aishaaa Skrevet 3. august 2021 #1681 Del Skrevet 3. august 2021 Technogirl skrev (17 minutter siden): Hei! En liten introduksjon: jeg er 34 år gammel og mannen min er 37. Vi har 1 barn sammen, som snart er 3 år. Nå har vi vært prøvere i over 1 år, og er endelig henvist på St.Olavs. Vi ble utredet på lokalsykehuset, der de oppdaget at jeg har litt lav AMH (11), og det var ikke bra kombinert med 1 eggleder og 1 keisersnitt, visst nok. Vi var på utredning på det lokale sykehuset den 20. juli, men nå når jeg var inn å sjekket på Helse Norge, så lå der ingen henvisning - er ikke det litt rart? Er det noen her som har erfaring med St.Olavs? Hvor lang tid tok det fra henvisning til forsøk? Det sto ikke noe hos HelseNorge når vi fikk sendt henvisning til St.Olavs heller, dette var i Juli 2020. Vi fikk brev pr post 3-4 uker etter henvisningen ble sendt (var da ferdig utredet), med beskjed om å melde inn neste mens. Men, dere kan forberede dere på 1-2 mnd tenker jeg alt etter hvor du er i syklus når du mottar brevet fra Fertilitetsseksjonen. Fertilitetsseksjonen på St.Olavs er flinke. Minuset er at det er ekstremt samlebånd, dårlig tid og mye pes. Du må ikke regne med å få noen spesiell oppfølging, eller å få tid til å stille spørsmål. Legene er stressa, og de tar seg ikke tid til noe dikkedall for å si det sånn. Det er mildt sagt langt mellom privat og offentlig når det kommer til Prøverør. Men, som sagt - de er veldig flinke på St.Olavs. Vi er ikke direkte fornøyd (dårlig kommunikasjon og samlebånd..) men samtidig så har de vært meget effektive(!!). Siden medio Januar har vi hatt snart 5 uttak, og det har gått rimelig slag i slag. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. august 2021 #1682 Del Skrevet 3. august 2021 Technogirl skrev (33 minutter siden): Hei! En liten introduksjon: jeg er 34 år gammel og mannen min er 37. Vi har 1 barn sammen, som snart er 3 år. Nå har vi vært prøvere i over 1 år, og er endelig henvist på St.Olavs. Vi ble utredet på lokalsykehuset, der de oppdaget at jeg har litt lav AMH (11), og det var ikke bra kombinert med 1 eggleder og 1 keisersnitt, visst nok. Vi var på utredning på det lokale sykehuset den 20. juli, men nå når jeg var inn å sjekket på Helse Norge, så lå der ingen henvisning - er ikke det litt rart? Er det noen her som har erfaring med St.Olavs? Hvor lang tid tok det fra henvisning til forsøk? Helse midt støtter ikke elektronisk arkiv av journal og henvisninger (ennå), derfor ligger det ikke noe slik oversikt på helsenorge. De har kort ventetid fra henvisning til forsøk, men nå har de jo hatt ferie da så de har sikkert bare nylig begynt å vurdere henvisninger fra juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. august 2021 #1683 Del Skrevet 3. august 2021 Billiegirl skrev (5 timer siden): @Neutral90 Ja det er så rart ! Kanskje det er en feil i journalen, ble litt sjokkert. Jeg får listen med medisiner i god tid før første mens. Husker ikke alle, men de vil prøve med blodfortynnende i tillegg. Det her blir spennende ! Håper det går bra med deg ❤️ Jeg har i alle fall opplevd endring av livmorslimhinnen i positiv forstand av både prednisolon og blodfortynnende så jeg har troa! men du, bare skudd i mørket, de har aldri vurdert å faktisk ha "utskrapning" slik at hinna får bygd seg opp 100% fra bunn liksom? Kanskje rart å spørre, det bare slo meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1684 Del Skrevet 3. august 2021 aishaaa skrev (59 minutter siden): Det sto ikke noe hos HelseNorge når vi fikk sendt henvisning til St.Olavs heller, dette var i Juli 2020. Vi fikk brev pr post 3-4 uker etter henvisningen ble sendt (var da ferdig utredet), med beskjed om å melde inn neste mens. Men, dere kan forberede dere på 1-2 mnd tenker jeg alt