, og faktisk fikk starte rett på «avbrudds»blødningen! 

Kan jeg spørre hva du mener med at du fikk starte rett på avbruddsblødningen?☺️ Vil det si at du begynte på stimulering på avbruddsbløsning etter avbrutt forsøk?

Jeg venter på avbruddsblødning men har ikke hørt om at ny runde kan starte ved avbruddsblødning før☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🌼🌸

Hiver meg på her etter å ha vært i «ivf-gamet siden april» ved St. Olavs etter å ha blitt utredet lokalt. Ingenting unormalt funnet hos meg eller han. Prøvd siden oktober 19.

Første runde i mai:

Kort protokoll med Fyremadel og Bemfola. 8 egg ut, 3 begruktet og 1 overlevde til blasto. Av en eller annen grunn (skjønner ikke helt hvorfor), besluttet de å ikke sette inn så det ble frys. Forsto det slik at begrunnelsen var ujevn størrelse på eggposene.

Rakk ikke nytt forsøk før sommerstengt.

Andre runde august:

Kort protokoll med Menopur 300 og Fyremadel. 17 egg ut (uttak forrige tirsdag). De så ved uttak at jeg var overstimulert og avlyste derfor innsett. To dager etter uttak fikk jeg telefon fra laben om at ingen ble befruktet. De vet ikke årsak. Avbrutt forsøk. 1 uke sengeliggende med tidenes mest stinne mage. Ser gravid ut, noe som egentlig er forferdelig irriterende, da det fører til antagelser ute blant folk. Når realiteten er stikk motsatt er det irriterende å vite at folk mistenker at du er gravid 🙈🥺

Venter nå på avbruddsblødning (burde ikke den ha kommer nå?), og skal da ringe inn for å planlegge neste runde. Laben har skrevet i journalen at de foreslår ICSI.

Har time til første dose av koronavaksine i morgen, men er veldig i tvil om jeg skal ta den. Er redd den skal forstyrre syklusen. Erfaringer?

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (Akkurat nå):

Hei🌼🌸

Hiver meg på her etter å ha vært i «ivf-gamet siden april» ved St. Olavs etter å ha blitt utredet lokalt. Ingenting unormalt funnet hos meg eller han. Prøvd siden oktober 19.

Første runde i mai:

Kort protokoll med Fyremadel og Bemfola. 8 egg ut, 3 begruktet og 1 overlevde til blasto. Av en eller annen grunn (skjønner ikke helt hvorfor), besluttet de å ikke sette inn så det ble frys. Forsto det slik at begrunnelsen var ujevn størrelse på eggposene.

Andre runde august:

Kort protokoll med Menopur 300 og Fyremadel. 17 egg ut (uttak forrige tirsdag). De så ved uttak at jeg var overstimulert og avlyste derfor innsett. To dager etter uttak fikk jeg telefon fra laben om at ingen ble befruktet. De vet ikke årsak. Avbrutt forsøk. 1 uke sengeliggende med tidenes mest stinne mage. Ser gravid ut, noe som egentlig er forferdelig irriterende, da det fører til antagelser ute blant folk. Når realiteten er stikk motsatt er det irriterende å vite at folk mistenker at du er gravid 🙈🥺

Venter nå på avbruddsblødning (burde ikke den ha kommer nå?), og skal da ringe inn for å planlegge neste runde. Laben har skrevet i journalen at de foreslår ICSI.

Har time til første dose av koronavaksine i morgen, men er veldig i tvil om jeg skal ta den. Er redd den skal forstyrre syklusen. Erfaringer?

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Er forresten 32 og normalvektig🙋🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 minutt siden):

Hei🌼🌸

Første runde i mai:

Andre runde august:

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Ville ikke tatt den nå 😊

Anonymkode: c9990...930

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hva du mener med at du fikk starte rett på avbruddsblødningen?☺️ Vil det si at du begynte på stimulering på avbruddsbløsning etter avbrutt forsøk?

Jeg venter på avbruddsblødning men har ikke hørt om at ny runde kan starte ved avbruddsblødning før☺️

Ja, det stemmer. Altså; første blødning etter uttak. Det har jeg også gjort tidligere:) de kaller det såkalte back to back sykluser, altså ingen pause i mellom annet enn ca 14 dager.. 

