Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Billiegirl skrev (18 minutter siden):

Vet du hva de gjør i utlandet som de ikke vil gjøre i Norge ? 

Det vet jeg dessverre ikke, men tror de er mer aggressive med medisiner osv...

Anonymkode: be2d8...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Update fra meg etter møtet med spiren. Skal gå på litt andre medisiner enn sist og så vil de dyrke til blasto.  Når legen leste journalen min stod det at eggene sist ble fryst på dag fire på st Olavs. Jeg trodde jeg hadde blasto sist, men det var så mye informasjon å ta inn over seg og jeg var så lite med da eggene ble hentet ut (pga beroligende medisiner ) 

Jeg er veldig glad for å fortsatt være med i gamet og ikke måtte avskrive dette helt, for det var jeg ikke helt klar for det❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Update fra meg etter møtet med spiren. Skal gå på litt andre medisiner enn sist og så vil de dyrke til blasto.  Når legen leste journalen min stod det at eggene sist ble fryst på dag fire på st Olavs. Jeg trodde jeg hadde blasto sist, men det var så mye informasjon å ta inn over seg og jeg var så lite med da eggene ble hentet ut (pga beroligende medisiner ) 

Jeg er veldig glad for å fortsatt være med i gamet og ikke måtte avskrive dette helt, for det var jeg ikke helt klar for det❤️

Så godt å høre ❤️ Krysser fingrene for at annet opplegg gjør susen 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (8 minutter siden):

Så godt å høre ❤️ Krysser fingrene for at annet opplegg gjør susen 🤞

Tusen takk, jeg er så lettet ! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (4 timer siden):

Så godt å høre at de tror de kan hjelpe dere ❤️. Jeg håper at rett medisin gjør susen 🙌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt 1.UL etter oppstart på menopur (sprøytedag 7). Etter 7 dager har jeg 1 stor follikkel på høyre side, og 4-5 på venstre. På første UL på Bemfola forrige runde hadde jeg 8+8 i god størrelse. Tidenes nedtur, igjen. Skulle visstnok være heldig om vi fikk 4-5 egg denne gangen. Jeg skjønner ingenting.. nå er jeg lei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på første ul før icsi etter bruk av synarela i snart 2 uker nå(lang protokoll) . Hva skal man forvente å se da? Skal man se egg eller skal man ikke se dem? Føler meg litt blåst her... Skal starte med sprøyter etter denne timen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (28 minutter siden):

Da har jeg hatt 1.UL etter oppstart på menopur (sprøytedag 7). Etter 7 dager har jeg 1 stor follikkel på høyre side, og 4-5 på venstre. På første UL på Bemfola forrige runde hadde jeg 8+8 i god størrelse. Tidenes nedtur, igjen. Skulle visstnok være heldig om vi fikk 4-5 egg denne gangen. Jeg skjønner ingenting.. nå er jeg lei :( 

Kan ikke 4-5egg være bra eller bør det være mye mer?? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (42 minutter siden):

Jeg har hatt uttak nylig etter å ha tatt Menopur. Det så ikke så bra ut på UL på dag 9 og 11 (de så 5-6 folikler, men noen var for små og en for stor), men jeg fikk faktisk 7 egg ut. Sist gikk jeg på Bemfola og da fikk jeg 10 egg ut, men det var bare tre som var modne. Hvilken dose har du gått på av Menopur? Legen i Danmark sa at den er litt svakere enn Bemfola, så man bør ha sterkere dose. Jeg hadde 300 først og så 375 etter første UL. 

Endret av Solo2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (22 minutter siden):

Kan ikke 4-5egg være bra eller bør det være mye mer?? 🤔 

Jo, 4-5 egg er bra det - kvalitet over kvantitet. Men når jeg har 12-14 follikkler hver mnd, og hadde 18 sist runde så blir jeg skikkelig skuffa. Klarer ikke helt å tro på at det blir så mange på frys med så få egg.. Skjønner ikke hvorfor de byttet medisin på meg når jeg har hatt 2 runder med bemfola hvor jeg fikk 7 modne egg pr runde og 3 i frysa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo2020 skrev (11 minutter siden):

Jeg har hatt uttak nylig etter å ha tatt Menopur. Det så ikke så bra ut på UL på dag 9 og 11 (de så 5-6 folikler, men noen var for små og en for stor), men jeg fikk faktisk 7 egg ut. Sist gikk jeg på Bemfola og da fikk jeg 10 egg ut, men det var bare tre som var modne. Hvilken dose har du gått på av Menopur? Legen i Danmark sa at den er litt svakere enn Bemfola, så man bør ha sterkere dose. Jeg hadde 300 først og så 375 etter første UL. 