etter hvor du er i syklus når du mottar brevet fra Fertilitetsseksjonen. Fertilitetsseksjonen på St.Olavs er flinke. Minuset er at det er ekstremt samlebånd, dårlig tid og mye pes. Du må ikke regne med å få noen spesiell oppfølging, eller å få tid til å stille spørsmål. Legene er stressa, og de tar seg ikke tid til noe dikkedall for å si det sånn. Det er mildt sagt langt mellom privat og offentlig når det kommer til Prøverør. Men, som sagt - de er veldig flinke på St.Olavs. Vi er ikke direkte fornøyd (dårlig kommunikasjon og samlebånd..) men samtidig så har de vært meget effektive(!!). Siden medio Januar har vi hatt snart 5 uttak, og det har gått rimelig slag i slag. Masse lykke til! 5 uttak?? Har man ikke bare 3? Beklager, bare lurer! Har selv bare fått ett innsett, én to-dagers på frys med innsett i september. Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 3. august 2021 #1685 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 5 uttak?? Har man ikke bare 3? Beklager, bare lurer! Har selv bare fått ett innsett, én to-dagers på frys med innsett i september. Anonymkode: c78a7...a7b Et forsøk regnes kun som fullført dersom du får et innsett. 2 av rundene mine ble avbrutt da vi ikke satt igjen med noen blastocyster St.Olavs fryser ikke annet enn 5-dagers. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #1686 Del Skrevet 3. august 2021 aishaaa skrev (3 minutter siden): Et forsøk regnes kun som fullført dersom du får et innsett. 2 av rundene mine ble avbrutt da vi ikke satt igjen med noen blastocyster St.Olavs fryser ikke annet enn 5-dagers. Aha, takk. Synes det er kjipt at Riksen der jeg går fryste på 2 dager... sjangsene for at det går er vel nært 0... bortkastet både tid og ressurser, så rart de gjør det sånn!? Anonymkode: c78a7...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 4. august 2021 #1687 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Aha, takk. Synes det er kjipt at Riksen der jeg går fryste på 2 dager... sjangsene for at det går er vel nært 0... bortkastet både tid og ressurser, så rart de gjør det sånn!? Anonymkode: c78a7...a7b Neeeida, det er ikke så dårlige sjanser på et todagers egg, vel! Dersom eggene har blitt fryst så tenker jeg at det er sterke og fine egg som har delt seg perfekt, så det er absolutt håp! Vet du om de tiner for så å forsøke å dyrke videre til blastocyst? Eller setter de inn som todagers? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 4. august 2021 #1688 Del Skrevet 4. august 2021 aishaaa skrev (20 timer siden): Det sto ikke noe hos HelseNorge når vi fikk sendt henvisning til St.Olavs heller, dette var i Juli 2020. Vi fikk brev pr post 3-4 uker etter henvisningen ble sendt (var da ferdig utredet), med beskjed om å melde inn neste mens. Men, dere kan forberede dere på 1-2 mnd tenker jeg alt etter hvor du er i syklus når du mottar brevet fra Fertilitetsseksjonen. Fertilitetsseksjonen på St.Olavs er flinke. Minuset er at det er ekstremt samlebånd, dårlig tid og mye pes. Du må ikke regne med å få noen spesiell oppfølging, eller å få tid til å stille spørsmål. Legene er stressa, og de tar seg ikke tid til noe dikkedall for å si det sånn. Det er mildt sagt langt mellom privat og offentlig når det kommer til Prøverør. Men, som sagt - de er veldig flinke på St.Olavs. Vi er ikke direkte fornøyd (dårlig kommunikasjon og samlebånd..) men samtidig så har de vært meget effektive(!!). Siden medio Januar har vi hatt snart 5 uttak, og det har gått rimelig slag i slag. Masse lykke til! Tusen takk for svar Gleder meg til å begynne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 4. august 2021 #1689 Del Skrevet 4. august 2021 Neutral90 skrev (20 timer siden): Helse midt støtter ikke elektronisk arkiv av journal og henvisninger (ennå), derfor ligger det ikke noe slik oversikt på helsenorge. De har kort ventetid fra henvisning til forsøk, men nå har de jo hatt ferie da så de har sikkert bare nylig begynt å vurdere henvisninger fra juli. Tusen takk for svar! Da forstår jeg hvorfor det ikke ligger inne på Helsenorge.