Jeg synes det er så greit å bare kjøre på, heller det enn å vente så lenge mellom hver stimulering. Vil bare få det unnagjort 🙃 

Når det er sagt så anbefaler de ikke det, da det er en rimelig stor påkjenning for kroppen.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei🌼🌸

Første runde i mai:

Andre runde august:

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Så kjedelig med ingen befruktet å såå mange egg.. fader altså, skikkelig nedtur 🥺 Men, har troa på ICSI ved neste forsøk! 🤞🏼Du får jo ut mange egg, og har alt en blasto på frys, så satser på at neste runde blir bra 🥰

Jeg tok vaksina forrige uke (første dose), ble anbefalt det av St.Olavs. Venter selv på mens for å starte med nytt forsøk. Jeg ser ingen grunn til å vente med den, du skal jo ikke ha innsett innen 14 dager nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🌼🌸

Første runde i mai:

Andre runde august:

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Så frustrerende med ingen befruktede egg.. Det må være tøft. ❤️ Er det en grunn til at de ikke setter inn blastoen du har på frys istedenfor en ny runde med stimulering og egguthenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (12 minutter siden):

Ja, det stemmer. Altså; første blødning etter uttak. Det har jeg også gjort tidligere:) de kaller det såkalte back to back sykluser, altså ingen pause i mellom annet enn ca 14 dager.. 

Jeg synes det er så greit å bare kjøre på, heller det enn å vente så lenge mellom hver stimulering. Vil bare få det unnagjort 🙃 

Når det er sagt så anbefaler de ikke det, da det er en rimelig stor påkjenning for kroppen.. 

Ok, takk for oppklarende svar:) greit å vite om muligheten. De er jo ikke alltid like raus med informasjonen akkurat, med mindre man spør og graver selv..! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HannaNO skrev (4 minutter siden):

Så frustrerende med ingen befruktede egg.. Det må være tøft. ❤️ Er det en grunn til at de ikke setter inn blastoen du har på frys istedenfor en ny runde med stimulering og egguthenting?

Ja det er fortvilende. Hadde ikke sett den komme!🥺 Bedre lykke neste gang🤞🏼 

Nei, ikke annet enn at de ville akkumulere for å ha flere egg å gå på ved innsett, tror jeg. Fikk egentlig ikke noe god forklaring på hvorfor.

skal snakke med de ika. uken for å høre hva de tenker blir neste steg. Kanskje vi kan prøve innsett av det fryste i naturlig syklus.☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (3 timer siden):

Jeg ville tatt den nå! Jeg tok selv vaksine på testdag etter negativ test. Godt at det kom noe positivt ut av elendigheten 🙂 Fikk ingen syklusforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@prøver89 Jeg skal ta vaksine (dose 2) like før den forventede blødningen som jeg skal melde inn i forkant av forsøk. Merket ingen endring i syklus etter dose 1. Det finnes folk som opplever forstyrrelse i syklus etter vaksine, men det er jo mange flere som opplever at det ikke påvirker noe. Mitt personlige valg er å ta vaksinen, fordi det er viktigere for meg å få bedre beskyttelse mot korona før graviditet enn å takke nei i frykt for forstyrrelser, siden gravide har økt sjanse for alvorlig sykdom ifm. korona. 

Endret av DNX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, prøver89 said:

Hei🌼🌸

Første runde i mai:

Andre runde august:

Spent 🤞🏼🤞🏼☺️

Hei! 

Så hyggelig med flere her inne 👋

Så kjipt med null egg den siste gangen. Får håpe det bare var en litt dårlig syklus og at det bedrer seg neste gang. 🤞Skal du prøve andre medisiner ved neste stimulering? Hvor mange UL har du hatt før uttak? 

Beklager at jeg spør fælt, men forsøkene dine ligner litt på mine, så da ble jeg litt nysgjerrig. Jeg har fått kjempemange egg ut, men nesten ingen befruktet, og blitt overstimulert hver gang. Jeg har gått på gonal-f på forsøkene og nå skal jeg kombinere med metformin mot overstimulering. 

Jeg venter på mens denne uka, og så skal jeg ha neste forsøk i syklusen etter der igjen. Jeg skal ta andre dose vaksine neste uke også. Vil ikke ha korona, så da får jeg i verste fall vente litt lengre med neste forsøk hvis syklusen skulle slå seg helt vrang. (Ved dose 1 ble den forskjøvet med en uke, men ellers var alt som vanlig.) 

Lykke til, og håper å høre mer fra deg 🥰

Endret av Finki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...