De jeg hadde var alle store i følge legen, men fikk ikke vite eksakt mm på eggposene.. 😕 Ble ikke justert på dosen heller. 
Hvor mange dager etter UL på dag 11 hadde du uttak da? 

Jeg går på 300 nå, har tidligere gått på 225 bemfola og 300 bemfola (fikk 7 modne egg på begge de rundene, av 8 egg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (8 minutter siden):

De jeg hadde var alle store i følge legen, men fikk ikke vite eksakt mm på eggposene.. 😕 Ble ikke justert på dosen heller. 
Hvor mange dager etter UL på dag 11 hadde du uttak da? 

Jeg går på 300 nå, har tidligere gått på 225 bemfola og 300 bemfola (fikk 7 modne egg på begge de rundene, av 8 egg).

Uttak på dag 15. Forrige forsøk gikk jeg på 150 Bemfola. Klinikken i Norge hadde egentlig satt meg på en tilsvarende lav dose Menopur, men da jeg flyttet over til Danmark var legen helt klar på at dosen måtte økes. Og det viste seg jo å være helt rett, siden jeg "bare" endte med 7 egg tross høyere dose og lenger stimuering. 

Veldig spent på om eggene er modne og lar seg befrukte. Fikk dobbel eggløsningssprøyte (Ovitrelle + Gonapeptyl) i håp om at det skulle gi flere modne egg enn sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (6 timer siden):

Heier på deg!! ❤️ Men i alle dager, fryst på dag 4? Det går jo ikke an? På dag 4 sjekker de ikke eggene en gang, det er den ene dagen under 5-dagers perioden at de skal ligge helt uforstyrra. Merkelige greier… De fryser aldri noe annet enn blastoer heller sa de til meg. Kan de ha utviklet seg til blasto tidligere enn dag 5?

Uansett, Spiren er fantastiske! Er sikker på at dere får drømmen deres oppfylt snart❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solo2020 skrev (6 minutter siden):

Uttak på dag 15. Forrige forsøk gikk jeg på 150 Bemfola. Klinikken i Norge hadde egentlig satt meg på en tilsvarende lav dose Menopur, men da jeg flyttet over til Danmark var legen helt klar på at dosen måtte økes. Og det viste seg jo å være helt rett, siden jeg "bare" endte med 7 egg tross høyere dose og lenger stimuering. 

Veldig spent på om eggene er modne og lar seg befrukte. Fikk dobbel eggløsningssprøyte (Ovitrelle + Gonapeptyl) i håp om at det skulle gi flere modne egg enn sist. 

Har også hørt at Menopur og rene FSH stimulanter som Bemfola og Gonal-F har ulik virkning selv om dosen er «lik». 
Dersom dette forsøket ikke går i mål så ønsker jeg en kombo av bemfola og Menopur, det har jeg ganske god tro på! 

Jeg skal på ny UL allerede på Onsdag, og det skulle da avgjøres om det blir uttak på Fredag eller Mandag. Har tidligere stimmet i 12-14 dager, og har alltid hatt best resultat på flere dager, så håper de tørr å avvente egguttak til over helga (om det er forhåpninger til å få med flere av de små). 

Jeg må ha dobbel trigger for å få eggene til å slippe.. Hadde kun Ovitrelle på første forsøk å endte da opp med kun tomme eggposer. Har fått dobbel på de to siste, da har 7 av 8 vært modne. Håper det funker for deg også 🤞🏼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (50 minutter siden):

Har også hørt at Menopur og rene FSH stimulanter som Bemfola og Gonal-F har ulik virkning selv om dosen er «lik». 
Dersom dette forsøket ikke går i mål så ønsker jeg en kombo av bemfola og Menopur, det har jeg ganske god tro på! 

Jeg skal på ny UL allerede på Onsdag, og det skulle da avgjøres om det blir uttak på Fredag eller Mandag. Har tidligere stimmet i 12-14 dager, og har alltid hatt best resultat på flere dager, så håper de tørr å avvente egguttak til over helga (om det er forhåpninger til å få med flere av de små). 

