Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Billiegirl skrev (11 timer siden):

Klarte ikke å holde meg så veldig lenge 🥲

Jeg sjekket kalenderen min på jobb og ser jeg har mange møter i morgen, testet derfor i ettermiddag. Negativ😭Jeg klarer ikke å bare ta meg sammen og late som alt er ok rett etter negativ test , tårene må bare ut. Så da gjorde de det. 
Jeg tester i morgen også, men da skal jeg klare å gjennomføre dagen uten å bryte sammen på jobb… 

Tøffe tider ❤️

Stor klem til deg❤️ Dette ivf-gamet er skikkelig tøft, og det er lov å være trist og motløs innimellom. Håper du likevel klarer å holde motet oppe, og ikke gir opp. Tenk så mange som strever i flere år med å bli gravide, og som endelig klarer det tilslutt. Du skal også klare det🥰

Anonymkode: 5e5fd...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Marmorape said:

Jeg ruger også på en fryst blasto 😊 Har dere noe støttebehandling? Jeg går på cyclogest.

Når hadde du innsett? Spennende tider☺️ Jeg går på cyclogest og skal forhåpentligvis gå på det til 5-6 uker🤞🏻

Endret av Kristina00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stor klem til deg❤️ Dette ivf-gamet er skikkelig tøft, og det er lov å være trist og motløs innimellom. Håper du likevel klarer å holde motet oppe, og ikke gir opp. Tenk så mange som strever i flere år med å bli gravide, og som endelig klarer det tilslutt. Du skal også klare det🥰

Anonymkode: 5e5fd...a70

Klem tilbake 😍 Tusen takk for fine ord ! Håper du også lykkes snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MLDW skrev (18 timer siden):

Hei igjen, skikkelig forvirret her nå, prøver meg på litt bakgrunnsinfo og håper noen av dere har svar;

Vi har prøvd naturlig en god stund, og ble etterhvert henvist til gynekolog av min fastlege. Der har vi blitt utredet (utfordringen ligger hos meg, lavt progesteron-nivå, så da blir vi henvist til ivf.) Vi bor rett utenfor Oslo. Vi ønsker selvsagt fortgang i dette, så har sjekket litt ventetider.

Når man søker på helse sør-øst får man opp Oslo (riksen), Oslo (Ullevål) og Porsgrunn. Hos Porsgrunn står det 26 uker ventetid utredning og 4 uker dagbehandling. (totalt 30 uker). På riksen står det 21 uker (dagbehandling) og på Ullevål står det 12 uker (utredning).

Betyr det at hvis vi søker i Oslo så er det først 12 ukers ventetid til utredning på Ullevål, og så 21 uker å vente etter det på faktisk behandling?

På Porsgrunn sine sider står det at de fleste blir innkalt til utredning mye tidligere enn ventetiden indikerer, så lenge man setter seg på ringeliste.

Forstår jeg det riktig at hvis vi søker i oslo må vi først til utredning på Ullevål, og så vente på behandling på riksen? Eller er vi allerede "ferdig utredet"? I så fall er jo Porsgrunn veldig relevant med 4 uker å vente på dagbehandling..

Gynekologen min visste ikke, så håper noen her har svar.

På forhånd takk!

Alle må gjennom utredning på Ullevål, ja. Jeg hadde utredningstime i februar, oppstart IVF i august.... helt latterlig opplegg....

Anonymkode: be2d8...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Patriotpaula skrev (10 timer siden):

Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går 😄

Uff ja, progesteron er jammen meg noe kliss 🤪

Typisk når jeg testet imorges så har jeg begynt å blø i ettermiddag. Har kjent murringer, men ikke i nærheten slik jeg bruker når mensen dukker opp. Det er lyserosa i bindet og på papiret. 

Hva nå? Er håpet ute? 

Anonymkode: 067e1...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typisk når jeg testet imorges så har jeg begynt å blø i ettermiddag. Har kjent murringer, men ikke i nærheten slik jeg bruker når mensen dukker opp. Det er lyserosa i bindet og på papiret. 

Hva nå? Er håpet ute? 

Det et ikke uvanlig med småblødninger, feks slimhinnene blir litt skjøre. Murringer er det mange som opplever at de får av medisiner også. Så vanskelig å si, kan være start på mensen, men kan også være    en helt uskyldige småblødning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Patriotpaula skrev (22 minutter siden):

Det et ikke uvanlig med småblødninger, feks slimhinnene blir litt skjøre. Murringer er det mange som opplever at de får av medisiner også. Så vanskelig å si, kan være start på mensen, men kan også være    en helt uskyldige småblødning

Åh, har ikke helt troa nå. Med tanke på den fine negative testen i dag tidlig enda 🤔 men vi får vente å se. Håper det avtar til i morgen. 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Alle må gjennom utredning på Ullevål, ja. Jeg hadde utredningstime i februar, oppstart IVF i august.... helt latterlig opplegg....

