Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (På 3.8.2021 den 16.07):

Jeg har i alle fall opplevd endring av livmorslimhinnen i positiv forstand av både prednisolon og blodfortynnende så jeg har troa! :) men du, bare skudd i mørket, de har aldri vurdert å faktisk ha "utskrapning" slik at hinna får bygd seg opp 100% fra bunn liksom? Kanskje rart å spørre,  det bare slo meg.

Jeg har hatt veldig mange hystroskopier, livmoren min var grodd helt sammen. Så bra du hat troen ! 😍 bare å vente på neste mens så er det i gang igjen 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aishaaa skrev (På 3.8.2021 den 15.47):

Veldig rart.. Har selv snakket med Hildegunn på Spiren ifbm eventuelt forsøk der etter vi er ferdige på St.Olavs, hun er Fantastisk!! Spiren har jeg virkelig stor tro på🙌🏼
Her går det greit, begynner å bli lei av IVFkarusellen.. vanskelig å tenke på noe annet enn egg, uttak, hva om/hva viss midt i en stimuleringsrunde..Men, prøver å finne på ting sammen og nyte ferien alikevel❤️ Håper dere har hatt en fin sommer så langt!

Det er hun vi skal ha, det var hun som sendte oss videre til st Olavs for snart to år siden for hystroskopier. Jeg ble helt imponert over henne og jeg er veldig glad hun ikke gir oss opp. For ei dame ! 
Føler det samme som deg, men det har vært godt med en liten ferie fra ivf. Vi kom akkurat hjem fra en fire dagers tur i fjellet og det var akkurat det jeg trengte. Tenke på litt andre ting ❤️ Men nå gleder jeg meg veldig til å prøve på nytt😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som har gått på klexane etter positiv test, hvor lenge fikk dere beskjed om å ta den? 

Vet det er ulike årsaker til hvorfor man må ta blodfortynnende, men helt ærlig vet jeg ikke hvorfor jeg tar den 🤔 Har aldri mistet. Har ingen blodsykdommer som jeg vet. 

Anonymkode: f56e0...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom den fryktede telefonen fra St.Olavs. 4/6 egg var modne og ble injisert - kun 1 ble befruktet 🥺 Da blir det vel nok et avbrudd..

Skulle i utgangspunktet ha innsett på Onsdag, men klarer ikke å ha troa på at det kommer til å skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aishaaa skrev (1 minutt siden):

Da kom den fryktede telefonen fra St.Olavs. 4/6 egg var modne og ble injisert - kun 1 ble befruktet 🥺 Da blir det vel nok et avbrudd..

Skulle i utgangspunktet ha innsett på Onsdag, men klarer ikke å ha troa på at det kommer til å skje. 

Så dumt, men med ett befruktet egg er det fortsatt håp ❤️ Får du lov å sette det inn på mandag evt? Det gjør de der jeg hører til om det bare er ett egg. Har blitt gravid to ganger med 3-dagers :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dumt, men med ett befruktet egg er det fortsatt håp ❤️ Får du lov å sette det inn på mandag evt? Det gjør de der jeg hører til om det bare er ett egg. Har blitt gravid to ganger med 3-dagers :) 

Meg igjen, har forresten blitt gravid med 2-dagers 🤔 denne gang fikk jeg velge selv, å sette inn før helga eller å vente til mandagen og se om det fortsatt var noen igjen som nådde blasto.. jeg valgte å sette inn på fredagen og det gikk veien :) Var så redd for at det skulle bli avbrutt før innsett enda en gang! Men her har jeg jo lest (på kvinneguiden) at vi er veldig forskjellige, noen blir jo sure om de får satt inn noe som ikke er blasto og vil heller gå gjennom mange ekstra forsøk 😅 Jeg for min del hater prosessen med stimulering, uttak osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Åå gratulerer ❤️ Så godt å se at man lykkes i denne prosessen!