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 4. august 2021 #1690 Del Skrevet 4. august 2021 aishaaa skrev (12 timer siden): Neeeida, det er ikke så dårlige sjanser på et todagers egg, vel! Dersom eggene har blitt fryst så tenker jeg at det er sterke og fine egg som har delt seg perfekt, så det er absolutt håp! Vet du om de tiner for så å forsøke å dyrke videre til blastocyst? Eller setter de inn som todagers? Jeg har hatt et fryseforsøk på riksen hvor to todagers som var fryst i samme strå overlevde opptining og begge ble satt inn som todagers😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1691 Del Skrevet 5. august 2021 Noen som vet hva som er anbefalingene til oss som er under IVF-behandling og vaksine? Har lest mye om de som opplever endringer i syklus osv. og blir svært usikker på om jeg skal ta vaksinen enda.. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 5. august 2021 #1692 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen som vet hva som er anbefalingene til oss som er under IVF-behandling og vaksine? Har lest mye om de som opplever endringer i syklus osv. og blir svært usikker på om jeg skal ta vaksinen enda.. Anonymkode: 77228...00b Det må gå minimum 14 dager mellom vaksine og hormonbehandling. Det gjelder både dose 1 og 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 5. august 2021 #1693 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet hva som er anbefalingene til oss som er under IVF-behandling og vaksine? Har lest mye om de som opplever endringer i syklus osv. og blir svært usikker på om jeg skal ta vaksinen enda.. Anonymkode: 77228...00b Vi skal ha forsøk hos hausken nå og de sa første dose var ok(over en mnd før oppstart av forsøket), men om jeg skulle bli gravid så må jeg vente med dose nr to til etter svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 5. august 2021 #1694 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet hva som er anbefalingene til oss som er under IVF-behandling og vaksine? Har lest mye om de som opplever endringer i syklus osv. og blir svært usikker på om jeg skal ta vaksinen enda.. Anonymkode: 77228...00b Jeg har tatt dose 1, fikk syklusendringer med både tidlig mens (7DPO), ulik blødningsmengde- og lengde sammenlignet med normalt, og sen EL neste syklus. Hadde ikke tatt den hvis det var jeg som var i din situasjon. Jeg hadde selv blitt stresset hvis jeg visste at det feks bare var to uker til feks egguttak eller innsett - sånn mtp at det fortsatt er snurr i systemet (5 uker siden jeg tok den, så vet ikke om det vedvarer enda litt til, eller om det går tilbake til normalen). Klinikken har sagt vaksine minst 14d før innsett (som er det jeg skal gjennom nå). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 5. august 2021 #1695 Del Skrevet 5. august 2021 aishaaa skrev (På 2021-8-2 den 19.23): Da har jeg hatt 1.UL etter oppstart på menopur (sprøytedag 7). Etter 7 dager har jeg 1 stor follikkel på høyre side, og 4-5 på venstre. På første UL på Bemfola forrige runde hadde jeg 8+8 i god størrelse. Tidenes nedtur, igjen. Skulle visstnok være heldig om vi fikk 4-5 egg denne gangen. Jeg skjønner ingenting.. nå er jeg lei Huff. Jeg fikk ett egg ut på menopur, mot 21 på Bemfola. Så mulig du reagerer sterkere på Bemfola som meg 🙃? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 6. august 2021 #1696 Del Skrevet 6. august 2021 Førstegangsprøvene skrev (13 timer siden): Huff. Jeg fikk ett egg ut på menopur, mot 21 på Bemfola. Så mulig du reagerer sterkere på Bemfola som meg 🙃? Jøss, det var mildt sagt en stor forskjell. Responderer bedre på Bemfola jeg også, men stimmer flere dager på Bemfola enn Menopur. Denne gangen ble det 8 dager på meno, satt ELsprøyte på dag 9. bemfola har jeg stimmet i 12-13 dager på. Ligger på «recovery» nå, ble faktisk 6 egg. Eller, det var 8 egg men 2 av de var små at legen sa jeg ikke måtte ta de med i antallet. Så, da ble det ikke «så» ille som først antatt. Sykt hvordan det endrer seg, Onsdag hadde jeg bare 2 store follikkler og 3 på 14-15 mm. Får bare krysse fingrene for at dette går vegen og at det blir innsett av en rampete liten blastorakker på Onsdag❤️ Blir det en runde til så blir det en blanding av Bemfola og Menopur. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 6. august 2021 #1697 Del Skrevet 6. august 2021 aishaaa skrev (4 timer siden): Jøss, det var mildt sagt en stor forskjell. Responderer bedre på Bemfola jeg også, men stimmer flere dager på Bemfola enn Menopur. Denne gangen ble det 8 dager på meno, satt ELsprøyte på dag 9. bemfola har jeg stimmet i 12-13 dager på. Ligger på «recovery» nå, ble faktisk 6 egg. Eller, det var 8 egg men 2 av de var små at legen sa jeg ikke måtte ta de med i antallet. Så, da ble det ikke «så» ille som først antatt. Sykt hvordan det endrer seg, Onsdag hadde jeg bare 2 store follikkler og 3 på 14-15 mm. Får bare krysse fingrene for at dette går vegen og at det blir innsett av en rampete liten blastorakker på Onsdag❤️ Blir det en runde til så blir det en blanding av Bemfola og Menopur. Så godt det endte bra for deg! Jeg bærer på en liten bemfola blastocyst nå. 9 uker ❤️🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solo2020 Skrevet 6. august 2021 #1698 Del Skrevet 6. august 2021 aishaaa skrev (6 timer siden): Jøss, det var mildt sagt en stor forskjell. Responderer bedre på Bemfola jeg også, men stimmer flere dager på Bemfola enn Menopur. Denne gangen ble det 8 dager på meno, satt ELsprøyte på dag 9. bemfola har jeg stimmet i 12-13 dager på. Ligger på «recovery» nå, ble faktisk 6 egg. Eller, det var 8 egg men 2 av de var små at legen sa jeg ikke måtte ta de med i antallet. Så, da ble det ikke «så» ille som først antatt. Sykt hvordan det endrer seg, Onsdag hadde jeg bare 2 store follikkler og 3 på 14-15 mm. Får bare krysse fingrene for at dette går vegen og at det blir innsett av en rampete liten blastorakker på Onsdag❤️ Blir det en runde til så blir det en blanding av Bemfola og Menopur. Så godt at det ble en del egg ut likevel! ❤️ Krysser fingrene for at det blir blasto! Jeg får telefon i morgen tidlig om hvordan mine egg har utviklet seg! Litt i overkant spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 6. august 2021 #1699 Del Skrevet 6. august 2021 Førstegangsprøvene skrev (5 timer siden): Så godt det endte bra for deg! Jeg bærer på en liten bemfola blastocyst nå. 9 uker ❤️🙂 Åå❤️❤️ Fersk eller fryst? Måtte du ha mange innsett før spiren satt?☺️ Så spennende, ønsker deg masse lykke til - håper du får et fint svangerskap uten så mye kvalme og dritt🙌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 6. august 2021 #1700 Del Skrevet 6. august 2021 Solo2020 skrev (3 timer siden): Så godt at det ble en del egg ut likevel! ❤️ Krysser fingrene for at det blir blasto! Jeg får telefon i morgen tidlig om hvordan mine egg har utviklet seg! Litt i overkant spennende! Ja, meget fornøyd med 6! Får bare håpe flestparten er modne, og at vi forhåpentligvis får befruktet 2-3, da er håpet om en blasto der ❤️ Vi får også telefon i morgen ang. Befruktning osv. Nervepirrende! Blir sikkert ikke så mye søvn i natt🙊 Er det mange dager siden uttaket ditt nå? Blir det ferskinnsett?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå