Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaringer med Menopur vs Gonal-F/Bemfola?

Skal i gang med mitt siste forsøk nå, og har tidligere tatt Bemfola 225 og 300. Har da fått ut 8 egg hver gang. Nå skal jeg gå på Menopur 300, og kjenner jeg er ganske skeptisk på å bytte. Har lest masse om at menopur faktisk gir færre egg, men forstår jo selvfølgelig at dette er veldig individuelt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Brigid
Skrevet
Billiegirl skrev (På 6.7.2021 den 11.48):

Gratulerer såå mye @Førstegangsprøvene ❤️

Tusen takk. Fikk sendt inn til Porsgrunn i dag, og har nå vært å tatt blodprøve (bare for min egendel) 🤭. Smånervøs ja 😬

Skrevet
aishaaa skrev (22 timer siden):

Har noen av dere erfaringer med Menopur vs Gonal-F/Bemfola?

Skal i gang med mitt siste forsøk nå, og har tidligere tatt Bemfola 225 og 300. Har da fått ut 8 egg hver gang. Nå skal jeg gå på Menopur 300, og kjenner jeg er ganske skeptisk på å bytte. Har lest masse om at menopur faktisk gir færre egg, men forstår jo selvfølgelig at dette er veldig individuelt. 

Fikk avbrutt forsøk og 1 egg ut, som ble befruktet, men ikke holdt hele veien. 112,5 menopur

Andre forsøk ba jeg selv om å bytte, fikk verk i en arm som vartet en måned. Bemfola 150, som måtte nedjusteres til 137,5. Fikk ut 21 egg! Overstimulering, men ikke av den alvorlige typen. Fikk blodfortynnende og var ganske kjørt, og endte med totalfrys. 13 befruktet og 6 blasto på frys.

Første innsett hadde jeg for 2-3 uker siden og er nå gravid. Så jeg er ikke i tvil når det gjelder meg, men vi er så forskjellige at sånt kan vi aldri vite før man har prøvd 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 23.31):

Åh, så spennende!!!

Masse lykke til!!!

Tenk om du snart kan opprette en dagbok eller ny konto her inne som heter "førstegangsmamma"? ❤😭

Anonymkode: c78a7...a7b

Så ikke denne før nå 🤩. Nå fikk jeg positiv test og sende inn resultatet i dag. Har testet med blodprøve i dag og bli en test på fredag også. Tror ikke helt på det helt enda 😭😇😍

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Førstegangsprøvene said:

Fikk avbrutt forsøk og 1 egg ut, som ble befruktet, men ikke holdt hele veien. 112,5 menopur

Andre forsøk ba jeg selv om å bytte, fikk verk i en arm som vartet en måned. Bemfola 150, som måtte nedjusteres til 137,5. Fikk ut 21 egg! Overstimulering, men ikke av den alvorlige typen. Fikk blodfortynnende og var ganske kjørt, og endte med totalfrys. 13 befruktet og 6 blasto på frys.

Første innsett hadde jeg for 2-3 uker siden og er nå gravid. Så jeg er ikke i tvil når det gjelder meg, men vi er så forskjellige at sånt kan vi aldri vite før man har prøvd 🤷‍♀️

Gratulerer med graviditeten! Så godt at du lyktes med innsettet etter heftig runde med overstimulering, Kan jeg spørre om du opplevde problemer med eggløsning etter overstimuleringen? Selv fikk jeg mens til normal tid, men venter fortsatt på eggløsning og er på syklusdag 24. Har alltid hatt regelmessige sykluser, men nå er kroppen helt i ulage virker det som. 

Anonymkode: bd31e...e50

Skrevet
Brigid skrev (5 timer siden):

Mine 2 beste forsøk (av 5) fikk jeg en kombinasjon av menopur og gonal-f. På kun Menopur eller kun gonal f var det dårlige resultater med enten ingen eller få, dårlige egg. Jeg gikk på veldig høye doser Menopur og litt mindre Gonal-f. Fikk kun 3 egg på siste forsøket (med kombo), kun ett som var okay til innsett og jeg er nå 22 uker gravid. 