Jeg må ha dobbel trigger for å få eggene til å slippe.. Hadde kun Ovitrelle på første forsøk å endte da opp med kun tomme eggposer. Har fått dobbel på de to siste, da har 7 av 8 vært modne. Håper det funker for deg også 🤞🏼🤩

Da krysser jeg fingrene for at de lar deg stimulere så lenge som mulig og at det blir flest mulig egg ut! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Heier på deg!! ❤️ Men i alle dager, fryst på dag 4? Det går jo ikke an? På dag 4 sjekker de ikke eggene en gang, det er den ene dagen under 5-dagers perioden at de skal ligge helt uforstyrra. Merkelige greier… De fryser aldri noe annet enn blastoer heller sa de til meg. Kan de ha utviklet seg til blasto tidligere enn dag 5?

Uansett, Spiren er fantastiske! Er sikker på at dere får drømmen deres oppfylt snart❤️

Ja, er det sant ? Det var det legen på spiren sa også. Jeg har ikke tenkt over det en gang.  Vi ble veldig overrasket selv, men syns å huske at dette ble fryst ned rett før helg. 
Om jeg var et prøveprosjekt så hadde det vært kjekt om de la til rette for at alt var 100 % før de sa fra seg prosjektet, og de kunne sagt at alt var perfekt levert fra deres side.  Syns det var rart ! 
jeg har ei venninne som hadde brukt opp sine forsøk på st Olavs som fikk to fine jenter med hjelp fra spiren. Så jeg lever fortatt i håpet.  

Hvordan går det med deg ? Har du hatt en bra sommer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Billiegirl

Så flott at Spiren tilbyr dere behandling! Er det både under og etter stimulering de vil gi annen medisin? Jeg håper det er den avgjørende forskjellen ❤ sjokkerende om st Olavs har fryst på dag 4 og ikke dag 5. Embryolog er jo på arbeid på helg også,så det kan ikke være derfor da, hm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (56 minutter siden):

@Billiegirl

Så flott at Spiren tilbyr dere behandling! Er det både under og etter stimulering de vil gi annen medisin? Jeg håper det er den avgjørende forskjellen ❤ sjokkerende om st Olavs har fryst på dag 4 og ikke dag 5. Embryolog er jo på arbeid på helg også,så det kan ikke være derfor da, hm. 

@Neutral90 Ja det er så rart ! Kanskje det er en feil i journalen, ble litt sjokkert. 
Jeg får listen med medisiner i god tid før første mens. Husker ikke alle, men de vil prøve med blodfortynnende i tillegg. 
Det her blir spennende ! 
Håper det går bra med deg ❤️

Endret av Billiegirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En liten introduksjon: jeg er 34 år gammel og mannen min er 37. Vi har 1 barn sammen, som snart er 3 år. Nå har vi vært prøvere i over 1 år, og er endelig henvist på St.Olavs. Vi ble utredet på lokalsykehuset, der de oppdaget at jeg har litt lav AMH (11), og det var ikke bra kombinert med 1 eggleder og 1 keisersnitt, visst nok. 

Vi var på utredning på det lokale sykehuset den 20. juli, men nå når jeg var inn å sjekket på Helse Norge, så lå der ingen henvisning - er ikke det litt rart? 

Er det noen her som har erfaring med St.Olavs? Hvor lang tid tok det fra henvisning til forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (15 timer siden):

Ja, er det sant ? Det var det legen på spiren sa også. Jeg har ikke tenkt over det en gang.  Vi ble veldig overrasket selv, men syns å huske at dette ble fryst ned rett før helg. 
Om jeg var et prøveprosjekt så hadde det vært kjekt om de la til rette for at alt var 100 % før de sa fra seg prosjektet, og de kunne sagt at alt var perfekt levert fra deres side.  Syns det var rart ! 
jeg har ei venninne som hadde brukt opp sine forsøk på st Olavs som fikk to fine jenter med hjelp fra spiren. Så jeg lever fortatt i håpet.  

Hvordan går det med deg ? Har du hatt en bra sommer ? 

Veldig rart.. Har selv snakket med Hildegunn på Spiren ifbm eventuelt forsøk der etter vi er ferdige på St.Olavs, hun er Fantastisk!! Spiren har jeg virkelig stor tro på🙌🏼
Her går det greit, begynner å bli lei av IVFkarusellen.. vanskelig å tenke på noe annet enn egg, uttak, hva om/hva viss midt i en stimuleringsrunde..Men, prøver å finne på ting sammen og nyte ferien alikevel❤️ Håper dere har hatt en fin sommer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...