Takk for svar! Noen her som har erfaring med Porsgrunn siste 6 mnd? De er veldig tydelige på nettsiden sin at mange får tilbud om første samtale tidligere enn det som står på helsenorge, og det er et relevant alternativ for oss mtp avstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLDW skrev (9 timer siden):

Takk for svar! Noen her som har erfaring med Porsgrunn siste 6 mnd? De er veldig tydelige på nettsiden sin at mange får tilbud om første samtale tidligere enn det som står på helsenorge, og det er et relevant alternativ for oss mtp avstand

Jeg holder til i Porsgrunn. Jeg kom inn 3 uker etter de hadde mottat papirene. Altså ca 5 uker etter innsending. Måtte så vente en ekstra syklus på jul før vi fikk begynne 🙃.

På papirene vi først fikk var det regnet med 5 måneder. Men vi ringte inn og ba om å stå på ringeliste, derfor det gikk så fort med forsamtale 🙌

Endret av Førstegangsprøvene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (På 20.4.2021 den 9.07):

Så skjedde det de sa var svært lite sannsynlig 😢 Ingen av mine 6 embryo fra 2018 som var av god kvalitet da de ble fryst ned overlevede opptiningen. Ingen innsett på meg i dag 💔

Hei folkens, en liten oppdatering herfra: Har prøvd å koble ut IVF en stund nå, siden jeg uansett måtte stille meg i «fersk-kø» etter avlyst fryseforsøk. Skulle melde inn mens i juni mtp. forsøk i august, men fikk nå beskjed om at det er så fullt i august at de vurderer å avlyse oppsatte avtaler. Så da er planen å melde mens i august med oppstart i september.

Har fulgt med litt her, selv om jeg ikke har orket å være aktiv. Håper så mange som mulig lykkes i år😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 20.38):

Åh, har ikke helt troa nå. Med tanke på den fine negative testen i dag tidlig enda 🤔 men vi får vente å se. Håper det avtar til i morgen. 🤞

Anonymkode: 067e1...

Oppdatering herfra også: full menstruasjon idag. Tenker at det går bra siden det kun er første forsøk, så får vi krysse fingrene for august istedet 🥰 håper alle har en god sommer og ønsker alle masse lykke til ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Oppdatering herfra også: full menstruasjon idag. Tenker at det går bra siden det kun er første forsøk, så får vi krysse fingrene for august istedet 🥰 håper alle har en god sommer og ønsker alle masse lykke til ☺️

Når kom mensen/blødningen din? 🤷‍♀️. Vondt å høre det ikke gikk denne gangen 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
DNX skrev (2 timer siden):

Hei folkens, en liten oppdatering herfra: Har prøvd å koble ut IVF en stund nå, siden jeg uansett måtte stille meg i «fersk-kø» etter avlyst fryseforsøk. Skulle melde inn mens i juni mtp. forsøk i august, men fikk nå beskjed om at det er så fullt i august at de vurderer å avlyse oppsatte avtaler. Så da er planen å melde mens i august med oppstart i september.

Har fulgt med litt her, selv om jeg ikke har orket å være aktiv. Håper så mange som mulig lykkes i år😍

Hvor er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Førstegangsprøvene skrev (3 timer siden):

Når kom mensen/blødningen din? 🤷‍♀️. Vondt å høre det ikke gikk denne gangen 😥

På torsdag som va dag 7 etter innsett begynte det litt, samme fortsatte igår på samme måte og idag var det i full gang. 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På torsdag som va dag 7 etter innsett begynte det litt, samme fortsatte igår på samme måte og idag var det i full gang. 🥺

Retter til tirsdag og ikke torsdag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Var det blasto du satt inn da kanskje? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har en på frys, men det er 2-dagers. 

Jeg har helst lyst til å bare kjøre på med ny runde hormoner, egguthenting og ferskforsøk. Kan jeg velge å gjøre det? 

Jeg vil også sette inn blasto, ikke 2-dagers som i seg selv gir dårligere odds. Skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt fryste 2-dagers...

Gjennomgår ISCI offentlig. 😛

Anonymkode: c78a7...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en på frys, men det er 2-dagers. 

Jeg har helst lyst til å bare kjøre på med ny runde hormoner, egguthenting og ferskforsøk. Kan jeg velge å gjøre det? 

Jeg vil også sette inn blasto, ikke 2-dagers som i seg selv gir dårligere odds. Skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt fryste 2-dagers...

Gjennomgår ISCI offentlig. 😛

Anonymkode: c78a7...a7b

Samme her, men ble gravid med 2 dagers fersk selv. Så lurer på hvor dårlige odds den ene på frys som er to dager har. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvor er dette?

Rikshospitalet. Sikkert pga. Unio-streiken, for de publiserte i juni at flere av deres ansatte er tatt ut i streik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Førstegangsprøvene skrev (På 24.6.2021 den 14.30):

Var det blasto du satt inn da kanskje? 😬

Ja det var det. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...