Håper det blir bra for deg med bytte av medisiner. Men hvis de 8 eggene har vært av bra kvalitet så ser jeg ikke noe poeng å bytte, jeg sa selv at jeg ville ha Gonal-f i tillegg til Menopur (var kun satt opp med Menopur) siden den gangen jeg gikk på begge samtidig var eneste forsøket jeg fikk innsett. Om det var tilfeldig at det gikk denne gangen vet jeg ikke. 

Syns det er innmari vanskelig med medisiner, har gått både privat og offentlig og føler det blir litt prøving og feiling. Håper du lykkes snart! 

Opplever også at det er vanskelig med medisiner, men som st.olavs sa til meg så er jeg visstnok vanskelig å stimulere.. 

På første forsøk hvor vi fikk ut 8 egg, var 7 modne, og 5 ble befruktet. Av de 5 klarte 2 seg til blasto (disse var i følge sykehuset perfekte). Andre runde med 8 egg var 7 modne, og 3 ble befruktet. Av de 3 eggene ble 1 til blasto. Så, jeg er usikker på om de mener at dette er «dårlig», men jeg antar jo at dette er ganske så gjennomsnittelige. Disse forsøkene var på 225 bemfola på første og 300bemfola på andre. 

på det forsøket hvor du fikk innsett, var det blasto?

Skrevet
Førstegangsprøvene skrev (5 timer siden):

Grattis så mye med Graviditeten❤️ Godt å høre at så mange lykkes nå her inne!! 
Ønsket meg en kombo jeg også, men så ble medisinene skrevet ut før jeg fikk snakket med sykehuset, så har bestemt meg for å prøve med kun menopur nå - blir ikke resultatet bra da så før vi heldigvis et forsøk til uansett🤗 Men for en syk forskjell, beklageligvis så vil jeg aldri kunne få et sånt resultat grunnet eggreservene mine, så forskjellen blir nok ikke så stor til meg uansett 😕 Har du PCSOS? Tenker mtp så lav dose og mange egg? 

Skrevet

Jeg er gravid ❤️ Og jeg tør nesten ikke å skrive det! Er så redd for at noe skal gå galt.. Men akkurat nå er jeg gravid og jeg håper det holder helt ut ❤️

• Liker 6
Skrevet (endret)

😊

Endret av Brigid
Skrevet
aishaaa skrev (2 timer siden):

Grattis så mye med Graviditeten❤️ Godt å høre at så mange lykkes nå her inne!! 
Ønsket meg en kombo jeg også, men så ble medisinene skrevet ut før jeg fikk snakket med sykehuset, så har bestemt meg for å prøve med kun menopur nå - blir ikke resultatet bra da så før vi heldigvis et forsøk til uansett🤗 Men for en syk forskjell, beklageligvis så vil jeg aldri kunne få et sånt resultat grunnet eggreservene mine, så forskjellen blir nok ikke så stor til meg uansett 😕 Har du PCSOS? Tenker mtp så lav dose og mange egg? 

De trodde ikke det. Har spurt. Min ligger på 48, og jeg er 33 år. 😉

Skrevet
Lerkeliten skrev (2 timer siden):

Jeg er gravid ❤️ Og jeg tør nesten ikke å skrive det! Er så redd for at noe skal gå galt.. Men akkurat nå er jeg gravid og jeg håper det holder helt ut ❤️

Gratulerer ❤️🙌

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gratulerer med graviditeten! Så godt at du lyktes med innsettet etter heftig runde med overstimulering, Kan jeg spørre om du opplevde problemer med eggløsning etter overstimuleringen? Selv fikk jeg mens til normal tid, men venter fortsatt på eggløsning og er på syklusdag 24. Har alltid hatt regelmessige sykluser, men nå er kroppen helt i ulage virker det som. 