Jeg er bare så negativ, klarer ikke å ha håp med kun 1 befruktet egg… Fikk ut et egg ved et tidligere uttak (feil fra sykehuset sin side, fikk ikke dobbel eggløsningssprøyte), da klarte det seg helt til dag 5 men ble ikke 100% blasto så det ble forkastet. Har ikke troa på at det skal nå hele vegen nå heller😫

Jeg tror ikke St.Olavs setter inn på dag 3.. kun dag 2 eller 5.. :(  fikk bare beskjed om at da det ble uttak på Fredag ble det innsett på Onsdag - om det var noe å sette inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (15 timer siden):

Åå❤️❤️ Fersk eller fryst? Måtte du ha mange innsett før spiren satt?☺️ 
Så spennende, ønsker deg masse lykke til - håper du får et fint svangerskap uten så mye kvalme og dritt🙌🏼

Nei. Første uttak ble det ett egg, men ingen til innsett. Avbrutt. Andre uttak ble det 6 blasto på frys, men ble moderat overstimulert, blodfortynnende i 20 dager, og ganske dårlig i form en god tid etterpå, så det ble totalfrys. Første innsettet mitt var i juni og den satt faktisk på første 🙂🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Patriotpaula skrev (34 minutter siden):

Så kjedelig å høre @aishaaa 😣 Håper dette ene egget er nok 🤞🏻

Hvordan ligger du an i prøvingen på søsken da? 

Anonymkode: c9990...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (3 minutter siden):

Nei. Første uttak ble det ett egg, men ingen til innsett. Avbrutt. Andre uttak ble det 6 blasto på frys, men ble moderat overstimulert, blodfortynnende i 20 dager, og ganske dårlig i form en god tid etterpå, så det ble totalfrys. Første innsettet mitt var i juni og den satt faktisk på første 🙂🙃

Dritt med overstimulering, men fyfader så verdt det når gullegget sitter på første innsett ❤️ Enn det, 5 igjen på frys også🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søsken? Vi prøver på førstemann nå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (37 minutter siden):

Så kjedelig å høre @aishaaa 😣 Håper dette ene egget er nok 🤞🏻

Ja, det hadde vært fint om det var nok - men har vært i samme situasjon en gang tidligere med ett befruktet egg - det gikk ikke vegen, selv om det så flott ut på dag 2 og 3. Får vel krysse fingre🤞🏼 Har en tanke om at dersom det ene egget klarer seg, og det blir innsett på Onsdag - så går det vegen ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (14 minutter siden):

Tror den var til meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (13 minutter siden):

Ja, det hadde vært fint om det var nok - men har vært i samme situasjon en gang tidligere med ett befruktet egg - det gikk ikke vegen, selv om det så flott ut på dag 2 og 3. Får vel krysse fingre🤞🏼 Har en tanke om at dersom det ene egget klarer seg, og det blir innsett på Onsdag - så går det vegen ❤️

Da  bør man absolutt håpe og tro på at det er meant to be ❤️ Vi satt også igjen med ett egg etter første uttak, ble gravid, men endte med en MA. Men det var jo ikke klinikken sin feil… Så det går absolutt an å bli gravid på det ene egget 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal til UL på mandag (CD10), tipper innsett blir enten fredag om en drøy uke eller påfølgende mandag 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
aishaaa skrev (26 minutter siden):

Dritt med overstimulering, men fyfader så verdt det når gullegget sitter på første innsett ❤️ Enn det, 5 igjen på frys også🥰

Ja, 30 eggposer, der det ble tatt ut 21 egg. 13 av disse befruktet og 6 blasto av dette igjen 😅🙃. Bra fangst, og 5 igjen på frys er jo fantastisk om noe de skulle skje, eller om vi etter hvert tenker søsken 🙂 ( i utgangspunktet tenker vi ikke det men) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (28 minutter siden):

Krysser fingrene 🤞. Håper du får innsett og at det går hele veien for deg. Man trenger jo bare ett egg, om det er gullegget 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aishaaa skrev (1 time siden):

Trodde jeg spurte @Patriotpaula For du skal vel i gang med søskenforsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Patriotpaula skrev (1 time siden):

Skal til UL på mandag (CD10), tipper innsett blir enten fredag om en drøy uke eller påfølgende mandag 🤞🏻

Lykke til 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...