Anonymkode: bd31e...e50

Fikk tidlig mens etter stimulering, med 39 dager syklus måneden etterpå 😬. Så altså veldig sen eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å tine et frossent embryo og så fryse det igjen?

Sikkert ikke noe standard rutine, og sikkert dårligere overlevelsesprosent for embryoet, men heller fryse ned igjen enn å kaste det. Har to helt perfekte blastocytter som er frosset ned sammen, ønsker bare å sette inn én. Sykepleier på klinikken nevnte at jeg i alle fall kunne spørre om det var en mulighet :) 

Ønsker svar fra de som har vært borti dette! 

Anonymkode: f56e0...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som har erfaring med å tine et frossent embryo og så fryse det igjen?

Sikkert ikke noe standard rutine, og sikkert dårligere overlevelsesprosent for embryoet, men heller fryse ned igjen enn å kaste det. Har to helt perfekte blastocytter som er frosset ned sammen, ønsker bare å sette inn én. Sykepleier på klinikken nevnte at jeg i alle fall kunne spørre om det var en mulighet :) 

Ønsker svar fra de som har vært borti dette! 

Anonymkode: f56e0...81e

Jeg fikk høre fra Rikshospitalet i vår at de kunne fryse ned igjen det ene, om begge overlevde opptining og jeg bare ville sette inn ett. Med den frysemetoden som ble brukt på mine egg (slow freeze) var det 70% sjanse for å overleve opptining. Og hvis ett egg da ble fryst ned igjen så ville det være «nye» 70% sjanse for å overleve neste opptining, sa de. Dette var egg som ble frosset ned for noen år siden; nå bruker de en bedre metode (vitrification) som gir kanskje 95% sjanse. Så hvor stor sjanse det er for at det overlever 2 opptininger kommer an på frysemetoden, men som du sier; uansett bedre enn å kaste det 😊 Verdt å høre om klinikken tilbyr muligheten!

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har prøvd å få tak i St. Olavs et par dager, men de har enda ikke ringt tilbake via call-back.

Jeg skal i gang med IVF og mensen er ventet 15.juli. Jeg vet jo at de har stengt i sommer, men er det noen som vet når de starter opp igjen? Jeg må vel ha første undersøkelse av egg ca 22.juli (?), så spørsmålet er jo om mensen kommer litt før tidlig mtp å rekke undersøkelser, rekruttering og innsett på julisyklusen, eller om jeg må vente til augustsyklusen.

Takk for svar! 😊

Anonymkode: e9aae...173

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei!

Har prøvd å få tak i St. Olavs et par dager, men de har enda ikke ringt tilbake via call-back.

Jeg skal i gang med IVF og mensen er ventet 15.juli. Jeg vet jo at de har stengt i sommer, men er det noen som vet når de starter opp igjen? Jeg må vel ha første undersøkelse av egg ca 22.juli (?), så spørsmålet er jo om mensen kommer litt før tidlig mtp å rekke undersøkelser, rekruttering og innsett på julisyklusen, eller om jeg må vente til augustsyklusen.

Takk for svar! 😊

Sånn jeg har forstått det så har de steng juli, slik at de ikke gjør noen innsett da. Men har du startet med medisiner?

Anonymkode: be2d8...3f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sånn jeg har forstått det så har de steng juli, slik at de ikke gjør noen innsett da. Men har du startet med medisiner?

Nei, men resepten ligger klar slik at jeg kan starte på CD2, som blir neste helg. Men er innstilt på at det blir oppstart i august altså, og ikke nå i juli 😊 Ville bare høre om det var mulig å med forsøk på kommende mens eller om det blir for tidlig mtp ferie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Takk for svar! 😊

Du har sikkert peiling på dette @Neutral90? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, men resepten ligger klar slik at jeg kan starte på CD2, som blir neste helg. Men er innstilt på at det blir oppstart i august altså, og ikke nå i juli 😊 Ville bare høre om det var mulig å med forsøk på kommende mens eller om det blir for tidlig mtp ferie. 

Har du fått beskjed om å starte da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...